DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Inchis motorul la semafor, Se merita?

aikido
post 8 Jan 2007, 15:25
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 January 06




Eu dupa ce am citit acest topic nu numai ca voi stinge farurile pe timpul noptii, dar voi opri motorul la semafor, voi cobori din masina si ma voi intoarce pe jos acasa. Din acelasi motiv nu semnalizez niciodata, pentru ca fac economie la baterie. Normal ca nu spal niciodata masina, pentru ca asa voi face o economie si mai mare.
De fapt cred ca mai bine nici nu mai opresc la semafor....sau sa vand masina?


--------------------
logan Ambition 2006 - B 48 COOL
Sunt prea bun ca sa fiu light!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 8 Jan 2007, 15:35
Post #32


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




...Si sa semnalizam cu mana pe geam, ca e 90RON o trusa de becuri, frati Loganisti...


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 8 Jan 2007, 18:00
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Eu propun sa facem economie de bani mult mai mare,astfel:

Dotand toate masinile cu panouri solare pe acoperis , vom incarca bateria ziua , ca sa compensam consumul de curent datorat pornirilor dese ale motorului! De asemenea vom reduce consumul becurilor la jumatate sau chiar mai putin, legandu-le in serie!

Uzura demarorului o vom elimina total, pornind cu manivela!

Aerul conditionat pe care am dat sute(sau mii ) de euro in plus la cumparare nu il mai folosim in veci, ba eventual il vindem! Cui? La "fraierii" care sunt dispusi sa foloseasca lucrurile pe care au dat bani ! Nu ???

Eu voi renunta la servodirectie, ca si pompa de servo consuma! O vand si pe aia!

Scotand scaunul din dreapta si bancheta din spate, precum si roata de rezerva, vom obtine iar o reducere a consumului datorat greutatii masinii! Scotand si roata de rezerva, efectul e si mai bun!

In ultima instanta, voi renunta la 2 cilindri! Daca Smart-ul merge cu 700cmc, de ce as avea nevoie eu de 1400?!??

Gata! De maine merg cu trenul!

Multumesc celor care mi-au citit aberatiile!

Acum, serios, uzura in final e mult mai mare oprind motorul des! Preferi sa dar 2 mii de para pe motor , in loc de 200 de para la benzina!!??!



--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebi4fc
post 8 Jan 2007, 18:13
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 13 October 06
From: Cluj-Napoca




daca vreti consum mic mergeti in frana de motor se stie ca in frana de motor consumul este mai mic decat la relanti (ziceau uni peaci sa mergi cu masina scoasa din viteza =vezi ca consumi mai mult decat in frana de motor) sofer1.gif

This post has been edited by sebi4fc: 8 Jan 2007, 18:14


--------------------
logan preferance 1.4MPI-verede cameleon 2005 - cj 82 ebi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 8 Jan 2007, 20:39
Post #35


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Eu nu opresc niciodata motorul la semafor. De ce? Pentru ca: ar avea de suferit acumulatorul si alternatorul. Cat poate sa consume in timpul stationarii la semafor (cca. 30 sec)? De asemenea pana pornesc motorul mai dureaza ceva...pana las sa se stinga martorii de bord, etc. La fel mi se pare o ciudatienie si cu chestia aia cu farurile. (nu le aprind ca ele consuma nu stiu cat...). Sincer acum, ce preferati, sa luati amenda de la politie, sau sa consumati 100 ml in plus la 100 km?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 9 Jan 2007, 08:43
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




Desi este off-topic, nu ma pot abtine. S-a adus de prea de multe ori vorba pe-aici. Lamuriti-ma si pe mine cu farurile astea. Este obligatoriu sa circuli cu farurile aprinse in oras (ziua) ? Eu circul in oras doar cu pozitia aprinsa si aprind farurile in afara orasului.

Voi mai cauta prin codul rutier dar parca nu tin minte sa fie obligatoriu in oras sa aprinzi farurile.

Later edit.

Am gasit:

Art. 44
(1)În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate.
(2)În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.






This post has been edited by bendix: 9 Jan 2007, 10:54


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 - TM10### , alb arctic
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rue
post 9 Jan 2007, 09:05
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 18 September 05
From: Internet




NU se merita!
- uzura electromotor,
- regimul tranzitoriu al mototului la pornire care nu ii face tocmai bine,
- la cald dupa o folosire normala nu e recomandat sa opresti motorul imediat, cel putin la masinile pe carburatie unde se produce inecarea motorului.
- riscul de a nu a mai porni si intarzia traficul,
-noaptea daca stingi luminile pt a mentine bateria poti sa fi invizibil

etc


--------------------
Dacia Logan 2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort - RUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_moga
post 9 Jan 2007, 09:08
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 716
Joined: 9 December 06




Omul asta de la skoda a vrut sa ne arate ca "se poate"..atata tot.Vorba catorva persoane de aici:nici pe mine nu ma intereseaza daca masina imi consuma 9 sau 9.55...adica diferenta e insesizabila...(pentru mine)..daca vroiam ceva sa consume putin imi luam Renault 5 alpin diesel. tongue.gif


--------------------
ex Dacia / Renault ex LOGAN/ Laguna 2004 LAUREATE/2002 EXPRESSION
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 9 Jan 2007, 12:10
Post #39


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




In mod clar manevra este nerecomandatra pentru diesel. Cunosc povestea unei persoane care in vama a tot pornit/oprit motorul si intre Ro si HU a facut pana incat a trebuit tractat inapoi in RO. Si pana nu era din cauza bateriei.

La benzina, pe injectie, e alta poveste. Daca motorul este cald, manevra e recomandata pt >40 secunde.

Cat despre economia cu opritul farurilor, manevra imbatraneste becurile la porniri repetate (curent mare la aprindere). Economia rezultata o dai pe un schimb mai rapid de becuri.


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 9 Jan 2007, 12:46
Post #40


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




QUOTE(t_boga @ 6 Jan 2007, 13:15)
Chiar nu merita sa opresti la semafor.
*



laugh.gif Eu zic ca si daca dai prioritate consumi putin mai multa benzina, sau daca opresti la stop de asemenea biggrin.gif
Da-l in ma-sa de semafor, de ce sa opresti tongue.gif


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Jan 2007, 12:51
Post #41


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(yO_ @ 9 Jan 2007, 12:10)

Cat despre economia cu opritul farurilor, manevra imbatraneste becurile la porniri repetate (curent mare la aprindere). Economia rezultata o dai pe un schimb mai rapid de becuri.
*




AI putea sa detaliezi chestia asta, eventual un link, ca m-ai facut curios...interesant e ca eu am pe masina becurile de semnalizare cele originale, in 10 ani nu am umblat la ele...sa inteleg ca trebuiau sa se arda de mult?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 9 Jan 2007, 13:01
Post #42


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@argon:

nu pot sa-ti dau un link, dar pot sa fac ceva comentarii:

1. la orice bec cu incandescenta, filamentul are rezistenta corespunzatoare puterii sale abia la temperatura de regim. Cind este rece, filamentul are o rezistenta mult inferioara. Din acest motiv, in primele milisecunde prin filament trec curenti de citeva ori mai mari decit in timpul functionarii normale.

2. becurile de faruri se construiesc special pentru o tensiune ceva mai mica decit a retelei de bord (se ia in calcul arderea lor mai rapida in favoarea unei temperaturi de culoare mai ridicate - lumina mai alba). Celelalte becuri auto nu se construiesc asa.

3. un bec uzual se arde de regula la aprindere din motivele aratate la 1. In domeniul auto intervin (ca factor agravant) scuturaturile.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Jan 2007, 14:17
Post #43


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Aham, deci becurile de semnal de exemplu, care au o putere mai mica nu sunt asa predispuse ca becurile de far cu o putere mare, la imbatranire?! De exemplu o instaltie de pom de craciun cu becuri cu filament, nu led-uri, cica tine mai mult daca e setata pe un program de palpaire, decat daca ar sta in permanenta aprinsa, asa scrie pe ambalaj unsure.gif

Oricum parerea mea este ca uzura la aprinderi repetate a becurilor de far , este nesimnicativa, adica sa zicem nu mai tine 3000 de ore cat ar tine aprins in permanenta, si tine 2000-2500 de ore daca are cicluri de aprindere/stingere multe si repetate.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 9 Jan 2007, 14:47
Post #44


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




Aha, asta era!
Nu-mi explicam de ce la ia unora o vesnicie sa plece de la semafor, mai ales cand drumurile sunt asa de aglomerate!
Deci asteptau verdele cu motorul OPRIT si apoi asteptau sa se stinga becul rosu din bord sa poata pleca!
Mare e gradina ta, Doamne! mad.gif

Am facut si eu faza asta cu opritul motorului o data, acum multi ani, la o bariera (aveam Oltcit atunci) si dupa ce s-a ridicat bariera nu a mai plecat, mi-am luat pe drept claxoanele celor pe care i-am blocat, iar cand mi-a pornit motorul, bariera era deja jos. radmasa.gif radmasa.gif
Asa ca "NO WAY"!!!!


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisstian
post 9 Jan 2007, 14:58
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 January 05
From: Bistrita




M-am amuzat putin pana unde s-a mers cu ideea de consum cat mai mic.
Peste zi afara localitatilor eu circul tot timpul cu farurile si proiectoarele aprinse.
Sunt convins ca se consuma mai mult combustibil (nesemnificativ) insa citind consumul mediu afisat de CB nu mi s-a parut exagerat.
Referitor la motorul eu cred ca mai mult costa uzura motorului, intretinerea electromotorului eventual inlocuirea lui, precum si suprasolicitarea bateriei.

Pai daca tot s-a mers la extrem cu teoria economiei de conbustibil va dau si eu o idee doua. smile.gif
Este foarte important de exemplu cat de tare dai volumul la radioCD sau daca asculti un CD sau radio. Nu-i asa?! La volum mare si sa mai asculti un CD se consuma energie electrica in plus deci si mai mult combustibil. smile.gif
Aviz celor care isi mai pun si amplificator. Sa vedeti voi atunci ce consum mediu va iese la suta de km.
Si inca una...
Cand stationati cu motorul pornit evitati sa tineti usile deschise. Le puteti tineti deschise, dar sa va opriti lampa de pe plafon.. altfel creste consumul...... smile.gif

This post has been edited by crisstian: 9 Jan 2007, 15:00


--------------------
Logan Ambition 1.6l noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 9 Jan 2007, 15:02
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Ideea de baza e buna.

Exista in dezvoltare sisteme electrice pt. masini bazate pe demaror/alternator integrat si tesiune de 40V, care va avea intre functii si oprirea automata a motorului dupa un nr. de secunde de stationare.
Dar viabilitatea functiei se bazeaza per faptul ca sistemul asta porneste automat motorul cand atingi pedala de acceleratie intr-o fractiune de secunda (mai putin de o tura a motorului), astfel energia trasa din baterie e minima, discomfortul pt. sofer neexistent si demarorul e special proiectat sa reziste la sute de mii de porniri.

Cu sistemul de demaraj de azi, nu e viabila tehnic aceasta practica, pt. ca vei epuiza bateria si vei uza demarorul mult inainte de vreme.

Iar sistemul asta nou nu-l vad prea curand in productie de serie...


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 9 Jan 2007, 15:55
Post #47


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Dar se poate merge cu motorul oprit. Se pune un catarg cu panze pe masina sau un cal sa o traga. Si iesiti mai ieftin.


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 9 Jan 2007, 18:27
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




motor oprit la semafor pentru economie de combustibil ? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

de ce va mai luati masini? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

se intampla sa opresc cateodata si pt 20 de minute....niciodata nu opresc motorul...doar la destinatie smile.gif


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunt
post 9 Jan 2007, 18:30
Post #49


Membru lenes


Group: Members
Posts: 484
Joined: 9 December 05




Ceva imi spune ca tu ai diesel...




--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 MPI, 2005 - 50 VDU
"Oamenii sunt persoane umane" - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 9 Jan 2007, 18:35
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Kunt am si un diesel si o benzina, am avut benzina inainte de astea, dacia, dar niciodata nu opream motorul. niciodata in afara de destinatie smile.gif (nici macar la linia de tren...)


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lm
post 10 Jan 2007, 10:31
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 13 July 04
From: Tg-Mures




Dar la poluare va-ti gandit ?


--------------------
Ex.Dacia 1100,1310 1971/1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Jan 2007, 10:48
Post #52


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca toti am opri motoarele la semafor am respira un aer mult mai curat, s-ar duce efectul de sera, si nu vom mai avea 15 grade cu plus in ianuarie! Toti cei care nu opresc motorulla semafor sunt niste nesapasatori cu natura !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 10 Jan 2007, 10:52
Post #53


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




Avem euro3-4...poluare mica(cica) biggrin.gif


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 10 Jan 2007, 10:55
Post #54


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




@argon....americanii ar trebui sa faca asta in primul rand...si apoi restul.....la aia daca ai consumu sub 10% esti un nimic biggrin.gif ...


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Jan 2007, 10:56
Post #55


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




10 miles/ gallon eventual icon_mrgreen.gif ca ei asa masoara


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 10 Jan 2007, 14:05
Post #56


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




"Inchis motorul la semafor, Se merita?"

NU (indiferent de tipul masinii)

This post has been edited by amc: 10 Jan 2007, 14:05


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 10 Jan 2007, 14:17
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(ady85btz @ 10 Jan 2007, 11:55)
@argon....americanii ar trebui sa faca asta in primul rand...si apoi restul.....la aia daca ai consumu sub 10% esti un nimic  biggrin.gif ...
*



Aia au si uragane si tot nu le pasa de efectele de sera. De ce mi-ar pasa mie, ba din contra, platesc mai putin la intretinere la +15grade!
Eu trag tare, ba chiar o mai si ambalez pe loc, ca poate la iarna sa pot merge la strand de revelion! blush.gif rolleyes.gif

This post has been edited by DAVIDK: 10 Jan 2007, 14:20


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunt
post 10 Jan 2007, 14:30
Post #58


Membru lenes


Group: Members
Posts: 484
Joined: 9 December 05




Asa o sa fac si eu ! Sa scapam odata de frig, raceli si dureri de masele !



--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 MPI, 2005 - 50 VDU
"Oamenii sunt persoane umane" - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 10 Jan 2007, 14:34
Post #59


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Ca sa raspund si eu intr-un tarziu nu se merita pentru ca dupa cate stiu eu pornitul si opritul motorului consuma mai mult decat statul la ralanti (oricum combustibilul ramas in camera de ardere se evapora dupa ce ai oprit motorul iar pornirea consuma mai mult decat mersul la ralanti). La asta se adauga uzura demarorului si electromotorului a caror reparare costa mult mai mult decat benzina consumata la mersul in gol. In privinta primei idei mi-a fost transmisa de cineva care mi-a explicat ce se intampla; daca am spus o mare prostie imi cer scuze.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 11 Jan 2007, 20:58
Post #60


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(crisstian @ 9 Jan 2007, 14:58)
Peste zi afara localitatilor eu circul tot timpul cu farurile si proiectoarele aprinse.
*



foarte frumos, ce naiba, ca doar de aia v-ati luat masini cu proiectoare ca sa le aprindeti mereu. Eventual aprinde si luminile de ceata pe spate ca sa te asiguri complet ca esti vizibil! mad.gif


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 09:50
Forum Renault