Probleme dupa RK
![]() ![]() ![]() |
Probleme dupa RK
Texador |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
|
||
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|||
viulian |
![]()
Post
#2
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Cat ai presiunea la ulei ? Si cum evolueaza ? Adica e mare cand motorul e rece si apoi scade dupa ce mai mergi nitel ? Sau sta mereu mica ? Ti se aprinde becul de ulei ?
Si NU mi se pare bine sa pui ulei romanesc cand faci rodajul.. calitatile uleiului romanesc sunt indoilenice (sunt threaduri pe forum despre asta si ce ulei sa pui). La un motor strans ai avea nevoie de un ulei de calitate care sa asigure ungerea eficienta. Altfel il uzezi prematur si pacat de cati bani ai dat sa faci RK-ul.. Eu as pune ulei romanesc _inainte_ sa ma apuc sa fac RK, in nici un caz dupa. Despre tacheti, e foarte posibil sa nu fie reglati bine si sa ai jocuri f. mari la ei. Altfel nu ar avea de ce sa tacane asa. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#3
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
1. Pt rodaj se foloseste un ulei bun cu toate ca dupa 1000-2000Km il dai jos - la fel si filtrul de ulei. 2. O pompa noua nu inseamna ca e si buna. Ai pus pompa cu debit marit? Inainte de RK aveai aceleasi probvleme cu presiunea? 3. Culbutorii nu se polizeaza. Trebuiau schimbati. Axul cu came prezinta uzuri? Incearca sa schimbi uleiul si vezi daca fenomenul persista. Vezi si pinionul de sub delco care antreneaza pompa de ulei. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Dyda |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
La fel ca si viulian intreb care este evolutia presiunii de ulei
- este aceiasi de cind pornesti motorul si dupa rularea a min 25Km? este in descrestere si se stabilizeaza la 3.5- 4 bar ?- in cazul acesta se comporta normal |
-------------------- Kox
|
|
Texador |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Va raspund rapid si in ordine:
pompa cu debit marit. inainte de rodaj, aveam 2 la relanti si 4 sarcina. acum presiunea e 4-5 la pornire (motor rece) si dupa ce s-a incalzit (mers pe autostrada) 1,8 - 2 la relanti. pinionul de sub delco e nou. uleiul e romanesc LUBRIFIN 20W50 (care oricum mi s-a parut si mie cam subtirel inca de la inceput) dar mi-am zis ca oricum in rodaj nu merg tare astfel incat nu risc mai nimic. In rodaj nu am trecut de 3000 turatii (treapta 4) si 2600 (treapta 5). demaraje line si grija mare. (stiu sa fac un rodaj) Probabil scap de tacanituri si poate mai creste presiunea dupa strangerea chiuloasei, reglarea tachetilor din nou la 700-800 Km, ulei bun + aditiv? |
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
dantes |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
pai 1.8-2 la relanti cu motoru' cald e foarte bine...nu e nimic in neregula...
uleiul era mai bun unu' ceva mai bun, dar la maxim 1000 il schimbi cu tot cu filtru (eu l-am schimbat la aprox. 700), dupa care strangi chiuloasa... Zogomote ascutite...hmm...eu am avut ceva zgomote, care dupa un timp au disparut..motivul..s-au uzat toate cum trebuie si s-au asezat cum trebuie, si acum merge brici... La maxim 3000-4000 mai schimbi o data uleiul, dupa care normal...Vezi ca pana pe la maxim 5000 o sa-ti manance ulei destul de mult....mie la 4000 aveam deja completati 1,4 l.. Dupa care acum, niente... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
viulian |
![]()
Post
#7
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea e ca e OK daca e asa, mai ales ca repet.. uleiul romanesc e naspa! Am bagat Lubrifin o singura data in masina, si a doua zi nu se mai invartea motoru.. Abia dupa 10-15 chei am reusit sa-l fac sa se invarta si sa tina relantiul.. Am schimbat uleiul tot in ziua aia, si de atunci m-am lecuit de ulei romanesc.
Cu strainesc imi sta la 6 cand e rece motoru, la 1.8 - 2 cand nu e in sarcina (dupa ce s-a incalizit) si la 4 in sarcina (pe autostrada). Am >50.000Km cu motorul, si e OK. Parerea mea e ca daca si tie ti s-a parut ca e subtire uleiul, atunci... e clar de ce pompa baga doar 5 => e ungere suficienta la presiunea aceea pentru cat de subtire e uleiul. Fa rost de niste bani, baga un ulei mai bun, si vedem atunci.. De aditiv.. ce sa zic.. eu n-am pus niciodata. Plec de la premiza ca oricum uleiul nou (strain) e suficient de bun incat sa nu aiba nevoie de aditiv - iar cand uleiul se uzeaza, il schimb, caci oricum degeaba mai dreg la el una alta, tot nu va fi OK cu mizeria aceea in el. Si daca poti sa mergi undeva sa-ti fie reglati tachetii asa cum trebuie (scrie si aici pe forum ce si cum, ti-i faci tu) parerea mea e ca ar fi bine sa reglezi jocul chiar mai devreme decat sa astepti pana faci 800Km. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
Texador |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Treaba care ma acreste cel mai tare este ca mecanicu' mi-a zis sa merg asa ca n-are nimic pana la 500-600 km, si cand vin sa stranga chiuloasa ii da el de cap.
Da-i-ar de cap odata! Ceea ce ma surprinde este ca , ascultand zgomotul din bloc motor (facand abstractie in masura posibilului de tacanitul asta enervant), se aude bine , sfaraie frumos! Daca nu s-ar auzi zgomotul ala as fi cel mai fericit! |
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
Texador |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
De-aia a zis toata lumea ca nu este zgomot din blocul motor! Se aude la suprafata sus sub capac!
|
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
viulian |
![]()
Post
#10
|
||
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Asta e din ciclul "acum mi-e lene s-o mai fac, rabda si tu nitel 600Km si ti-l fac dupa aia!". Parerea mea :evil: |
||
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|||
Texador |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Oricum , toate ca toate , da' io una si buna stiu:
DACA NU O SA DISPARA ZGOMOTUL ASTA OMU' A DAT DE BELEA CU MINE. Mai ales ca nu l-am grabit de loc . l-am lasat sa-si faca treaba cu sfintenie si migala. Acum ma intreb nu cumva bara aia pe care stau tachetii si ei insisi trebuiau luati si ei noi. Axa cu came mi-a spus clar ca este OK. Sa se fgi schimbat raportul de compresie ca urmare a pieselor noi, a curatarii motorului etc si sa trebuiasca sa se mai lase pentru a face un reglaj corect? |
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#12
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
La Dacie, culbutorii se schimba relativ usor. Axul culbutorilor nu cred ca trebuia schimbat. Mai degraba culbutorii. Cred ca zgomotul va dispare cind vei schimba uleiul. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
irinel75 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
sa inteleg ca din motor de 1300 ti-ai facut de 1400??oare nu iti bat eun piston??ai alezat camasile bine?cine ti le-a facut?
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
Dyda |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Mecanicul a zis bine lasa totul asa pina la str chiulasa , tacanitul culbutorilor il ia la urmatorul reglaj daca persista spunei mec sa dea cu smilgher pe suprafata de contact cu supapa a culbutorilor , aici se formeaza un fel de ciocuri care te pacalesc la reglaj - se simt la lera - o zgiriie
|
-------------------- Kox
|
|
Texador |
![]()
Post
#15
|
||||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
nu stiu de unde ai inteles tu asa ceva!
asta sper si eu din tot sufletul si este cam singura solutie pe care o mai astept pana la a decide schimbarea culbutorilor. Dyda , asa cum am spus putin mai sus aceste ciocuri ale culbutorilor (deformari) au fost eliminate printr-o usoara polizare(planare) a lor. Chiar sunt curios insa daca toate astea sunt efectul uleiului prost si daca vor disparea la schimbul acestuia ( in conditiile in care se restrange si chiuloasa si se regleaza si culbutorii). Va tin la curent! |
||||
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|||||
driverx |
![]()
Post
#16
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Texador,
Nu ma speria, ca si eu azi imi montez inapoi motorul. Ieri mia venit de la rectificat. I'm happy.....R1 smile.gif Mie mecanicul mia spus sa bagam ceva ulei MOL, e ieftin garantat doar 7000km ca ar merge fain pentru primii 500KM pana strangem iar chiulasa. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Texador |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Nu vreau sa sperii pe cineva ci doar incerc sa-mi alung propria sperietura! :mrgreen:
|
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
smile.gif
Sper sa fie OK motorul tau. Eu, de disperare as mai merge la cineva sa il mai asculte. La o adicaviulian poate are dreptate. Nu mai are chef mecanicu sa tio frece si asteapta sa iti faci kilometri ca sa mergi la el sa iti stranga chiulasa. Mecanicu meu pare de treaba. Ieri cat am asteptat dupa piesele de la rectificat, a luat frumos planetarele la puricat, electromotorul, carbul, si a ramas pe azi Alternatorul si delcoul. Mi le investigheaza/repara pe toate. Mai ales electromotorul trebuia facut ca avea o perie de troleu laugh.gif si era prea tare arcul. Tu la cat ai iesit? R1? Also, cat tea costat distractia? Eu cred ca ajung pe la 9 mil. Si in banii astia am schimbat si disc ambreiaj si alte nimicuri care nu tine neaparat de motor. De exemplu burdufe planetara roata, rulmentii de fata (hubuiau ca dracu...erau complet terminati..stiam de ei, dar am asteptat sa fac motorul sa fac toate dintr-o lovitura). O sa am un Mertzan de Dacie laugh.gif 8) :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Texador |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Tot cam asa m-a costat.
Da la R1. Am vorbit cu mecanicu acum si sambata ma duc la el! |
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
Texador |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Mai am o intrebare. Exista posibilitatea ca un cap de piston sa atinga in garnitura de chiuloasa (in marginea metalica de la gaura rotunda)?
De ce intreb, pentru ca acum cativa ani , ca urmare a altui RK , la alta masina , un zgomot puternic (bataie) s-a auzit inca de la prima pornire a motorului dupa reparatie si intr-un final mecanicul (altul, nu asta) a constatat ca un piston atingea garnitura de chiuloasa . Dupa ce a dat jos chiuloasa asa era!!! Deci , ar fi posibil sa fie asa ceva si toti sa dam vina pe culbutori? |
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
||||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
dupa cum ai spus singur, se poate; daca blocul n-are nimic, defectul apare din cauza garniturii propriu-zise sau a montajului ei defectuos. |
||||
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|||||
Texador |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 04 ![]() |
Nu stiu daca sa mai intreb sau nu cat de grav ar fi daca ar fi asa............
In orice caz presupun ca trebuie remediata o astfel de situatie IMEDIAT!!!!!!!!!!!!!!!! NU? |
-------------------- Mereu in cautare de raspunsuri!
|
|
M.C. |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
S-ar putea ca supapa de descarcare (este ca o bila de rulment)
care este in corpul pompei de ulei sa nu inchida bine,si asa o parte din uleiul care ar trebui sa ajunga in rampa sa-l arunce inapoi in baia de ulei. E posibil sa fi intrat ceva intre acea bila si scaunul ei,si asa sa scape presiunea . Acum citiva ani am facut motorul la fel ca tine,si aveam aceleasi probleme. M-am uitat la pompa de ulei,pe care o pusesem noua si am gasit un span ramas de la prelucrarea pompei, care era intrat intre acea bila si scaunul ei. Sau este posibil sa fi intrat ceva mizerie care a ramas prin motor dupa reparatie. Pentru asta poti incerca ceva. Dimineata,cind uleiul este rece si mai viscos,porneste motorul,si dupa ce a luat ulei,accelereaza brusc de citeva ori motorul,poate uleiul,care vine cu presiune mai mare, reuseste sa arunce mizeria care s-a pus acolo. Daca nu reusesti,oricum la revizie spune-i mecanicului sa se uite si la pompa de ulei |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#24
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Sunetul batailor sint diferite. Nu se poate confunda un zgomot de culbutor cu cea de piston. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
mariusf |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 July 04 ![]() |
Domnilor,
eu am o dacie din '98 si presiunea la ulei(pe ceas) cand motorul este cald sta un pic peste prima linie. Este ok asa sau trebuie sa fie mai sus? |
-------------------- |
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#26
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Monteaza un manometru gradat si cu cifre si vezi exact ce presiune de ulei ai in diferite temperaturi ale motorului. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
mariusf |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 July 04 ![]() |
si care ar fi valorile?
|
-------------------- |
|
viulian |
![]()
Post
#28
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
E OK - prima linie inseamna 2, a doua 4 si a treia linie sus = 6.
Deci esti in grafic smile.gif |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
mariusf |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 July 04 ![]() |
mulatm fain :wink:
|
-------------------- |
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#30
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Valorile sint in functie de turatia si temperatura motorului. Daca ai 4500 rot/min si acul la ulei iti sta la prima linie, e JALE, daca turatia e la relanti (900 rot/min), e bine. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th July 2025 - 20:12 |