DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme dupa RK

Texador
post 13 Jul 2004, 11:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Tocmai am schimbat set motor la Dacia 1310 (1400cmc) cu set de uzina, schimbat 4 supape, cuzineti, pompa, rectificat arbore si planat chiuloasa, distributie noua, etc. Toate piesele spalate si curatate ca la carte si montate de om priceput (zic eu).
Probleme: presiune ulei mica - pompa si sonda noua! - am pus pentru rodaj ulei romanesc!
bataie ascutita si urata a tachetilor din cate si-au dat cu parerea toti cei care au auzit masina.
acestia au fost si ei reglati si polizati ca sa nu aiba deformari.

Ce dracului se intampla!


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 13 Jul 2004, 12:19
Post #2


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Cat ai presiunea la ulei ? Si cum evolueaza ? Adica e mare cand motorul e rece si apoi scade dupa ce mai mergi nitel ? Sau sta mereu mica ? Ti se aprinde becul de ulei ?

Si NU mi se pare bine sa pui ulei romanesc cand faci rodajul.. calitatile uleiului romanesc sunt indoilenice (sunt threaduri pe forum despre asta si ce ulei sa pui). La un motor strans ai avea nevoie de un ulei de calitate care sa asigure ungerea eficienta. Altfel il uzezi prematur si pacat de cati bani ai dat sa faci RK-ul..
Eu as pune ulei romanesc _inainte_ sa ma apuc sa fac RK, in nici un caz dupa.

Despre tacheti, e foarte posibil sa nu fie reglati bine si sa ai jocuri f. mari la ei. Altfel nu ar avea de ce sa tacane asa.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 13 Jul 2004, 12:24
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
presiune ulei mica - pompa si sonda noua! - am pus pentru rodaj ulei romanesc!bataie ascutita si urata a tachetilor ...au fost si ei reglati si polizati ca sa nu aiba deformari.

1. Pt rodaj se foloseste un ulei bun cu toate ca dupa 1000-2000Km il dai jos - la fel si filtrul de ulei.
2. O pompa noua nu inseamna ca e si buna. Ai pus pompa cu debit marit? Inainte de RK aveai aceleasi probvleme cu presiunea?
3. Culbutorii nu se polizeaza. Trebuiau schimbati. Axul cu came prezinta uzuri?

Incearca sa schimbi uleiul si vezi daca fenomenul persista. Vezi si pinionul de sub delco care antreneaza pompa de ulei.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 13 Jul 2004, 12:34
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




La fel ca si viulian intreb care este evolutia presiunii de ulei
- este aceiasi de cind pornesti motorul si dupa rularea a min 25Km?
este in descrestere si se stabilizeaza la 3.5- 4 bar ?- in cazul acesta se comporta normal


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 13 Jul 2004, 14:23
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Va raspund rapid si in ordine:
pompa cu debit marit.
inainte de rodaj, aveam 2 la relanti si 4 sarcina.
acum presiunea e 4-5 la pornire (motor rece) si dupa ce s-a incalzit (mers pe autostrada) 1,8 - 2 la relanti.
pinionul de sub delco e nou.
uleiul e romanesc LUBRIFIN 20W50 (care oricum mi s-a parut si mie cam subtirel inca de la inceput) dar mi-am zis ca oricum in rodaj nu merg tare astfel incat nu risc mai nimic.
In rodaj nu am trecut de 3000 turatii (treapta 4) si 2600 (treapta 5).
demaraje line si grija mare. (stiu sa fac un rodaj)

Probabil scap de tacanituri si poate mai creste presiunea dupa strangerea chiuloasei, reglarea tachetilor din nou la 700-800 Km, ulei bun + aditiv?


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 13 Jul 2004, 14:35
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




pai 1.8-2 la relanti cu motoru' cald e foarte bine...nu e nimic in neregula...
uleiul era mai bun unu' ceva mai bun, dar la maxim 1000 il schimbi cu tot cu filtru (eu l-am schimbat la aprox. 700), dupa care strangi chiuloasa...
Zogomote ascutite...hmm...eu am avut ceva zgomote, care dupa un timp au disparut..motivul..s-au uzat toate cum trebuie si s-au asezat cum trebuie, si acum merge brici...

La maxim 3000-4000 mai schimbi o data uleiul, dupa care normal...Vezi ca pana pe la maxim 5000 o sa-ti manance ulei destul de mult....mie la 4000 aveam deja completati 1,4 l.. Dupa care acum, niente...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 13 Jul 2004, 14:45
Post #7


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Parerea mea e ca e OK daca e asa, mai ales ca repet.. uleiul romanesc e naspa! Am bagat Lubrifin o singura data in masina, si a doua zi nu se mai invartea motoru.. Abia dupa 10-15 chei am reusit sa-l fac sa se invarta si sa tina relantiul.. Am schimbat uleiul tot in ziua aia, si de atunci m-am lecuit de ulei romanesc.

Cu strainesc imi sta la 6 cand e rece motoru, la 1.8 - 2 cand nu e in sarcina (dupa ce s-a incalizit) si la 4 in sarcina (pe autostrada). Am >50.000Km cu motorul, si e OK.
Parerea mea e ca daca si tie ti s-a parut ca e subtire uleiul, atunci... e clar de ce pompa baga doar 5 => e ungere suficienta la presiunea aceea pentru cat de subtire e uleiul.

Fa rost de niste bani, baga un ulei mai bun, si vedem atunci..
De aditiv.. ce sa zic.. eu n-am pus niciodata. Plec de la premiza ca oricum uleiul nou (strain) e suficient de bun incat sa nu aiba nevoie de aditiv - iar cand uleiul se uzeaza, il schimb, caci oricum degeaba mai dreg la el una alta, tot nu va fi OK cu mizeria aceea in el.

Si daca poti sa mergi undeva sa-ti fie reglati tachetii asa cum trebuie (scrie si aici pe forum ce si cum, ti-i faci tu) parerea mea e ca ar fi bine sa reglezi jocul chiar mai devreme decat sa astepti pana faci 800Km.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 13 Jul 2004, 15:02
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Treaba care ma acreste cel mai tare este ca mecanicu' mi-a zis sa merg asa ca n-are nimic pana la 500-600 km, si cand vin sa stranga chiuloasa ii da el de cap.
Da-i-ar de cap odata!
Ceea ce ma surprinde este ca , ascultand zgomotul din bloc motor (facand abstractie in masura posibilului de tacanitul asta enervant), se aude bine , sfaraie frumos!
Daca nu s-ar auzi zgomotul ala as fi cel mai fericit!


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 13 Jul 2004, 15:03
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




De-aia a zis toata lumea ca nu este zgomot din blocul motor! Se aude la suprafata sus sub capac!


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 13 Jul 2004, 15:23
Post #10


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




QUOTE
mecanicu' mi-a zis ... ca n-are nimic..


Asta e din ciclul "acum mi-e lene s-o mai fac, rabda si tu nitel 600Km si ti-l fac dupa aia!". Parerea mea :evil:


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 13 Jul 2004, 15:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Oricum , toate ca toate , da' io una si buna stiu:
DACA NU O SA DISPARA ZGOMOTUL ASTA OMU' A DAT DE BELEA CU MINE.
Mai ales ca nu l-am grabit de loc . l-am lasat sa-si faca treaba cu sfintenie si migala.

Acum ma intreb nu cumva bara aia pe care stau tachetii si ei insisi trebuiau luati si ei noi.
Axa cu came mi-a spus clar ca este OK.
Sa se fgi schimbat raportul de compresie ca urmare a pieselor noi, a curatarii motorului etc si sa trebuiasca sa se mai lase pentru a face un reglaj corect?


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 13 Jul 2004, 16:35
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
Acum ma intreb nu cumva bara aia pe care stau tachetii si ei insisi trebuiau luati si ei noi.

La Dacie, culbutorii se schimba relativ usor. Axul culbutorilor nu cred ca trebuia schimbat. Mai degraba culbutorii. Cred ca zgomotul va dispare cind vei schimba uleiul.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 14 Jul 2004, 08:01
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




sa inteleg ca din motor de 1300 ti-ai facut de 1400??oare nu iti bat eun piston??ai alezat camasile bine?cine ti le-a facut?


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 14 Jul 2004, 08:28
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Mecanicul a zis bine lasa totul asa pina la str chiulasa , tacanitul culbutorilor il ia la urmatorul reglaj daca persista spunei mec sa dea cu smilgher pe suprafata de contact cu supapa a culbutorilor , aici se formeaza un fel de ciocuri care te pacalesc la reglaj - se simt la lera - o zgiriie


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 14 Jul 2004, 10:24
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




QUOTE
sa inteleg ca din motor de 1300 ti-ai facut de 1400??oare nu iti bat eun piston??ai alezat camasile bine?cine ti le-a facut?


nu stiu de unde ai inteles tu asa ceva!

QUOTE
Cred ca zgomotul va dispare cind vei schimba uleiul.


asta sper si eu din tot sufletul si este cam singura solutie pe care o mai astept pana la a decide schimbarea culbutorilor.

Dyda , asa cum am spus putin mai sus aceste ciocuri ale culbutorilor (deformari) au fost eliminate printr-o usoara polizare(planare) a lor.

Chiar sunt curios insa daca toate astea sunt efectul uleiului prost si daca vor disparea la schimbul acestuia ( in conditiile in care se restrange si chiuloasa si se regleaza si culbutorii).

Va tin la curent!


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Jul 2004, 10:32
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Texador,

Nu ma speria, ca si eu azi imi montez inapoi motorul. Ieri mia venit de la rectificat. I'm happy.....R1 smile.gif

Mie mecanicul mia spus sa bagam ceva ulei MOL, e ieftin garantat doar 7000km ca ar merge fain pentru primii 500KM pana strangem iar chiulasa.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 14 Jul 2004, 10:34
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Nu vreau sa sperii pe cineva ci doar incerc sa-mi alung propria sperietura! :mrgreen:


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Jul 2004, 11:17
Post #18


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




smile.gif

Sper sa fie OK motorul tau. Eu, de disperare as mai merge la cineva sa il mai asculte. La o adicaviulian poate are dreptate. Nu mai are chef mecanicu sa tio frece si asteapta sa iti faci kilometri ca sa mergi la el sa iti stranga chiulasa.

Mecanicu meu pare de treaba. Ieri cat am asteptat dupa piesele de la rectificat, a luat frumos planetarele la puricat, electromotorul, carbul, si a ramas pe azi Alternatorul si delcoul. Mi le investigheaza/repara pe toate. Mai ales electromotorul trebuia facut ca avea o perie de troleu laugh.gif si era prea tare arcul.

Tu la cat ai iesit? R1? Also, cat tea costat distractia? Eu cred ca ajung pe la 9 mil. Si in banii astia am schimbat si disc ambreiaj si alte nimicuri care nu tine neaparat de motor. De exemplu burdufe planetara roata, rulmentii de fata (hubuiau ca dracu...erau complet terminati..stiam de ei, dar am asteptat sa fac motorul sa fac toate dintr-o lovitura). O sa am un Mertzan de Dacie laugh.gif 8)

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 14 Jul 2004, 13:44
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Tot cam asa m-a costat.
Da la R1. Am vorbit cu mecanicu acum si sambata ma duc la el!


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 14 Jul 2004, 14:24
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Mai am o intrebare. Exista posibilitatea ca un cap de piston sa atinga in garnitura de chiuloasa (in marginea metalica de la gaura rotunda)?

De ce intreb, pentru ca acum cativa ani , ca urmare a altui RK , la alta masina , un zgomot puternic (bataie) s-a auzit inca de la prima pornire a motorului dupa reparatie si intr-un final mecanicul (altul, nu asta) a constatat ca un piston atingea garnitura de chiuloasa . Dupa ce a dat jos chiuloasa asa era!!!

Deci , ar fi posibil sa fie asa ceva si toti sa dam vina pe culbutori?


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 14 Jul 2004, 14:34
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE

Exista posibilitatea ca un cap de piston sa atinga in garnitura de chiuloasa?  

QUOTE

mecanicul a constatat ca un piston atingea garnitura de chiuloasa . Dupa ce a dat jos chiuloasa asa era!!!  

dupa cum ai spus singur, se poate; daca blocul n-are nimic, defectul apare din cauza garniturii propriu-zise sau a montajului ei defectuos.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Texador
post 14 Jul 2004, 15:56
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 25 May 04




Nu stiu daca sa mai intreb sau nu cat de grav ar fi daca ar fi asa............
In orice caz presupun ca trebuie remediata o astfel de situatie IMEDIAT!!!!!!!!!!!!!!!! NU?


--------------------
Mereu in cautare de raspunsuri!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 14 Jul 2004, 16:03
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




S-ar putea ca supapa de descarcare (este ca o bila de rulment)
care este in corpul pompei de ulei sa nu inchida bine,si asa o parte din uleiul care ar trebui sa ajunga in rampa sa-l arunce inapoi in baia de ulei.
E posibil sa fi intrat ceva intre acea bila si scaunul ei,si asa sa scape presiunea . Acum citiva ani am facut motorul la fel ca tine,si aveam aceleasi probleme. M-am uitat la pompa de ulei,pe care o pusesem noua si am gasit un span ramas de la prelucrarea pompei, care era intrat intre acea bila si scaunul ei.
Sau este posibil sa fi intrat ceva mizerie care a ramas prin motor dupa reparatie.
Pentru asta poti incerca ceva.
Dimineata,cind uleiul este rece si mai viscos,porneste motorul,si dupa ce a luat ulei,accelereaza brusc de citeva ori motorul,poate uleiul,care vine cu presiune mai mare, reuseste sa arunce mizeria care s-a pus acolo.
Daca nu reusesti,oricum la revizie spune-i mecanicului sa se uite si la pompa de ulei


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 14 Jul 2004, 20:18
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
...un zgomot puternic (bataie) s-a auzit inca de la prima pornire a motorului....ar fi posibil sa fie asa ceva si toti sa dam vina pe culbutori?

Sunetul batailor sint diferite. Nu se poate confunda un zgomot de culbutor cu cea de piston.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf
post 15 Jul 2004, 08:52
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 04




Domnilor,
eu am o dacie din '98 si presiunea la ulei(pe ceas) cand motorul este cald sta un pic peste prima linie. Este ok asa sau trebuie sa fie mai sus?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 15 Jul 2004, 09:17
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
Este ok asa sau trebuie sa fie mai sus?

Monteaza un manometru gradat si cu cifre si vezi exact ce presiune de ulei ai in diferite temperaturi ale motorului.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf
post 15 Jul 2004, 09:35
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 04




si care ar fi valorile?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 15 Jul 2004, 12:50
Post #28


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




E OK - prima linie inseamna 2, a doua 4 si a treia linie sus = 6.
Deci esti in grafic smile.gif


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf
post 15 Jul 2004, 13:46
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 July 04




mulatm fain :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 15 Jul 2004, 22:13
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
presiunea la ulei(pe ceas) cand motorul este cald sta un pic peste prima linie. Este ok asa sau trebuie sa fie mai sus?
...si care ar fi valorile?

Valorile sint in functie de turatia si temperatura motorului. Daca ai 4500 rot/min si acul la ulei iti sta la prima linie, e JALE, daca turatia e la relanti (900 rot/min), e bine.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th July 2025 - 20:12
Forum Renault