probleme instalatie electrica, tensiune in bord
![]() ![]() ![]() |
probleme instalatie electrica, tensiune in bord
McGaby |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Super Nova
2002
- BV YY XXX
|
|||
Freelancer |
![]()
Post
#2
|
Membru avansat Group: Members Posts: 119 Joined: 24 January 06 ![]() |
Eu as spune sa verifici masele la caroserie si la tabloul de bord.
|
--------------------
DACIA
1310
1994
- B-05-VYK
|
|
tibip |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Culmea, aceeasi problema o am si eu. Inca nu i-am gasit rezolvare... Tie nu ti se incalzesc sigurantele? Mie da. Voi schimba panoul de sigurante, e o cauza destul de raspandita a problemelor de acest gen...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
electric |
![]()
Post
#4
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
daca ai verificat la baterie si iti incarca 14 v fara consumatori iar la borna de la blocul de lumini ai mult mai putin verifica la borna de + a alternatorului sa nu fie slab sau vezi ca firul rosu sa nu faca cumva contact slab . la borna alternatorului ( + ) ai 2 fire groase albastru care vine de la baterie si rosu care pleaca la borna de la blocul de lumini
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
tibip |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
La mine s-a rezolvat in 95%. Am schimbat panoul de sigurante. 13 RON...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
McGaby |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 December 06 ![]() |
va multumesc de indicatii.
am rezolvat problema, blocul de sigurante era schimbat si am pe masina alternator de golf II, problema era cablajul de la alternator la plusul general din bord si din aceasta cauza am schimbat conductorul si papucii nu i-am mai lasat doar prinsi pe cablu i-am si cositorit, din acel moment incarcarea pe baterie 13,99 - 14,01 si pe plusul general din bord 13,89 -13,9 si pe bobina 13,85 cu toti consumatorii porniti 13,8 pe baterie si 13,6 in bord si 13,55 pe bobina. |
--------------------
Dacia
Super Nova
2002
- BV YY XXX
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#7
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Detaliaza putin ..unde este exact acest cablu ....
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Si eu as vrea sa semnalez o problema asemanatoare: pe masina unui prieten exista o cadere de tensiune de 1.7-2.2V cu motorul oprit si contactul pus. Masurarea s-a facut intre borna plus a bateriei si borna plus a bobinei de inductie (fixata la bobina sau scoasa). La fel la borna plus a releului regulator. Acest lucru se intampla de cateva zile si se manifesta prin scaderea drastica a tensiunii la relanti (11.5V pe baterie). Doar accelerata la vreo 3000rot/min ridica tensiunea spre 14V.
Releul este cu doua fire si e aproape nou (schimbat de 2-3 luni). Pana de curand a mers perfect. Astept sugestii. Mersi. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Verifica tensiunea intre + baterie si + alternator, apoi intre + alternator si + bloc lumini, apoi + bloc ..intrare in contact cu cheie dupa care caderea pe contactul cu cheie. De regula pe contact e cadere mare.
Asta se traduce prin informatie eronata in releu (pare tensiune mai mica decit in realitate) ce ar TREBUI sa duca la cresterea ei pe baterie. Tu afirmi si scaderea ei, deci mai e ceva. Vezi si legaturile de masa, diodele si releul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#10
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu sincer m-am saturat sa mai caut ... acul sta pe rosu ...
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(mihai0070 @ 25 Jan 2007, 11:50) Eu sincer m-am saturat sa mai caut ... acul sta pe rosu ... ![]() ![]() nu te lua dupa indicatia bordului ia un multimetru digital si vezi tensiunea pe baterie trebuie sa fie intre 14 si 14,4 fara consumatori |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#12
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
fara consumatori cu aparatul de masura este undeva la 12 sau 12.5 ... stiu ca nu este bine dar nu am ce sa ii mai fac ... masa de la faruri am curatat-o este luna ... bornele ...contacte alternator ...dar nu vrea cu dat draq sa arate si ea 14 ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca incarca 12V nu este bine incearca sa turezi motorul pe la 1500 ture si vezi tensiunea daca nu creste dloc verifica alternatorul sau releul de incarcare eventual legaturile
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 This post has been edited by bygy007: 25 Jan 2007, 16:29 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#14
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
daca o turez pe la 2000 sau 3000 atunci creste undeva pe la 13 parca ... am verificat releul si alternatorul (releu am pus chiar nou) ca aveam un releul inainte care incarca bine 14v dar era bulit ceva si vrea tensiune alternativa in circuit ... mi-a ars becuri prin bord ..releul de temporizare ... mai multe ..asa ca am luat altul si asta este nou fir de referinta are de toate ..dar sta teniunea la 12 v la relanti in sarcina nu prea stiu ...dar asta macar imi da tensiune constanta in circuit ... ca farurile nu palpaie nu cresc in intensitate nimic ..merge bine masina ..dar incarcare deficitara ... si se simte consumul consumatorilor in turatie ...adica imi scade turatia ... destul de mult ....
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce tip de alternator ai cu releu incorporat sau cu releu separat referinta pune-o pe borna + de iesire a alterntorului sau verifica alternatorul si instalatia pas cu pas cum am scris eu in linkul de mai sus
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#16
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am alternator de 50A baterie am un ROMBAT de 12 V 66 Ah releul nu mai este cel clasic de nova care se tot bulea si este scup (am unul clasic de berlina cu fir de referinta releu electronic) nou daca o turez creste si incarcarea dar nu la 14,4 cat ar trebui ...
nu inteleg cum este cu referina aia ...am pus-o pe prezonul de + de la alternator ... daca o pun la masa ... se incarca bateria la vre-o 16V daca il pun la + sta ca amarata la limita de supravietuire ... faza este ca ochiul ala verde esre verde pornire la sfert ... cum am mai spus ... faruri ok si inca ceva ... daca merg cu toti consumatorii ...adica chiar toti acum sta pe rosu mai areputin si da sa paraseasca bordul ... opresc masina ... dar porneste la sfert .... ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
firul de referinta este bine ( firul rosu la iesirea de + gros de la alternator) tensiunea trebuie vazuta la turatie si nu la relanti eventual incearca sa masori si cu alt aparat de masura la mine tensiunea de pe baterie este de 14,1V la relanti dupa schimbarea fuliei cu aeroterma , stergatoare , faruri si frina apasata am 4 becuri de 21W am 12,5 - 12,7V
fara nici un consumator si cu masina la 1500 ture daca nu ai de la 13,7 la 14,4V atunci defectul poate fi de la alternator sau de la releu |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:54 |