Nu a franat si s-a blocat pedala de frana sus, a mai patit cineva asa ceva?
![]() ![]() ![]() |
Nu a franat si s-a blocat pedala de frana sus, a mai patit cineva asa ceva?
MikeLogan |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|||
prody |
![]()
Post
#2
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Esti sigur ca nu ai visat evenimentul? Stii, in vise ni se pare ca sta timpul in loc si ni se intampla lucruri naspa.
![]() |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Dupa simptome, este clar ca ai ramas fara depresiune in amplificatorul vacuumatic de la servofrana (banuiesc ca masina e pe benzina)
Cauze posibile: - gatuire furtun depresiune (ciudat...) - ceva care a obturat in interior furtunul de depresiune, care apoi a fost aspirat de motor; furtunul de depresiune ar fi singurul lucru de verificat - franari scurte si repetate (nu ai zis de asa ceva), care "golesc" vidul din servofrana, iar masina se comporta ca si cum ai taia contactul Din ce ai spus aici, se pare ca nu e cazul. ca sa intelegi fenomenul, repeta experienta astfel: pe loc, cu motorul la ralenti, da pedale scurte pe frana; vei constata ca frana prinde din ce in ce mai sus; la fel, cu motorul oprit, la a doua sau a treia apasare pe pedala de frana, vei constata ca pedala e sus si foarte dura |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#4
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
pentru prody: nu exclud varianta ta insa ar fi trebuit sa fie un vis colectiv pentru ca nu eram singur in masina (sau poate intrasem in zona crepusculara ?).
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
l@u |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Acelasi lucru l-am patit si eu cu o berlina dar dupa o coborire mai lunga cu frane dese(Lepsa-Soveja) pedala de frana era teapana sus dar fara a mai avea eficienta.Cauza a fost incalzirea lichidului de frana si probabil golirea vidului din servofrana asa cum a mai spus andrei2005.Dupa racirea lichidului totul a revenit la normal.La tine se poate ca si aceea frana de motor sa fi influentat efectul ca altceva vad ca nu s-a intamplat(din spusele tale)
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#6
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
andrei2005,
din ce-mi spui inteleg ca nu ar fi vorba de vreo defectiune ci mai degraba de un gunoi ratacit prin circuitul de franare (vreun span ceva). Testul de care imi spui poate scoate in evidenta vreun defect ? In plus, motorul trage mai greu (cel putin asa mi se pare) si am un consum mai mare (remarcat dupa ce la un drum de aprox. 700 km consumul mediu a fost de 7litri/100km fata de 6 litri/100km pe care il scoteam in mod obisnuit). Am fost la un service si mi-au spus, legat de consum, ca e din cauza vremii iar cand le-am spus ca drumul l-am facut de 10 ori intr-un an (in fiecare din cele patru anotimpuri) au balmajit ca masina n-are nimic. Am cautat pe forum inainte sa postez probleme despre frane si am vazut ca e posibil ca pistoanele de la etriere sa ramana blocate. E posibil ca asta sa fie motivul pentru care trage mai greu ? Mai vin cu o intrebare (pentru oricine vrea sa-mi raspunda): la service cand te duci cu o problema n-ar trebui ca ei sa verifice toate cauzele potential generatoare ale problemei respective ? |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
l@u |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Incearca si verifica futunul de vacum se poate sa fie spart sau infundat!!!Iar ptr. etriere suspenda masina si invarte roata cu mana -daca merge e OK daca nu =>piston blocat!!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#8
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
l@u, o sa verific furtunul si pistonul.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
Kunt |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
La vechea mea masina mi s-a mai intamplat sa se blocheze pistonasul de la etrier, roata era infranata si pedala ridicata si tare. Dar se si oprea imediat...
Cati km ai ? Ai cumva placutele uzate ? Asta ar fi motivul pt care se blocheaza pistonasul ala. |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#10
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
am 19800 km. am facut prima revizie la 12000Km. cel mai mult in afara localitatilor. Prin oras numai vreo 2000km.
ai intuit bine andrei2005, masina e pe benzina. l@u, frna de motor am folosit-o cand am vazut ca pedala e teapana; a fost singara varianta de oprire la care m-am gandit atunci. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
l@u |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Pai de unde sa intuiasca saracu' om daca chiar tu in profil scrii ca ai Laureate 1,4
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(MikeLogan @ 15 Dec 2006, 09:22) andrei2005, din ce-mi spui inteleg ca nu ar fi vorba de vreo defectiune ci mai degraba de un gunoi ratacit prin circuitul de franare (vreun span ceva). Testul de care imi spui poate scoate in evidenta vreun defect ? In plus, motorul trage mai greu (cel putin asa mi se pare) si am un consum mai mare (remarcat dupa ce la un drum de aprox. 700 km consumul mediu a fost de 7litri/100km fata de 6 litri/100km pe care il scoteam in mod obisnuit). Am fost la un service si mi-au spus, legat de consum, ca e din cauza vremii iar cand le-am spus ca drumul l-am facut de 10 ori intr-un an (in fiecare din cele patru anotimpuri) au balmajit ca masina n-are nimic. Am cautat pe forum inainte sa postez probleme despre frane si am vazut ca e posibil ca pistoanele de la etriere sa ramana blocate. E posibil ca asta sa fie motivul pentru care trage mai greu ? Mai vin cu o intrebare (pentru oricine vrea sa-mi raspunda): la service cand te duci cu o problema n-ar trebui ca ei sa verifice toate cauzele potential generatoare ale problemei respective ? Etrierul blocat iti va incalzi mai tare roata din partea respectiva (se poate vedea dupa un drum scurt afara, si "luand" temperatura jantelor de la rotile din fata; ar trebui sa fie cam aceeasi. referitor la consum, nu este neaparat un criteriu de masina franata: poate ai nimerit o benzina "imbunatatita". daca nu vrei sa ridici masina pe cric, pentru a verifica daca o roata fata este franata, procedezi astfel: in mers pe o suprafata orizontala, cam de la o viteza de 5 km/h, lasi masina sa "curga" (incetineasca) pana se opreste de la sine. Daca nici o roata nu este franata, masina se va opri si va misca foarte putin inapoi (pana in 3 cm - sa nu ma intrebi de ce, nu stiu) Daca masina este franata, ea se va opri fest, fara sa mai dea inapoi de loc. Cel mai sigur este totusi cu cricul. Referitor la astuparea temporara sau presurizarea furtunului (pentru ca exista depresiune in furtunul ce duce la diafragma de la servofrana), este foarte ciudat, pentru ca o mizerie nu se plimba de la sine intr-un furtun de cauciuc. Poti sa mai faci un test: cu motorul pornit, asculti in zona servofranei si de-a lungul furtunului daca se aude ca un fasait; daca da, este vorba aspirare de aer din afara, deci pierderea depresiunii. Dar, in mod normal, aceasta ar trebui sa duca la o functionare neregulata a motorului |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(l@u @ 15 Dec 2006, 16:54) Ai dreptate , laurentiu, nu m-am uitat la profil; de obicei, ma intereseaza mai mult mesajul in sine decat profilele membrilor, cate posturi au, ce masini, cand au intrat pe forum s.a.m.d. |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#14
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
Ieri am avut un pic timp liber. Am verificat furtunul si nu mi s-a parut sa fie fisurat pe undeva (de fapt l-am pipait pe toata lunginea lui si n-am simtit nimic). Am ridicat masina cu cricul si am invartit toate rotile (pentru comparatie intre ale din fata si alea din spate). Alea din fata scoteau un scartait slab de la frecarea placutelor pe discurile de frana. La ambele roti din fata zgomutul era la fel si ambele se invart cam la fel.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#15
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
QUOTE(andrei2005 @ 15 Dec 2006, 18:10) daca nu vrei sa ridici masina pe cric, pentru a verifica daca o roata fata este franata, procedezi astfel: in mers pe o suprafata orizontala, cam de la o viteza de 5 km/h, lasi masina sa "curga" (incetineasca) pana se opreste de la sine. ... Poti sa mai faci un test: cu motorul pornit, asculti in zona servofranei si de-a lungul furtunului daca se aude ca un fasait; daca da, este vorba aspirare de aer din afara, deci pierderea depresiunii. Dar, in mod normal, aceasta ar trebui sa duca la o functionare neregulata a motorului Cred ca o sa incerc si testul in mers. Referitor la pierderea depresiunii si functionarea neregulata a motorului: eu am fost cam acum vreo luna la service pentru ca am sesizat un zgomot "aiurea" la turatie constanta (2100 rot/min) si viteza constanta la drum drept. Se aude periodic ca o "gatuire" a motorului. Si pe langa asta se mai aude si o "fluturare" parca e o curea slaba. N-am reusit sa le aud decat de pe scaunul soferului. Am stat si pe scaunul din dreapta cand am fost cu mecanicul de la service si nu am auzit nimic (poate si datorita concursului mecanicului care facea altceva decat ce-i spusesem eu). Oricum aia de la service au decretat ca masina n-are nimic. Crezi ca e vorba de acelasi fasait de care spui tu ? |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#16
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
QUOTE(andrei2005 @ 14 Dec 2006, 22:58) ... ca sa intelegi fenomenul, repeta experienta astfel: pe loc, cu motorul la ralenti, da pedale scurte pe frana; vei constata ca frana prinde din ce in ce mai sus; la fel, cu motorul oprit, la a doua sau a treia apasare pe pedala de frana, vei constata ca pedala e sus si foarte dura Am verificat tot ieri: - cu motorul pornit nu prinde din ce in ce mai sus. Are aceeasi cursa. Si se aude undeva sub portbagaj un sunet metalic nu foarte puternic cand ajung cu pedala de frana la podea. - cand motorul e oprit frana prinde din ce in ce mai sus. Insa chiar cand e sus exista o orarecare elasticitate (apas pe pedala si are o cursa mica). |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Pentru ceilalti forumisti: stie cineva daca exista o supapa undeva pe circuitul de depresiune (incluzand amplif de franare de pe pompa centrala), care sa poata ramane deschisa (sau inchisa), impiedicand astfel formarea vidului in amplificator?
|
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
danbogdan |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 5 August 04 ![]() |
Eu stiu ca exista o supapa, chiar acolo unde intra furtunasul ala in servofrana.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B 04 xxx
|
|
kriiss888 |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 19 December 03 From: Bucuresti ![]() |
mai postez si aici ..
am ridicat azi masina de la dealer ...laureate plus ...si cand franez mai brusc fasaie ceva pe la pedale(daca franez lin nu se aude ) initial am crezut ca e de la ABS dar nu e acelasi zgomot; daca opresc motorul si apas pedala fasaie la inceput...apoi pedala se intareste si nu mai fasaie. Nu am observat fasaitul imediat...decat dupa ce am plecat de la dealer...am dat telefon la service...si mi-a spus ca asa fac toate..este o valva sau asa ceva care se destinde si de aici fasaitul...mi-a spus ca in timp o sa se auda din ce in ce mai putin ..sa nu ma ingrijorez..bla,bla,bla... La voi face (a facut) la fel ? |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2006
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
kriiss888 "asa face toate cu servofrana". ABS-ul e alta mancare de peste.
|
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
kriiss888 |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 19 December 03 From: Bucuresti ![]() |
ufff.....ma cam speriasem...de fapt mai mult m-a speriat un coleg de birou...mi-a zis ca loganul lui nu facea asa...
oricum mi s-a parut destul de deranjant fasaitul....daca esti atent la el ...cu radio pornit si cu gandul in alta parte ...parca nu-l mai auzi ... |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2006
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#22
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
QUOTE(danbogdan @ 18 Dec 2006, 12:16) Asa e, exista o supapa. Supapa asta poate sa-mi faca motorul sa mearga neregulat? DE unde anume vine aerul la servofrana? Are cineva ideee cam cat m-ar costa (daca ar fi s-o inlocuiesc singur, ca la service parca vad ca zic ca masina n-are nimic) ? Daca umblu la supapa aia o sa am probleme cu garantia in continuare (inca fo 6 luni de garantie mai am)? |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
kriiss888 |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 19 December 03 From: Bucuresti ![]() |
intre timp am mai vorbit cu un mecanic...mi-a zis ca daca fasaie e membrana de la servofrana sparta...nu stiu ce sa mai cred ....
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2006
|
|
danbogdan |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 5 August 04 ![]() |
QUOTE(MikeLogan @ 18 Dec 2006, 17:07) Asa e, exista o supapa. Supapa asta poate sa-mi faca motorul sa mearga neregulat? DE unde anume vine aerul la servofrana? Are cineva ideee cam cat m-ar costa (daca ar fi s-o inlocuiesc singur, ca la service parca vad ca zic ca masina n-are nimic) ? Daca umblu la supapa aia o sa am probleme cu garantia in continuare (inca fo 6 luni de garantie mai am)? din cate stiu eu, se poate ca nefunctionarea corecta a supapei sa duca la functionarea neregulata a motorului. Cred ca este de fapt o supapa de sens... ceva de genul asta. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B 04 xxx
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Intrebarea mea despre supapa a fost referitoare la problema cu frana "tare" a lui mikelogan. Pedala tare si sus la franare semnifica, dupa parerea mea, faptul ca in ampliful de franare de la servo nu s-a mai facut vid prin depresiune, sau acest vid s-a pierdut printr-o comunicare permanenta cu exteriorul.
|
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
kriiss888 pentru linistea ta mai bine mergi in service
|
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
MikeLogan |
![]()
Post
#27
|
Membru destul de incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti (deocamdata) ![]() |
Am fost astazi la un al treilea service dacia. I-am spus de servo-frana si de zgomotul de la motor.
Mi-a raspuns ca la servo-frona exista un burduf de cauciuc pentru protectie (sa nu se depuna praf sau mizerie pe tija) si ca ala face zgomot cand apasi un pic mai brusc pe pedala de frana. Despre zgomotul la motor (zgomot care se auzea azi dimineata foarte bine pe la 1700 rot/min cu masina pe loc) mi-a spus din prima ca e vorba de tachetii de la motor. Nu mai stiu ce sa mai cred (incep sa ma gandesc mai serios la ce a spus prody mai pe la inceput ![]() Mecanicul de la service a inceput sa-mi povesteasca, fara sa-l intreb eu, de tot felul de alte zgomote pe care le face masina (la pedala de ambreiaj, la schimbatorul de viteze ...) fapt ce m-a facut sa am incredere ca nu incearca "sa ma trimita la plimbare". La zgomotul acela care nu se mai aude cand apesi pedala de abreiaj mi-a spus ca e din cauza rulmentului de presiune care acu' zice el se afla tot timpul in miscare de rotatie. Daca joia asta vine cineva la intalnire vreau sa vin si eu (asta daca nu se blocheaza iar pedala sa ma trezesc cu masina proptita pe undeva). Sa vada si altii cum face la mine si sa vad si eu cum face pedala la altii. Si motorul. Poate aveti careva si ceva medicamente sa nu mai aud tot felul de zgomote. This post has been edited by MikeLogan: 19 Dec 2006, 11:35 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,4 2005
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(MikeLogan @ 19 Dec 2006, 11:20) La zgomotul acela care nu se mai aude cand apesi pedala de abreiaj mi-a spus ca e din cauza rulmentului de presiune care acu' zice el se afla tot timpul in miscare de rotatie. . Rulmentul de presiune se invarte cand apesi pe pedala de ambreiaj, dupa ce se lipeste de "soarele" placii de presiune. deci zgomotul ar trebui sa nu se mai auda cand iei piciorul de pe pedala. Daca mecanicul a zis ca rulmentul se invarte mereu, inseamna ca nu ai joc la pedala de ambreiaj. Du-te urgent la remediere! |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
klaus |
![]()
Post
#29
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Andrei2005, rulmentul de presiune la logan e altfel decat cel de la berlina. Inca de pe vremea DSN-ului...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Multumesc, Klaus. Chiar eram convins ca nu se va schimba niciodata principiul; vezi, e bine sa nu faci afirmatii neverificate... Scuze Mikelogan.
Recunosc ca nu am participat la demontare incepand cu noua generatie de DSN... La vechile dacii am facut multe (ca hobby si pasiune). |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:05 |