DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Presiune ulei, ...prea mare

Alex_Z
post 19 Dec 2006, 14:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 29 March 06




Va salut!
Vin si eu cu urmatoarea problema: Dupa circa 1 minut de la pornirea motorului, in bord indicatorul de la presiune ulei atinge valoarea maxima. Asta in conditiile in care pe joja nivelul e cu jumatate de centimetru sub limita maxima. Am schimbat recent ulei+filtru+aditiv. Am folosit acelasi tip pe care il aveam si inainte, respectiv Valvoline SAE 20W50. Problema a aparut in momentul in care, inainte sa-i fac schimbul am completat din greseala peste limita maxima. (Masina era in panta si nu mi-am dat seama) dar vad ca persista si dupa ce am remediat situatia.

De mancat, mananca un pic de ulei, scoate si un pic de fum albastru cand e motorul rece, dar pana recent n-am avut probleme deosebite.

De asemenea, am vazut ca in busonul de la capacul culbutorilor a aparut un fel de "smantana", din ce cauza pot fi toate astea?

Si mai ales, voi ce ziceti, pot sa fac vreo 200km cu ea asa?


--------------------
Dacia Berlina - IS-32-KRP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Dec 2006, 15:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Si de fapt care e intrebarea ta?
Sau ce sa intelegem? Ca ti se pare anormal ca ABIA dupa un minut urca presiunea la maxim sau ca dupa acel minut urca la maxim si inainte nu se intimpla asta?
2. Dupa o cautare ai fi gasit ca acea smintina e o emulsie a uleiului cu vaporii de apa din aer, normala pe vreme rece daca nu e in cantitati mari. Daca si uleiul are consistenta aia/culoarea aia, e alta problema.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex 23
post 19 Dec 2006, 15:22
Post #3


Dacia 1300, cea mai buna alegere!!


Group: Members
Posts: 1.436
Joined: 2 October 06
From: Drumul Taberei




Mergi linistit! Nu e nici un fel de problema! Nu a avut nimic ca ai completata un pic peste! Daca zici ca mai si consuma ulei completeaza pana la maxim!
Pasta aia alba care o vezi la busonu de la capacu de tacheti nu e altceva decat condens! Asa se face la toate daciile si nu numai! Poti sa mai dai de ea si pe la furtunele de gaze de la carburator!


--------------------
Dacia 1300/1310/1410 1972/1972/1982/1990/1991/1992 KXI WRB YJM DOZ PMC MRD - 8-B 4746/8-B 7768
Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_Z
post 19 Dec 2006, 15:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 29 March 06




QUOTE(diaconuliviu @ 19 Dec 2006, 15:17)
1. Si de fapt care e intrebarea ta?
Sau ce sa intelegem? Ca ti se pare anormal ca ABIA dupa un minut urca presiunea la maxim sau ca dupa acel minut urca la maxim si inainte nu se intimpla asta?
*



Intrebarea era din ce cauza am presiunea asa de mare. Nu mi se pare normal ca ea sa depaseasca valoarea maxima masurabila de instrumentele de la bord. Asta in conditiile in care nivelul uleiului este SUB cel recomandat.



--------------------
Dacia Berlina - IS-32-KRP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 19 Dec 2006, 15:52
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Te întreb ceva, are presiunea asta când motorul este rece? Sau și când motorul este cald?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Dec 2006, 15:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Si daca ai ulei la minim, presiunea poate fi maxima la rece.
2. Uleiul pus peste cel existent a fost mai curat decit cel din motor si mai ales mai proaspat, care a "imbunatatit" caracteristicile a ce era prin motor.
3. Posibil si ca acea sonda sa se fi defectat/decalibrat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 19 Dec 2006, 16:07
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Nu are a face nivelul uleiului cu presiunea atata timp cat sorbul pompei este scufundat in ulei....
Sa iti spun cum a fost la mine....cu vechea pompa cu debit normal abia aveam presiunea peste 1...apoi am pus pompa cu debit marit si am presiune mereu 6...doar vara pe caldura f mare mai scade la 4...daca reduc turatia foarte mult atunci acul incepe sa scada...erge bine, am peste 80000km mers asa...
Unii zic ca e posibil sa fie sistemul de ungere infundat in cazuri de astea...dar inclin sa cred ca e sonda decalibrata....


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 19 Dec 2006, 16:24
Post #8


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Nu cumva s-a racit vremea - ceea ce a dus la cresterea viscozitatii la rece?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Dec 2006, 19:56
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 4.244
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Mie dimineta imi urca presiunea la maxim in cateva secunde dupa pornire , iar cand e motorul cald imi sta la maxim . La relanti in ultimul timp presiunea de ulei scade putin , cred ca din cauza ca am innegrit uleiul si l-am papat pe tot , momentan am nivelul sub limita ( si nici nu mai merg cu masina pana nu fac schimbul ) .

Deci din partea mea daca presiunea e mare , e bine .

ps : ARAL 20W50 .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_Z
post 19 Dec 2006, 21:23
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 29 March 06




Multumesc mult pt raspunsuri, sper ca problema sa nu fie asa de grava.

QUOTE(EUROPE_ @ 19 Dec 2006, 15:52)
Te întreb ceva, are presiunea asta când motorul este rece? Sau și când motorul este cald?
*



La relanti,cu motorul rece indicatorul imi arata un pic peste jumatate. Dar creste imediat daca o turez un pic sau las motorul sa se incalzeasca.



--------------------
Dacia Berlina - IS-32-KRP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 19 Dec 2006, 23:03
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Stai linistit ca nu e nici o problema ( pararea mea )! La mine tot asa sta treaba! Cand uleiul nu are multi km, Presiunea sta la maxim. Dupa ce se incalzeste motorul, la relanti mai scade, cam la jumate! Dar in mers urca imediat!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 20 Jan 2007, 21:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ce n-as da si eu sa am "problema" asta........
La mine abia daca ajunge la 1.5.
Presiunea este mai mica la rece (0.5-0.7), iar cand se incalzeste putin creste pe la 1.5-2.
Sa fie pompa de vina sau sa se fi uzat cuzinetii?

This post has been edited by ssilvviu: 20 Jan 2007, 21:31


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 20 Jan 2007, 22:44
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu cum sta treaba dar la mine cand motorul este rece la relanti (soc tras cam 1400 rpm ) presiunea la ulei este aproape de maxim cand motorul de incalzeste scade sub liniuta de relanti putin ( cam 1 mm max 2 mm ) dar in mers sta la jumate sau sta la liniuta de turatie ...
Nu stiu daca este bine sau nu relantiul il am setat la 1000 rpm ...
Specificatiile din carte sunt asa: relanti de 800 rpm presiune ulei 0.7 bari pa turatie 4000 rpm presiune 3.5 -4 bari .... acul de la bordul de nova are 4 liniute ... minim (rosu) doua linii apropiate de mijloc (mijlocul este intre cele doua linii) si maxim (hasurat) deci prima linie dupa rosu ar insemna 2 bari a doua 4 si asa mai departe .... deci daca acul se apropie de prima linie dupa rosu inseamna o presiune de 1.5 1.7 bari (fix pe linie consider ca inseamna 2 ) ceea ce inseamna ca este corect .... asa scrie si in manual ...atasez poza

This post has been edited by mihai0070: 20 Jan 2007, 22:47

Attached thumbnail(s)
B46.JPG ( Size: 169.37k ) Number of downloads: 1490


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 5 May 2007, 21:31
Post #14


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Eu cand pornesc motorul in cateva secunde in bord(bord CN) indicatorul de bord indica maxim la fel si ceasul de ulei proaspat montat ,sa inteleg ca din spusele voastre este normal ,ulei,filtru si aditiv ,Moll Carrier ,cam 1000 km rulati si mie mi se pare ca merge brici , sa fie Ok asa ceva ?intreb si eu


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 6 May 2007, 09:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




Alex_Z se intelege din ceea ce spui ca ai pus Aral 20W50+aditiv+filtru nou...
ok..luand in calcul vascozitatea uleiului care a crescut odata ce ai adaugat si aditiv e oarecum normal sa iti creasca si presiunea care are legatura directa cu vascozitatea fluidului, in cazul de fata fiind amestecul de ulei +aditiv...

Singurul lucru prost care ar putea sa se intample ar fi sa puste filtrul de ulei sau garnitura acestuia cum mi s-a intamplat mie (ulei 20W40+aditiv 2+2) dar asta tine si de calitatea filtrului folosit.
Daca se intampla la fel mai pot fi si alte cauze (canale infundate, probleme legate de supapa de refulare) dar, data viitoare tine cont si de faptul ca uleiurile mai bune sunt deja aditivate....Apropos ce filtru ai pus...si mai ales ce aditiv..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 11:33
Forum Renault