DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sens Giratoriu, Explicatie

sefu_alx
post 23 Jan 2007, 21:40
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




^^ asta ma chinui sa explic de 3 pagini si nu intelege nimeni..


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anamana
post 23 Jan 2007, 21:48
Post #92


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 2 September 05




Ce te face sa crezi ca nu intelege nimeni?


--------------------
xx ABC
Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 23 Jan 2007, 22:48
Post #93


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Asa e, fiecare citeste si intelege ce poate
QUOTE(mister @ 23 Jan 2007, 20:27)
[...]nu orice intersectie circulara este cu sens giratoriu. Astfel, este considerata a fi intersectie cu sens giratoriu doar cea prevazuta cu indicator de sens giratoriu. In restul intersectiilor circulare, dotate cu indicatoare si semafoare, trebuie respectate semnele existente. Asadar, in intersectiile cu sens giratoriu va fi respectata regula prioritatii de stanga.

Si de altfel se vedea ca am zis si mai sus lu sefu_alx ca intersectia aia pe care o arata el nu e giratoriu tocmai pentru ca exista semne.
Asa cum la o intersectie normala se da prioritate de dreapta, dar daca exista semne se poate da si prioritate de metrou, asa si la o intersectie giratorie se aplica prioritatea de "in giratoriu" care este anulata de semnele de circulatie daca ele exista.

Si in ncazul particular de pe acest topic, imi mentin parerea ca acolo nu este intersectie. D-aia nici nu e necesar alt semn de circulatie decat interzis la stanga. Ca sa nu se intre pe contrasens.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 23 Jan 2007, 22:55
Post #94


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




In sprijinul ideii de mai sus... vezi giratoriul de la Arcul De Triumf!
Iesirea este reglementata de "cedeaza trecerea"


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Jan 2007, 10:32
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(sefu_alx @ 23 Jan 2007, 13:54)
si pe cat facem pariu ca te inseli?

dupa cum spui tu si celalalt cu care m-am contrazis intersectia mai jos este cu sens giratoriu (deci cei din intersectie au prioritate)
ei bine nu e asa,intersectia nu este SENS GIRATORIU
addy0063ft.jpg

daca nu ma crezi,intreaba un profesor de legislatie  dry.gif
*



Corect, ala nu e giratoriu, e intersectie in care exista o amenajare centrala care se ocoleste prin dreapta.

QUOTE(klaus @ 23 Jan 2007, 22:48)
Asa e, fiecare citeste si intelege ce poate

[...]asa si la o intersectie giratorie se aplica prioritatea de "in giratoriu" care este anulata de semnele de circulatie daca ele exista.
[...]


Klaus, daca te referi la eventuale semne care exista IN sensul giratoriu, deci IN el, NU la INTRARE, e corect. Semnele de la intrarile in giratoriu arata cine are prioritate fata de cine dintre cei care vor sa INTRE in sens, cei aflati in sens avind deja acea prioritate de giratoriu.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Jan 2007, 11:58
Post #96


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Intr-o intersectie, daca pentru a face stanga trebuie sa ocolesti prin dreapta treaba e cam giratorie. Caci asta e sensul de deplasare giratoriu: deplasare de la dreapta la stanga intr-o intersectie/piata/etc.
Intr-o intersectie cu sens giratoriu, in intersectie sensul de deplasare este unic. Adica numai de la dreapta la stanga. Nu e si de la stanga la dreapta. Asta e o caracteristica a sensului giratoriu.
De asemenea, intr-o astfel de intersectie, sunt anumite prioritati. Daca legiuitorul considera ca nu sunt corespunzatoare prioritatile "default" atunci le anuleaza prin montarea de semne care stabilesc prioritatile.
Semne care trebuie sa fie la intrarea in giratoriu. Dublate de semne in giratoriu daca este cazul.
Si acum un istoric.
In conventia de la Viena din 1968 asupra semnalizarii rutiere scria:
QUOTE
"c) Intersecție în sens giratoriu obligatoriu
    Indicatorul D,3 "Intersecție în sens giratoriu obligatoriu" semnalizează că conducătorii sînt obligați să respecte regulile de circulație de la intersecțiile în sens giratoriu.
Acest text a fost modificat de Acordul european de completare a conventiei (din 1971) care zice:
QUOTE
"Indicatorul D, 3 "Intersecție în sens giratoriu obligatoriu" nu are altă semnificație decît de a anunța direcția mișcării giratorii pe care vehiculele au obligația să o efectueze.
Deci semnul de giratoriu nu mai e decat informativ, nu si obligativ.

Acum, in legislatia noastra, in OG 195 exista cateva articole care fac trimitere la giratoriu (55 si 57)
In 57, cel de prioritati, anuntat mai sus scrie:
QUOTE
Art. 57 - [...](4) In intersectiile cu sens giratoriu, [semnalizate ca atare], vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie
Formula "semnalizate ca atare" a fost introdusa de legea 49/2006. Aceasta formula indica faptul ca nu in toate intersectiile in care circulatia se desfasoara in mod giratoriu se acorda prioritate "de giratoriu", ci doar in cele semnalizate ca atare. Cu unul din cele 3 semne de giratoriu (1 de semnalizare sau 2 de presemnalizare)
Acest aspect a fost scapat legiuitorului Regulamentului, care zice
QUOTE
"Art. 135. - Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
[...]
d) cand urmeaza sa patrunda intr-o intersectie cu circulatie in sens giratoriu fata de cel care circula in interiorul acesteia
Aici formula"semnalizata ca atare" nu exista.
Deci cel care circula in sensul giratoriu are prioritate daca e semnalizat ca atare, insa cel care trebuie sa intre in giratoriu trebuie sa acorde prioritate, dar nu mai zice "doar daca e semnalizat ca atare". Ma rog, e o treaba de inconsecventa legislativa, dar nu va doresc sa va confruntati cu ea...

Deci, in opinia mea, intersectii cu sensuri giratorii sunt multe, insa in cele in care se acorda prioritatea "de giratoriu" sunt doar cele semnalizate ca atare.
Intersectiile giratorii care sunt semnalizate prin alte semne de prioritate decat semnul de giratoriu sunt intersectii dirijate , dar nu cu prioritate de giratoriu, ci cu alta prioritate.
Lumea pe aici da exemple de intersectii semnalizate si are impresia ca eu sustin ca acelea intersectii ar fi giratorii si ca se aplica prioritatea de giratoriu. Pai sunt giratorii (ca ocolesti prin dreapta sa faci stanga), dar nu se aplica prioritate de giratoriu pentru ca sunt semne care zic acest lucru si obliga la alte prioritati.


Discutia reala ar fi daca ar exista o intersectie (de cel putin 3 drumuri) cu rond pe mijloc dar care nu are nici un fel de semnalizare.
Ce ziceti, aia e sa nu giratorie cu prioritate de giratoriu?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea Visan
post 25 Jan 2007, 13:18
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 3 March 04
From: Bucuresti




Cea mai simpla regula. La intrare cedezi trecerea celor din "intersectie". Cu alte cuvinte cei care sunt deja in "intersectie" au prioritate. Asa este peste tot. Si dupa cate imi aduc aminte, in intersectia de acolo este pus semnul de sens giratoriu.

Mircea


--------------------
Dacia Duster Laureat 4x4 1.5dci 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Jan 2007, 13:42
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Klaus)
Discutia reala ar fi daca ar exista o intersectie (de cel putin 3 drumuri) cu rond pe mijloc dar care nu are nici un fel de semnalizare.
Ce ziceti, aia e sa nu giratorie cu prioritate de giratoriu?


Aia e intersectie nedirijata. Se acorda prioritate de dreapta dar circulatia se face cu ocolirea "monumentului eroilor" din mijloc.

Iti si motivez logica: orice obstacol limiteaza vizibilitatea, deci nu poti merge cu "ocol stinga" in siguranta.
Parerea mea!hic!


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Jan 2007, 14:40
Post #99


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Motivarea mea ar fi fost art. 110 al. 3 din regulament.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Jan 2007, 07:49
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ma refeream la logica acelui articol (asa cum o vad eu).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 Jan 2007, 11:47
Post #101


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Domnu' sefu_alx, nici o parere?
Credeti ca eu gresesc daca zic ca multimea intersectiilor cu prioritate de giratoriu este inclusa in multimea intersectiilor giratorii, dar cele doua multimi nu-s egale?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Jan 2007, 12:35
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu gresesti Klaus, numai ca am o sugestie: acel "multimea intersectiilor giratorii" duce pe multi cu gindul la "sens giratoriu" folosit in HG195.
Bine, e clar ca "sens giratoriu" din HG195 trebuie inteles ca acea intersectie marcata ca atare. Restul sint intersectii "cu amenajare centrala"; inca o explicatie logica: acele intersectii cu amenajare sint facute ca atare pentru fortarea reducerii vitezei dar cu pastrarea drumului prioritar. Parerea mea, hic!


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LUXOR
post 27 Jan 2007, 14:34
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 25 December 06




QUOTE(diaconuliviu @ 26 Jan 2007, 13:35)
Restul sint intersectii "cu amenajare centrala";
*


Unde găsesc o definiție a intersecției "cu amenajare centrala"?
Astăzi am trecut printr-o intersectie cu un rondou mare la mijloc în care intrau exact cinci străzi. Pe sensul meu de mers nu era nici un indicator de "sens giratoriu" și nici "cedează trecerea". În stânga mea, pe bordura rondoului, era un stâlp cu două indicatoare: spre dreapta era "ocolire prin dreapta", iar spre stânga era "sens interzis". Toți conducătorii auto trecători pe acolo aplicau cu strictețe regulile circulației în sensul giratoriu. Nu acorda nimeni "prioritate de dreapta". Oare cum trebuie să se circule corect în acea intersecție?


--------------------
DACIA 1310 Li 2000 Berlina
Minds are like parachutes - they only function when open.
(Thomas Dewar )
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mister
post 28 Jan 2007, 13:09
Post #104


Nu cumpara masini frantuzesti si parfumuri nemtesti, ci invers.


Group: Members
Posts: 474
Joined: 13 July 06
From: Bucuresti




Intr-o intersectie, daca pentru a face stanga trebuie sa ocolesti prin dreapta treaba e cam giratorie. Caci asta e sensul de deplasare giratoriu: deplasare de la dreapta la stanga intr-o intersectie/piata/etc.
Intr-o intersectie cu sens giratoriu, in intersectie sensul de deplasare este unic. Adica numai de la dreapta la stanga. Nu e si de la stanga la dreapta. Asta e o caracteristica a sensului giratoriu.
De asemenea, intr-o astfel de intersectie, sunt anumite prioritati. Daca legiuitorul considera ca nu sunt corespunzatoare prioritatile "default" atunci le anuleaza prin montarea de semne care stabilesc prioritatile.
Semne care trebuie sa fie la intrarea in giratoriu. Dublate de semne in giratoriu daca este cazul.
Si acum un istoric.
In conventia de la Viena din 1968 asupra semnalizarii rutiere scria:
QUOTE
"c) Intersecție în sens giratoriu obligatoriu
Indicatorul D,3 "Intersecție în sens giratoriu obligatoriu" semnalizează că conducătorii sînt obligați să respecte regulile de circulație de la intersecțiile în sens giratoriu.
Acest text a fost modificat de Acordul european de completare a conventiei (din 1971) care zice:
QUOTE
"Indicatorul D, 3 "Intersecție în sens giratoriu obligatoriu" nu are altă semnificație decît de a anunța direcția mișcării giratorii pe care vehiculele au obligația să o efectueze.
Deci semnul de giratoriu nu mai e decat informativ, nu si obligativ.

Acum, in legislatia noastra, in OG 195 exista cateva articole care fac trimitere la giratoriu (55 si 57)
In 57, cel de prioritati, anuntat mai sus scrie:
QUOTE
Art. 57 - [...](4) In intersectiile cu sens giratoriu, [semnalizate ca atare], vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie
Formula "semnalizate ca atare" a fost introdusa de legea 49/2006. Aceasta formula indica faptul ca nu in toate intersectiile in care circulatia se desfasoara in mod giratoriu se acorda prioritate "de giratoriu", ci doar in cele semnalizate ca atare. Cu unul din cele 3 semne de giratoriu (1 de semnalizare sau 2 de presemnalizare)
Acest aspect a fost scapat legiuitorului Regulamentului, care zice
QUOTE
"Art. 135. - Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
[...]
d) cand urmeaza sa patrunda intr-o intersectie cu circulatie in sens giratoriu fata de cel care circula in interiorul acesteia
Aici formula"semnalizata ca atare" nu exista.
Deci cel care circula in sensul giratoriu are prioritate daca e semnalizat ca atare, insa cel care trebuie sa intre in giratoriu trebuie sa acorde prioritate, dar nu mai zice "doar daca e semnalizat ca atare". Ma rog, e o treaba de inconsecventa legislativa, dar nu va doresc sa va confruntati cu ea...

Deci, in opinia mea, intersectii cu sensuri giratorii sunt multe, insa in cele in care se acorda prioritatea "de giratoriu" sunt doar cele semnalizate ca atare.
Intersectiile giratorii care sunt semnalizate prin alte semne de prioritate decat semnul de giratoriu sunt intersectii dirijate , dar nu cu prioritate de giratoriu, ci cu alta prioritate.
Lumea pe aici da exemple de intersectii semnalizate si are impresia ca eu sustin ca acelea intersectii ar fi giratorii si ca se aplica prioritatea de giratoriu. Pai sunt giratorii (ca ocolesti prin dreapta sa faci stanga), dar nu se aplica prioritate de giratoriu pentru ca sunt semne care zic acest lucru si obliga la alte prioritati.

Discutia reala ar fi daca ar exista o intersectie (de cel putin 3 drumuri) cu rond pe mijloc dar care nu are nici un fel de semnalizare.
Ce ziceti, aia e sa nu giratorie cu prioritate de giratoriu?


incerc sa lamuresc putin lucrurile.
sunt sinonime: rotatie=giratoriu=circular
intersectia giratorie = intersectia circulara ( deoarece in mijlocul acesteia se afla un spatiu). intersectia giratorie este explicata perfect de klaus mai sus.
intersectiile pot fi dirijate sau nedirijate.
in intersectiile giratorii daca circulatia este:
- nedirijata - este bine s-o numim intersectie circulara, iar regula prioritatii pentru a patrunde in ea este, cred eu, cunoscuta.
- dirijata - daca este semnalizata cf art 57 din OG 195 (semnalizata ca atare)este intersectie cu sens giratoriu. unde regula prioritatii este: cel care urmeaza sa patrunda intr-o intersectie cu circulatie in sens giratoriu trebuie sa cedeza trecerea celui care circula in interiorul acesteia
- daca este semnalizata cu indicatoare de prioritate, nu este intersectie giratorie ci doar circulara, iar prioritatea de trecere este data de indicatoare

raspunsul la intrebarea lui klaus este mai sus.


ot:
O tipa blonda, superba, la volanul unei masini superbe, opreste la semafor.
Apare "aurolacul" de zona si-i cere o tigara. Blonda i-o ofera imediat ca sa scape de el. Intre timp, se pune de verde si tipa pleaca in tromba. La urmatorul semafor, in mod ciudat, acelasi individ:
- Doamna, da-mi si un foc.
Tipa ii da bricheta cu totul, ca sa-l vada plecat de linga portiera si porneste mai departe. La al treilea semafor, acelasi individ (spre exasperarea blondei):
- Doamna, ai fost o dama buna cu mine asa ca, daca-mi dai 10.000 lei, te invat sa iesi din giratoriu.




--------------------
Renault Megane Sedan Lux Privilege 2006 - 1,5 dci 100 CP
Orice, oriunde, oricand, dar nu oricum.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Jan 2007, 14:49
Post #105


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Sa inteleg ca "profesorii de legislatie" au cedat si au rams fara argumente pe aici?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 07:12
Forum Renault