ce trebuie sa fac ca sa am caldura?, in dacia 1410
![]() ![]() ![]() |
ce trebuie sa fac ca sa am caldura?, in dacia 1410
nirosbogos |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|||
cristi74 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
Probabil trebuie aerisit circuitul. Vezi subiectele cu antigel si aerisire. Daca ai aer pe circuit nu vei avea niciodata caldura.
This post has been edited by cristi74: 14 Nov 2006, 22:00 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
didosdoru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
Verifica daca iti functioneaza cele doua clapete de care dirijeaza aerul ce intra in habitaclu,asta daca ai bord tip "scoica".Daca ai bord tip "CN" atunci problema e un pic mai complicata pentru ca acele clapete ce dirijeaza aerul sunt actionate prin vacuum.
|
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
sper sa nu fiu offtopic pentru ca am si o intrebare la sfarsit:)
ce am facut eu la bord scoica: -desfacut grila dintre parbriz si capota, curatat de frunze de gunoaie de pamant de chinezi etc -verificat cleme calorifer-pus la loc ferm -verificat robinet(inchide deschide bine) -pus bucati de cheder pe marginile laterale ale suportului de grila(continuarea aripii de sub grila) -pus burete de geamuri pe spatele grilei exact unde calca pe caroserie -pus burete de geamuri deasupra si dedesubtul caloriferului(indesat e mai bine spus) -inchis frumos la loc -verificat clapetele sa functioneze(la mine sunt deschise si blocate asa deci e un lucru bun:) ) -aerisit circuit apa -caldura ok Totusi problema mea: de ce imi baga aer rece pe sus? pe sub bord vine cald dar pe deasupra pe la parbriz vine rece! cateodata mai baga si pe sus!dar totusi predominant e rece! care poate sa fie problema mea? mentionez ca circuitul se incalzeste bine inclusiv caloriferul si furtunele(intrare si iesire) |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
nirosbogos |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
multumesc pt.sfaturi.In weekend sper sa rezolv problema.Vreun link despre curatat si aerisit...ceva?
|
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
mr_flm |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 8 November 06 From: Constanta ![]() |
sorin1983 > tot ce ai facut tu am facut si eu cu fel si fel de chedere si a iesit super ok. am caldura si pe sus si pe jos, s-a dus problema cu aburirea parbrizului. Dar ce am facut eu in plus (presupun) este ca am blocat definitiv acele gauri de sub grila unde se inchid si se deschid in functie de circuitul aerului cand pornesti aeroterma. Acum cand stau pe loc si dau drumul la aeroterma baga destul de bine in masina. Daca acele clapete (perdele sau ce-or fi) de plastic nu sunt perfect etanse fa-le sa fie. Eu le-am lipit.
![]() |
--------------------
Citroen
C1
2010
|
|
sik |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 15 March 06 ![]() |
ca sa aerisesti sistemul de racire procedezi astfel: desfaci vasul de expansiune mai pui in el cca 1 litru de amestec antigel-apa distilata dupa care scoti furtunasul ala, infiletezi capacul la loc deschizi robinetul de la calorifer+rotita de pe retur ridici vasul invers incat apa sa curga;cand apa incepe sa curga infiletezi rotita aia la loc; stranguleti furtunul care duce in radiator; desfaci capacul pui furtunasul la loc dupa care il destrangulezi si infiletezi capacul; in fizica acest pricipiu sn principiul vaselor comunicante
|
--------------------
Dacia
1310
1991/2001
- B-52-NRG
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
mr_flm o singura intrebare am: daca ai blocat alea in mers iti mai baga aer(rece sau cald nu conteaza) in masina? ca eu stiu ca alea sunt puse ca sa se faca diferenta de unde vine aerul! adica cu aeroterma pornita(si eventual pe loc) alea stau lipite de tabla deci aerul intra in masina, sau in mers aerul de afara le impinge si introduce aerul in acelasi loc in care il introduce si aeroterma. deci nu stiu daca e bine sa fie lipite complet
![]() ![]() ![]() sik ai uitat sa mentionezi ca asta se poate face si cu masina oprita si cu ea pornita:)am dreptate? This post has been edited by sorin1983: 16 Nov 2006, 23:46 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#9
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Să nu te apuci să lipești perdelele alea, eu așa am făcut. Dacă sunt lipite, în mers trebuie să dai drumu la aerotermă, și dacă aeroterma nu are debit, nufaci nimic.
Mai bine le lași așa ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
maxiK |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 346 Joined: 10 May 05 ![]() |
schimba si robinetul (2,5 ron).
|
--------------------
dacia
logan laureate1.6
- B 37 KNH
|
|
aly |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 17 Nov 2006, 07:43) Să nu te apuci să lipești perdelele alea, eu așa am făcut. Dacă sunt lipite, în mers trebuie să dai drumu la aerotermă, și dacă aeroterma nu are debit, nufaci nimic. Mai bine le lași așa ![]() Fals. Daca sunt izolate bine cele doua compartimente iar in plus se pun si doua captoare de aer pe grila, intra aerul foarte bine mai ales la viteze peste 40-50/ora; iti spun din experienta(eu le-am lipit de mult): aerul care intra fortat prin acele captoare chiar daca nu mai deschide acele perdelute intra in compartimentul de dedesupt(cel cu caloriferul) prin aeroterma(conditia sa fie si ea izolata bine)care la randul ei e in legatura cu ambele compartimente. Practic se intampla acelesi lucru ca atunci cand aeroterma functioneaza si anume ea inchide perdelutele alea si aerul aspirat pe sus il baga jos. Si ca un bonus lipind acele perdelute si izoland forte bine compartimentele se mareste si debitul de aer dat de aeroterma, acum aerul fiind fortat inauntru nemaiiesind afara culmea tot prin acele perdele. Eu l-a drum mai lung ma "sufoc" in masina si fara aeroterma pornita iar pt drumuri scurte sau viteza redusa ii dau drumul si a caldura. Singura problema ramane viteza cu care se incalzeste apa dupa aia sauna frate. ![]() This post has been edited by aly: 17 Nov 2006, 15:27 |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da jos grila si curata-o bine si scoate frunze si ce mai e pe acolo si verifica daca se deschide complet robinetul de caldura.si da si o aerisire e necesara>:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Dreamer |
![]()
Post
#13
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Curata de fruze si alte mizerii la grila din fata, schimba termostatul, sa cumperi romanesc de 86 de grade si fa bine aerisirea instalatiei. Atat
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
nirosbogos |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
Asadar...sa recapitulez.Azi am facut urmatoarele la masina(dacia 1410) :
-am clatit radiatorul si toata instalatia de racire -am pus antigel si apa distilata in toata instalatia -am desfacut capacul de tabla de deasupra *caloriferului*,am curatat zona respectiva de praf,frunze,etc. -am aerisit instalatia si am pornit motorul. Dupa vreo tura de 15 min.cu masina,aproape ca nu am sesizat caldura.Nici cu ,nici fara ventilator. ![]() Am desfacut grila aia neagra din plastic din interiorul masinii,aia de deasupra bordului,chiar de langa parbriz si am observat ca abia intra caldura prin orificiile alea din tabla. Am umblat si pe la butoanele(cursoarele) alea 3 din bord si nicio schimbare. Am verificat si sensul de rotatie al ventilatorului.Chestia e ca nu simt nici macar aer rece atunci cand pornesc ventilatorul. NU MAI STIU UNDE SA MAI UMBLU! ![]() Ce ma sfatuiti sa mai fac? |
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Aceeași problemă o am și eu. Însă în mers bagă ceva căldură. Dar pe loc nu, nici cu aerotermă nici fără.
Am și eu o întrebare, cum desfac chestiile alea care dirijează aerul sus- jos? Cred că se numesc voleți. Am văzut că un cablu de comandă este rupt. This post has been edited by EUROPE_: 7 Dec 2006, 22:46 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
mikkai |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 12 June 06 ![]() |
dar termostatul il ai sigur? ca asa ma plangeam si eu ca nu am caldura ca vaca si nu aveam termostat.mi se incalzeau furtunele de tur-retur dar nu venea caldura nici cat sa tina parbrizul dezaburit.dupa ce am pus s-a rezolvat problema.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 1984
- B 87 CLR B 888 SEC
|
|
Alex_MiG-21 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 9 December 06 From: Bacau ![]() |
Verifica totusi polaritatea firelor care alimenteaza ventilatorul. Eventual inverseaza-le si verifica debitul de aer (daca s-a marit)
|
--------------------
Dacia1300 1979
Toyota Prius 2004
Executive Business edition
- BC-03-DAU, BC-02-BLA Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
|
|
nirosbogos |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
Cred ca in mare parte am rezolvat-o:am schimbat sensul ventilatorului(era inversat)si acum imi baga aer cald si in mers si pe loc.Insa am o intrebare:cat de mult trebuie sa bage?De unde stiu ca functioneaza la randamentul maxim?Care este pozitia *deschis* a robinetului de pe tur,ala care se deschide si se inchide din interiorul masinii(la mine nu functioneaza si trebuie sa-l actionez de afara)?de unde stiu ca il deschid la maxim?
Si mai am o intrebare,avand in vedere faptul ca nu-mi lucreaza nici butoanele alea stanga-dreapta,care dirijeaza aerul sus-jos.Am eliminat tot mecanismul ala compus din cele trei butoane(stanga-dreapta)si am lasat doar sarmele alea,pe care as vrea sa le blochez intr-o pozitie optima.Cam care ar fi aceea??? |
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
Alex_MiG-21 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 9 December 06 From: Bacau ![]() |
QUOTE(nirosbogos @ 10 Dec 2006, 22:09) Cred ca in mare parte am rezolvat-o:am schimbat sensul ventilatorului(era inversat)si acum imi baga aer cald si in mers si pe loc.Insa am o intrebare:cat de mult trebuie sa bage?De unde stiu ca functioneaza la randamentul maxim?Care este pozitia *deschis* a robinetului de pe tur,ala care se deschide si se inchide din interiorul masinii(la mine nu functioneaza si trebuie sa-l actionez de afara)?de unde stiu ca il deschid la maxim? Si mai am o intrebare,avand in vedere faptul ca nu-mi lucreaza nici butoanele alea stanga-dreapta,care dirijeaza aerul sus-jos.Am eliminat tot mecanismul ala compus din cele trei butoane(stanga-dreapta)si am lasat doar sarmele alea,pe care as vrea sa le blochez intr-o pozitie optima.Cam care ar fi aceea??? Sigur merge la randamentul maxim, pentru ca mai mult nu poate... pozitia deschis este de obicei la maximul deschiderii in sens antiorar (trigonometric)... pozitia optima este pe parbriz cam 80% si la picioare ce mai ramane...cam 50% ![]() |
--------------------
Dacia1300 1979
Toyota Prius 2004
Executive Business edition
- BC-03-DAU, BC-02-BLA Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
|
|
Veiozaru |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 October 06 ![]() |
Recomand un godin.
|
--------------------
Dacia
1100
1969 cabrio
- B-21-VEZ Dacia 1100 Cabrio
|
|
mihai24 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 11 October 06 ![]() |
ce pot face ca sa am caldura la picicoare mai puternica?Am obs acolo jos un fel de tabla in peretele de jos,ce ar fi daca as taia din el?Am casetofon acolo cu suportul ala aferent are vreo legatura cu caldura daca e acolo acea carcasa montata?
mentionez ca am bord scoica! |
--------------------
volvo
s60 2.0T
2002
- sv-09-gkf
|
|
Alex_MiG-21 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 9 December 06 From: Bacau ![]() |
Orice modificare - in sensul de a taia, decupa, modifica traseul aerului - este sortita esecului. Ventilatorul nu are destul debit pentru a sustine ventilatia necesara (in partea de sus) ca sa poata 'duce' si o marire a debitului in partea de jos. Solutia in cazul tau este sa montezi o aeroterma (se gasesc in comert la 300RON) sub consola centrala a bordului si o sa fii uimit de rezultate.
|
--------------------
Dacia1300 1979
Toyota Prius 2004
Executive Business edition
- BC-03-DAU, BC-02-BLA Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dar la inlocuirea robinetului cu unul de cn cu o intrare si o iesire si o teava in Y care sa vina pe cele 2 furtune nu s-a gindit nimeni??
e aflati ca eu am aceasta modificare si in maxim 10 minute baga deja cald (se vede la geam se dezabureste ) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:15 |