DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> caldura radiator=0, fierbe apa in borcan, da afara.

Paollo
post 16 Jan 2007, 14:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




Pana ieri, aveam caldura puternica, acul temp motor statea la jumate(acum sta aproape pe rosu constant), acum nu mai am caldura deloc, rece radiatorul de incalzire, mi-a iesit apa pe la toate racordurile radiator etc,
Vasul de expansiune se umple continuu cand accelerez.

Pornesc motor, cand aerisesc sa completez cu lichid si pun palnia sus in scurt timp incepe sa fiarba apa in palnie dupa doar 5 min de mers motorul sad.gif si ii creste volumul necontrolat, imi arunca afara multa apa pe acolo, apa care incepe sa fie fiarta.

Trebuie schimbata garnitura de chiulasa? sau s-a blocat termostatul? nu l-am schimbat niciodata de cand e masina la min, si inca ceva, lichidul de racire pare sa vina cam maroniu sad.gif


Imi cer scuze daca s-a mai discutat dar sunt disperat, nu prea am gasit nimic concret...

Multumesc mult


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 16 Jan 2007, 14:19
Post #2


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Paollo @ 16 Jan 2007, 14:16)
... s-a blocat termostatul? ...
*

Ala e, ai ghicit ...
Schimba-l si gata.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 16 Jan 2007, 15:00
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




in poze se vede pozitia in care era pus term. vechi, cel nou e bina daca il pun cum e in poza? mi se pare normal sa fie si cel nou tot cu arcu in sus, nu?

Attached thumbnail(s)
terms.jpg ( Size: 127.03k ) Number of downloads: 199


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Jan 2007, 15:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Trebuie sa fie cu varful de cupru spre motor.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Jan 2007, 15:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Adica il pui exact invers. Acea bordura sa fie ca la cel frantuzesc, cel din stinga.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 16 Jan 2007, 16:51
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jan 2007, 16:15)
Adica il pui exact invers. Acea bordura sa fie ca la cel frantuzesc, cel din stinga.
*



am apucat sa-l pun si sa aerisesc si deja am facut o tura cu masina cu el montat asa cum e in poza, cu arcu in sus(gresit). rezultat=exact la fel, caldura 0, motoru e aproape de rosu. chiar si pus invers, nu trebuia sa functioneze cat de cat? imediat se intuneca dar sper sa apuc sa-l intorc.


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jan 2007, 17:02
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Montarea inversa a termostatului e una dintre cele mai "la indemana" si mai grave gafe care se pot face.

Termostatul se monteaza cu capsula in JOS.

Nu mai merge cu termostat defect / montat invers. Risti sa arzi garnitura de chiulasa sau sa distrugi setul.

PS: nu, nu se va deschide niciodata termostatul montat invers din simplul motiv ca acea capsula care actioneaza deschiderea sa nu se afla in contact cu antigelul fierbinte din motor ci se balaceste in antigelul rece din radiator...

PPS: dupa ce in cele din urma vei reusi sa aduci lucrurile la normal schimba uleiul! Supraincalzirea motorului l-a deteriorat si si-a pierdut toate calitatile de ungere...

This post has been edited by Muttley: 16 Jan 2007, 17:07


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Jan 2007, 18:47
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 10 April 05




da, pai probabil ca e dusa garnitura (cel putin). cat despre termostat, daca chiar nu sti cum se monteaza, tine minte ca trebuie sa intre o parte din el in "gatul" acela de la motor. daca il pui invers, sta doar buza in buza. asa ca n-ai cum sa gresesti.


--------------------
Renault Espace IV 2004 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 16 Jan 2007, 18:48
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




QUOTE(Muttley @ 16 Jan 2007, 18:02)
Montarea inversa a termostatului e una dintre cele mai "la indemana" si mai grave gafe care se pot face.

Termostatul se monteaza cu capsula in JOS.

Nu mai merge cu termostat defect / montat invers. Risti sa arzi garnitura de chiulasa sau sa distrugi setul.

PS: nu, nu se va deschide niciodata termostatul montat invers din simplul motiv ca acea capsula care actioneaza deschiderea sa nu se afla in contact cu antigelul fierbinte din motor ci se balaceste in antigelul rece din radiator...

PPS: dupa ce in cele din urma vei reusi sa aduci lucrurile la normal schimba uleiul! Supraincalzirea motorului l-a deteriorat si si-a pierdut toate calitatile de ungere...
*



Am pus ok term, dar degeaba, tot nu circula lichid cald in sist de radiatoare...

Care sunt simptomele cand e arsa garnitura de chiulasa? pentru ca mie imi scotea gaze arse cand completam prin palnie cand am aerisit:(( Si era sa fac infarct cand am scos sarma groasa pt verificare nivel ulei, si era ceva maron,verzui(antigel cred) aproape ca apa..in loc de ulei... apa in baia de ulei, presupun sad.gif(.. e arsa? cat ma costa sa-mi repare asta in service? ce complicatii mai are? ce mai trebuie schimbat, in afara de garnitura aia si de ulei motor?

mersi..


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 16 Jan 2007, 18:53
Post #10


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




aia e garnitura de chiuloasa e coapta! nu stiu ea e vreo 200.000 de mii parca sau cel putin asa stiam io ca nu am schimbat-o de curand...de schimbat se schimba usor ai putea sa o faci si u acas...daca nu dute la un service nu o sa iti ia mult!si app de faptul ca nu iti baga caldura uite-te si la robinetul ala de rotesti de el ca sa bage caldura poate a ramas blocat pe inchis si nu da drumu la apa sa circule in radiatoru ala de incalzire wink.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 16 Jan 2007, 18:54
Post #11


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




si inca ceva...verifica planeitatea chiuloasei ca daca ai mers mult cu ea asa...e posibil sa se ovalizat chiuloasa...


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 17 Jan 2007, 12:28
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




am lasat-o la mecanic, a confirmat, e dusa garnitura de chiulasa(cel putin) mi-a spus ca o duce la rectificat chiulasa, ca sigur s-a indoit. mi-a verificat fiecare piston( a scos pe rand cat o fisa de la bujie) banuiesc ca a vrut sa vada daca nu s-a copt si altceva, alte garnituri etc.. pana maine sper sa o faca. multumesc pt sfaturi!


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 18 Jan 2007, 07:07
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




rectificarea chiuloasei presupune montarea unei garnituri mai groase, pentru a mentine cotele...


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Jan 2007, 07:43
Post #14


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Da' de unde... dry.gif
Daca se ia din fata de asezare cat e permis ( nu mai retin exact, parca 0.5 mm) nu e nici o problema.
Cel mult se recomanda utilizarea benzinei de 98.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 18 Jan 2007, 10:06
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




o sa creasca puterea putin? am auzit ca unii iau din chiulasa pt cresterea puterii.


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 18 Jan 2007, 11:19
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




nu e un fapt demonstrat, dar...se poate, de asemenea motorul se poate distruge mai repede si ciclul sau de viata scurta mult mai mult .. cotele trebuiesc respectate


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Jan 2007, 11:27
Post #17


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Paollo @ 18 Jan 2007, 10:06)
o sa creasca puterea putin?
*


Da

Edit:
QUOTE(ct03nut @ 18 Jan 2007, 11:19)
nu e un fapt demonstrat, dar...se poate
*


Vrei sa-ti fac eu demonstratie? wink.gif

This post has been edited by Muttley: 18 Jan 2007, 11:29


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 19 Jan 2007, 06:55
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Rectificarea chiloasei mareste compresia prin micsorarea volumului din camera de ardere. Cu un raport dat de volum vechi impartit la volum nou (supraunitar) se mareste si puterea dar si uzura.

Fiecare crede ce vrea...


PS sunt ex-beamer (inainte am avut BMW)

This post has been edited by adrianne: 19 Jan 2007, 06:57


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 19 Jan 2007, 10:36
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




totusi, care ar fi putut fi cauzele pt care a cedat garnitura de chiuloasa?
intradevar, urc dealul feleacului zi de zi si mai fac unele depasiri in care duc rpm la 3800, dar peste 4000 nu am trecut niciodata, ma gandesc ca poate e partial cam infundat si radiatoru..


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 20:06
Forum Renault