[VIDEO] Audi Multitronic CVT, cutie cu variatie continua
![]() ![]() ![]() ![]() |
[VIDEO] Audi Multitronic CVT, cutie cu variatie continua
Forum Bot |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Bot Posts: 1.618 Joined: 10 July 06 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Forum Bot |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Bot Posts: 1.618 Joined: 10 July 06 ![]() |
ssilviu: Transmisia CVT este una perfecta. Consum minim, performante maxime. Un numar infinit de rapoarte. Mai adaug un film de prezentare al tehnologiei
|
-------------------- |
|
St |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Interesant.
![]() Dar e cineva care vrea sa-mi explice si mie 2 lucruri? Cum controlez eu acceleratia? Si cum mentin viteza constanta? |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#4
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai daca te uiti atent in al doilea film, nu exista trepte de viteza. Raportul este variat intr-o gama de valori infinite, date de variatia distantei dintre cele doua conuri de pe cele doua parti, cea care vine de la motor si cea care merge la roti. Ai pedala de acceleratie normala. Apasarea ei spune cu ce viteza sa mergi. Cand vrei goarna, o apesi la fund, motorul sare la turatia de CP maximi si pe urma se variaza doar raportul din cutie, turatia ramanand constanta. Cand insa tii pedala apasata constant, vrei sa mergi cu o anumita viteza, calculatorul variaza raportul din cutie astfel incat sa ai cel mai mic consum de combustibil. Cutia poate fi comandata si manual, fiind presetate 5 sau 6 trepte de viteze (adica computerul are niste pozitii ale acelor conuri, si in momentul in care schimbi viteze sare direct pe acele pozitii). In modul acesta cutia se comporta la fel ca una manuala.
De obicei vitezele se schimba de la niste padele din spatele volanului. Fain ar fi sa poti sa ai tu mai multe setari, de sport, consum...sa iti alegi numarul de trepte. Teoretic poti sa-ti alegi si 100. Sa conectezi laptopul si sa-ti configurezi numarul si tipul treptelor de viteze. Insa chestia asta e superflu. Pentru ca o cutie CVT este in acelasi timp cea mai economica si cea mai sportiva. This post has been edited by ssilviu: 24 Jan 2007, 18:21 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
St |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles functionarea "de baza".
Si sa zicem ca merg in oras, si mia mult de 30 nu am unde sa merg, la ce turatie o sa mearga motorul? De unde stie cutia daca eu vreau sa accelerez in continuare sau sa mentin viteza constanta? |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#6
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai cursa pedalei are sa zicem 10 cm. Cate un cm pentru fiecare 20 de km sa zicem. Ai apasat 3 cm masina accelereaza pana la viteza corespunzatoare apasarii pedalei, adica 60 la ora. Daca apesi progresiv accelereaza cu cel mai bun raport intre acceleratie si economie de combustibil. Daca apesi brusc, uita de consum si accelereaza la maxim, la fel, pana la nivelul cursei.
Daca nu ma insel exista totusi setari pentru ea, gen sport si econimic prin care se schimba destul de multe variabile in ceea ce priveste acceleratia This post has been edited by ssilviu: 24 Jan 2007, 18:53 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
juristul2000 |
![]()
Post
#7
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Eu ma gandesc ca romanu daca se strica acea cutie cine o mai repara?Si cu cat?Dar performantele sunt notabile
This post has been edited by juristul2000: 24 Jan 2007, 19:41 |
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#8
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Decat un singur lucru se poate strica: Cureaua. Si ce inlocuieste.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
St |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Bun, si sa zicem ca dau talpa, si ajung la 200km/h, la un motor de 130Cp, viteza lui maxima cu o cutie in 6 rapoarte. De aici se mai pot modifica rapoartele pt. a mari viteza?
This post has been edited by St: 24 Jan 2007, 21:45 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#10
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
El modifica raportul pana cand iti atinge viteza maxima posibila. Care nu este neaprat egala cu cea de la o cutie manuala cu sase trepte
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
St |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
..pai si teoretic viteza maxima posibila este infinita......
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#12
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu, viteza maxima este aia la care fortele de frecare sunt egale cu puterea motorului.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
St |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
So, chiar daca rapoartele din cutie ar fi mai mici, masina nu ar mai accelera...
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
cri123 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Impresionant clipul cu Audi. Insa parca se pierde ceva din placerea de a schimba viteze la acceleratie. Semeni cu soferul de troleu
![]() La fel, cel care mai explica tehnologia, insa nu pot sa nu remarc un lucru: era tampit soferul care conducea masina cu cutie normala? Sau era tampita cutia de la masina fara CVT? Nu au auzit de frana de motor? Plus, de ce nu se fabrica totusi asa multe cutii CVT? Nu cred ca e chiar asa de super pe cat se prezinta in filmul al doilea. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
ssilviu |
![]()
Post
#15
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu s-au fabricat dintr-un motiv extrem de simplu. Era greu de realizat cureaua. Acum au aparut tot mai multe: Mercedes, Audi, Nissan, Mazda, Mitsubishi. Tehnologia in sine este destul de veche, dar a fost mai greu de implementat.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
MihaiD |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
O imagine cu principiul de functionare :
cvt-14.gif |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
RenaultMeganeCC |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 7 November 06 ![]() |
Mi se pare ca aceasta ''cutie'' este cam ca la scuterele automatice care accelereaza intr-una fara sa schimbe nicio viteza . Poate ma insel .
|
--------------------
renault
renault
2006
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#18
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ca la bicicleta
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cri123 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cureaua aia are intr-adevar ceva forte de suportat daca asa functioneaza sistemul. Ma gandesc la presiunea pe laturile ei mai ales.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
driverx |
![]()
Post
#20
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
care e imeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeensa.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#21
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eu sper sa apara asa ceva pe Megane 3 si cand termin leasingul la cel actual sa ma inscriu instant pe lista de asteptare.
O descriere mai amanuntita: http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm This post has been edited by ssilviu: 25 Jan 2007, 00:52 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Bliss |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
Impresionant si motorul, nu doar transmisia.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#23
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#24
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu stimabile, nu ma insel deloc!
Vrei sa dai repede din picioare si sa mergi incet, folosesi foaia mica si pinionul mare. Vrei sa dai incet din picioare si sa mergi repede, folosesti foaia mare si pinionul mare. N-ai deloc imaginatie ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Bliss |
![]()
Post
#25
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 26 Jan 2007, 03:04) Vrei sa dai incet din picioare si sa mergi repede, folosesti foaia mare si pinionul mare. s/pinionul mare/pinionul mic ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#26
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
CVT-ul lui Audi e facut de LUK, si foloseste un lant special, nu o curea (ca CVT-ul lui Nissan). Chiar si cele de curea sunt de 2 tipuri: Push Type si Pull type.
Nici una din ele nu trece de vreo 400 Nm transmisi. Insa una din astea sare lejer de 600 Nm si sunt folosite pe la anumite limuzine prezidentiale blindate. ssilviu, CVT-ul nu e tocmai sportiv pentru ca are probleme cu timpii de raspuns. Daca vei cinduce vreuna, incearca sa accelerezi brusc, sa franezi, si sa accelerezi din nou. O sa vezi la ce ma refer. Controlul vitezei de deplasare se face ca la orice masina cu transmisie automata. Se tine cont de pozitia acceleratiei si viteza cu care e apasata pedala, de turatia motorului, de viteza de deplasare si toate astea se baga intr-un computer cu retele neuronale si fuzzy logic care decide ce raport de transmitere sa foloseasca (un CVT cu curea poate ajunge la 0,6:1 ) si cat safie sarcina motorului (adica uneori accelereaza masina fara sa creasca turatia motorului ). This post has been edited by einstein1984: 26 Jan 2007, 18:32 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#27
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 26 Jan 2007, 02:04) Nu stimabile, nu ma insel deloc! Vrei sa dai repede din picioare si sa mergi incet, folosesi foaia mica si pinionul mare. Vrei sa dai incet din picioare si sa mergi repede, folosesti foaia mare si pinionul mare. N-ai deloc imaginatie ![]() Poti sa faci o comparatie cu vehiculele de teren, care au reductor. Reductorul ar fi foile pedalier, iar pinioanele, ar fi rapoartele din cutia de viteza. Chiar daca ai multe rapoarte, ele sunt totusi fixe. La CVT, raportul este variabil in permanenta... rezulta ca a ta comparatie nu e bine facuta ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
St |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare: DIn ce este confectionata cureaua?
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#29
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 26 Jan 2007, 10:40) ssilviu, CVT-ul nu e tocmai sportiv pentru ca are probleme cu timpii de rapuns. Daca vei cinduce vreuna, incearca sa accelerezi brusc, sa franezi, si sa acce;erezi din nou. O sa vezi la ce ma refer. In 93 williams au implementat-o in F1. Era cu cateva secunde mai rapida. Si Bernie a interzis-o ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#30
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
St, cureaua poate fi facuta dupa mai multe tehnologii. Una din ele ar fi cu niste elemente trapezoidale de otel, unite cu cauciuc. Alta ar fi din benzi de otel circulare, fara sfarsit si cauciuc (tip Van Doorne, adica push-type belt).
ssilviu, cu o floare nu se face primavara. Au avut un prototip care a facut niste ture de circuit. Nu a alergat in cursa. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 11:59 |