becuri apa si ulei la 1300
![]() ![]() ![]() |
becuri apa si ulei la 1300
freeman30 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|||
Daddy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Rezolvarea problemei tale este urmatoarea ;
- Becurile stau aprinse amandoua deoarece tu ai probleme cu uleiul ( la modelul 1300 se aprind ambele din motive de siguranta) care nu are presiune suficienta ca sa unga instalatia motorului. Cand vei avea probleme cu apa se va aprinde numai cel de la apa, asa sunt construite aceste borduri de 1300. Motivele pt care uleiul nu are suficienta presiune sunt urmatoarele ; - Uleiul Trebuie schimbat din diverse motive ( nr prea mare de km, este prea vechi, este subtiat de patrunderea de benzina daca motorul a functionat in 3 pistoane, etc) - Filtru de ulei imbacsit ( trebuie inlocuit) - Sa slabit arcul de la supapa cu bila din pompa de ulei ( inlocuit) - Uzuri majore ale pompei de ulei ( inlocuit) - Uzura la pinionul din capul pompei de ulei ( inlocuit) - Uzura la axul cu came ( trebuie bucsat blocul motor) - Uzura avansata a cuzinetilor( rectificat,inlocuit) Exista posibilitatea sa mai fie si alte cazuri exceptionale dar in general cam acestea sunt la Dacie. Acum nu este obligatoriu ca motorul sa sufere de toate aceste " boli " , este posibil sa sufere de una sau mai multe din cele enumerate de mine mai sus, cert este ca trebuie luate prin eliminare si cand dispare simptomul e clar ca sa descoperit defectul. TREBUIE SA VA ADRESATI URGENT UNUI MECANIC AUTORIZAT ! NU MAI CIRCULATI SI NU MAI PORNITI MOTORUL DEOARCE AI VETI PUTEA PROVOCA DAUNE MAJORE ! PS; Cautati sa va montati ceasuri de apa si de ulei suplimentare. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
Pedro |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Drumurile scurte in capitala au un impact de zece ori mai devastator pentru motorul tau decat un drum continuu , sa zicem de 500 km
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
teodor |
![]()
Post
#4
|
. Group: Members Posts: 176 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Aceeasi problema am avut-o si eu, am rezolvat prin inlocuirea uleiului.Am facut un schimb de ulei cu RO3, am mers max.500 km, apoi a aparut aceasta problema identica ca a ta ( se aprideau ambele becuri la relanti).Acel RO3 era prea subtire si cred ca era expirat, nu am pastrat bidonul, si nici nu m-am plans staiei peco de unde il luasem. :vmad:
Schimba urgent uleiul!Nu mai merge asa cu ea! |
--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI
SLZ 1,9 Diesel
2006
- BZ-xx-www
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
smile.gif De abia am schimbat uleiul , si filtrul (nu cred ca au 250km), ghiciti cu ce?Ro03.Am luat alt ulei si il voi schimba.Multumesc pt sfaturi.
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#6
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Eu as zice ca ar fi exact invers si logic ar fi asa: probleme cu racirea, se aprind ambele becuri rosii din bord (ulei si apa) - creste temparatura la apa si implicit si cea de la ulei. Uleiul fierbinte se subtiaza, scade presiunea sub 0.8 barr si aprinde becul de ulei. problema presiune ulei: presiunea in instalatie scade sub limita admisa aprinzind doar becul rosu de presiune ulei din cauza calitatii proaste sau o defectiune in instalatia de ungere. Omul poate ere probleme cu turbina pompei de racire sau termostatul blocat pe inchis. Scoate termostatul din circuit si vezi daca fenomenul persista. Incepe prin eliminare si cu ce-i mai usor cautarea defectului. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Daddy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Da este buna logica dumneavoastra si corecta dar in realitate problema sta exact pe dos, nu ma intrebati de ce ca nu stiu sa raspund, asa a construit-o francezii.
|
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#8
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Pai, nu prea cred ca francezi n-au gindit logic. Iti dau un citat din manualul Daciei 1300 ed 1978 pag. 250": "Defect: Indicatorul pt presiune ulei si temperatura apa se aprind dupa ce motorul a pornit: Cauza defect: 1. Nivel ulei sub minim; 2. Curea ventilator si a pompei de apa insuficient intinsa; 3. Lipsa lichid de racire in vasul de expansiune." |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Daddy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Asa o fi scriind in cartea tehnica, dar Dacia mea din fata blocului asa face.
Eu am afirmat cele de mai sus avand ca reper masina mea. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
os |
![]()
Post
#10
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
La modelele vechi bordul este construit asa cum a spus Daddy (concret: intre avertizorul de presiune ulei si cel de temperatura este inclusa o dioda care are efectul aratat de Dadddy, vezi anexa). Un observator atent poate vedea ca - atunci cind se aprind ambele lampi - cea de temperatura este ceva mai putin intensa. Acesta este efectul caderii de tensiune pe dioda cu pricina.
Admit ca extrasul din manual (prezentat de Laurentiuu) pare sa spuna altceva, dar avînd în vedere constructia concreta cred ca manualul e gresit sau a fost la vremea lui prost tradus din franceza (se intimpla si dintr-astea). Attached File(s) ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
nelu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Si la noul bord (fara turometru, voltmetru, ind. temp apa, presiune ulei) este tot cum a spus Daddy. Am verificat punand la masa papucul de la senzorul de presiune ulei-se aprind toate becurile.
Pt. os, traductoarele de conditii limita (temperatura, presiune ulei care aprind becurile respective) dau la masa, nu la +. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Termostatul l-am scos acum 1 luna ,cand am schimbat si garnitura de la pompa de apa.Nu stiu daca cel care mi-a facut aerisirea instalatiei a facut-o corect.Eu am mai dat din cand in cand drumul la cele 2 robinete de aerisire,si am completat apa in borcan.Oricum sapt viitoare voi schimba si uleiul(am luat un omv 15w40 multigrade mineral + un aditiv 2+2) ,si o sa pun apa distilata in instalatia de racire ,ca acum am apa. Si o sa mai pun si un electroventilator ,daca si atunci or sa se mai aprinda.... : :mrgreen:
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#13
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Observa cu atentie daca ai pierderi de lichid de racire din instalatie. Cind s-a facut aerisirea, s-a bagat in functie si caloriferul de incalzire habitaclu (cel de sub parbriz):?: Pierderi de lichid greu observabile pot fi si la acest radiator care este ascuns ochiului. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
os |
![]()
Post
#14
|
||
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Asa este, multumesc pentru corectura (de fapt am ezitat cind am desenat schema: am uitat). Asadar: corectura: schema e buna numai pentru ilustrarea principiului. |
||
--------------------
.
.
.
|
|||
freeman30 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Sincer sa fiu nu stiu daca instalatia fost completata si in functie si de calorifer, si ceva pierderi stiu ca aveam ,dar am observat ca acum nu mai curge!!!!???? (picura pe la unul din furtunele de sub pompa de apa) Azi am schimbat uleiul si maine voi face un drum mai lung sa vedem daca se mai aprind.
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#16
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Inainte de montarea furtunelor, pune pe stuturile de prindere, silicon rosu. Vei obtine o etansare perfecta dupa stringerea colierelor. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
freeman30 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
De la ulei a fost... :mrgreen: ,Cum am schimbat filtrul si uleiul nu se mai aprinde nimic. Dar acum am alta belea....mi-a cazut electromotorul...dar o sa deschid alt topic pt asta sau o sa caut aici in forum cate ceva. Multumesc frumos
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
aaa pai am gasit un topic mai vechi si am completat acolo acum...tot aici
Multumesc |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th July 2025 - 23:44 |