DSN SH - sfaturi despre intretinere (lichide/frane)
![]() ![]() ![]() |
DSN SH - sfaturi despre intretinere (lichide/frane)
mihail75 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|||
mihail75 |
![]()
Post
#2
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
am uitat sa precizez la placute ca scirtie la franare (se aude din exterior nu din interior). in rest, cum pun piciorul, cum intru in parbriz. ma intreb de ce a zis mecanicul ca ar trebui schimbate.
m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
alexandrudragomir |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 15 April 03 From: Constanta ![]() |
La mine, la primul set de placute mie imi scartiau de cand a fost masina noua pana cand le-am schimbat la 20.000km, la actualul set au inceput sa-mi scartie de pe la vreo 37.000km. si de cateva zile la franari mai tari se aud si tamburii de pe spate huruind.
La lichidul de frana din discutiile de aici de pe forum am inteles ca se pune doar un singur tip de lichid de frane. Ma mai interesez aici pe forum si mai scriu ultimile informatii pe care le aflu. |
--------------------
DACIA
SuperNova
- CT-02-DSA Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007 SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP |
|
clr |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca daca ti - a spus ca trebuie schimbate placutele sa verifici daca nu sunt uzate. Mie la revizia de 10.000 nu mi le - au schimbat pe motiv ca sunt uzate abia o treime, iar la cca. 15000 km mi s - a aprins martorul de uzura la bord (in plin trafic la munte :vmad: ). Sa turbez nu alta. Asa ca paza buna trece primejdia rea.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
alexandrudragomir |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 15 April 03 From: Constanta ![]() |
Stie careva cand trebuie schimbati tamburii spate, la cati km facuti????? Ca mie imi huruie tare de ceva timp.
|
--------------------
DACIA
SuperNova
- CT-02-DSA Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007 SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP |
|
ADY |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti-Dr Taberei ![]() |
Daca huruie nu trebuiesc neaparat schimbati , poate sa fi intrat mizerie acolo si din cauza asta sa huruie sau nu mai ai ferodouri pe saboti.
|
--------------------
DACIA LOGAN
PREFERANCE 1.4 MPI
- B-78-BMA
|
|
alexandrudragomir |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 15 April 03 From: Constanta ![]() |
Dar ce sunt FERODOURI pe saboti? Un fel de placute de frane pentru tamburi????
|
--------------------
DACIA
SuperNova
- CT-02-DSA Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007 SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP |
|
ADY |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti-Dr Taberei ![]() |
Cam asa ceva doar ca ferodourile trebuiesc batute in nituri pe saboti , bine asta e varianta mai ieftina daca vrei cumperi saboti cu totul dar duce destul de mult
|
--------------------
DACIA LOGAN
PREFERANCE 1.4 MPI
- B-78-BMA
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#9
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
pina acum nu mi s-a aprins martorul de uzura frine la bord. or fi totusi uzte de vreme ce mecanicul a spus ce a spus. atit doar ca ma mir ce tare tine. ma gindeam daca sa le schimb sau nu in conditiile in care vreau sa fac un drum la munte si...
da despre apa distilata la lichidul de racire ce ziceti? mersi m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
costi |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Nici o problema. Ca sa fii insa sigur ca scapi de un drum la service la toamna sa vezi ce densitate are lichidul de racire, ca sa nu-ti crape radiatorul la iarna, poti pune fara grija antigel pur sau diluat conform etichetei.
Placutele pot fi uzate si frina sa tina bine. Problema este sa nu se uzeze "de tot". Da si tu o roata jos cind nu ai ce face si vezi cu proprii ochi care-i treaba. Poti si sa le schimbi ca nu-i mare inginerie. Succes ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
litza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Placutele se schimba pe baza uzurii. Se inspecteaza si in functie de stratul de grosime se schimba sau nu.
Cand se schimba, se schimba pe ambele parti (dreapta stanga), nu doar pe o parte, cum mai practica unii. Mai bine le schimbi in service.Nu costa o avere. Daca vrei sa le schimbi personal, trebuie sa ai grija sa nu-ti de-a pe afara lichidul de frana din rezervor. Nu de altceva, dar corodeaza. Operatia se face cu capacul deschis la rezervorul lichidului de frana. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca daca nu iti schimbi placutele la timp si ajungi sa franezi pe fier risti sa-ti faci santuri in discurile de frana. Oricum, cand vei schimba placutele masina va frana la inceput (primii 20 de km) mult mai greu.
Cu lichidul de racire, eu merg pe antigel 100%. Nu stiu din fabrica in ce proportie a fost diliuat antigelul, dar completez numai cu antigel nediluat. Are in primul rand un puct de fierbere mai ridicat, deci se incinge motorul mai greu, plus ca si protejezi pompa de apa. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Liviu |
![]()
Post
#13
|
||||
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Dilutia in care se foloseste "GLACEOL RX tip D" este de 50%.
Punctul de fierbere al antigelului este mai JOS decat cel al apei chioare (contine alcool care are punctul de fierbere pe la 60 de grade)... si ce legatura este intre punctul de fierbere al unui lichid si CAPABILITATEA SA de a asigura TRANSFERUL TERMIC ??? Si cum naiba protejezi pompa de apa punand antigel 100% ??? Si acum raspunsurile: Antigelul nu se pune in apa pentru a ridica punctul de fierbere al acesteia ci pentru a scade PUNCTUL DE INGHET al ei. Pentru ridicarea punctului de fierbere se foloseste sistem de racire sub presiune (de aceea se tot sparg radiatoarele la DSN). Antigelul este un conductor termic MAI PROST decat apa. De aceea se dilueaza cu apa .. pentru a-i imbunatati proprietatile termoconductoare. Motorul NU SE RACESTE CU LICHID ci PRIN INTERMEDIUL LUI !!! Acest lichid este doar un "transportor" termic. Motorul transfera caldura sa amestecului apa/antigel care la randul sau o transmite mai departe aerului (atmosferei) prin radiatorul de racire smile.gif. Antigelul mai are si un rol de "detergent" adica asigura spalarea circuitului de racire .. cat de cat smile.gif. Oameni buni, fiti mai atenti cand scrieti ceva pe forumul asta ... |
||||
--------------------
.
.
.
|
|||||
bogdan_o |
![]()
Post
#14
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
1. Antigelul asigura si ungerea elementelor pompei de apa si a blocului motor care risti sa le ia rugina daca mergi numai cu apa chioara.
2. Punctul de fierbere este mai ridicat decat al apei, care se pune in circuit ca sa nu te rupa la buzunar, completand numai cu antigel. 3. Lagatura intre punctul de fierbe si capacitatea de transfer termic exista. Cu cat un lichid este mai cald (mai aproape de punctul de fierbere) cu atat scade capacitatea de a mai prelua caldura. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Ake |
![]()
Post
#15
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
ca tot veni vorba, ultima data cand mi-au schimbat placutele niste baieti buni la service, a sarit lichid peste tot , stiam ca nu e pre bine , dar mecanicii au spus ca nu e nimic, se usuca!
acuma ca au trecut vreo doua saptamani mai pot face ceva? s-a manjit absolut tot ce e sub capota baterie, motor, calculator, radiator,etc... si stiu ca sa speli compartimentul motor ca dai in alte belele multumesc anticipat ptr. raspuns |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Sergiu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
bogdan_o,
1. Poate, nu stiu, nu zic, dar: 2. Apa + antigel 50-50 are punctul de inghet cel mai scazut. Daca ai antigel 100% - punctul de inghet e mult mai sus. La apa pura e 0 grade C. De asta se combina. Si pentru carcotasii care pot sa spuna ca in vest nu se face asa ceva - va zic eu, acolo cand cumperi, e direct diluat in proportia in care se utilizeaza (sau - daca il cumperi concentrat, atunci mai pui tot atata apa - deci tot aia e si acolo). 3. Capacitatea de a prelua caldura - da, depinde de delta t (presupun), dar poate si lichidul are proprietati intrinseci dependete de temperatura. Dar, cu cat e mai cald, cu atat si degaja mai usor caldura (tot din cauza lui delta t). Plus ca motorul de DSN e proiectat sa functioneze la in jur de 100, deci fara racire sub presiune nu se putea realiza asa ceva. In plus, eu la fizica nu am auzit de legatura intre punctul de fierbere si capacitatea de transfer. Poate o fi existand, dar la DSN totul se realizeaza prin circuitul acela sub presiune, asta este. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sergiule, eu de profesie sunt economist. Deci cu fizica sunt paralel. Insa, cum poate un lichid care are un punct de inghet mai redus (antigelul), combinat cu un alt lichid cu punct de inghet mai ridicat (apa) sa inghete la o valoare sub cea a primului lichid, cu punctul de inghet cel mai scazut. Adica (,) daca antigelul concentrat ingheata la -35 grade, apa la 0 grade, daca le combin ingheata la -40 de grade.
Acum, pana cineva nu imi demonstreaza clar ca e invers, eu raman la parerea mea. Antigelul nediluat are un punct de fierbere mai mare decat cel diluat. Faceti treaba urmatoare: luati un litrui de antigel (din ala ieftin, nu are rost sa dati banii pe ceva scump pentru asta) si combinati-l cu 1 l apa distilata. O sa se incalzeasca amestecul. In fine, cu cat un lichid este mai aproape de punctul de fierbere cu atat scade capacitatea lui de a prelua caldura. Si eu zic ca e logic. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
GoGu |
![]()
Post
#18
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
http://www.shell.ca/code/motoring/tips/ant...eze_engine.html
http://dl.clackamas.cc.or.us/ch105-03/boiling.htm http://auto.howstuffworks.com/cooling-system3.htm http://library.thinkquest.org/C006669/data....html?tqskip1=1 Placutele de frana de Rm. Valcea scartaie ca draq si mai fac si santuri in discuri. Schimba-le cu cele de Coselli (astea se pun acu' in cutiile "de origine"). Cand e fabricata masina? Pt. completare antigel cumpara un litru de antigel Dacia (am vz la Autocenter... cam 200k lei), amesteca-l cu un litru de apa distilata si completeaza cu asta. Lichid de frana = NUMAI DOT4. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#19
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
ce bine ar fi daca si in fizica s-ar aduna toate cum se aduna in economie. amestecul apa-antigel constituie o solutie, iar ca orice solutie are proprietati fizico-chimice diferite fata de fiecare componenta in parte. asa cum daca combin H2O (apa) cu SO4 (sulfat de cupru) obtin H2SO4 (acid sulfuric) care nu seamana nici pe departe nici cu apa, nici cu sulfatul de cupru. |
||
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|||
litza |
![]()
Post
#20
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Mai, eu numai antigel concentrat am gasit. Pe ambalaj scrie clar modalitatea de amestec si temp de inghet:
Cele de mai sus au fost preluate de pe eticheta. Prelix si resp Autoglikol erau marcile respective care aveau indicatii relativ apropiate sau chiar identice. Nu mai stiu exact. |
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|||
Sergiu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Asa e cum am zis eu, nu trebuie sa va agitati... smile.gif
Bogdan_o - no problem, eu nu le stiu pe toate, chiar pot spune ca stiu foarte putine despre masini. Dar in general astea mai ciudate pe care le zic le tin minte pentru ca m-au socat si pe mine cand am citit prima oara. Cum ar fi faptul ca amestecul 50-50 de apa cu antigel are punctul de inghet cel mai scazut... La fizica ma consider bunicel, si foarte deschis la nou (am studiat despre lasere, reactoare nucleare etc. etc.), dar asta nici eu nu o inteleg prea bine... laugh.gif Referitor la apa plus sulfat de cupru - aia nu da acid sulfuric nici cand ingheata iadul... cu aia se stropeste via! laugh.gif laugh.gif Si... Sulfatul de cupru nu este SO4... este CuSO4! (in cristalele albastre contine si apa in structura, acolo este CuSO4.5H2O) |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
paulp |
![]()
Post
#22
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Mihail, vezi ca la Autocenter gasesti placute Ferodo (sint in niste cutii verzi). Nu mai scirtie never.
Lichid DOT 4 in sticla cu eticheta albastra DACIA. Antigel Glaceol RX D. E alaturi de lichidul de frina. Placutele le gasesti la etaj. Vezi ca la placute trebe polizat pintenul ala ca nu le poti pune si daca vrei sa-ti pui martoru de uzura tre sa-i pui tu fir ca n-are decit dracia aia de plastic. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#23
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
am apucat sa cumpar placute Coselli la 320000 tot de la autocenter. sper sa fie bune (vad ca au niste iesiri pt. senzor).
am inteles faza si cu antigelul si lichid frana. multumesc tuturor pt. sfaturi. m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
GoGu, :worship: In sfarsit m-am lamurit. Greu de crezut, da' daca mai multi iti zic ca esti beat, te duci si te culci.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#25
|
||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
INCORECT !! Spre exemplu la antigelul folosit de Dacia pt motoarele romanesti punctul de inghet al antigelului pur e la -70 grade, iar al amestecului apa-antigel 50-50% e la -35 grade. La o solutie lichida temperatura de inghet este intre temperaturile de inghet ale celor 2 sau cate componete sunt, si e in fucntie de proportia lor in solutie. PS. La un aliaj de metale punctul de topire e mai ridicat decat al fiecarui metal in parte. |
||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||
sstanescu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Omul avea o problema cu DSN-ul. La DSN se foloseste Glaceol, antigel diferit de cel folosit la motoarele de Dacie romanesti. Iar pentru Glaceol, ce s-a scris mai sus e luat de pe ambalaj si 100% corect, punctul minim de inghet se atinge la 50%-50%. Asta e la lichidele de racire cu etylen-glycol!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Ake |
![]()
Post
#27
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Intr-o pauza de discutii despre antigel imi poate raspunde si mie cineva la postul de mai sus cu lichidul de frana imprastiat, ca nu vreau sa incep un nou topic pe tema asta.. mersi
|
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
sstanescu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Lichidul de frana corodeaza si iti exfoliaza vopseaua la mare meserie. Mie cand mi s-a varsat nitel lichid de frana, am dat la greu cu apa, cel putin vreo 10 litri. Deja in cazul tau e cam tarziu, s-o fi neutralizat intre timp...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
ZaiR |
![]()
Post
#29
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
am o cunostinta care se oferea sa faca viniluri pe masina cu lichid de frana !!!
Pacat ca nu are talent la desenat..... |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat si eu placutele de frana, pe trotuar, deoarece in marsarier, cand franam, se auzea tare urat! dupa aia, a inceput sa se aprinda martorul de uzura. Dar dupa ce am desfacut roata, am vazut ca placuta dinspre exterior nu era terminata (mai avea vreo 3mm "carne"). In schimb, cea din interior, era fier pe fier. Si nu am mers decat vreo 600km de cand s-a aprins martorul, ca am crezut ca si placuta din interior era uzata ca si cea de afara. Asa ca fiti atenti, ca prima placuta se uzeaza cea care nu se vede usor.
:x :x PROBLEMA: a ramas aprins martorul de frana de la bord (acela care se aprinde cand tragi frana de mana); are lichid destul (max), iar cand scot papucul din capul pompei de frana, se stinge martorul. CE FAC? :cry: |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:49 |