DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cand pornesc imi desface filtrul de ulei

DANYCOTIGA
post 31 Dec 2006, 10:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 31 December 06




mad.gif Am dacia berlina din 1991 motor de 1400 si la pornire iarna imi face presiune prea mare la ulei si imi desfileteaza filtrul. Setul motor e schimbat de aproximativ 15000 km,iar chiulasa e de 1300, e diferenta asa mare incat sa desfaca filtrul? multumesc anticipat


--------------------
dacia berlina 1991 - OT-26-ADC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
camesibiu
post 31 Dec 2006, 10:38
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 28 July 06
From: Sibiu




Poate ca nu-ti lucreaza supapa din pompa de ulei si se creeaza suprapresiune . Nu am mai intalnit sa se autodesfaca filtrul ci numai sa " puste " pe la ambutisare sau cel mai frecvent sa arunce garnitura dintre filtru de ulei si blocul motor .
Verifica daca stutul pe care se infileteaza filtru de ulei este strans in blocul motor . Se poate strange cu un cleste tip mops sau papagal . Atentie la filet ! Ce ulei folosesti ? Nu ma intereseaza marca ci tipul lui .
Ulterior :
Chiulasele de 1300 si cele de 1400 cmc nu sunt identice . Cred ca la 1400 cmc si alezajul este mai mare . Cum ai montat chiulasa cu garnitura de 1300 sau cu garnitura de 1400 cmc ?
In cazul acesta sa nu-ti faca presiune in baie ( carter inferior )

This post has been edited by camesibiu: 31 Dec 2006, 10:45


--------------------
ex Dacia Logan 1,5 dCi 2006-Preference
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 31 Dec 2006, 13:49
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




Se intepeneste bila din supapa pompei de ulei si creeaza suprapresiune.De aceea se intimpla sa puste filtrul.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 2 Jan 2007, 16:01
Post #4


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




scuze daca sunt putin off topic
aseara (1 ianuarie) veneam spre cluj si la un moment dat mi s-au aprins (intermintent) toate becurile de avertizare de pe bord (presiune ulei, tempeatura apa si frana). la inceput am crezut ca am un scurt sau ceva si am mers mai departe si am observat ca la turatie de peste 2600 nu se aprind becurile.......am facut vreo 20-25 km asa si apoi becurile au ramas aprinse continuu si am tras pe dreapta sa vad care e problema. si am observat ca nu mai aveam ulei deloc in baie!!!!!!!!
joja era uscata!am mai mers 1,5 km pana la o statie peco si am cumparat ulei sa umplu motorul dar cand l-am pornit a inceput sa il arunce afara pe partea de jos a filtrului de ulei......era crapata garnitura filtrului. nu am gasit filtru dar am gasit la cineva o garnitura si asa am ajuns acasa......
problema e de ce a crapat garnitura si de ce am putut desface filtrul cu mana goala cand eu l-am strans cu cheia?
e posibil sa am acum probleme cu motorul?( adica e posibil sa fi aparut uzura mare sau ceva de genul asta?)


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 2 Jan 2007, 16:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Eu nu strang niciodata filtrul cu cheia tocmai pentru a nu-i distruge garnitura. Cheia se foloseste numai pentru desfacerea filtrului. De strans se stange cu ambele maini cat de tare poti. Inainte de strangere e bine sa ungi garnitura cu un pic de ulei, se zice ca adera mai bine.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolffy
post 2 Jan 2007, 16:30
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




sau o surubelnita si un ciocan pentru desfacere. biggrin.gif numai cat sa se degripeze, dupa aia se invarte usor cu mana.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 2 Jan 2007, 16:41
Post #7


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(dyogenes @ 2 Jan 2007, 16:19)
Eu nu strang niciodata filtrul cu cheia tocmai pentru a nu-i distruge garnitura.
*


Pe la începutul lui decembrie, mi-am cumpărat sondă pentru măsurarea presiunii uleiului. Nu puteam să montez sonda fără să dau filtrul de ulei jos, așa că am dat filtrul de ulei jos ( întotdeauna îl strâng cu cheia ), am întâmpinat ceva dificulțăți, nu mi-am dat seama că îmi lipsea o garnitură de cupru de la sondă, așa că am montat filtrul la loc, m-am dus la magazin cu mașina, am venit acasă, am desfăcut din nou filtrul de ulei și mi-am montat sonda.
Până acum am făcut 500 km cu filtrul acesta și nu am întâmpinat probleme. Da' oricum zilele îi sunt numărate, că urmează să fac schmbul de ulei icon_mrgreen.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 2 Jan 2007, 16:50
Post #8


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




mai multi mecanici mi-au recomndat sa il strang cu cheia sau daca sunt in camp sa il strang cu o curea fara de alternator. garnitura o ung de fiecare data......

se poate sa imi apara probleme de motor ?


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 2 Jan 2007, 18:17
Post #9


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu am auizt sa sara filtrul.nu se strange cu cheia ,doar la mana;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 2 Jan 2007, 18:42
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




Daca stringi prea tare ,acea garnitura de cauciuc se intinde si nu mai etanseaza.Filtrul se stringe cu mina,sau cu o curea de ventilator (pentru ca nu toti au forta),dar daca se intimpla sa arunce afara filtrul,sigur ca bila din supapa pompei a ramas intepenita pe scaun,iar pompa baga in nestire.Acesta e si rolul supapei,de a nu permite o suprapresiune.Normal ca undeva trebuie sa iasa uleiul si o face pe la filtru.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 2 Jan 2007, 18:49
Post #11


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da asa e.dar ce vascozitate are uleiul:)
poate e ceva gen M-40:)
si mai ales pompa de ulei in ce stare e?
adica este noua sau s-a umblat la ea.gen cu se mai facea in trecut la saviem se strangea surubul supapei;" pentru o mai buna ungere") ,de unde se pot sparge diferite elemente din sistemul de ungere.la dacia neavand conducte se poate sparge carcasa filtrului de ulei./


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Jan 2007, 20:27
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu,Daniel, sar filtrul sau garnitura fara probleme. Aduceau unii Dacii de dincolo iar daca aveau ceva uzuri (linie, biele, came) umblau la acea supapa si puneau saibe. Daca nu "nimereau" saiba corecta sarea filtrul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Jan 2007, 20:29
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Filtru de ulei nu se desface singur decat daca nu este strans ... sau garnitura s-a copt (nu a fost unsa la montare) si a cazut atunci fultrul datorita presiunii cu care il baga pompa se desface (ne mai fiind strans de bloc) alta explicatie nu gasesc.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jan 2007, 12:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pai nici nu se desface. In fapt ori, cum spui, sare garnitura, aparind fenomenul de "filtru usor defiletabil" confundat cu "filtru defiletat" ori filtrul e smuls din filet un pas, caz mai grav, ori este deformata partea de fixare aparind aceeasi aparenta de filtru defiletat.

Toate apar din cauza unei presiuni mari generate de pompa-supapa blocata eventual combinata cu ger puternic si ulei viscos.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Jan 2007, 21:41
Post #15


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da poate se rupe si filetul filtrului de ulei din bloc.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 15:39
Forum Renault