Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
bygy007 |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
YRX |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, subscriu si eu la faza cu cabluri proaste. Am incercat sa ajut un prieten care avea un set de cabluri cumparate. N-a vrut sub nici o forma. Apoi a venit un mosulica de la el din bloc cu unele facute artizanal pe vremuri prin fabricile comuniste (stateau drepte ca fierul beton si aveau o sectiune cred ca spre 2 cm). A pornit imediat.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
roland |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Exagerati putin cu sectiunea aia...
La sectiuni de 2cm vorbim deja de cabluri de inalta tensiune... |
--------------------
.
.
.
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#124
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
acum am inteles ce s-a intamplat, eu am pus apa distilata si astfel bateria s-a mai descarcat. bine ca am luat alta daca o puneam pe redresor cica mai mergea, macar acum stau linistit si porneste foarte repede masina, cea veche invartea cam greu la rece, se simtea.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#125
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.388 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la inalta tensiune difera izolatia nu si cablul , cablurile sa fie cam ca cele de pe la aparatele de sudura
alea din comert , nu rezista nici la 10-15A This post has been edited by bygy007: 4 Nov 2009, 14:26 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
roland |
![]()
Post
#127
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ok, nu ma pricep asa de bine.
Spune-mi tu, te rog, ce sectiune trebuie? 2cm? 1cm? 0.5cm? Am pornit masina tatalui meu cu un cablu cu sectiune de, aprox, 4mm. Nu au fost probleme. This post has been edited by roland: 4 Nov 2009, 14:34 |
--------------------
.
.
.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ca sa nu ai probleme minim 1 cm sa fie grosimea sirmei asta e recomandarea mea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mamba |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 20 November 06 From: București ![]() |
Buna ziua.O intrebare de om nepriceput:bateria de pe loganul meu are 4 ani jumatate si inca merge bine dar ma gandesc la viitor....Am un prieten caruia eu i-am cumparat acum vreo 4 ani o baterie Varta Silver de 65ah pe care el nu a pus-o din diverse motive niciodata la masina.Acum vrea sa mi-o dea mie moca...si nu stiu ce sa fac.Probabil ca e descarcata dar oare odata incarcata pot sa o folosesc ca si pe una nou inca vreo 4 ani?Va multumesc.
This post has been edited by mamba: 4 Nov 2009, 14:58 |
--------------------
Dacia
Logan - Ambiance
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
posibil sa nu mai fie buna (sulfatata) in mod normal trebuia pusa la incarcat din 6 in 6 luni cel putin , daca vrei probeaz-o , o pui pe un redresor 14-16 ore , dupa ce o scoti o lasi 4-5 zile si vezi daca porneste , daca nu poeneste e dusa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
GBC |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
Cu 14 - 16 ore incarcare nu cred ca poti sa tragi concluzii.
Varta am si eu pe masina si nu am incarcat-o pana acum, dar imi amintesc ce am citit prin fituicile primite cu bateria: ca se incarca ... mult, minim 24 de ore, dar nu imi amintesc exact. Oricum minim 24. Abia dupa aia vezi la ce e buna. Dupa 4 ani de stat e totusi foarte probabil sa fie sulfatata. |
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
eurocristi |
![]()
Post
#132
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 16 May 07 From: Oradea ![]() |
QUOTE bygy007 Posted Today, 14:48 ca sa nu ai probleme minim 1 cm sa fie grosimea sirmei asta e recomandarea mea Tu vorbesti serios? Cu ce te ocupi? Cablurile din comert pe care scrie 200-300A(amperi) sunt arhisuficiente. Daca nu aveti asa ceva un cablu de sectiune de 8 milimetri patrati (fara izolatie) e foarte bun.Probleme aveti de la clestii cablurilor asa ca acolo sa va uitati cand cumparati.Sa aiba arcul tare adica sa se deschida greu si sa fie bine fixat cablul de ei. |
--------------------
logan
ambition
2005 membru proaspat dar experimentat in auto
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu cred ca ai lucrat mai mult ca mine cu cabluri si stiu despre ce vorbesc tu ia cabluri din comert (cele care se gasesc pe la raioanele auto la pret de pina in 50 lei) si foloseste-le pentru a da si a lua curent , vei vedea cit de bune sint
ca idee sirma trebuie sa fie cel putin egala la diametru cu cablurile groase de la electromotor This post has been edited by bygy007: 4 Nov 2009, 23:28 Attached thumbnail(s) spec_cablu_2.JPG ( Size: 44.93k ) Number of downloads: 1488 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
roland |
![]()
Post
#134
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
ce ne spune tabelul ala?
|
--------------------
.
.
.
|
|
GBC |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
Acceptam ca un cablu e bun daca pe el am o cadere de tensiune acceptabila cand prin el trece curentul pentru demaror.
Daca presupunem - ca ipoteza de lucru (destul de brutala, de acord dar obtinem niste valori in acord cu ipteza de lucru) ca am o cadere egala pe cabluri si pe clesti si contacte. Daca accept o cadere de tensinu totala de 2V, inseamna ca pe cabluri accept o cadere de 1 volt. La un curent sa zicem de 300A rezulta ca trebuie sa am rezistenta cablului de aproximativ 0,003 ohm. La o lungime a cablurilor de 2*2 = 4m insemna ca imi trebuie o sectiune de aproximativ 20 mm2. Sectiunea cablului nu am calculat-o, am luat-o de aici: http://www.allmeasures.com/formulae/static...istivity/12.htm Oricum rezistivitatea depinde teoretic si de temperatura, dar practic, la ce e pe piata depinde destul de mult de calitatea materialului... Daca ar fi cupru blanc ![]() Chit ca e fizica de clasele 5 ... 8 e posibil (ba chiar probabil ![]() - ba da, - ba nu. Am zis sa schimbam abordarea un pic. Ce se zicea mai sus despre cabluri era in buna parte corect dar la pareri opuse e util sa putem aprecia pe unde e mai aproape de adevar discutia. Dupa ce am calculat atata mai trebuie reconsiderata ipoteza ca am caderi de tensiune comparabile pe cabluri si pe contactele clestilor (la prinderea cablului si pe borna bateriei). Si curentul de 300A se poate discuta dar cred ca e OK la nivelul asta de discutie. |
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
BZN |
![]()
Post
#136
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Corect, dar si bateria deteriorata a "autovehiculului primitor" consuma curent daca ramane legata, de aceea se recomanda pentru o pornire mai facila decuplarea bornei minus.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
roland |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Deci 20mm2. De pe http://www.sengpielaudio.com/calculator-cross-section.htm rezulta ca diametrul ar fi de 5mm. Nicidecum un diametru de 2cm!!!
Cand cineva se uita la un cablu va aprecia diametrul, nu sectiunea in mm2. Deci, e bine 5mm ca diametru? Jumatate de cm. |
--------------------
.
.
.
|
|
GBC |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
Daca nu am gresit nici "rationamentul" nici "calculelele" e corect diametru 5 mm, dar e vorba de o sectiune efectiva. Nu poti sa pui cupru monofilar de 5mm diametru, si daca pui multifilar ca sa obtii sectiunea asta ajungi la un diametru fizic mai mare. La fir multifilar se spune (de exemplu): 17*0,2, adica 17 fire de diametru 0,2 mm si calculezi sectiunea.
Ma tem insa ca ce se vinde de multe ori drept cupru nu e chiar adevarat, sunt diverse aliaje (nu sunt metalurg asa ca nu vreau sa zic mai multe) si atunci rezistivitatea poate sa creasca semnificativ. |
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#139
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
pentru mine unul prea multe calcule ,deci nu inteleg nimic . pentru noi astia care nu ne pricepem la cabluri ar trebui sa primim un raspuns simplu daca sunt bune cele din comert sau nu , sau la ce sa ne uitam cand le cumparam.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
BZN |
![]()
Post
#140
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Sunt foarte bune daca decuplezi bateria descarcata. Asta e cel mai important, restul intra la "altele".
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
GBC |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
Imi pare rau ca am plictisit lumea cu detalii de calcul.
Din pacate nu stiu ce e acum prin comert. Eu am o pereche de cabluri luate mai de mult de pe afara si nu am avut probleme cu pornirea cand le-am folosit ca sa iau sau sa dau curent (si le-am folosit destul). Am facut ce scria in foaia aia pusa in ambalaj langa cabluri. Tot ce se recomanda e ca masina care da curent sa fie cu motorul pornit, ordinea de cuplare a cablurilor si avertizarea sa nu pun cablurile in scurt. Imi amintesc intrebarea vanzatorului, daca motorul e pe benzina sau diesel. Cablurile pentru diesel erau mai tzapene (si mai scumpe). Asta cu decuplarea bateriei de pe masina care primeste nu am mai auzit-o pana acum si nici nu cred ca se sustine logic-si oricum e tot plicticos. Eu vad altfel lucrurile, e posibil sa ma insel. Daca bateria e descarcata (nu e o baterie moarta, ca la asta trebuie alta baterie pe masina nu pornita cu ajutor) ea "nu mai are curent", adica tensiunea ei cade in sarcina, dar "in gol" ea are cam 12V. Pentru a o incarca - asta face ea cand "fura" curent, trebuie aplicata o tensiune mai mare de 12V. Cand pui cele 2 baterii in paralel, bateria "descarcata" primeste e drept curent de la cealalta masina, care avand motorul pornit debiteaza curent pentru cealalta masina, atat din din motor (alternator) cat si din baterie. Cand dai la cheie, oricum tensiunea la borne scade sub 12V din cauza curentului mare luat de demaror, asa ca bateria veche nu mai "fura" curent, ba chiar ca sa fiu "scrofulos" contribuie ce ceva curent (dar nesemnificativ fiind descarcata). Scuze ca vorbesc mult! |
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
roland |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(BZN @ 5 Nov 2009, 13:02) Sunt foarte bune daca decuplezi bateria descarcata. Asta e cel mai important, restul intra la "altele". Asta e cea mai mare tampenie. Se stie ca schimbarea unei baterii in timp ce motorul merge poate (repet "poate") duce la distrugerea puntii de diode de pe alternator. Deci, daca pornesti cu bateria decuplata, cand o cuplezi risti sa strici ceva. Sau poate nu vrei s-o cuplezi ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
BZN |
![]()
Post
#143
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(roland @ 5 Nov 2009, 14:11) Asta e cea mai mare tampenie. Se stie ca schimbarea unei baterii in timp ce motorul merge poate (repet "poate") duce la distrugerea puntii de diode de pe alternator. Deci, daca pornesti cu bateria decuplata, cand o cuplezi risti sa strici ceva. Sau poate nu vrei s-o cuplezi ![]() Cine a zis de schimbatul unei baterii? Imediat dupa pornire, in timp ce cablurile raman legate, se conecteaza la loc borna minus la baterie , astfel inlaturandu-se posibilitatea de a deteriora ceva. @ GBC, daca bateria nu reuseste sa asigure curentul necesar pornirii ea mai mult strica decat ajuta( mai ales daca e sulfatata, "in scurt"..), asta era ideea. Ma rog, fiecare crede si face cum doreste. This post has been edited by BZN: 5 Nov 2009, 14:31 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(bogdan_90 @ 5 Nov 2009, 12:54) pentru mine unul prea multe calcule ,deci nu inteleg nimic . pentru noi astia care nu ne pricepem la cabluri ar trebui sa primim un raspuns simplu daca sunt bune cele din comert sau nu , sau la ce sa ne uitam cand le cumparam. cred ca raspunsul dat de mine la postul 122 este destul de clar cele din comert NU SINT OK am rugamintea sa te uiti la un set la grosimea sirmei si la grosimea izolatiei , vei constata cu uimire ca grosimea izolatiei e de 2 ori mai mare decit grosimea sirmei, m-am uitat si eu la un set de 30-40 lei poate se merita doar pentru crocodilii colorati daca ajung zilele astea printr-un magazin o sa fac poze cu cablurile |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
concurent |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 18 January 07 ![]() |
QUOTE(tribunul @ 20 Oct 2009, 18:28) Am observat, ca atunci cand pornesc motorul, se pierde un pic din intensitatea luminii afisajului din bord. Sa fie asta un inceput de sfarsit? este posibil insa reactia asta o poate avea si cu baterie noua ... este vorba de consumul la pornire pana cand porneste alternatorul QUOTE(mamba @ 4 Nov 2009, 12:58) Buna ziua.O intrebare de om nepriceput:bateria de pe loganul meu are 4 ani jumatate si inca merge bine dar ma gandesc la viitor....Am un prieten caruia eu i-am cumparat acum vreo 4 ani o baterie Varta Silver de 65ah pe care el nu a pus-o din diverse motive niciodata la masina.Acum vrea sa mi-o dea mie moca...si nu stiu ce sa fac.Probabil ca e descarcata dar oare odata incarcata pot sa o folosesc ca si pe una nou inca vreo 4 ani?Va multumesc. Daca e moca merita sa incerci, poate ai noroc de inca 1-2 ani de functionare ... daca nu folosesti masina zilnic, varianta asta poate sa devina un calvar ... bateria pusa in circuit se descarca mai repede cand sta decat una noua in raft. |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 DCI
2006
|
|
cristianrobert |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.146 Joined: 12 February 09 From: bucuresti-berceni ![]() |
salut! am si eu o intrebare :daca am doua baterii bune incarcate pe redresor si le tin in casa nefolosite cat timp le pot tine pana cand nu mai sunt bune ?
|
--------------------
dacia
solenza scala
2004
- b
|
|
concurent |
![]()
Post
#147
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 18 January 07 ![]() |
nu cred ca exista date tehnice referitoare la situatia asta
|
--------------------
Dacia
Logan 1.5 DCI
2006
|
|
tribunul |
![]()
Post
#148
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
misu78 |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 19 May 08 From: voluntari ![]() |
QUOTE(cristianrobert @ 6 Nov 2009, 13:52) salut! am si eu o intrebare :daca am doua baterii bune incarcate pe redresor si le tin in casa nefolosite cat timp le pot tine pana cand nu mai sunt bune ? Doneaza-le si tu pe la prieteni. Tinute in casa mult timp si nefolosite(chiar daca sunt puse pe redresor la 6 luni) nu vor tine prea mult. Cand vei avea nevoie de una sa o pui pe masina ta s-ar putea sa constati ca e dusa. |
--------------------
Ford
Focus
2015
- IF-44-VOI Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal! |
|
vi_escu |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
O baterie, in folosinta, tine in medie 4 ani. Nefolosita tot cam atat.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:46 |