Diagnosticare motor prin OBD2, valorile citite sunt OK?
![]() ![]() ![]() |
Diagnosticare motor prin OBD2, valorile citite sunt OK?
PanDa |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|||
adip |
![]()
Post
#2
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Poate ar merge datele pe http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22983 ?
|
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
CB-ul ala 7102 tot prin OBD a fost citit ce valoare are?
"LPH : 0.9-1 litri/h" este cu AC-ul pornit sau fara? Mi se pare cam mare "CIA : 48 temperatura aerului la admisie" |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
PanDa |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 31 Oct 2006, 01:22) CB-ul ala 7102 tot prin OBD a fost citit ce valoare are? "LPH : 0.9-1 litri/h" este cu AC-ul pornit sau fara? Mi se pare cam mare "CIA : 48 temperatura aerului la admisie" 1 Cb-ul e rezultatul testarii prin metoda "hai sa ne jucam cu acele din bord" jucaria aia nu poate sa citeasca asa ceva. La berlina are aceeasi valoare? 2 Fara consumatori. Deci nici becuri sa traga alternatorul si nici AC Sincer nu mi-a dat prin cap sa fac si testul asta...urmeaza 2 Cred ca e normala avand in vedere ca eram la relanti deci pe loc iar priza de aer e undeva in motor, pe langa radiator chiar. Din experienta mea pe alte masini testate in momentul cand mergi din cauza miscarii aerului temperatura scada foarte mult. Pe de alta parte revin cu afirmatia ca aceasta jucarie fiind universala (adica citeste obd2 in masura in care producatorul masini respecta standardul) poate nu este foarte corecta. Deci daca aveti alte valori... This post has been edited by PanDa: 31 Oct 2006, 03:22 |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
DFA |
![]()
Post
#5
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(PanDa @ 31 Oct 2006, 01:55) 1 Cb-ul e rezultatul testarii prin metoda "hai sa ne jucam cu acele din bord" jucaria aia nu poate sa citeasca asa ceva. La berlina are aceeasi valoare? La sedan-urile pre Septembrie 2006 erau 6001 pentru Ambiance/Preference și 6002 pentru Laureate/LaureatePlus/Ambition. După Septembrie 2006 (noua colecție) versiunea TdB s-a schimbat la sedan și s-a moștenit și la MCV după cum urmează: 7101 pentru Ambiance/Preference și 7102 pentru Laureate/LaureatePlus/Ambition/Prestige. Dacă aveți alte informații..., spuneți! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
PanDa |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DFA @ 31 Oct 2006, 11:14) La sedan-urile pre Septembrie 2006 erau 6001 pentru Ambiance/Preference și 6002 pentru Laureate/LaureatePlus/Ambition. După Septembrie 2006 (noua colecție) versiunea TdB s-a schimbat la sedan și s-a moștenit și la MCV după cum urmează: 7101 pentru Ambiance/Preference și 7102 pentru Laureate/LaureatePlus/Ambition/Prestige. Dacă aveți alte informații..., spuneți! Diferentele astea de vesriune fac referire doar la diferentele motoarelor? sau la ce ? care e dif intre 7101 si 7102? |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
CB-ul
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
PanDa |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
klaus:
o noua "testare" tot la relanti dar cu consumatori: ac , ventilatie tr4, faza lunga proiectoare, dezaburire, avarii,.....(cam toate butoanele pe care le-am gasit turatia a stat destul de mult la 700 (cam dupa 40 sec a urcat ) si s-a stabilizat al 840RPM - 850RPM voltajul: 13.1...am impresia ca alternatorul e cam la limita in situatia asta LOD: 59 MAP : 7 consum: LPH: 1.4 restul valorilor nu aveau de ce sa se modifice..temperaturile si TPS. |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
PanDa |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
So any comments?
daca nu, stergeti aberatia asta ca ocupa locu de pomana. |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Comentarii: da, sunt ok
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gallax |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 April 05 ![]() |
O intrebare scurta: cat de accesibila e interfata obd2 si ce conector are la logan? Sunt un pic cam departe de unul asa ca va rog, nu radeti.
Apropos - ce ziceti de jucaria asta: http://www.scanguage.com ? ar trebui sa mearga la orice masina cu interfata obd, asa ca e o alternativa la schimbat bordul pentru cei care n-au computer de bord. |
--------------------
Opel
Corsa 1.5DTI
- :)
|
|
PanDa |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu merge la toate masinile. Pe langa mufa care ar trebui sa fie standard, producatorul masinii trebuie sa respecte si protocoalele OBD2. Desi mufa e identica Scangauge (cel putin varianta 1) nu merge pe Renault....
la logan e in "glove box" . |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Vin si eu cu o "problema". Postez aici ca nu am gasit topicul in care se pomeneste de meniul de diagnostricare al bordului
Atasez cateva poze care arata: - versiunea: CB3.JPG ( Size: 46.87k ) Number of downloads: 945 - miscarea acelor: CB2.JPG ( Size: 40.59k ) Number of downloads: 965 . De ce nu urca mai mult de 170 KM/H? ![]() ![]() - lista erorilor: CB1.JPG ( Size: 146.66k ) Number of downloads: 1185 . Ce vrea sa fie asta? E normal? In documentatia postata pe daciaclub.tehnoplus.net nu am vazut asa ceva. Loganul este o berlina hibrida. Deci nu e chiar noua colectie logan. Se pare ca noi astia din septembrie am avea versiunea 7102 si nu 6xxx. Deci, ce mi-a aratat acolo e eroare? Sau ce? E ok ca se opreste acolo vitezometrul? ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
DFA |
![]()
Post
#14
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
1. Versiunea TdB e corectă și am explicat-o aici:
QUOTE Septembrie 2006 Chiar inainte de a se incepe comercializarea noii colectii, s-au vandut pentru o scurta perioada de timp toate variantele de Logan cu 2 modificari premergatoare noii colectii: - consum instantaneu eliminat (ver. TdB 7101/7102) + buton portbagaj (dar fara deschidere portbagaj centralizata) * motoarele sunt tot Euro3 2. Viteza maximă în "test mode": diagnosticarea nu cred că a fost făcută pentru a testa absolut toată scala posibilă a indicatorului, pur și simplu cred că semnalul aplicat vitezometrului are un vârf mediu, nu dus la maxim. De asemenea, nu cred că testul ăla poate fi folosit la validarea exactității lui. E doar un test de funcționare. 3. Eroarea: caracterele alea sunt "to", adică "TO"-ul de care se vorbește și în topicul de date și cifre utile sau aici QUOTE "- - -TO" - circuit deschis senzor temperatură apă - dacă motorul e rece nu se ține seamă de el Eroarea e normală și memorată. Apare la fiecare pornire la rece, nu mai apare dacă este ștearsă și motorul este cald și repornit. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
driverx |
![]()
Post
#15
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mersi DFA. Daca stiam astea...atunci cel mai corect test era sa constat eroarea, sa o sterg, pornesc, opresc motor, sa pun iar contact si sa intrun din nou in meniul de diagnosticare. Ca...precum se vede eroarea figureaza si motorul era cald....
..oi face si asta candva, ca deja motorul sigur e rece la ora asta.... This post has been edited by driverx: 17 Nov 2006, 11:34 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
DFA |
![]()
Post
#16
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Eroarea e prezentă și când motorul e cald pentru că ea a fost memorată când motorul a fost pornit la rece, dacă nu o ștergi ea rămâne acolo pe vecie...
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
driverx |
![]()
Post
#17
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Da..m-am prins
![]() Daca erau si alte erori le vedeam prin apasari repetate ale butonului reset? Si inca o chestie, care ar fi legata de erori. Se pare ca sonda aval a mea este dusa. Da intotdeauna 820mV orice ai face. DE CE OBD nu se sesizeaza? In manualu de service ar zice ca doar amonte-ul este monitorizat si raportat in caz de avarie. Tipu din service zice ca ambele sonde sunt monitorizate/raportate in caz de avarie. WTF? ![]() This post has been edited by driverx: 17 Nov 2006, 11:36 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
DFA |
![]()
Post
#18
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(driverx @ 17 Nov 2006, 11:35) Nu, toate apar pe aceiași linie, pe locurile "goale", adică fiecare categorie de eroare (temperatură, joja combustibil și debit) au locurile lor pe acea linie de afișor, dacă au loc toate erorile ele vor fi afișate toate, una după alta, pe aceiași linie.QUOTE(Meniul de diag. al CB) În caz de mai multe defecte memorate sau prezente, acestea sunt afișate pe o singură și aceeași linie a afișorului. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
driverx |
![]()
Post
#19
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Thanks.
Poti raspunde te rog si la edit-ul facut de mine in legatura cu sonda aval? Is cam stresat, astept de luni sa o tot aduca de la pitesti, dar motorul merge destul de rau cand e rece (cam o liniuta). Ieri mergea o idee subturat si avea variatii cu o cadenta ca la locomotivele diesel, daca stii, cand stau la relantiu in statii. Eu stiu ca sonda aval e luata in seama pentru corectii de amestec...dar la cald. In rest totul pare in parametri, dar motorul merge slabut la rece. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
DFA |
![]()
Post
#20
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Cred că Klaus are mai multe cunoștințe/experiență decât mine și te-ar putea ajuta mai bine.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
gallax |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 April 05 ![]() |
QUOTE(PanDa @ 17 Nov 2006, 09:26) Nu merge la toate masinile. Pe langa mufa care ar trebui sa fie standard, producatorul masinii trebuie sa respecte si protocoalele OBD2. Desi mufa e identica Scangauge (cel putin varianta 1) nu merge pe Renault.... la logan e in "glove box" . Multumesc. Cred ca o sa imi iau unul pentru mine si o sa vad daca merge pe logan in perioada sarbatorilor. Toate cele bune! |
--------------------
Opel
Corsa 1.5DTI
- :)
|
|
PanDa |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pe logan merge sigur cel putin versiunea 1 pe care o am eu. ver 2, din cate am vazut, are modificari mai mult de ordin estetic.
This post has been edited by PanDa: 18 Nov 2006, 00:01 |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sonda aval trebuie sa arate 410 mV la relanti (oricum, in jurul acelei valori)
In sarcina UCE injectie considera ca amestecul e bogat daca tensiunea pe sonda aval este > 850mV (in cazul dat e mai mica, e 820 mV). Sonda aval nu este luata in considerare cand motorul este rece si nici la relanti. La viteza stabilizata trebuie sa aiba 600 mV ± 100. La decelerare, tensiunea trebuie sa fie mai mică de 200 mV. So, tensiunea sondei este sun tensiunea de alarma (850 mV), deci nu are de ce sa se aprinda martorul de OBD. Faptul ca nu variaza insa denota cu siguranta o problema cu sonda. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Retype |
![]()
Post
#24
|
![]() Himera Group: Members Posts: 223 Joined: 27 November 06 From: Bucuresti ![]() |
se poate citi cu sistemul de diagnosticare date din trecutul masinii sau doar in momentul respectiv?
adica pot sa vad cu cat am mers, viteza maxima, cati litri am consumat de la inceput, viteza medie de cand am masina si alte chestii... |
--------------------
Dacia Logan 2006/
Audi 6.0 quattro 2006/
Mio a701 cu MioMap
|
|
klaus |
![]()
Post
#25
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Bineinteles, si cu cati pasageri ai circulat, de ce sex erau, ce culoare le avea parul, ce vreme era afara, daca era ploaie sau ceata, daca ai mers pe zi sau pe noapte si alte asemenea...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Retype |
![]()
Post
#26
|
![]() Himera Group: Members Posts: 223 Joined: 27 November 06 From: Bucuresti ![]() |
daca nu stiam si am intrebat, na ca m-ai si luat la misto...
|
--------------------
Dacia Logan 2006/
Audi 6.0 quattro 2006/
Mio a701 cu MioMap
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:14 |