DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ventilator + ac

TibiCraciun
post 4 May 2005, 13:29
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




QUOTE(Liviu @ 4 May 2005, 15:22)
Eu am montat un robinet normal, care obtureaza circuitul dar l-am legat de un actuator ordinar cu 5 fire.
In felul asta (datorita contactului din actuator) vad pozitia inchis/deschis a caloriferului (cu un LED cu 2 culori) iar comanda este manuala. Adica, pornesc masina normal, cu antigel circuland prin calorifer si, dupa ce se deschide termostatul, inchid robinetul. Am chestia asta implementata de peste un an si nu s-a suparat nimeni (ma refer la componentele masinii).
*



Ai postat in timp ce scriam eu. Asa cum ai facut tu e OK. Da' eu as vrea sa nu trebuiasca sa mai umblu la nimic. Vreau climatizare automata radmasa.gif


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 4 May 2005, 13:34
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE(Liviu @ 4 May 2005, 15:22)
Eu am montat un robinet normal, care obtureaza circuitul dar l-am legat de un actuator ordinar cu 5 fire.
In felul asta (datorita contactului din actuator) vad pozitia inchis/deschis a caloriferului (cu un LED cu 2 culori) iar comanda este manuala. Adica, pornesc masina normal, cu antigel circuland prin calorifer si, dupa ce se deschide termostatul, inchid robinetul. Am chestia asta implementata de peste un an si nu s-a suparat nimeni (ma refer la componentele masinii).
*



si cum inchide/deschide actuatorul robinetul?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 May 2005, 16:06
Post #63


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Pai de bratul robinetului am legat o tija din aia care se foloseste la orice masina pentru actionari mecanice (tija intr-un furtun cu izolatie metalica). Tija aia intra in habitaclu sub bord. Acolo am montat un actuator ordinar pe o tablita. Actuatotul impinge tija, tija impinge bratul robinetului care se inchide/deschide dupa dorinta smile.gif.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 4 May 2005, 16:14
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




si de unde as putea sa fac si io rost de o tija d-asta?
actuatorul e d-asta de la inchiderea centralizata?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 May 2005, 16:18
Post #65


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




da, actuatorul e din asta de inchidere centralizata, tija o ceri la un magazin de piese auto. Ceri cablu de actionare robinet la berlina smile.gif .


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 4 May 2005, 16:20
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




mersi


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 May 2005, 16:27
Post #67


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Auziti, ia ziceti-mi si mie daca stiti unde gasesc robinet cu trei cai FUNCTIONAL. Adica una intrare si doua iesiri, iar cand dau pe o iesire, aceea doar sa fie deschisa, cealalta sa fie inchisa. Ca am suflat la robinete de berlina cu trei cai de mi-a venit boala si tot nu am gasit unu care sa indeplineasca cerinta mea (toate deschideau intr-un grad sau altul AMBELE cai de iesire). Am facut probe si la un robinet dubios, pe verticala, din bronz/alama sau ce o fi fost, dar tot asa, nu individualiza calea deschisa...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 5 May 2005, 08:39
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Nu stiu ce sa zic. Eu am vazut in magazin robinete cu trei cai dar, ce-i drept, nu m-am apucat de suflat in ele. In mod normal un astfel de robinet asta ar trebui sa faca: sa comute de pe un traseu pe altul, plus, eventual, sa inchida ambele trasee. Da' cu inginerii de la Dacia nu te pui...Poate totusi nu functionau bine alea...


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 5 May 2005, 10:39
Post #69


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




salutare
cine imi spune si mie ce fel de robinet sa pun pe turul caloriferului?
ca sa tzina si la temperatura si nici sa nu se faca muci dupa un an...


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valipopa
post 6 May 2005, 21:15
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 4 May 05




QUOTE(madkatweb @ 5 May 2005, 10:39)
salutare
cine imi spune si mie ce fel de robinet sa pun pe turul caloriferului?
ca sa tzina si la temperatura si nici sa nu se faca muci dupa un an...
*



He! robinet de berlina! problema e ca sunt muci de noi! (vezi topicurile de mai sus..) Au axul central din plastic....cred ca ar trebui sa cautam pe la tataie prin pivnita unul d`ala vechi care erau adevarate! Am la servici 4 Dacii break si toate au robinetul varza! am renuntat sa le mai schimbam....dar vine vara.... wacko.gif stiti ce misto e cind afara sunt 30 de grade si baga caldura???


--------------------
Dacia Supernova Clima - B-48-MCP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tom
post 10 May 2005, 16:45
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 14 November 04




Robinetele de berlina cu 3 cai sunt defapt robinete cu o intrare si o iesire. Numai ca iesirea este cu 2 tevi pentru a mari randamentul caloriferului de berlina care este construit din 2 tevi cu "fluturasii" de rigoare.
Cele 2 iesiri ale robinetului sunt pentru cele 2 tevi ale caloriferului iar robinetul este construit din fabrica astfel incat sa deschida sau sa inchida ambele iesiri.
Sper ca m-am facut inteles.


--------------------
DSN Clima - B30RNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 May 2005, 18:28
Post #72


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Aferim! Mersi de raspuns Tom, sa nu mai caut ca un licurici in bezna mintii!...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phileas
post 10 May 2005, 20:48
Post #73


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 28 October 04
From: Bucuresti




pai atunci inseamna ca nu poate fi folosit la DSN, nu ?

sau ma insel eu.


--------------------
DACIA SupeRNova 2002 Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 May 2005, 21:01
Post #74


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Asa o fi cu UNELE robinete de berlina.
DAR, STIU SIGUR ca exista robinete de berlina cu DOUA IESIRI INDEPENDENTE selectabile cu maneta aia de comanda.

Adica in loc sa fie un robinet INCHIS/DESCHIS este unul cu IESIREA1/IESIREA2.

Maine ajung in Buc. Am sa ma duc sa cumpar unul si sa va arat smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 11 May 2005, 07:34
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Cand credeam ca ne-a lamurit Tom vine Liviu si ne baga iar in ceata. 052.gif . Liviule nu ne lasa asa, nu tre sa cumperi robinetul (daca nu-ti trebuie) ca te credem pe cuvant. Dar lumineaza-ne. worship.gif


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 11 May 2005, 08:58
Post #76


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




mah voi stitzi robinetu' de dacie veche? - aia cu bord semafor? - cred ca aia are un robinet care s-ar potrivi... astept pareri ca ma duc maine in vitan unsure.gif


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 11 May 2005, 09:33
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Ce pot sa spun despre robinetul de Dacie veche e ca la masina lui taica-meu (1979) e intepenit de o vesnicie pe inchis si nu cred ca se poate debloca. Si e numai cu doua cai. Daca e vorba sa pui robinet simplu eu as pune un robinet cu bila pentru instalatii de gaze naturale (cu maner galben) din comertul socialist. Sunt fiabile si mai bine facute decat cele de apa (cu maner rosu). Dar nu se va putea actiona cu actuator pt ca se misca foarte greu. S-ar putea sa existe astfel de robinete si cu trei cai.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 12 May 2005, 07:35
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Cand aveam berlina, a trebuit sa schimb robinetul ca se blocase. La vremea aceea am gasit in comert robineti si cu o iesire si cu doua. Despre cel cu doua mecanicul mi - a spus ca sunt turcesti. Eu ma cam feresc de turcisme asa ca nu l-am luat (desi el a sustinut sus si tare ca este mai bun). Nu stiu insa daca cele doua iesiri se activau simultan sau se comutau.

Acum: eu nu ma pricep, dar poate cineva care se pricepe la instalatii poate ne lamureste: banuiesc ca exista robineti in forma de T care sa lucreze ca si comutator. Estetica ar lasa probabil de dorit, dar banuiesc ca ar fi exact ce se vrea. Eventual cred ca se poate intreba la o firma gen Romstal sau ma rog cu acelasi profil.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 May 2005, 08:29
Post #79


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu personal, din cate stiu, nu exista robineti cu trei cai. Existau pe vremuri, dar acum nu...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tom
post 12 May 2005, 12:26
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 14 November 04




Si totusi... de unde as putea cumpara un robinet by-pass, ceva in genul:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=18524?


--------------------
DSN Clima - B30RNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 15 May 2005, 02:08
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




pai pana cauti robinetu minune mai bine iei un T si montezi pe el doi robineti si asa ai toate variantele , poti sa lasi o cale deschisa sau amandoua deschise sau amandoua inchise , banuiesc ca nu e interesanta decat prima varianta dar solutia e plauzibila, cred ca e mai greu de automatizat , oricum ,in acest caz, operatia de inchidere si deschidere a robinetilor trebuie facuta doar la schimbarea sezonului adica de doua ori pe an (asa ca nu merita efortul de a rezolva inchiderea si deschiderea robinetilor din habitaclu)
de fapt e nevoie de doua T-uri , a doilea pe retur
nu-s meserias , incerc sa particip la braistormingu declansat pe tema asta 04.gif
eu am DSN de 1 zi si am fost convins astazi ca mi-a vandut-o ala cu instalatia de AC defecta , nu-s sigur ca nu-i asa da vad ca si la altii le e cald cu AC in masina , asta e super , mai am si eu o oarecare consolare ca am dat banii pe asa ceva post-336-1110552439.gif
sunt interesat si eu de ce s-a scris pe aici , sper sa apara cineva cu solutia cea mai simpla , fara multe taieturi


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 16 May 2005, 07:16
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Vineri am intrat intr-un magazin si am cerut un robinet de berlina cu trei racorduri. Am suflat vre-o zece minute in el invartind de parghia aia si am constatat ca sunt posibile toate variantele: si ambele iesiri obturate si ambele deschise si cate una deschisa si una inchisa. Problema e ca parghia nu are nici o indexare si nici un reper pe carcasa, asa ca inainte de a fi montat trebuie stabilite exact pozitiile si insemnate pe carcasa. Mai interesant ar fi sa se demonteze unul ca sa-ti poti da seama de "filosofia" constructiei.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 18 May 2005, 12:50
Post #83


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Nu stiu daca e ce se cauta dar informativ asa aruncati o privire aici


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 May 2005, 13:06
Post #84


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cred ca ma duc zilele astea la Romstal...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 18 May 2005, 13:52
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Au parut interesante dar pretul lor e cam mare sad.gif ... Totusi...ce fi trebuie sa iau daca e? sau cum gasim o modalitate de a face legaturile peste filet...

Si o ultima intrebare...poate afecta cumva sau ceva reactii intre metalul din care or fi facuti robinetii aia si antigel? Banuiesc ca nu ar fi o pb. dar totusi intreb...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 19 May 2005, 08:03
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Cele de 1/2" sunt bune. Racordarea se poate face cu racorduri de furtun de 1/2" care se gasesc in comert. Intr-adevar, robinetele alea de la romstal sunt foarte scumpe, dar cred ca se pot gasi si mai ieftine (am gasit ceva pe net in jur de 5$ fara TVA, aici)


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 23 May 2005, 00:39
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




oare e real sau am innebunit eu?
butonul de incalzire e pe rece (albastru) si cand dau drumu la ventilator vine aer fierbinte (daca s-a incalzit motorul), asa ca ce sa mai detectez eu daca merge clima sau nu.
Si, chiar daca nu pornesc ventilatorul, in masina se incinge si daca-i o temperatura rezonabila afara. Sa fie vreo problema cu butonul de la incalzire? De fapt ce rol are butonul ala (daca tot ziceti ca nu se inchide circuitul prin caloriferul de incalzire , adicatelea nu-i un fel de robinet ca la berlina) si ce se poate defecta la el?



--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 23 May 2005, 05:44
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Cauta bine pe aici ca s-a discutat o gramada. Nu e robinet, butonul actioneaza o clapeta ( se vede in dreapta consolei). Cauta.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 May 2005, 14:19
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Klaus, ai gasit ceva interesant? Sau ceva de genu?
Ma mai gandeam la un moment dat, daca nu cumva prin oprirea apei in calorifer, se diminueaza cantitatea de lichid care se plimba prin circuit sa fie mai mica ptr. un sistem de racire care e deja impins la limita...In felul asta fluctuatiile de tempereatura sa fie mai dese, solicitand mai mult radiatorul, termostatul, e-ventilatorul, sonda, materiale pe acolo, etc...
Nu stiu exact...poate cine a facut treaba asta, cu izolarea caloriferului, dar sa permita sa treaca apa in motor, adica metoda asta cu robinetul dublu...sa ne impartaseasca din experienta...

This post has been edited by dantes: 26 May 2005, 14:20


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucius
post 23 Jul 2005, 12:46
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 13 April 05
From: Bucuresti




Ce sa folosesc pt izolare termica cat mai buna ? Ma intereseaza ceva flexibil.


--------------------
Dacia Nova GTT 1999 - GTG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 12:41
Forum Renault