DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vitezometru

geo76com
post 26 Jun 2004, 12:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 9 April 04




Exista vreo posibilitate mai ieftina pt dacie de monitorizare a vitezei (sa vada si ochiul meu cu cit merg prin oras)? Marturisesc ca sint cam bulversat de cei care si-au schimbat ceasul de kilometraj si care au in continuare probleme cu el, dar si de pretul mare al unui ceas nou (peste 2.200.000 lei !!!). Daca as vrea si garantie la el ar trebui montat intr-un service autorizat si asta mai inseamna vreo 500.000 de lei plus timpul pierdut la "maimute" . Turometru imi mere dar parca nu este de ajuns.
Ei ce spune-ti?


--------------------
DACIA 1310L 1995
...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 27 Jun 2004, 22:04
Post #2


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Ar merge .....smile.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 28 Jun 2004, 12:15
Post #3


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Am incercat intr-o vreme sa-mi fac unu electronic asa.. de moft si am cautat detalii incercand sa-mi fac o idee.

1. taximetristii folosesc un soi de senzor care se cupleaza in cablul de kilometraj si ala le da impulsuri proportionale cu viteza.
2. daca ai avea un senzor din asta, se poate cupla f. usor la un microcontroller si facut un display electronic din el.
3. totusi mi s-a parut destul de dificil de gasit de cumparat asa ceva.. toti ma trimiteau nush unde dracu la metrologie.

Parerea mea este insa ca cu timpul investit + senzor + microcontroller + others cam tot acolo te duci sad.gif asa ca io am lasat-o balta.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gigibrici
post 28 Jun 2004, 14:33
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 22 June 04
From: Pitesti




Eu am pus un prieten cu o masina noua sa mearga in fata mea cu 50, 90, 120 si am vazut cat indica la hirbul meu. Asa mi-am facut o idee si stiu cam ce viteza am. Indicatorul de la bord nu mai indica asa cum trebuie.


--------------------
Ai masina, ai necazuri! N-ai masina, ti-e necaz!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 28 Jun 2004, 19:58
Post #5


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




viulian, senzorul; de care vorbesti se cheama traductor de viteza si asa ceva exista pe SLZ. Deci, cu putin efort cred ca se poate adapta si la o berlina. In plus, ai avea kilometraj electronic. Insa nu stiu cat de ieftina ar fi solutia. S-ar putea sa renteze mai degraba sa cumperi un ceas nou.

Dar daca iti merge turometrul, vezi si tu cate mii de ture ai la vitezele importante.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 28 Jun 2004, 22:12
Post #6


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




bogdan_o, stiu - am facut Automatica 8) dar ziceam si eu sa inteleaga toata lumea.

Intrebarea e cat costa traductorul, si cum arata (si daca poate fi adaptat la berline).

Restul:
1. microcontroller (mie imi plac atmelurile, cu ele am lucrat) - 200.000 lei unu bun, dar merge si unu de 80.000lei cred.
2. digiti fac < 50.000lei
3. cablaje, cabluri si restu < 150.000.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 30 Jun 2004, 13:25
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




am o propunere care cred ca e mai simpla:

mergi in afara orasului pe drum drept marcat cu borne kilometrice, cu viteza constanta, (macar atata lucru indica ceasul, nu !?)

cronometrezi timpul (in secunde) parcurs intre 2 borne consecutive (1 km)
introduci componenta "timp" masurata de tine in formula de mai jos:
viteza (km/h)= (1km x 3600) / timp (secunde)

astfel afli EXACT viteza cu care circuli. compari valoarea obtinuta matematic cu valoarea pe care ti-o indica acul vitezometrului. si in acest fel stabilesti o corelatie:
cand acul indica de ex. 50 km/h matematic rezulta ca ai 55 km/h

repeti figura si la alte viteze si afli mai multe astfel de corelatii. in acest fel vei sti cat reprezinta in realitate viteza aratata de ceasul tau

acest calcul este valabil DOAR in cazul in care acul tau indica ceva. daca nu... nu stiu ce solutie ai


--------------------
307 berlina, 1.6 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 1 Jul 2004, 08:41
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
cronometrezi timpul (in secunde) parcurs intre 2 borne consecutive (1 km)


sfat, cronometreaza timpul intre 1.000.000 de borne consecutive si dupa aia fa media, ca mi-am luat-o eu o data pe buc-pit cand voiam sa aflu ce viteza am si in loc de 70 cat mergeam eu atunci (din diverse motive) mi-a iesit din calcule peste 120 !!!! M-am prins mai tarziu (dupa ce am tras pe dreapta si am refacut calculul ca nu intelegeam unde gresesc) ca astia au pus bornele la un mishto total.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 1 Jul 2004, 08:52
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Chestia cu bornele e intr-adevar reala...am facut cu un prieten treaba asta, si mergeam cu 100-110...dupa calcule imi iesea vreo 180-200!!! Am facut la o gramada de borne....asta e...le arunca cum vor ei...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 1 Jul 2004, 09:53
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




ca traductor se poate folosi un magnet si un senzor hall care se leaga la un convertor frecventa-tensiune. exista integrate specializate si chiar kit-uri (la conex electronic). tensiunea rezultata (proportionala cu viteza) poate fi afisata cu ajutorul unui voltmetru electronic (cel mai ieftin multimetru digital este destul de bun pt treaba asta)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 1 Jul 2004, 10:42
Post #11


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Intrebarea e cum faci adaptarea, si sa fie cat mai usor si mai ieftin de montat. Nu stie nimeni de traductorul acela de pe supernove ce pret are ?


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo76com
post 19 Jul 2004, 12:22
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 9 April 04




Schimbat ceasul cu unul cumparat din tirg. Nu mere kilometrajul mic si parca imi arata ceva mai mult decit am sau nu mai stiu eu sa apreciez viteza. Cel vechi are arcul de la ac rupt (se afla in spatele cadranului si nu este chip sa il scot de acolo). Mai am un ceas vechi care l-am desfacut de training :wink: si as vrea sa stiu daca repara cineva asa ceva ca sa imi faca din 2 unul bun, adica sa ia arcul de la cel de training si sa il puna la cel care l-am dat jos de pe masina.

PS : Daca va joaca acul la vitezometru schimbati cablul neaparat ca mie mi-a bulit un vitezometru cablul si unul nou este 2.300.000 lei. Un cablu este 140-160 si dureaza 15 min inlocuirea si va trebuie doar o cheie de 10 fixa. Atentie la clemele de pe caroserie unde se prinde cablul sa nu le rupeti.


--------------------
DACIA 1310L 1995
...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 19 Jul 2004, 14:34
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Vitezometrul se poate regla in cazul in care nu indica bine. Are un shurub in spate. Nu prea se poate regla sa indice corect la orice viteza pentru ca de obicei nu indica corect pe toata scara. De obicei sunt reglate sa indice corect la mijlocul cadranului.
Cum aflii viteza reala la o anumita turatzie e mai complicat. Eu l-am reglat sa arate 160 la 4000 ture cu a 5-a pentru ca shtiu ca asha ar trebui la mashina mea.
Mai e o problema la tipul de bord pe care il am eu(ceasurile sunt ca la primul model de nova, bordul e rotunjit ca la SN). Cand e rece indica mai mult. Cand se incalzeshte indica normal.
Nu e o solutzie sa compari viteza cu o mashina straina pentru ca shi la cele straine vitezometrul are erori.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th May 2024 - 08:54
Forum Renault