Micsorarea noxelor, cum putem micsora noxele la daciile noastre??
![]() ![]() ![]() |
Micsorarea noxelor, cum putem micsora noxele la daciile noastre??
SSilent |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#62
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
oricum nu vine era glaciara....se incalzeste vremea.....
macar sa facem astfel incat sa se incardere in limitele legale..sau in standardul euro 1 euro 2 euro 3 sau euro 4 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Siconi |
![]()
Post
#63
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Slabe sanse pentru euro 3 sau 4 cu motorul asta, chiar si cu catalizator.
Motorul de Dacia asa e conceput sa mearga, cu limitele lui constructive din orice punct de vedere. Odata ce intri in setari, nu mai ai parametri de fabrica in veci, daca nu respecti niste detalii de fabricatie, fie ele si deranjante. Daca vrei euro 2, 3 sau 4 e nevoie de alt motor, asa ca cel de Dacia e bun asa cum e el. Sa-l facem sa fie cat mai fiabil si sa ne duca unde avem nevoie, fara necazuri sau probleme instant. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
1055 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Suna incurajant.Se pare ca singura solutie viabila pentru a obtine cit mai putine noxe consta in felul de preparare al carburantului, alaturi de un motor intretinut bine, reglat bine,
Nu elimin nici posibilitatea adaugarii de "turbine" pentru prepararea unui amestec bun, atit in mers cit si in ralanti. Adaugarea de kerosen pare o solutie, am gasit in rafturile unui magazin cu aditivi multe produse de mariere a cifrei octanice care contineau kerosen. |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
Siconi |
![]()
Post
#65
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu neaparat kerosen, cat Neofalina sau alcooli etilici, dar asta e pentru o imbunatatire a mersului motorului, nu stiu ce implicatii ar avea cu privire la noxe. TEORETIC, arderea ar trebui sa fie mai buna, deci mai putine noxe.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
1055 |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Pina iau salariul, am sa fac ceva probe sa vad parametrii inainte de " tratarea motorului .
Daca as putea verifica ceva in afara de consum, pornire, incalzire zgomot, va rog nu ezitati sa imi propuneti teste . |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
"Daca vrei euro 2, 3 sau 4 e nevoie de alt motor, asa ca cel de Dacia e bun asa cum e el."
- Oare Dacia pe injectie monopunct Bosch nu era Euro2? Sigur ca da, si nici nu difera asa extraordinar motorul, (sunt identice). Pentru a trece la Euro 1,2,3,4 ai nevoie de injectie, sau un caz particular carburator electronic+ sonda lamda (vezi Tico). This post has been edited by mihai1677: 12 Nov 2007, 10:29 |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#68
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De la Euro2 in sus iti trebuie injectie multipunct.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#69
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca n-ai catalizator, cum reduci noxele doar cu electronica de la Bosch? Face sonda Lambda atat de mult sau doar da informatii despre "calitatea" gazelor esapate? Intreb si eu, mai invat cate ceva...
eu stiu ca fara catalizator, reducerea noxelor nu e prea semnificativa ca sa te poti incadra in Euro2. Pana la urma cum e? |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#70
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sonda lambda da imformati spre calculator cum e noxele evacuate si regleaza amestecul de aer si carburatie asta e rolul ei din cate stiu . Uni au montat si la dacie pe carburator facand un mic cititor cu leduri in care afisa concentratia de noxe in functie de indicatiile citite de lambda
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#71
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Asa stiam si eu... dar pe carburatie cum ma ajuta sonda Lambda?! Doar sa-mi arate concentratia de noxe? Daca e asa, asta te ajuta doar cand faci un reglaj al motorului, sa ai habar ce se petrece la reglajul respectiv si sa modifici TU manual parametrii. Dar ceva automatizat cum s-ar putea oare face la carburatieastfel incat sa regleze amestecul? Hai sa miscam aici ceva...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sonda "lambda" din cite stiu reactioneaza la oxigen, arata cit oxigen e in galerie, adica in gazele arse. E prea mult, ecu creste benzina, e prea putin, scade benzina (ma rog, prin timpul de deschidere injector).
Informatia ei nu e luata in seama la rece si nici la sarcini mici. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#73
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate fi luata in seama si la rece, daca e sonda cu incalzire separata, iar la sarcini mici amestecul e atat de sarac ca nu intra in parametri de masura ai sondei (desi mai exista si sonde cu banda larga).
Te poate ajuta sa reglezi carburatorul, dar asta e mai bine sa o faci cu analizor de gaze. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Stai, sondele au incalzire electrica. La rece intra in actiune acel "soc automat" (impropriu zis) unde amestecul e bogat si asa trebuie sa fie, sonda nu prea are ce informatie sa dea acolo. De aia nu se tine seama de ea.
Asta e soft, prin informatia primita de la potentiometrul de accelerare. Acuma, e posibil sa fi avansat stiinta, cum zici, pe sondele de "gama larga" . |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#75
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Intr-adevar, informatia de la sonda lambda nu e luata in seama la rece din 2 motive:
1. La rece amestecul e mai bogat datorita asa-zisului sic automat si 2. Pentru ca ceramica din interior care desparte cei doi electrozi de platina este impermeabila pana la o temperatura de 300 gr.C prag de la care ionii de oxigen pot face conexiune intre cei 2 electrozi, fiind dat la iesirea senzorului un semnal electric analog, din cate stiu eu. Liviu, am dreptate? |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Euro 1 mono sau multipunct cu sau fara catalizator/ cu sonda lamda.
Euro 2 mono sau multipunct cu catalizator/ o singura sonda lamda inainte de catalizator. Euro 3 si 4 doua sonde lamda una inainte si una dupa catalizator. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:49 |