DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme indicator presiune ulei si temperatura apa

driverx
post 17 Jul 2004, 16:51
Post #1


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Salutare.

Am o problema grava. Am bord de 1300 si vechiul proprietar a pus ceasuri de ulei si apa. Ce ceva vreme faceau fitze, dar acum, dupa ce am pus setu motor fac o faza si mai tare. Daca aprind pozitie/faza scurta/lunga ceasurile se dau peste cap (merg in dreapta) si stau asa pana sting farurile. Am ramas masca. Nu am reusit sa imi dau seama.

As dori o schema electrica a acestor ceasuri...ca habar nu am ce de unde ii.

Ma poate ajuta cineva cu o asemenea schema. Am fost la magazin de piese auto, au un model mai nou de ceasuri (alea la un anumit unghi) au mufa cablate fain, dar nu au nici o schema.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 17 Jul 2004, 19:11
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
As dori o schema electrica a acestor ceasuri...ca habar nu am ce de unde ii...la magazin de piese auto, au un model mai nou de ceasuri (alea la un anumit unghi) au mufa cablate fain, dar nu au nici o schema.

In general alimentarea electrica cu "+" se face pe firul rosu; "-" este cu fir negru; sondele au culori diferite de cele de alimentare.

Cred ca cel ce a montat ceasurile a alimentat electric aparatele de pe "+" ce alimenteaza si becurile pt iluminatul de noapte.
Eu zic sa refaci circuitul de montaj. "+" aparatelor il poti lua de pe alimentarea bobinei de inductie (e cel mai sigur caci dupa scoaterea cheii de contact acestea nu vor mai fi sub tensiune); "-" il iei de la masa masinii iar, "+" bec iluminare noapte, il iei de pe alimentarea luminilor de pozitie.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 17 Jul 2004, 19:52
Post #3


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Laurentiuu,

Candva mergea bine. Nu stiu ce sa intamplat. In rest ceasurile merg bine. Deci as elimina faza ca mecanicu a pus sarmele prost pe motor. Sa refac tot....pentru asta tre sa stiu fiecare sarma ce unde vine....habar nam. De identificat sarmele de becuri (ulei, apa), indicator (ulei apa) le-am gasit...dar nu stiu unde sa le pun. Plus ca daca scoteam cate un papuc din una din ceasuri....de obicei nu mai mergea nici unul.......efectiv nu am putut intelege ce e acolo.....prea ciudat...

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 17 Jul 2004, 20:27
Post #4


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Fiecare ceas are umatoarele contacte / papuci ;
- alimentarea ceasului cu +
- alimentarea ceasului cu -
- alimentarea cu + de la pozitie
- fir sonda
Ca sa le pricepi mai bine uite asa; alimentarea ceasului cu + are langa papuc stantat un + in tabla ceasului, alimentarea ceasului cu - este o masa pe caroseria ceasului, alimentarea cu + de la pozitie vine direct in spatele becului, fir de la sonda este marcat papucul cu un simbol ( stantat cu ceva mai ciudat, ca sa-ti fie cat de cat clar)


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 17 Jul 2004, 20:33
Post #5


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




hmm...as dezmembra tot si sa o iau de la capat....da' parca mie frica....vechiul proprietar a modificat foarte mult instalatia electrica...e plina de sarme masina...am mai pus si eu alarma + centralizata.....deja ma pierd in sarme..pe bune....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 18 Jul 2004, 01:36
Post #6


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Driverx daca treaba sta asa cum spui ai doua alternative;
1- te iei incet fir cu fir si verifici fiecare, cu multa rabdare
2 - cumpara un stingator si tine-l la indemana

CU INSTALATIA ELECTRICA NU E DE GLUMIT.POATE SA-TI IA FOC MASINA ORICAND !


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 18 Jul 2004, 12:37
Post #7


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE
Daca aprind pozitie/faza scurta/lunga ceasurile se dau peste cap (merg in dreapta


Daca merg in dreapta inseamna ca - cumva - ai +12V pe firul de sonda. Dar daca nu aprinzi luminile ele functioneaza bine sau nu? Si _amandoua_ ceasurile se manifesta la fel?

Oricum ar fi, subscriu si eu la ce a zis Daddy: "CU INSTALATIA ELECTRICA NU E DE GLUMIT.POATE SA-TI IA FOC MASINA ORICAND !"


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 18 Jul 2004, 20:56
Post #8


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Se pare ca ii lipsea o masa. Daca nu aprindeam farurile mergeau bine amandoua...cum aprindeam farurile, amanadoua sareau in dreapta. Mai umblasem eu mai demult in instalatia electrica si pe pare ca am uitat sa leg un fir inapoi. Din cate imi aduceam aminte era masa. Merge pe borna fix din mijlocul ceasurilor. Merg perfect acuma. Dar eu tot nu inteleg. Par gresit legate ceasurile. Dar macar am aduso inapoi la starea la care era de ani buni de zile.

M-am linistit. Pot sa imi continui linistit rodajul la motorasul meu de care sunt super incantat. Sper sa nu se modifice prea repede parametri. Merge prea bine acuma. Simt ca are putere (fata de cel vechi la care dansau pistoanele in camasa, lant distributie de asemenea) dar acuma nu o pot calca.

Intrebare si dupa aia cred ca se poate inchide threadul. Dat fiind ca Clujul este un oras cu dealuri, ce recomandati? Merg cu 30-35 in a doua (la deal) sau mai bine putin subturata si in sarcina in viteza 3? Mentionez ca motorul are doar 50 km facuti.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 18 Jul 2004, 21:39
Post #9


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE
Merg cu 30-35 in a doua (la deal) sau mai bine putin subturata si in sarcina in viteza 3


Unui motor NU ii place sa fie subturat, cel putin asa stiu eu. E drept ca nici supraturat, dar fiind vorba de rodaj sfatul meu e sa-l tii intre 2000 si 3000, adica regleaza-ti piciorul laugh.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 01:51
Forum Renault