probleme cu linia (vibrochen)
![]() ![]() ![]() |
probleme cu linia (vibrochen)
TheSaiLor |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|||
FiveThreeFive |
![]()
Post
#2
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
1. Esti 100% sigur ca bataia e din arborele cotit? 2. Daca da, atunci sunt posibile urmatoarele variante: a) unul / mai multi cizineti de biela au cedat. cool.gif unul / mai multi cuzineti de palier au cedat. c) cuzinetii cedati de la pct. a) si/sau cool.gif au distrus si manetonul respectiv al arborelui cotit. Situatia a) = adevarat, cool.gif si c) = fals este cea mai simpla. O poti rezolva singur, cu masina pe rampa/groapa, un set nou de cuzineti de biela, o doza buna de simt tehnic si manualul Dacia langa tine. In oricare din situatiile in care cool.gif si/sau c) = adevarat, lucrurile se complica tare de tot. Desi poti sa o faci si cu motorul pe masina, singura varianta in care iti iese ceva de calitate este daca dai motorul jos. Este nerecomandat sa montezi arborele cotit cu motorul pe masina. Daca te pricepi bine la mecanica, poti sa o faci singur. oricare din reparatiile de mai sus. Mai putin rectificarea arborelui, daca e cazul. Daca intr-adevat bataia este din arbore, ai o sansa foarte mare ca de vina sa fie un cuzinet de biela topit. Cuzinetii de palier "pleaca" mault mai greu. Daca nu ai mers prea mult cu masina cu motorul batand, poate ai si mai mare noroc si arborele nu e afectat, sau afectat in limita tolerantei. Ai circulat cumva fara ulei, cu nivelul scazut la ulei, cu presiune redusa a uleiului, cu uleiul mult peste intervalul de schimb, sau ai forjat masina cam atre in ultimul timp? |
||
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
O idee,daca vrei sa mai mergi cu ea, si sa nu bagi prea multi bani,si nu rectifici nici arborele.
Bagi indigo ( o foaie sau doua ) sub capacul de la biela, respectiv palier. Asta daca nu sunt topiti cuzinetii. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]Bagi indigo ( o foaie sau doua ) sub capacul de la biela, respectiv palier. Asta daca nu sunt topiti cuzinetii.[/quote]
Chiar, SGM imi aduc aminte de anii dinainte de revolutie, si imediat dupa revolutie, cand nu se gaseau piese. Hartia de indigo era o solutie provizorie, dar acceptabila. Bai, asa vremuri, asa solutii ... Din pacate, se tasa destul de repede - dupa 5000...7000 Km trebuia sa o iei de la capat, asta in conditiile in care motorul nu prea era forjat (pe atunci se mergea in general cu max 80..90 Km/h, benevol). Dar, daca amicului nostru ii bat cuzinetii atat de tare cum spune, e foarte mare sansa sa fie topiti - deci sunt aproape sigur ca hartia de indigo nu e o rezolvare. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
hmm, hartia de indigo a folosit-o tata acum 12 ani cand a vandut prima masina. Eu acuma m taiat-o de la munca si ma apuc de dat jos motoru, desfacut si vad ce e in el. M-am hotarat sa bag cuzinezti si arbore nou si ma mai gandesc daca sa bag si segmentzi. Oricum nu ma risc cu ciurucuri pentru ca-mi trebuie masina la munca. Fac cam 850 km pe saptamana si nu vreau sa cada iar.
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
TheSaiLor,
arbore nou? de ce nu il rectifici? Cred ca e peste 3 mil? Esti ciudat....daca tot desfaci motorul...stai si te gandesti daca bagi segmenti sau nu....fa o reparatie capitala ca lumea...schimba piston, camasa, segmenti, cuzineti, pompa ulei (daca trebuie) etc etc :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#7
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Se numeau "cojocele" smile.gif si se introduceau intre cuzinet si capac. Se facea asta din doua motive: 1. la vinzarea masinii; 2. prelungirea vietii pina la un RK. Se mai faceau si alte magarii pt a "lua urchile" viitorului cumparator: introducere de rumegus in C.V sau planetare. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
TheSaiLor |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Surprize Surprize:
1. - dupa ce am dat tot jos am gasit : staniol pe cuzinetzii de biela (arborele este la cota 0 - norocul meu, asa ca ol rectific) 2 - segmeti puternici pusi special pentru a da impresia de set nou dar care mi-au distrus camasile 3 - intinzatorul lantului de ditributie avea joc ceea ce facea ca motorul meu sa nu mearga rotund DriverX - un arbore nou cu palier marit este 1.550.000 lei. Zici tu zic sa fac tot motoru da ... te intrebi si cat costa toata treaba asta? Am hotarat sa pastrez pistoanele astea, bag segmetzi si camasi noi, alezez arborele si-mi iau un set de cuzineti R1 (cota 1), un set de garnituri, semeringuri, lantz si intinzator, tub de silicon, antigel si ulei si o sa ma ajunga cam la 4.000.000 lei. Si asta pentru ca-l fac singur si nu mai dau 2.5k manopera. |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
SiloS |
![]()
Post
#9
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ai grija sa nu gresesti ca pe urma o sa-ti daui pumni in cap !
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
driverx |
![]()
Post
#10
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
TheSaiLor,
Stiu ca e mult, eu tocmai mi-am scos masina cu un set nou, dar noh, tu stii, Eu nu as pune pistoane vechi in camasi noi. Eu chiar ma stresam ca mecanicu nu cred ca a pastrat perechile piston/camasa venite din fabrica. Imi pare rau pentru "surprizele" care le-ai avut. Eu am fost mai norocos. Mi sa spus la cumparare ca e standard motorul, standard a si fost. Desi acuma e la R1, am niste cuzineti care nu permit jocul longitudinal sunt tot de ST ca R1 nu incapeau. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
pai tot la R1 e si al meu, norocu meu ca ala nu a rectificat si arborele atunci. Acum am venit de la munca si ma bag la montaj. Sunt curios sa vad ce o sa iasa :mrgreen:
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 18:37 |