DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se aude un zgomot ciudat de la culbutori

ANTIdacie
post 11 Dec 2006, 10:05
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 13 December 05




Salut am si eu o intrebare:se aude un tzacanit la culbutori din cauza ca am strans capacul odata prea tare si cred ca i-am dereglat!Ce se intampla daca nu sunt reglati bine culbutorii si in ce sens poate afecta motorul si consumul?


--------------------
Harb de dacie 1310 - DMITHEONE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 11 Dec 2006, 10:29
Post #2


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




consuma mai mult, daca sunt dereglati prea tare risti sa scoata benzina afara din cilindri inainte de detonare sau sa inchida ininte sa se umple pistonul cu cantitatea necesara de benzina... nu incerca sa modifici avansul ininte sa vezi de culbutori ca atunci chiar o dai peste cap.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 11 Dec 2006, 10:33
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Eu nu am auzit ca prin strangerea capacului sa se poata deregla.Poate nu inteleg eu despre ce capac e vorba.Dar ca sa iti raspund la intrebare ...se pot intampla mai multe lucruri:
se poate stramba o tija, motoru nu merge bine, iti da detonatii in carburator, consum marit, si scurtezi viata motorului in timp (si sunt sigur ca mai sunt probleme din cauza asta da nu imi vin acum in minte)
(dar ca sa ii dereglezi tb sa umblii la chulasa la suruburile care tine rampa sau la ei ca altfle nu vad ce capac poti sa strangi incat sa ii derglezi...)


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 11 Dec 2006, 10:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Nu se deregleaza jocul culbutorilor prin strangerea capacului...se poate intampla asta doar in cazul in care prezoanele care strang capacul sunt smulse din chiulasa datorita strangerii...dar atunci lucrurile ar fi mult mai grave...jocuri foarte mari...sar tijele impingatoare etc,..


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ANTIdacie
post 11 Dec 2006, 16:32
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 13 December 05




Deci ce am facut eu:imi curgea ulei pe la busonul de sus si am schimbat capacul tot cu unul vechi de la un prieten!L-am pus dar acesta dar acesta curgea pe langa chiuloasa!Ce zic eu: sa il scot iara sa ii bag si niste silicon si sa il pun iara!Dar de data asta l-am strans f tare!Am zis sa las siliconul sa se usuce si vin in casa si mai citeam pe forum despre capacul de la culbutori si vad ca cineva a mai avut o astfel de problema in sensul ca ii atingeau culbutorii de capac!In mintea mea deja se declansase ideea ca asa voi pati si eu!Ma duc repede la masina si dau sa pornesc dar se auzeau toscanituri rau de tot!Desfac eu capacul si intradevar de la el era!M-am dus am cumparat un capac nou din magazit cu toate ca asa ar fi trebuit sa fac de prima data si nu au mai fost prb cu atinsul capacului de catre culbutori!
Acum se aude un tzacanit si cred ca s-au dereglat cumva de la acele lovituri in capac!


--------------------
Harb de dacie 1310 - DMITHEONE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnox
post 11 Dec 2006, 18:34
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 9 November 05
From: Craiova




pai si nu ii reglezi la loc cum ar trebui? cu toate ca ma cam indoiesc sa se fi dereglat de la un tacanit, poate ca a venit frigul ti se pare ca tacane mai tare..
da un search ca s-a discutat fff amanuntit.
bafta

This post has been edited by johnox: 11 Dec 2006, 18:35


--------------------
SEAT Cordoba 1,6SXE 1997 - DJ-77-NOX
Sad But True
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ANTIdacie
post 11 Dec 2006, 21:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 13 December 05




deci in seara asta am mers cativa km cu masina si cand am revenit se aude ciudat motorul!Jonox ce sa caut?


--------------------
Harb de dacie 1310 - DMITHEONE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 11 Dec 2006, 22:15
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




ar fi cateva intrebari:
1.cand ai pus capacul si l-ai strans, avea acea garnitura de cauciuc sub el sau doar silicon?
2.cat esti de sigur ca loveau culbutorii de capac?

Daca intr-adevar culbutorii au lovit de capac si motorul a mers ceva timp asa exista posibilitatea zdrobirii suruburilor de reglaj sau chiar indoirea tijelor impingatoare de unde rezulta jocuri mari. Trebuie sa dai jos capacul din nou, scoti macar bujia de la pistonul 1 (ala de langa volanta), rotesti motorul pana pistonul 1 e sus (punctul mort inferior), verifici sa fie marcajul de pe volanta aliniat cu reperul de pe carcasa cutiei (acolo langa electromotor), apoi verifici jocul culbutorilor (0.15.A si 0.20.E) daca sunt jocuri mari se simt la mana, nici nu ai nevoie de lera. daupa aia verifici pe rand pistoanele 3,4,si 2. Daca gasesti jocuri exagerate desfaci suruburile verifici sa nu aiba capul zdrobit, scoti tijele (pe rand) le stergi de ulei si vezi sa nu fie strambe sau cu capul zdrobit (acolo unde vine surubul), schimbi suruburile sau tijele defecte (daca sunt defecte) apoi treci la reglat culbutorii...ar fi e preferat o lera...daca vrei detalii apropo de reglarea culbutorilor gasesti pe forum foarte in detaliu operatiunea descrisa...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ANTIdacie
post 12 Dec 2006, 10:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 13 December 05




Deci prima oara cand am pus acel capac second de la prieten am mers cativa km cu el sa zic 30 dar nu era asa de strans!In ambele cazuri aveam si garnitura!Apoi l-am dat jos am pus iara silicon si l-am strans super tare!Cand l-am dat jos ultima oara am vazut urme pe capac si sunt 100% sigur ca au atins capacul!
OAP este costisitoare schimbarea acelor piese de care ai spus sau pot atrage si probleme mai grave!
Precizes ca motorul porneste la prima cheie in perioada aceasta!


--------------------
Harb de dacie 1310 - DMITHEONE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Dec 2006, 16:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Pai o tija impingatoare e 6.5 RON, un surub 2-3 RON...dar mai intai asigura-te ca trebuie schimbate


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 18:42
Forum Renault