Uleiul dupa reparatie capitala motor
![]() ![]() ![]() |
Uleiul dupa reparatie capitala motor
Twister |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In primii 500 de km pui 20w40 mineral nu prea scump si nici prea ieftin, ca nu conteaza asa tare, daca gasesti grafitat, daca nu, intreaba la un atelier de unde poti face rost de grafit, si proportia la litru, mi se pare ca sunt 2 substante la alegere care se adauga in ulei in rodaj, nustiu din cap, daca ai cartea lui Mondiru te poti uita acolo, sau iti spun eu mai incolo.
Dupa 500 de km incepi cu uleiul de calitate , pune 10w40 linistit, de marca schimbat la max 7000 km si daca RK-ul la motor a fost facut ca la carte, cu piese OK, iti garantez eu ca te va tine motorul MINIM 150 000 km. La multi ani ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#3
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
scria ceva in cart4ea lui mondiru dar detalii nu prea stiu... zicea ceva de genul "in primii 500 km se utilizeaza ulei de rodaj" dar nu stiu ce vrea sa insemne asta. in plus, daca masina e in rodaj, solicitarile nu ar trebui sa fie extreme la motor ca altfel la anu' te miri de ce nu mai merge motorul tau nou.
parerea mea... daca vrei sa te tina motrul, mai bine ii pui ulei de calitate din prima si ii faci rodajul corect! fara plecari de pe loc violente sau frane bruste sau turatii prea mari. in plus, 15w40 din cate stiu eu e destul de gros (mai ales pentru perioada asta a anului). daca bine retin 4L sunt undeva pe la 90-100 RON. poti incerca un 20w50 care e mai subtire si mai ieftin putin. oricum, mai asteapta cateva sfaturi de la colegi. |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Vezi ca le-ai incurcat, 15w40 e mai subtire decat 20w50, si la rece si la cald.
20w50 in nici un caz sa nu pui la un motor nou, nici vara, nicedecum iarna, e pentru motoare uzate, e mai gros la cald, sa faca presiune. Un motor bun nu ar trebuii sa aiba probleme cu presiunea cu 10w40 nici in cea mai calduroasa luna a anului. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Twister |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
Multumesc pt informatii in primul rand.
10W40 am si de asta in cantitati apreciabile, sintetic (lucrez in domeniu), insa e destinat motoarelor Diesel (desi are si specificatii pt motor benzina: SL). Normal ca nu supraturez motorul in perioada de rodaj. Setul asta e cel original la masinii, m-a dus 80.000km, insa asta in conditii de teroare, condus la limita (cand eram tanar& nelinistit). De cateva ori l-am scap la turatie maxima, 8000 rot.min, pe liber, desigur, asa ca nu puteam sa-i cer mai mult. In motor vreau sa bag numai piese de calitate (sigur, nu-mi permit nici set made in Germany de 15mil), de fabrica pe cat posibil. Setul motor e extrem de problematic, pe langa faptul ca e manufacturat din materiale slabe, nu respecta nici cotele corecte (la majoritatea Daciilor scapa compresie din prima), de aceea ma orientez catre un set de origine. Arborele cotit il alezez la cota1, cuzineti, set garnituri & semeringuri, lant distributie & intinzator, pompa ulei, culbutori. E bine sa schimb si ghidurile de supape si lagarele axei cu came? This post has been edited by Twister: 3 Jan 2007, 10:40 |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
tibip |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Regula generala vazuta pe site-uri de reparatii: in rodaj NU se foloseste ulei sintetic, ci NUMAI mineral. La Dacie, ulei 20w40, care se schimba la 500, respectiv 1500 km de la inceputul rodajului. Inclusiv filtrul de ulei. Daca sunteti curiosi, incercati cu o lumina puternica sa iluminati uleiul dat jos dupa 500 km. Veti vedea bucati de metale vizibile cu ochiul liber!
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
Twister |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
In legatura cu adaosul de garfit, bisulfura de molibden de la Liqui Molly e buna de ceva, are acelasi efect? Ceva exeperiente cu asa ceva?
Am inteles, numai ulei mineral in rodaj. |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 04:13 |