DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cum fac franele beton?, franele slabesc dupa vre0 3-4 zile

johny77
post 11 Dec 2006, 00:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 December 06




va salut. am o dacia berlina din '99, cu tamburi de break, pompa servo dublu circuit cu 4 tevi. am schimbat placute fata, am aerisit, aveam frane super bune. dupa 3 zile frana daca o calcam bine ajungea la podea. dupa o saptamana am schimbat cilindru frana spate. am aerisit si am avut frane super tari. dupa 3 zile frana nu mai blocheaza pe asfallt nici o roata, iar dupa 5 zile, frana daca o apas tare ajunge la podea. cum fac sa ramana franele ca la inceput?
in plus, cand tin frana apasata, se aude un fasait puternic si motorul tinde sa moara. e normal asa ceva?
aerisirea cum sa o fac? stiu ca trebuie clar cu motorul pornit, pt ca am facut odata fara motor si am aerisit o ora si tot iesea aer, banuesc ca intra pe undeva, apoi cand am pornit motorul dupa 2 pedale nu a mai iesit aer.
va rog ajutati-ma sa fac franele sa tina bine.
multumesc mult.


--------------------
dacia 1310 1999, berlina - ms-76-luc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 11 Dec 2006, 02:05
Post #2


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




QUOTE
cand tin frana apasata, se aude un fasait puternic si motorul tinde sa moara. e normal asa ceva?


nu e normal. asta se poate intampla din mai multe cauze.......in principiu trage aer pe undeva... verifica prima data furtunul care duce la pompa servo, vezi sa nu fie fisurat si verifica si mufa aia alba care este pe furtun si intra in pompa de servo. daca nu e asta problema atunci sunt 99,99% sigur ca e o garnitura sau burduful din pompa servo.
in legatura cu aerisitul ....vezi daca nu scapa pe undeva (pe la pompa, conducte, flexibil....). eu de exemplu am break si pe spate am un limitator de franare care imi facea multe probleme (adica nu puteam nicicum sa imi fac o frana tare pt ca nu stiu cum si pe unde tragea aer) si am adoptat o solutie provizorie, adica l-am legat strans cu o sarma si acum nu mai am problema aia, dar oricum vreau sa il schimb cu unul nou.dar berlinele nu cred ca au limitatorul respectiv.
ps : foloseste si un lichid de frana mai bun ca sa iti protejezi garniturile.
spor la treaba

This post has been edited by ferrari: 11 Dec 2006, 02:10


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 11 Dec 2006, 07:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Are si berlina limitatorul acela!


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 11 Dec 2006, 10:26
Post #4


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




QUOTE
Are si berlina limitatorul acela!


atunci ar trebui verificat si limitatorul si facuta o proba cu clapeta legata cat mai strans

This post has been edited by ferrari: 11 Dec 2006, 11:06


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 11 Dec 2006, 13:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(johny77 @ 10 Dec 2006, 23:53)
va salut. am o dacia berlina din '99, cu tamburi de break, pompa servo dublu circuit cu 4 tevi. am schimbat placute fata, am aerisit, aveam frane super bune. dupa 3 zile frana daca o calcam bine ajungea la podea. dupa o saptamana am schimbat cilindru frana spate. am aerisit si am avut frane super tari. dupa 3 zile frana nu mai blocheaza pe asfallt nici o roata, iar dupa 5 zile, frana daca o apas tare ajunge la podea. cum fac sa ramana franele ca la inceput?
in plus, cand tin frana apasata, se aude un fasait puternic si motorul tinde sa moara. e normal asa ceva?
aerisirea cum sa o fac? stiu ca trebuie clar cu motorul pornit, pt ca am facut odata fara motor si am aerisit o ora si tot iesea aer, banuesc ca intra pe undeva, apoi cand am pornit motorul dupa 2 pedale nu a mai iesit aer.
va rog ajutati-ma sa fac franele sa tina bine.
multumesc mult.
*



-la prima subliniere- ai inlocuit cilindru receptor ! aici cilindri sunt diferiti berlina-break, ai luat ce trebuia?
- a doua subliniere, defect datorat pierderilor de lichid si implicit patrundere aer in instalatie la actionarea sau dupa actionarea pedalei de frina- verificat toti consumatorii, verificat toate bransarile prin infiletare ( pompa, cilindri, etrierii, flexibile etc).
- si ultima - servo trage aer pe la simering etansare tija actionare piston pompa sau pe la discul de reactie din piston, eu merg pe prima varianta
In service baieti stiu ce sa faca, asa ca mergi acolo
edyt
aerisirea es face de regula fara motor, numai cind folosesti pedala e musai sa ai si motor.

This post has been edited by Dyda: 11 Dec 2006, 13:28


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghiccy
post 11 Dec 2006, 15:34
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 June 05




lichid, iti dispare din vas???

daca nu dispare, eu cred ca e pompa!

daca da, sigur il pierzi pe undeva si prin acelasi loc trage si aer in instalatie.

aerul se comprima mult mai mult decat lichidu', deci duce la pedala elastica!

verifica tot sistemu' desi nu e o vreme prea prietenoasa!!!

bafta multa, nu te juca cu franele!!!

ps: repartitor presiune, se numeste "limitatoru' ala". poate scapa chiar pe la el.

This post has been edited by ghiccy: 11 Dec 2006, 15:35


--------------------
DACIA BERLINA 1.4 Li - B 84 RNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hotice
post 11 Dec 2006, 20:52
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 6 December 06
From: Bucuresti




Uite, aici pot sa dau si eu un sfat. Tata a avut o pb similara, pedala era destul de moale, dupa aerisire isi revenea (devenea ceva mai ferma) dar dupa ceva timp se lasa iar. Am schimbat garniturile din pompa de frana, si am trecut pe dot4. Ceva mai bine, dar nu semnificativ. Asta pana sa schimbe pompa de frana (98RON). Acum tine sus, ferm, din prima apasare. Cineva(un mecanic) ne-a spus ca in timp, se ovalizeaza pistoanele din pompa, si nu mai etanseaza corect (la presiuni mari).

Am mai vazut un smen la un amic (si chiar si la TV). Pt o pedala mai ferma, se schimba furtunasele alea de cauciuc de la etriere, care conduc lichidul de frana. Se inlocuiesc cu un furtun similar celor de apa, wc, etc. Alea sunt captusite cu o matase metalica, care nu lasa futunul sa se dilate in diametru (sub presiune) Singurul inconvenient, e ca nu stiu cum a adaptat capetele, sa poata fi montat pe masina..o sa il intreb, si va spun. Important e ca pedala se simte mai tare..nu e radical, dar..se simte. Sper sa va fi ajutat cumva


--------------------
Dacia 1300 1977
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vios39
post 11 Dec 2006, 21:01
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




QUOTE(johny77 @ 11 Dec 2006, 00:53)
va salut. am o dacia berlina din '99, cu tamburi de break, pompa servo dublu circuit cu 4 tevi. am schimbat placute fata, am aerisit, aveam frane super bune. dupa 3 zile frana daca o calcam bine ajungea la podea. dupa o saptamana am schimbat cilindru frana spate. am aerisit si am avut frane super tari. dupa 3 zile frana nu mai blocheaza pe asfallt nici o roata, iar dupa 5 zile, frana daca o apas tare ajunge la podea. cum fac sa ramana franele ca la inceput?
in plus, cand tin frana apasata, se aude un fasait puternic si motorul tinde sa moara. e normal asa ceva?
aerisirea cum sa o fac? stiu ca trebuie clar cu motorul pornit, pt ca am facut odata fara motor si am aerisit o ora si tot iesea aer, banuesc ca intra pe undeva, apoi cand am pornit motorul dupa 2 pedale nu a mai iesit aer.
va rog ajutati-ma sa fac franele sa tina bine.
multumesc mult.
*


Poate cel care a schimbat plãcuțele a uitat sã atașeze siguranțele. Nu?


--------------------
Dacia 3 VOL BERLINA 4 USI 1992 TLX - B-46-MCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johny77
post 18 Dec 2006, 01:27
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 December 06




unu la mana: am verificat mufa alba care intra in pompa, cred ca e buna deoarece merge doar intr-un singur sens. am gatuit furtunul care pleaca de la galeria de admisie la pompa de servo, si atunci nu mai scade turatia motorului si nici nu fasaie.
cand aerisesc desfac sonda ICP? adica senzorul acela de pe pompa? doar atat? si apoi aerisesc normal? cu motorul pornit?
la montare placute si cilindru receptor eu am facut operatia total, su le-am montat corect, cu toate sigurantele adecvate.
cum desfac pompa de servo ca sa inlocuesc garnituruile? pentru ca am vazut ca pompa parte a fi indoita din fabrica astefel incat sa nu iasa afara capacul acela de pe"oala".
reglarea la sabotii din spate pare a fi corecta, deoarece atubnci cand trag frana de mana, pedala tine la fel, exact la fel. multumesc.


--------------------
dacia 1310 1999, berlina - ms-76-luc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johny77
post 18 Dec 2006, 01:29
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 December 06




deci am schimbat garbnitura aceea ovala care e la inmbinarea dintre pompa de frana si pompa servo, dar cum schimb burduful, asta e intrebarea.


--------------------
dacia 1310 1999, berlina - ms-76-luc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 13:46
Forum Renault