DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vitezometrul, nu mai merge

cip23
post 13 Dec 2006, 18:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 November 06




Cu ceva timp in urma a inceput sa-mi scartaie cablul de kilometraj si desi era foarte enervant nu am umblat la el ca am zis ca merge asa.Insa dupa cateva zile a inceput sa scartaie din ce in ce mai tare pana mi-a dat acul peste cap.Am cumparat un bord SH de la care am luat acul si l-am inlocuit.Dupa ce am inlocuit si cablul cu unul nou am constatat ca nu-mi mai indica nimic(nici viteza ,nici km).
De la ce sa fie oare?Nu am instalat cablul cum trebuie sau s-a stricat si ceasul cand s-a dat acul peste cap?Acul l-am pus si un pic sub nivelul lui obisnuit, exact pe capat(pozitia 0);are vreo importanta?


--------------------
Renault Symbol 2007-1,5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Dec 2006, 18:43
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




s-a stricat ceasul


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 13 Dec 2006, 20:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Ov @ 13 Dec 2006, 20:43)
s-a stricat ceasul
*



Nu neapărat. Am avut un cablu de kilometraj uzat care făcea acul să se "bâțâie" și facea pâc-pâc în ritmul vitezei de deplasare. După ce am mers odata vreo 50m cu spatele am constatat că acul vitezometrului ajunsese la 180km/h. Am mers în față și a revenit la 0. (am mai repetat figura și la fel s-a comportat) După vreo 2-3 luni cablul s-a stricat de tot și l-am înlocuit - totul a fost OK.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Dec 2006, 12:27
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




omului i l-a facut ventilator, asta inseamna ca s-a rupt si arcul care asigura revenirea la 0 (sau e incolacit p'acolo)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 14 Dec 2006, 13:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Salut!
Iaca ce am patit si eu: un cablu s-a stricat (capatul patrat s-a rotunjit ) si a trebuit inlocuit; un alt cablu parea a avea acelasi defect (nu mai pleca vitezometrul de la zero si nu mai inregistra totalizatorul) dupa inlocuirea (inutila )a cablului, s-a constatat ca era uzata (rotunjita ) gaura din pinionul din cutie (care a fost schimbat si s-a remediat)
Saptamana trecuta am remediat un defect de gen pe Nova: vitezometrul nu mai indica dupa oprire (de ex. la semafor) dupa ce rulam pana ajungeam la 30-40 km/h, incepea sa indice. La demontarea bordului am constatat ca miezul nu se roteste (proba se face ridicand pe cric una din rotile motrice si facand "pornirea" cu frana de mana trasa, pentru a nu ajunge cine stie pe unde...)
Inainte de a cumpara cablul (aprox.20RON ) am demontat si capatul celalalt (din cutie) si am constatat ca patratul de la capatul acela al miezului era uzat in zona de cuplare cu gaura patrata din pinion. Cum zona aia de cuplare era nu spre capat ci mai spre mijloc, am remediat introducand un adaus in gaura care facea ca capatul cablului sa intre mai putin in gaura, aducand fata in fata zonele patrate de pe cablu si gaura din pinion.
In concluzie:
1. verificarea starii cablului prin demontarea cuplajului de la un capat (cel mai usor e din spatele bordului cum am descris mai sus) daca se misca, "ceasul" e problema ta - dupa descriere, 95% de aici ai probleme
2. Zgomote si oscilatia acului sunt simptome de probleme la mecanismul ala (de-aia constructorii au renuntat la cablul mecanic - incepand cu SuperNova)
"Ceas" se poate achizitiona (inca! ) de la dezmembrari, la un pret convenabil.
Toate cele bune!!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cefera_4
post 14 Dec 2006, 13:29
Post #6


amator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 December 06
From: CHISINAU




Salut, conduc dacia break 1310, sunt din chisinau si nu gasesc piese de schimb aici mai ales un service unde s-ar apuca cineva de masina mea, vreau sa-i schimb cablu vitezometru dar nu stiu cum se face, HELP


--------------------
dacia break 1310 1996 - B 45 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 15 Dec 2006, 14:32
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Capatul din cutie e introdus intr-o gaura si fixat de un surub amplasat radial; problema: trebuie intrat sub masina (se poate si cu ea ridicata pe capre; nu lucra dedesubt cu masina doar pe cric!!)
Capatul din bord: fixarea e asigurata de o piulita. Problema e demontarea obstacolelor pana ajungi sa ai acces in spatele bordului.
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 00:30
Forum Renault