Modificare bujii, scade semnificativ consumul
![]() ![]() ![]() |
Modificare bujii, scade semnificativ consumul
C.C. |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nu am remarcat nici o diferenta. Bine... nu am facut nici drumuri mai lungi, mai mult prin oras, pana la servici si inapoi. Dar se comporta foarte bine. Le las si eu pe masina, rau oricum nu pot face
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
aly |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Tot legat de bujii supun atentie voastre alta modificare adusa acestora.
Asteptam pareri. http://performanceunlimited.com/documents/...idegapping.html |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
l@u |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Ai redeschis Cutia Pandorei !!!!!!!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
klaus |
![]()
Post
#65
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Bunul meu simt imi zice ca intr-o economie de piata, daca ar fi sa faci mai economic cu eficienta mai mare, lumea ar face.
Cred ca producatorii s-ar imbulzii sa faca o astfel de modificare daca ar fi real benefica Credeti ca ar mai face img117.gif ( Size: 19.51k ) Number of downloads: 170 daca lucrurile ar merge bine cu img118.gif ( Size: 20.98k ) Number of downloads: 183 ? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
C.C. |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
si daca taiem, ce mai gaurim?
![]() efecte s-ar putea sa aiba, dar aia recunosc ca dezavantajul este ca electrodul central se va uza mai repede. insa fara un test valabil, toate astea sunt doar desene.. animate ![]() |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
aly |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
[quote=klaus,27 Feb 2007, 16:09]
Bunul meu simt imi zice ca intr-o economie de piata, daca ar fi sa faci mai economic cu eficienta mai mare, lumea ar face. Cred ca producatorii s-ar imbulzii sa faca o astfel de modificare daca ar fi real benefica. Un posibil raspuns la aceasta problema: "Side Gapping spark plugs has been the serious racer's secret since the early 60's. Only recently have major manufactures started producing this style of plug for mass production, but with unreproducible sophisticated designs. If their "super performance" plugs looked like these, they would lose all their business to home mechanics copying this simple to do at home design" ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
rolly |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
ma intreb oare cum mai putem regla distanta la o bujie care nu are electrod de masa decat pe undeva printr-o parte...? (asta era intrebare intrebatoare, am vazut in poza respectiva cum se face, insa mi se pare ciudat...)
This post has been edited by rolly: 27 Feb 2007, 20:51 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
aly |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Propun un test pentru cei care au o bujie la indemana si o jumatate de ora libera(cu o pila potrivita si o bucatica subtire de carpa-pt a proteja electrodul central-executia dureaza mai putin de 10 minute).
Se scoate o bujie din motor iar in fisa respectiva se pun pe rand bujia normala si bujia prelucrata pt a se observa diferenta(daca este) dintre scantei(nu mai descriu modul de obtinere a scanteii, banuiesc ca se stie). Eu oricum o sa fac testul asta dar asi fi vrut si alte teste pe alte masini pentru o concludenta mai mare. Pt Rolly: Si eu m-am gandit la asta dar din plictiseala precum si din cauza lui Mircea Radu ![]() E posibil ca aceasta modificare sa fie echivalenta cu cealalta (gaurirea electrodului de masa), adica frectie la picior de lemn dar cred ca cea mai buna cale de edificare este cea practica mai ales ca nu presupune mari investitii nici de timp nici de bani. Bafta si asteptam eventuale teste inafara de al meu(care sper sa aiba loc maine daca se opreste ploaia). ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Problemele sunt simple. In ambele metode se urmareste ca bujia sa dea o scanteie pe o arie cat mai mare (ramane de vazut din teste daca este si (mai) eficienta. Spun asta pentru ca, asa cum (mai) stiu de la fizica, curentul electric (in speta electronii) se deplaseaza numai pe suprafata conductorului.
Parerea mea este ca ambele metode sunt echivalente cu marirea distantei intre electrozi. Hai pa. ![]() |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
aly |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(n3m0 @ 27 Feb 2007, 21:59) Problemele sunt simple. In ambele metode se urmareste ca bujia sa dea o scanteie pe o arie cat mai mare (ramane de vazut din teste daca este si (mai) eficienta. Spun asta pentru ca, asa cum (mai) stiu de la fizica, curentul electric (in speta electronii) se deplaseaza numai pe suprafata conductorului. Parerea mea este ca ambele metode sunt echivalente cu marirea distantei intre electrozi. Hai pa. ![]() Totusi acolo se recomanda micsorarea distantei dintre electrozi. With a feeler gauge, set the gap at the narrowest point between the center electrode and the electrode arm. Reduce the gap by .010" than norm specifications " |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
QUOTE(aly @ 27 Feb 2007, 21:22) Totusi acolo se recomanda micsorarea distantei dintre electrozi. Logic pentru ca scanteia nu mai cade perpendicular pe electrodul de masa ci are o anumita inclinatie ( asa / sau V nu mai este asa | ). |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#73
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(klaus @ 27 Feb 2007, 16:09) [...] Credeti ca ar mai face img117.gif ( Size: 19.51k ) Number of downloads: 170 daca lucrurile ar merge bine cu img118.gif ( Size: 20.98k ) Number of downloads: 183 ? Din cele doua poze ale tale vad doar ca una are electrodul de masa deplasat. Practic acolo scinteia e putin "inclinata". Se practica si asta pentru o scinteie "expusa" spre amestec, fata de cea cu electrozii paraleli unde e posibil sa rateze aprinderea unui amestec mai prost sau in cel al unei scintei mai slabe. Foarte posibil sa fie placebo. Din ce am testat pina acum, o aprindere buna, ferma te scapa de "gadget"-uri din astea. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
aly |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Nu e deplasat e taiat. Uite sursa:
Puneti extensia "mht" This post has been edited by aly: 28 Feb 2007, 17:05 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, eu facusem la Denso ceva de genul, dar nu taiat electrodul ci indoit, reprofilat, sa arate ca in poza. Placebo, as zice.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rolly |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
treaba asta cu taiatul din electrodul de masa mi se pare comparabila cu o marire a distantei la bujia normala..in cazul asta sa nu uitam insa ca pentru a asigura o scanteie sanatoasa la bujie, celelalte piese din sistem gen bobina de inductie, condensator samd se forteaza...
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Am facut peste 1000 Km cu bujiile gaurite fara sa remarc nimic spectaculos. Ba pot spune ca a consumat o idee mai mult (acuma si frigul din ultima vreme, drumuri acoperite cu zapada, deci o viteza mai mica, cu mai multe franari).
Parerea mea e ca acea gaura nu are nici un efect. Poate sa o fac mai mare.. ![]() Serios, e vrajeala. Puneti o aprindere electronica, daca vreti sa vedeti schimbari in ceea ce priveste scanteia. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
rolly |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
si eu am gaurite de peste 2000 de km...de atunci incoace tin cu strictete evidenta consumului insa nu am cu ce compara pentru ca nu stiu exact cat consuma inainte de a le monta...ma gandesc ca dupa ce se vor uza, sa imi pun bujii noi fara gaura si sa fac si cu ele vreo 1000 de km in care sa monitorizez consumul strict si abia atunci voi sti exact..asa ca mai am de asteptat pana sa stiu daca sunt bune la ceva gaurile sau sunt doar placebo
in mare consumul mi-a scazut cu 2 litri la suta (vorbesc de gpl) la intins si cu mult mai mult in oras , insa nu stiu daca se datoreaza bujiilor cu gaura sau elicai de la baza carburatorui, ca le-am pus pe amandoua in acelasi timp.. This post has been edited by rolly: 1 Mar 2007, 21:14 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai si eu am elica si gauri. Da nu mi se pare sa consume mai putin. Oricum cu elica pare mai stabila la relanti la turatii foarte mici (chiar 3-400).
O economie reala pe gpl obtii daca reglezi din surubul de debit de pe furtun. Nu ai umblat si pe acolo? This post has been edited by ssilvviu: 1 Mar 2007, 21:25 |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rolly @ 1 Mar 2007, 17:06) treaba asta cu taiatul din electrodul de masa mi se pare comparabila cu o marire a distantei la bujia normala..[...] Nu chiar, pentru ca distanta se poate regla foarte bine. Drumul cel mai scurt intre central si masa trebuie sa fie acel 0,6-1,1 mm, dupa caz. Taiatul ala ar genera o aparitie a scinteii in camera de ardere nemascata partial de electrodul ala. Am spus, mi se pare placebo. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
aly |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Am facut testul de care spuneam.
Din pacate la lumina zilei nu prea mi-am dat seama daca sunt diferente intre scantei(am folosit in paralel o bujie normala si una modificata). Le-am pus totusi pe masina si le-am testat intens. Un lucru e sigur efecte negative nu sunt deocamdata; am reusit sa ating 80km/ora in viteza a doua(5700-5800ture/-cauciucuri 175/70/13, motor 1.4-benzina "super 98 de la Lukoil), si inca mai putea dar nu am vrut sa risc mai mult. Nu pot inca sa ma pronunt daca sunt diferente semnificative pentru ca masina mergea foarte bine si inainte. Asi putea sa afirm totusi sub rezerva testelor mai amanuntite ca s-a imbunatatit putin raspunsul motorului, dar nu sunt 100% convins asa ca mai astept sa ies de sub "efectul placebo". In ceea ce priveste consumul dupa ce voi reveni la un mers normal(in conditiile de mai sus nu cred ca pot emite pretentii la consum ![]() LE: fac apel la colegii care detin testere de bujii sau la specialistii de pe topicul "Aprinderi electronice" care au posibiltatea testarii in "laborator" a lungimii scanteilor poate ne ajuta cu ceva date comparative. Bafta! |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
rolly |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(aly @ 2 Mar 2007, 22:00) [...] LE: fac apel la colegii care detin testere de bujii sau la specialistii de pe topicul "Aprinderi electronice" care au posibiltatea testarii in "laborator" a lungimii scanteilor poate ne ajuta cu ceva date comparative. [...] Pai la o bujie poti regla distanta pina la maxim 5-6 mm, ori o scinteie in aer se propaga si la 30-40 mm. Cum poti testa comparativ "pe distanta" o bujie normala fata de una modificata? Poate cineva care are acel tester (desi nu cred ca mai exista) cu cilindru transparent in care cresti presiunea si urmaresti limita ei maxima la care bujia mai descarca vizual. Problema e ca amestecul are nevoie de o energie minima a scinteii pentru a se aprinde. Daca acea energie e asigurata de aprindere si acoperita, nici testul ala nu va fi relevant. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
spunea cineva mai devreme de bujii cu 2 electrozi si despre bibine mai puternice pentru acest tip de bujii; la multe loganuri au fost puse din fabrica acest tip de bujii. interesant este ca in "reteaua dacia" nu se gasesc decat bujii cu un electrod.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 07:42 |