DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> becuri apa si ulei la 1300

freeman30
post 13 Jul 2004, 22:01
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




Am o intrebare pt posesori de 1300 cu bordul vechi (3 cadrane).Eu nu folosesc masina decat de 1 luna ,si dupa pornirea motorului si iesirea in trafic ,cam la vreo 15 minute mi se aprind becurile de la apa si ulei?!!!.
Dar in ce fel se aprind....si aici e problema daca o fi o problema....stau aprinse numai la relanti ,de ex numai la stop.Cum accelerez se sting.Inca nu am montat ceasul pt apa ca sa vad daca chiar se incinge motorul , dar eu cred ca se incinge ,dar nu vad de ce se aprinde si cel de ulei???Oare daca as merge mai mult timp asa s-o intampla ceva la motor? Ca pana acum nu am facut decat drumuri scurte in capitala.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 13 Jul 2004, 23:10
Post #2


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Rezolvarea problemei tale este urmatoarea ;
- Becurile stau aprinse amandoua deoarece tu ai probleme cu uleiul ( la modelul 1300 se aprind ambele din motive de siguranta) care nu are presiune suficienta ca sa unga instalatia motorului. Cand vei avea probleme cu apa se va aprinde numai cel de la apa, asa sunt construite aceste borduri de 1300.
Motivele pt care uleiul nu are suficienta presiune sunt urmatoarele ;
- Uleiul Trebuie schimbat din diverse motive ( nr prea mare de km, este prea vechi, este subtiat de patrunderea de benzina daca motorul a functionat in 3 pistoane, etc)
- Filtru de ulei imbacsit ( trebuie inlocuit)
- Sa slabit arcul de la supapa cu bila din pompa de ulei ( inlocuit)
- Uzuri majore ale pompei de ulei ( inlocuit)
- Uzura la pinionul din capul pompei de ulei ( inlocuit)
- Uzura la axul cu came ( trebuie bucsat blocul motor)
- Uzura avansata a cuzinetilor( rectificat,inlocuit)
Exista posibilitatea sa mai fie si alte cazuri exceptionale dar in general cam acestea sunt la Dacie. Acum nu este obligatoriu ca motorul sa sufere de toate aceste " boli " , este posibil sa sufere de una sau mai multe din cele enumerate de mine mai sus, cert este ca trebuie luate prin eliminare si cand dispare simptomul e clar ca sa descoperit defectul.
TREBUIE SA VA ADRESATI URGENT UNUI MECANIC AUTORIZAT !
NU MAI CIRCULATI SI NU MAI PORNITI MOTORUL DEOARCE AI VETI PUTEA PROVOCA DAUNE MAJORE !

PS; Cautati sa va montati ceasuri de apa si de ulei suplimentare.


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 14 Jul 2004, 08:25
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Drumurile scurte in capitala au un impact de zece ori mai devastator pentru motorul tau decat un drum continuu , sa zicem de 500 km


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 14 Jul 2004, 09:59
Post #4


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Aceeasi problema am avut-o si eu, am rezolvat prin inlocuirea uleiului.Am facut un schimb de ulei cu RO3, am mers max.500 km, apoi a aparut aceasta problema identica ca a ta ( se aprideau ambele becuri la relanti).Acel RO3 era prea subtire si cred ca era expirat, nu am pastrat bidonul, si nici nu m-am plans staiei peco de unde il luasem. :vmad:
Schimba urgent uleiul!Nu mai merge asa cu ea!


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 14 Jul 2004, 21:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




smile.gif De abia am schimbat uleiul , si filtrul (nu cred ca au 250km), ghiciti cu ce?Ro03.Am luat alt ulei si il voi schimba.Multumesc pt sfaturi.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 14 Jul 2004, 21:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
- Becurile stau aprinse amandoua deoarece tu ai probleme cu uleiul ( la modelul 1300 se aprind ambele din motive de siguranta) care nu are presiune suficienta ca sa unga instalatia motorului. Cand vei avea probleme cu apa se va aprinde numai cel de la apa, asa sunt construite aceste borduri de 1300.

Eu as zice ca ar fi exact invers si logic ar fi asa:
probleme cu racirea, se aprind ambele becuri rosii din bord (ulei si apa) - creste temparatura la apa si implicit si cea de la ulei. Uleiul fierbinte se subtiaza, scade presiunea sub 0.8 barr si aprinde becul de ulei.
problema presiune ulei: presiunea in instalatie scade sub limita admisa aprinzind doar becul rosu de presiune ulei din cauza calitatii proaste sau o defectiune in instalatia de ungere.

Omul poate ere probleme cu turbina pompei de racire sau termostatul blocat pe inchis.

Scoate termostatul din circuit si vezi daca fenomenul persista. Incepe prin eliminare si cu ce-i mai usor cautarea defectului.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 14 Jul 2004, 23:52
Post #7


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Da este buna logica dumneavoastra si corecta dar in realitate problema sta exact pe dos, nu ma intrebati de ce ca nu stiu sa raspund, asa a construit-o francezii.


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 15 Jul 2004, 07:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
in realitate problema sta exact pe dos...asa a construit-o francezii.

Pai, nu prea cred ca francezi n-au gindit logic. Iti dau un citat din manualul Daciei 1300 ed 1978 pag. 250":

"Defect: Indicatorul pt presiune ulei si temperatura apa se aprind dupa ce motorul a pornit:

Cauza defect:
1. Nivel ulei sub minim;
2. Curea ventilator si a pompei de apa insuficient intinsa;
3. Lipsa lichid de racire in vasul de expansiune."


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 15 Jul 2004, 12:45
Post #9


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Asa o fi scriind in cartea tehnica, dar Dacia mea din fata blocului asa face.
Eu am afirmat cele de mai sus avand ca reper masina mea.


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 15 Jul 2004, 13:54
Post #10


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




La modelele vechi bordul este construit asa cum a spus Daddy (concret: intre avertizorul de presiune ulei si cel de temperatura este inclusa o dioda care are efectul aratat de Dadddy, vezi anexa). Un observator atent poate vedea ca - atunci cind se aprind ambele lampi - cea de temperatura este ceva mai putin intensa. Acesta este efectul caderii de tensiune pe dioda cu pricina.

Admit ca extrasul din manual (prezentat de Laurentiuu) pare sa spuna altceva, dar avînd în vedere constructia concreta cred ca manualul e gresit sau a fost la vremea lui prost tradus din franceza (se intimpla si dintr-astea).

Attached File(s)
Attached File  manotermocontact.zip ( 2.46k ) Number of downloads: 100


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 15 Jul 2004, 15:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Si la noul bord (fara turometru, voltmetru, ind. temp apa, presiune ulei) este tot cum a spus Daddy. Am verificat punand la masa papucul de la senzorul de presiune ulei-se aprind toate becurile.
Pt. os, traductoarele de conditii limita (temperatura, presiune ulei care aprind becurile respective) dau la masa, nu la +.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 15 Jul 2004, 21:32
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




Termostatul l-am scos acum 1 luna ,cand am schimbat si garnitura de la pompa de apa.Nu stiu daca cel care mi-a facut aerisirea instalatiei a facut-o corect.Eu am mai dat din cand in cand drumul la cele 2 robinete de aerisire,si am completat apa in borcan.Oricum sapt viitoare voi schimba si uleiul(am luat un omv 15w40 multigrade mineral + un aditiv 2+2) ,si o sa pun apa distilata in instalatia de racire ,ca acum am apa. Si o sa mai pun si un electroventilator ,daca si atunci or sa se mai aprinda.... : :mrgreen:


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 16 Jul 2004, 07:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
Termostatul l-am scos acum 1 luna ...am completat apa in borcan.

Observa cu atentie daca ai pierderi de lichid de racire din instalatie. Cind s-a facut aerisirea, s-a bagat in functie si caloriferul de incalzire habitaclu (cel de sub parbriz):?: Pierderi de lichid greu observabile pot fi si la acest radiator care este ascuns ochiului.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 Jul 2004, 10:08
Post #14


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE

Pt. os, traductoarele de conditii limita (temperatura, presiune ulei care aprind becurile respective) dau la masa, nu la +.

Asa este, multumesc pentru corectura (de fapt am ezitat cind am desenat schema: am uitat). Asadar: corectura: schema e buna numai pentru ilustrarea principiului.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 17 Jul 2004, 20:45
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




Sincer sa fiu nu stiu daca instalatia fost completata si in functie si de calorifer, si ceva pierderi stiu ca aveam ,dar am observat ca acum nu mai curge!!!!???? (picura pe la unul din furtunele de sub pompa de apa) Azi am schimbat uleiul si maine voi face un drum mai lung sa vedem daca se mai aprind.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 18 Jul 2004, 08:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
(picura pe la unul din furtunele de sub pompa de apa)

Inainte de montarea furtunelor, pune pe stuturile de prindere, silicon rosu. Vei obtine o etansare perfecta dupa stringerea colierelor.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 19 Jul 2004, 12:54
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




De la ulei a fost... :mrgreen: ,Cum am schimbat filtrul si uleiul nu se mai aprinde nimic. Dar acum am alta belea....mi-a cazut electromotorul...dar o sa deschid alt topic pt asta sau o sa caut aici in forum cate ceva. Multumesc frumos


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Jul 2004, 13:05
Post #18


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Cum adica tia cazut electromoturl......ce sa stricat la el? Adica...sper ca nu a cazut la propriu laugh.gif laugh.gif 8)

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 19 Jul 2004, 13:20
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




aaa pai am gasit un topic mai vechi si am completat acolo acum...tot aici
Multumesc


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th July 2025 - 23:44
Forum Renault