Sursa:
DaciaGroup<<Editia in limba romana a revistei "Business Week" a publicat in numarul sau din luna decembrie clasamentul marcilor romanesti in functie de valoarea lor financiara.
In acest clasament, realizat de companiile D&D Research et Brandient, Dacia ocupa prima pozitie, cu o valoare a marcii estimata la 387,4 milioane euro.
Studiul are la baza rezultatele obtinute de companiile romanesti in anul 2005 in 22 domenii de activitate. Clasamentul a avut in vedere o serie de criterii, precum forta financiara, perspectivele companiilor si marcilor respective, riscul de categorie, nivelul de redeventa si indexul de brand equity.
Banca Comerciala Romana ocupa locul al doilea in acest clasament, cu o valoare a brandului de 355,6 milioane euro, urmata de BRD Groupe Société Générale, cu o valoare a marcii de 208,3 milioane euro.
Societatea Petrom (din domeniul petrolier) ocupa cea de-a patra pozitie, cu o valoare a marcii de 86,4 milioane euro, urmata pe locul cinci de compania Sensiblu,cu 82 milioane euro (al carei obiect de activitate il reprezinta comercializarea produselor farmaceutice).
In primele zece marci romanesti din Top 50 mai figureaza: Rompetrol (din domeniul petrolier) - 72,5 milioane euro, Cristim (mezeluri si produse din carne) - 62,8 milioane euro, compania de asigurari Asirom - 60,9 milioane euro, Altex (aparatura electrocasnica) - 59,4 milioane euro si Domo (aparatura electrocasnica) - 41,4 milioane euro.
"Au fost distribuite 10.000 de chestionare atat in mediul urban, cat si in cel rural. Pentru acest studiu am ales 206 din cele 3.700 de marci romanesti existente pe piata", a declarat Dragos Iliescu, director de cercetare cantitativa la D&D Research.
In opinia Anetei Bogdan, reprezentanta firmei de consultanta Brandient, concluzia care decurge din analiza clasamentului Top 50, este ca "romanul anului 2006 mananca mult, ia credite, conduce Dacia si bea multa bere".>>