DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Am rupt surubul de + de pe alternator, Cum il inlocuiesc?

Biskrem
post 15 Jan 2007, 01:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 October 05
From: Bucuresti




Astazi m-a impins necuratul, in Sfanta Zi de Duminica, sa schimb releul de incarcare defect cu unul electronic, opratiune care impunea legarea unui fir al releului la alternator, mai exact la borna lui de +. Cand am strans la loc piulita bornei, am fortat mai tare si am rupt surubul acela (nu de tot, se mai tine in 0,5 mm de "carne", dar tare mi-e frica ca se va rupe din cauza trepidatiilor), l-am forfecat cumva...

Ce vreau sa aflu este daca se poate inlocui acel surub si sa ma scot cat mai ieftin posibil, adica sa nu fiu nevoit sa schimb statorul sau Doamne fereste, chiar alternatorul.

Daca v-ati intalnit cu aceeasi situatie sau aveti idee de vreo solutie la aceasta problema, va rog sa ma ajutati.


--------------------
Dacia 1310L - TL 04 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 15 Jan 2007, 06:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




cam ciudat sa se rupa surubul asa de usor, oricat ai fi fortat huh.gif

oricum, cele doua suruburi de la alternator tin defapt puntea de diode. da jos alternatorul, scoate protectia de la puntea de diode, dezlipeste firele de pe punte daca e necesar si apoi scoate surubul cu pricina (ai grija sa retii ce fir de unde vine). sunt lungi, cel de la + e de 10 parca. ar trebui ca la un magazin de specialitate sa gasesti de inlocuit.



--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 15 Jan 2007, 08:58
Post #3


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




pai ...si cat s-a rupt din el ... ca este destul de lung ... care cam 3 cm ...din care 1 cm si cevaeste cu piulita si cablurile puse acolo ... chiar nu ami tine deloc


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Biskrem
post 15 Jan 2007, 15:30
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(mihai0070 @ 15 Jan 2007, 08:58)
pai ...si cat s-a rupt din el ... ca este destul de lung ... care cam 3 cm ...din care 1 cm si cevaeste cu piulita si cablurile puse acolo ... chiar nu ami tine deloc
*



pai s-a rupt chiar de la baza, daca pot spune asa, adica s-a rupt toata partea vizibila, deci nu mai am de ce sa prind piulita sad.gif


--------------------
Dacia 1310L - TL 04 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 15 Jan 2007, 22:17
Post #5


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




se inlocuieste destul de usor . dai alternatorul jos desfaci capacul de protectie de la diode ( cel de plastic) desfaci legaturile de la grupul de diode si dai grupul de diode jos ,vezi sa desfaci si surubul de minus. inlocuiesti surubul cu altul nou si te apuci sa montezi inapoi . faptul ca sa rupt inseamna ca ceva a fost slab ( cabluri de legatura ) sau material prost . nu puteai sa il rupi daca era ok surubul mai repede stricai filetul la piulita . sa stringi bine piulitele la ambele suruburi ca sa nu ai probleme la incarcare .


--------------------
dacia Logan 2012
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Biskrem
post 20 Jan 2007, 20:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(electric @ 15 Jan 2007, 22:17)
se inlocuieste destul de usor . dai alternatorul jos desfaci capacul de protectie de la diode ( cel de plastic) desfaci legaturile de la grupul de diode  si dai grupul de diode jos ,vezi sa desfaci si surubul de minus. inlocuiesti surubul cu altul nou si te apuci sa montezi inapoi . faptul ca sa rupt inseamna ca ceva a fost slab ( cabluri de legatura ) sau material prost . nu puteai sa il rupi daca era ok surubul mai repede stricai filetul la piulita . sa stringi bine piulitele la ambele suruburi ca sa nu ai probleme la incarcare .
*



astazi s-a rezolvat. Inlocuirea acelui surub se face chiar foarte usor cu altul absolut normal, lung de aproximativ 10cm. Cu ocazia asta am schimbat si rulmentul care scotea un scrasnet obosit smile.gif. La inlocuirea surubului, ordinea opertiilor a fost chiar cea pe care mi-a descris-o "electric" mai sus. Am mai strans un pic si bornele (le-am desfacut, curatat cu peria de sarma, strans bine), am masurat curentul de incarcare si acum pot sa zic ca am partea electrica ok. Acum astept sa apara alta problema care sa ma macine smile.gif ...

This post has been edited by Biskrem: 20 Jan 2007, 20:07


--------------------
Dacia 1310L - TL 04 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 23:30
Forum Renault