vitezometru
vitezometru
geo76com |
26 Jun 2004, 12:01
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 |
|
||
--------------------
DACIA
1310L
1995 ...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
|
|||
SGN_1310 |
27 Jun 2004, 22:04
Post
#2
|
sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA |
Ar merge .....smile.gif
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
viulian |
28 Jun 2004, 12:15
Post
#3
|
Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti |
Am incercat intr-o vreme sa-mi fac unu electronic asa.. de moft si am cautat detalii incercand sa-mi fac o idee.
1. taximetristii folosesc un soi de senzor care se cupleaza in cablul de kilometraj si ala le da impulsuri proportionale cu viteza. 2. daca ai avea un senzor din asta, se poate cupla f. usor la un microcontroller si facut un display electronic din el. 3. totusi mi s-a parut destul de dificil de gasit de cumparat asa ceva.. toti ma trimiteau nush unde dracu la metrologie. Parerea mea este insa ca cu timpul investit + senzor + microcontroller + others cam tot acolo te duci sad.gif asa ca io am lasat-o balta. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
gigibrici |
28 Jun 2004, 14:33
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 June 04 From: Pitesti |
Eu am pus un prieten cu o masina noua sa mearga in fata mea cu 50, 90, 120 si am vazut cat indica la hirbul meu. Asa mi-am facut o idee si stiu cam ce viteza am. Indicatorul de la bord nu mai indica asa cum trebuie.
|
-------------------- Ai masina, ai necazuri! N-ai masina, ti-e necaz!!!
|
|
bogdan_o |
28 Jun 2004, 19:58
Post
#5
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
viulian, senzorul; de care vorbesti se cheama traductor de viteza si asa ceva exista pe SLZ. Deci, cu putin efort cred ca se poate adapta si la o berlina. In plus, ai avea kilometraj electronic. Insa nu stiu cat de ieftina ar fi solutia. S-ar putea sa renteze mai degraba sa cumperi un ceas nou.
Dar daca iti merge turometrul, vezi si tu cate mii de ture ai la vitezele importante. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
viulian |
28 Jun 2004, 22:12
Post
#6
|
Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti |
bogdan_o, stiu - am facut Automatica 8) dar ziceam si eu sa inteleaga toata lumea.
Intrebarea e cat costa traductorul, si cum arata (si daca poate fi adaptat la berline). Restul: 1. microcontroller (mie imi plac atmelurile, cu ele am lucrat) - 200.000 lei unu bun, dar merge si unu de 80.000lei cred. 2. digiti fac < 50.000lei 3. cablaje, cabluri si restu < 150.000. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
godaro |
30 Jun 2004, 13:25
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 29 April 04 |
am o propunere care cred ca e mai simpla:
mergi in afara orasului pe drum drept marcat cu borne kilometrice, cu viteza constanta, (macar atata lucru indica ceasul, nu !?) cronometrezi timpul (in secunde) parcurs intre 2 borne consecutive (1 km) introduci componenta "timp" masurata de tine in formula de mai jos: viteza (km/h)= (1km x 3600) / timp (secunde) astfel afli EXACT viteza cu care circuli. compari valoarea obtinuta matematic cu valoarea pe care ti-o indica acul vitezometrului. si in acest fel stabilesti o corelatie: cand acul indica de ex. 50 km/h matematic rezulta ca ai 55 km/h repeti figura si la alte viteze si afli mai multe astfel de corelatii. in acest fel vei sti cat reprezinta in realitate viteza aratata de ceasul tau acest calcul este valabil DOAR in cazul in care acul tau indica ceva. daca nu... nu stiu ce solutie ai |
-------------------- 307 berlina, 1.6 HDI
|
|
Ov |
1 Jul 2004, 08:41
Post
#8
|
||
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.451 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
sfat, cronometreaza timpul intre 1.000.000 de borne consecutive si dupa aia fa media, ca mi-am luat-o eu o data pe buc-pit cand voiam sa aflu ce viteza am si in loc de 70 cat mergeam eu atunci (din diverse motive) mi-a iesit din calcule peste 120 !!!! M-am prins mai tarziu (dupa ce am tras pe dreapta si am refacut calculul ca nu intelegeam unde gresesc) ca astia au pus bornele la un mishto total. |
||
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|||
dantes |
1 Jul 2004, 08:52
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Chestia cu bornele e intr-adevar reala...am facut cu un prieten treaba asta, si mergeam cu 100-110...dupa calcule imi iesea vreo 180-200!!! Am facut la o gramada de borne....asta e...le arunca cum vor ei...
|
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
calinp |
1 Jul 2004, 09:53
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti |
ca traductor se poate folosi un magnet si un senzor hall care se leaga la un convertor frecventa-tensiune. exista integrate specializate si chiar kit-uri (la conex electronic). tensiunea rezultata (proportionala cu viteza) poate fi afisata cu ajutorul unui voltmetru electronic (cel mai ieftin multimetru digital este destul de bun pt treaba asta)
|
-------------------- |
|
viulian |
1 Jul 2004, 10:42
Post
#11
|
Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti |
Intrebarea e cum faci adaptarea, si sa fie cat mai usor si mai ieftin de montat. Nu stie nimeni de traductorul acela de pe supernove ce pret are ?
|
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
geo76com |
19 Jul 2004, 12:22
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 |
Schimbat ceasul cu unul cumparat din tirg. Nu mere kilometrajul mic si parca imi arata ceva mai mult decit am sau nu mai stiu eu sa apreciez viteza. Cel vechi are arcul de la ac rupt (se afla in spatele cadranului si nu este chip sa il scot de acolo). Mai am un ceas vechi care l-am desfacut de training :wink: si as vrea sa stiu daca repara cineva asa ceva ca sa imi faca din 2 unul bun, adica sa ia arcul de la cel de training si sa il puna la cel care l-am dat jos de pe masina.
PS : Daca va joaca acul la vitezometru schimbati cablul neaparat ca mie mi-a bulit un vitezometru cablul si unul nou este 2.300.000 lei. Un cablu este 140-160 si dureaza 15 min inlocuirea si va trebuie doar o cheie de 10 fixa. Atentie la clemele de pe caroserie unde se prinde cablul sa nu le rupeti. |
--------------------
DACIA
1310L
1995 ...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
|
|
cristidb |
19 Jul 2004, 14:34
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Vitezometrul se poate regla in cazul in care nu indica bine. Are un shurub in spate. Nu prea se poate regla sa indice corect la orice viteza pentru ca de obicei nu indica corect pe toata scara. De obicei sunt reglate sa indice corect la mijlocul cadranului.
Cum aflii viteza reala la o anumita turatzie e mai complicat. Eu l-am reglat sa arate 160 la 4000 ture cu a 5-a pentru ca shtiu ca asha ar trebui la mashina mea. Mai e o problema la tipul de bord pe care il am eu(ceasurile sunt ca la primul model de nova, bordul e rotunjit ca la SN). Cand e rece indica mai mult. Cand se incalzeshte indica normal. Nu e o solutzie sa compari viteza cu o mashina straina pentru ca shi la cele straine vitezometrul are erori. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th May 2024 - 08:54 |