DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Becuri MARȘARIÉR

brehoiadrian
post 18 Jan 2007, 05:49
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 18 June 06




Help! Nu mi se mai aprind becurile la mansalier. Exista vreo siguranta la panoul de sigurante care sa se fi ars? Sau s-a dus intrerupatorul ala de sub maneta?
Am desfacut triplele pe spate si am verificat, becurile nu sunt arse.

This post has been edited by Ov: 18 Jan 2007, 10:30


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 18 Jan 2007, 08:32
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu ce masina ai ca la Nova este si siguranta pentru lumini spate ...dar intrerupatorul este pe cutie de viteze ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Jan 2007, 10:04
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




MARȘARIÉR se numeste....

Era parca siguranta si pentru lampile de R...
Oricum ar trebui sa verifici contactul de pe cutia de viteze...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Jan 2007, 10:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Sonda ...

Schimba sonda de pe cutie, ca aia face probleme.

La 1310 nu e aia cu o bila in cap?

la nova e una cu o tija...si cu timpul se roade si cand dai R nu se mai aprind becurile.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 18 Jan 2007, 10:20
Post #5


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Am si eu aceeasi problema si la a mea si la a lui tata la.
Pt. schimbarea sondei trebuie desfacuta cutia, sau e ceva extern?
Merci.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Jan 2007, 10:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




cel putin la mine, pe cutie de nova e undeva inspre mine, cum ma uit la motor(transversal).undeva spre sfarsitul cutiei smile.gif

o desfaci cu o cheie de 17.are 2 papuci.

cauta undeva pe lateralul cutie ca diferenta intre a mea si a ta e doar diamentrul.

tu ai disc de 180 si eu de 200.

dar ca sa te convingi daca e sonda de vina, scoti papucii, ii unesti intre ei si pui contactul.

daca becurile se aprind atunci e sonda , daca nici asa nu se aprind becurile, verifica traseul si becurile si contactii de pe tripla...sau cum sunt ele la 1310.

This post has been edited by apollo: 18 Jan 2007, 10:28


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 18 Jan 2007, 10:35
Post #7


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Exact fa cum a zis apollo si identific problema ... dar primul lucru verifica siguranta ... fara aia nu merge nici daca atingi firele ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Jan 2007, 10:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(mihai0070 @ 18 Jan 2007, 10:35)
Exact fa cum a zis apollo si identific problema ... dar primul lucru verifica siguranta ... fara aia nu merge nici daca atingi firele ...
*




ciudat...care o fi siguranta aia...nu stiu...la mine cred ca e pe direct.

cand aveam probleme cu sonda...la fel...cautam la sigurante si degeaba.

am unit firele si iar m-am bagat la sigurante...si au stat aprinse tot timpu


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Jan 2007, 10:56
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Tu ai probabil panou cu 10 sigurante...
Pentru lampile de mers inapoi este prima siguranta, are 15A
Verifica si aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...indpost&p=58178

Oricum eu nu inteleg treaba asta: vezi ca nu iti merge ceva la instalatia electrica, PRIMUL LUCRU: verifici sigurantele...nu vad ce importanta mare are ca stii sau nu care siguranta corespunde cu problema ta....LE VERIFICI macar vizual PE TOATE...oricum sigurantele montate acolo trebuie sa fie bune, ca de aceea sunt acolo...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jan 2007, 10:59
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ageana @ 18 Jan 2007, 10:20)
Am si eu aceeasi problema si la a mea si la a lui tata la.
Pt. schimbarea sondei trebuie desfacuta cutia, sau e ceva extern?
Merci.
*




Eu am schimbat-o in 2 minute, intai o verifici, si daca se dovesdeste defecta, cumperi una noua cu 10 lei si gata. Daca nici asa nu merge, trebuie desfacuta cutia, ca s-a tocit tija ce o actioneaza. Nu cred ca e cazul.


La 1310 se scoate sonda, cu papucii in ea, si cu contactul pus se apasa pe bila. Daca nu e nici o schimbare se schimba sonda, asta presupunand ca instalatia electrica e OK.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 18 Jan 2007, 11:05
Post #11


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Merci mult, o sa fac testul probabil diseara daca o sa am timp.
O sa va spun cum am rezolvat.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Jan 2007, 11:06
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(argon @ 18 Jan 2007, 10:59)
La 1310 se scoate sonda, cu papucii in ea, si cu contactul pus se apasa pe bila. Daca nu e nici o schimbare se schimba sonda, asta presupunand ca instalatia electrica e OK.
*



argon , parerea mea e ca nu are rost sa o scoata.ii scoate papucii, ii uneste intre ei si asa verifica instalatia.

ca daca sonda e buna e o munca in plus sa o dai jos si sa o pui la loc.(parerea mea).

daca becurile nu se aprind la atingerea papucilor, atunci e clar ca trebuie schimbata.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 18 Jan 2007, 11:07
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Bratul (furca sau cum se numeste care actioneaza intrerupatorul nu se toceste in cutie ... este facuta dintr0un material mai dur decat sonda ... deci rezulta ca doar sonda se uzeaza ... nu piesa din cutie ) in functie de pozitionarea sondei pe cutie ... (cazul NOVA) exista riscul sa mai pierzi si ceva ulei ....


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jan 2007, 11:08
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca imi aduc aminte bine, cu bila apasata trebuie sa se stinga becurile, cu ea libera sa stea aprinse..e bine sa fie desfacuta, pentru curatare, e posibil sa intre mizerii si sa blocheze miscarea bilei, dar sonda sa fie OK. Nu a curs gram de ulei la mine, laNova nu stiu cum se comporta..la 1310, daca e masina dreapta, nivelul sondei e superior busonului de umplere.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Jan 2007, 11:11
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




la mine la nova e exact invers.cand apas pe sonda se aprind becurile si cand o eliberez se sting.

la 1310 din cate am vazut eu, ar trebui sa fie la fel , pentru ca acea bila, daca o impingi ea face contact intre 2 lamele in interior, plus de asta daca ea apasata stau becurile stinse...ar trebui sa schimbi cate o sonda pe luna din cauza uzurii.


cel putin la mine la nova a forfecat acel brat.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Night Dog
post 18 Jan 2007, 13:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 9 July 06




cel mai simplu e cu firele unite, daca nu merge asa posibil sa fie lampile, desi aman2 sa nu mearga se intampla cam rar. cu sonda parerea mea e ca becurile se aprind cand bila este apasata, pt ca in caz opus la cum e confectionata nu pot sa cred ca ar rezista atata timp ca sa fie invartita


--------------------
Dacia 1310 1985 - Cj XX XXX
Dacia Rock's
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jan 2007, 17:50
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Care aveti o sonda incercati sa vedeti..circuitul e intrerupt cand bila e apasata..imi mentin parerea..din amintiri..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 08:33
Forum Renault