Inchis motorul la semafor, Se merita?
![]() ![]() ![]() |
Inchis motorul la semafor, Se merita?
aikido |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
logan
Ambition
2006
- B 48 COOL Sunt prea bun ca sa fiu light!
|
|||
vijelie |
![]()
Post
#32
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
...Si sa semnalizam cu mana pe geam, ca e 90RON o trusa de becuri, frati Loganisti...
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Eu propun sa facem economie de bani mult mai mare,astfel:
Dotand toate masinile cu panouri solare pe acoperis , vom incarca bateria ziua , ca sa compensam consumul de curent datorat pornirilor dese ale motorului! De asemenea vom reduce consumul becurilor la jumatate sau chiar mai putin, legandu-le in serie! Uzura demarorului o vom elimina total, pornind cu manivela! Aerul conditionat pe care am dat sute(sau mii ) de euro in plus la cumparare nu il mai folosim in veci, ba eventual il vindem! Cui? La "fraierii" care sunt dispusi sa foloseasca lucrurile pe care au dat bani ! Nu ??? Eu voi renunta la servodirectie, ca si pompa de servo consuma! O vand si pe aia! Scotand scaunul din dreapta si bancheta din spate, precum si roata de rezerva, vom obtine iar o reducere a consumului datorat greutatii masinii! Scotand si roata de rezerva, efectul e si mai bun! In ultima instanta, voi renunta la 2 cilindri! Daca Smart-ul merge cu 700cmc, de ce as avea nevoie eu de 1400?!?? Gata! De maine merg cu trenul! Multumesc celor care mi-au citit aberatiile! Acum, serios, uzura in final e mult mai mare oprind motorul des! Preferi sa dar 2 mii de para pe motor , in loc de 200 de para la benzina!!??! |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
sebi4fc |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 13 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
daca vreti consum mic mergeti in frana de motor se stie ca in frana de motor consumul este mai mic decat la relanti (ziceau uni peaci sa mergi cu masina scoasa din viteza =vezi ca consumi mai mult decat in frana de motor)
![]() This post has been edited by sebi4fc: 8 Jan 2007, 18:14 |
--------------------
logan
preferance 1.4MPI-verede cameleon
2005
- cj 82 ebi
|
|
Duyu |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Eu nu opresc niciodata motorul la semafor. De ce? Pentru ca: ar avea de suferit acumulatorul si alternatorul. Cat poate sa consume in timpul stationarii la semafor (cca. 30 sec)? De asemenea pana pornesc motorul mai dureaza ceva...pana las sa se stinga martorii de bord, etc. La fel mi se pare o ciudatienie si cu chestia aia cu farurile. (nu le aprind ca ele consuma nu stiu cat...). Sincer acum, ce preferati, sa luati amenda de la politie, sau sa consumati 100 ml in plus la 100 km?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
bendix |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Desi este off-topic, nu ma pot abtine. S-a adus de prea de multe ori vorba pe-aici. Lamuriti-ma si pe mine cu farurile astea. Este obligatoriu sa circuli cu farurile aprinse in oras (ziua) ? Eu circul in oras doar cu pozitia aprinsa si aprind farurile in afara orasului.
Voi mai cauta prin codul rutier dar parca nu tin minte sa fie obligatoriu in oras sa aprinzi farurile. Later edit. Am gasit: Art. 44 (1)În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate. (2)În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire. This post has been edited by bendix: 9 Jan 2007, 10:54 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
rue |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
NU se merita!
- uzura electromotor, - regimul tranzitoriu al mototului la pornire care nu ii face tocmai bine, - la cald dupa o folosire normala nu e recomandat sa opresti motorul imediat, cel putin la masinile pe carburatie unde se produce inecarea motorului. - riscul de a nu a mai porni si intarzia traficul, -noaptea daca stingi luminile pt a mentine bateria poti sa fi invizibil etc |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
george_moga |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 716 Joined: 9 December 06 ![]() |
Omul asta de la skoda a vrut sa ne arate ca "se poate"..atata tot.Vorba catorva persoane de aici:nici pe mine nu ma intereseaza daca masina imi consuma 9 sau 9.55...adica diferenta e insesizabila...(pentru mine)..daca vroiam ceva sa consume putin imi luam Renault 5 alpin diesel.
![]() |
--------------------
ex Dacia / Renault
ex LOGAN/ Laguna
2004 LAUREATE/2002 EXPRESSION
|
|
yO_ |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
In mod clar manevra este nerecomandatra pentru diesel. Cunosc povestea unei persoane care in vama a tot pornit/oprit motorul si intre Ro si HU a facut pana incat a trebuit tractat inapoi in RO. Si pana nu era din cauza bateriei.
La benzina, pe injectie, e alta poveste. Daca motorul este cald, manevra e recomandata pt >40 secunde. Cat despre economia cu opritul farurilor, manevra imbatraneste becurile la porniri repetate (curent mare la aprindere). Economia rezultata o dai pe un schimb mai rapid de becuri. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
ageana |
![]()
Post
#40
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
|
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
argon |
![]()
Post
#41
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(yO_ @ 9 Jan 2007, 12:10) Cat despre economia cu opritul farurilor, manevra imbatraneste becurile la porniri repetate (curent mare la aprindere). Economia rezultata o dai pe un schimb mai rapid de becuri. AI putea sa detaliezi chestia asta, eventual un link, ca m-ai facut curios...interesant e ca eu am pe masina becurile de semnalizare cele originale, in 10 ani nu am umblat la ele...sa inteleg ca trebuiau sa se arda de mult? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#42
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@argon:
nu pot sa-ti dau un link, dar pot sa fac ceva comentarii: 1. la orice bec cu incandescenta, filamentul are rezistenta corespunzatoare puterii sale abia la temperatura de regim. Cind este rece, filamentul are o rezistenta mult inferioara. Din acest motiv, in primele milisecunde prin filament trec curenti de citeva ori mai mari decit in timpul functionarii normale. 2. becurile de faruri se construiesc special pentru o tensiune ceva mai mica decit a retelei de bord (se ia in calcul arderea lor mai rapida in favoarea unei temperaturi de culoare mai ridicate - lumina mai alba). Celelalte becuri auto nu se construiesc asa. 3. un bec uzual se arde de regula la aprindere din motivele aratate la 1. In domeniul auto intervin (ca factor agravant) scuturaturile. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#43
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Aham, deci becurile de semnal de exemplu, care au o putere mai mica nu sunt asa predispuse ca becurile de far cu o putere mare, la imbatranire?! De exemplu o instaltie de pom de craciun cu becuri cu filament, nu led-uri, cica tine mai mult daca e setata pe un program de palpaire, decat daca ar sta in permanenta aprinsa, asa scrie pe ambalaj
![]() Oricum parerea mea este ca uzura la aprinderi repetate a becurilor de far , este nesimnicativa, adica sa zicem nu mai tine 3000 de ore cat ar tine aprins in permanenta, si tine 2000-2500 de ore daca are cicluri de aprindere/stingere multe si repetate. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
VladG |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Aha, asta era!
Nu-mi explicam de ce la ia unora o vesnicie sa plece de la semafor, mai ales cand drumurile sunt asa de aglomerate! Deci asteptau verdele cu motorul OPRIT si apoi asteptau sa se stinga becul rosu din bord sa poata pleca! Mare e gradina ta, Doamne! ![]() Am facut si eu faza asta cu opritul motorului o data, acum multi ani, la o bariera (aveam Oltcit atunci) si dupa ce s-a ridicat bariera nu a mai plecat, mi-am luat pe drept claxoanele celor pe care i-am blocat, iar cand mi-a pornit motorul, bariera era deja jos. ![]() ![]() Asa ca "NO WAY"!!!! |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
crisstian |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
M-am amuzat putin pana unde s-a mers cu ideea de consum cat mai mic.
Peste zi afara localitatilor eu circul tot timpul cu farurile si proiectoarele aprinse. Sunt convins ca se consuma mai mult combustibil (nesemnificativ) insa citind consumul mediu afisat de CB nu mi s-a parut exagerat. Referitor la motorul eu cred ca mai mult costa uzura motorului, intretinerea electromotorului eventual inlocuirea lui, precum si suprasolicitarea bateriei. Pai daca tot s-a mers la extrem cu teoria economiei de conbustibil va dau si eu o idee doua. ![]() Este foarte important de exemplu cat de tare dai volumul la radioCD sau daca asculti un CD sau radio. Nu-i asa?! La volum mare si sa mai asculti un CD se consuma energie electrica in plus deci si mai mult combustibil. ![]() Aviz celor care isi mai pun si amplificator. Sa vedeti voi atunci ce consum mediu va iese la suta de km. Si inca una... Cand stationati cu motorul pornit evitati sa tineti usile deschise. Le puteti tineti deschise, dar sa va opriti lampa de pe plafon.. altfel creste consumul...... ![]() This post has been edited by crisstian: 9 Jan 2007, 15:00 |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
IsNa |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Ideea de baza e buna.
Exista in dezvoltare sisteme electrice pt. masini bazate pe demaror/alternator integrat si tesiune de 40V, care va avea intre functii si oprirea automata a motorului dupa un nr. de secunde de stationare. Dar viabilitatea functiei se bazeaza per faptul ca sistemul asta porneste automat motorul cand atingi pedala de acceleratie intr-o fractiune de secunda (mai putin de o tura a motorului), astfel energia trasa din baterie e minima, discomfortul pt. sofer neexistent si demarorul e special proiectat sa reziste la sute de mii de porniri. Cu sistemul de demaraj de azi, nu e viabila tehnic aceasta practica, pt. ca vei epuiza bateria si vei uza demarorul mult inainte de vreme. Iar sistemul asta nou nu-l vad prea curand in productie de serie... |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
2dor |
![]()
Post
#47
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Dar se poate merge cu motorul oprit. Se pune un catarg cu panze pe masina sau un cal sa o traga. Si iesiti mai ieftin.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
motor oprit la semafor pentru economie de combustibil ?
![]() ![]() ![]() de ce va mai luati masini? ![]() ![]() ![]() se intampla sa opresc cateodata si pt 20 de minute....niciodata nu opresc motorul...doar la destinatie ![]() |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
Kunt |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Ceva imi spune ca tu ai diesel...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Kunt am si un diesel si o benzina, am avut benzina inainte de astea, dacia, dar niciodata nu opream motorul. niciodata in afara de destinatie
![]() |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
lm |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 13 July 04 From: Tg-Mures ![]() |
Dar la poluare va-ti gandit ?
|
--------------------
Ex.Dacia
1100,1310
1971/1991
|
|
argon |
![]()
Post
#52
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca toti am opri motoarele la semafor am respira un aer mult mai curat, s-ar duce efectul de sera, si nu vom mai avea 15 grade cu plus in ianuarie! Toti cei care nu opresc motorulla semafor sunt niste nesapasatori cu natura !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Avem euro3-4...poluare mica(cica)
![]() |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
ady85btz |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
@argon....americanii ar trebui sa faca asta in primul rand...si apoi restul.....la aia daca ai consumu sub 10% esti un nimic
![]() |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
argon |
![]()
Post
#55
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
10 miles/ gallon eventual
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
amc |
![]()
Post
#56
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
"Inchis motorul la semafor, Se merita?"
NU (indiferent de tipul masinii) This post has been edited by amc: 10 Jan 2007, 14:05 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ady85btz @ 10 Jan 2007, 11:55) @argon....americanii ar trebui sa faca asta in primul rand...si apoi restul.....la aia daca ai consumu sub 10% esti un nimic ![]() Aia au si uragane si tot nu le pasa de efectele de sera. De ce mi-ar pasa mie, ba din contra, platesc mai putin la intretinere la +15grade! Eu trag tare, ba chiar o mai si ambalez pe loc, ca poate la iarna sa pot merge la strand de revelion! ![]() ![]() This post has been edited by DAVIDK: 10 Jan 2007, 14:20 |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
Kunt |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Asa o sa fac si eu ! Sa scapam odata de frig, raceli si dureri de masele !
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa raspund si eu intr-un tarziu nu se merita pentru ca dupa cate stiu eu pornitul si opritul motorului consuma mai mult decat statul la ralanti (oricum combustibilul ramas in camera de ardere se evapora dupa ce ai oprit motorul iar pornirea consuma mai mult decat mersul la ralanti). La asta se adauga uzura demarorului si electromotorului a caror reparare costa mult mai mult decat benzina consumata la mersul in gol. In privinta primei idei mi-a fost transmisa de cineva care mi-a explicat ce se intampla; daca am spus o mare prostie imi cer scuze.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
bj |
![]()
Post
#60
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(crisstian @ 9 Jan 2007, 14:58) foarte frumos, ce naiba, ca doar de aia v-ati luat masini cu proiectoare ca sa le aprindeti mereu. Eventual aprinde si luminile de ceata pe spate ca sa te asiguri complet ca esti vizibil! ![]() |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 09:50 |