Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
electric |
![]()
Post
#111
|
||
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|||
gti98 |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Meserie @ 21 Apr 2006, 04:39) Nu stiu daca e normal, dar atunci cand ploua si sunt nevoit sa pornesc aeroterma, dezburirea lunetei si stergatoarele, nu mai merge semnalizarea. Daca opresc unul din consumatori, incepe sa mearga semnalizarea. Nu este de la diode, ca le-am schimbat de curand. ce altceva poate fi? UAU! Parca-i masinuta mea! Noroc ca s-a intrerupt rezistenta de dezaburire, dar tot se simte o schimbare considerabila de viteza a semnalizarii de directie daca pornesc ventilatorul aerotermei! Uite ce bube am eu: In primul rand, alternatorul de Sacele de 500W e cam mic! In al doilea rand, cureaua standard de Dacia 1300 e prea lunga (cu intinderea la maxim nu se tensioneaza indeajuns), asa ca nu poate genera suficient. Solutia 1: modificat intinzatorul. Solutia2: inlocuit alternatorul cu altul de putere mai mare; aici apare problema unei prinderi diferite, fulie, regulator, plus costuri directe (alternatorul propriu-zis) Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
gti98 |
![]()
Post
#113
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Si pentru ca multi isi pun problema defectarii diodelor de pe alternator:
De cele mai multe ori (din puntile defecte pe care le-am vazut/masurat eu) se defecteaza cate 2 diode. Defectarea fie si a unei singure diode reduce FOARTE mult curentul debitat de alternator (simptomul scaderii puternice a indicatiei voltmetrului la cuplarea unui consumator, de ex. aprinderea farurilor, aeroterma, dezaburire). Releul deficient altereaza tensiunea de cele mai multe ori indiferent de functionarea consumatorilor (exceptie: masa comuna-si proasta- cu farul din stanga) Periile (carbunii) si infasurarea rotorica se defecteaza mult mai rar (de mai multe ori ca urmare a "interventiei" nepriceputilor.....) Echipamentul auto e destul de robust, dar nimic nu va rezista unui ciocan suficient de mare...Daca nu stiti clar si logic ce aveti de facut, nu va apucati sa faceti scurtcircuite sau intreruperi "dupa ureche" sau "sa vedem ce se intampla" NU va rusinati sa cititi, sau sa intrebati (desi uneori "folclorul" e incredibil de aiurea) Orientati-va spre cei care isi regleaza si remediaza singuri masina, "pe vazute" nu dupa cei care se lauda dar daca s-a ars un bec dau fuga la "nea Sandu"...... Bazati-va pe logica si nu va jenati sa mai aruncati o privire prin fizica de a X-a... Altii au spus destule despre scule, marimi, polaritati; recititi si celelalte post-uri. Si in fine dar nu in ultimul rand BAFTA!!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Gaba |
![]()
Post
#114
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
hello lume... is fericit
![]() una bucata alternator cu periile duse (in loc de 4ohmi cit trebuia sa aiba circuitul avea intre 50 si 500) ... rezultat ... degeaba comanda releu curent... ca alternatoru nu avea de unde ![]() a doua bucata alternator pe care apareau aceleasi simptome ... era cu un fir dezlipit de pe colector (cred ca asa i spune la chestiile alea de cupru pe care vin periile ) deci bobina de pe rotor nu facea circuit inchis ... la masurare nu aparea nici o rezistenta un sfat pentru cei care patesc ca mine... daca apelati la prieteni pentru piese de schimb "cu imprumutul"... daca puteti masurati ceea ce primiti... sau verificati daca totul e in regula ... altfel o sa aveti parte de multe injuraturi si nervi tociti... si logica risipita ![]() mii de multumir domnule DiaconuLiviu si celorlalti de la care am furat cite o idee pornire usoara ![]() ![]() ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Meserie |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 15 May 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310 berlina
1997
- CT-52-PON
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 20 Apr 2006, 17:22) Datorita faptului ca acul din bord statea tot pe minus am masurat tensiunea de incarcare. La relanti am 14,09, la 2000 rpm am 14,09, cu faza lunga 13,90. La ultima masuratoare aveam 14,25 la relanti, 14,30 la 2000 rpm, si 14,35 cu faza lunga. E normal? de ce a scazut asa? Cred ca bine pentru ca urmeaza vreme calda si protejeaja bateria de fierbere. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#117
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 21 Apr 2006, 08:00) In primul rand cand am masurat si mi-a dat 14,25 erau 5 grade, cand mi-a dat 14,09 erau 20 de grade, plus caldura motorului, cam 25-30. O sa masor dimineata pe racoare sa vad diferentele, ca am fost informat recent ca unele relee electronice au pastila termica..si in poza lu' Zeheiu vad asa ceva ![]() In cazul asta, releul meu cu pastila termica chiar isi face treaba, si nu am de ce sa imi fag griji. Tin sa precizez ca releul are 10 ani, e cel original de pe masina, si ultima baterie care am avut-o, evident incarcata de acelasi releu a tinut 8(OPT) ani de zile ![]() This post has been edited by argon: 21 Apr 2006, 07:52 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#118
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am masurat incarcarea pe racoare, am 14,25, cand e cald afara am 14,09, deci e clar, releul are pastila termica, pentru protejarea bateriei.
Ia zi extension, mult laudatul(de catre tine) releu mecanic are asa ceva? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
@argon - eu NU am zis ca releul mecanic e mai bun, eu doar am intrebat !
Drept urmare ieri mi`am luat releu facut de ipee. ![]() Am o porcarie de voltmetru, dar nu stiu sigur daca e stricat, in sensul ca imi masoara aceiasi tensiune si la relanti si la 2000 de ture(asa facea si iarna cand nu prea porneam motorul, dar am fost in primavara(!), deci cand era mai intremata bateria, la un electrician si pe voltmetru lui crestea/scadea tensiunea in fctie de turatie).Totusi daca pun consumatori se simte si pe voltmetrul meu. E el de vina sau are masina ceva? Am schimbat releul cu unul de la curtea de arges(asta nu are pastila d`aia termica? - http://www.ipee.ro/index1.html -) si am curatat bine piulitele de pe`acolo deci e totul bine (in acea regiune). Cum sunt omul scurt`circuitelor cand am strans borna + a bateriei am facut scurt cu masa prin cheie (sper ca e ultimul scurt ce il fac ca altfel tot ma tai de nervi). Probabil de aia imi incarca, pe moment cu 13.7-8(dupa voltmetrul meu) la orice turatie, iar acul din bord imi sta la un sfert pe alb (fara consumatori). Asa mi s`a intamplat si dupa ce am facut scurt la blocul de lumini (statea tot la un sfert), dar si`a revenit dupa o vreme, la cu o idee in dreapta fata de mijloc. Oricum nu mai scade asa de usor, la aprinderea farurilor de exemplu, pe cum scadea cu releul vechi. This post has been edited by eXtenSion: 22 Apr 2006, 20:26 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Imi laudam releul. Ieri am luat pe Delul Negru o ploaie cum n-am vazut de multi ani, si dupa aia incarcare- cucu. Am luat unul la fel, dar nu de Metaplast.
Trebuie sa gasesc o metoda de protejare a releului pt. ca la nova e pus chiar in fata, deasupra radiatorului. Scurt intre + de la baterie si fierul care tine bateria am facut si eu de mai multe ori. Nu cred sa afecteze ceva. This post has been edited by Zaheiu: 22 Apr 2006, 20:23 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#121
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Update, nici acul din bord nu urca cand creste turatia motorului. Intre bat+bat am cam 13.8 si intre -bat +releu 13.74. Oare sa fie ceva la alternator ca nu vrea mai mult?
Am mai verificat legaturile la masa. Am pus +voltmetru pe masa de la releu/alternator si -voltmetru la -baterie, a indicat 0, deci e bine. Am incercat sa masor valoareaa rezistenta dintre borna de excitatie, pe releu (firul verde), si carcasa alternator si exact cand pun aparatul imi indica 0.5 dispare si apare 1 si nu mai indica nimic:) . Deci o sa revin la asta. Oricum, am auzit ca un alternator nou e 1.5 mil, asa ca as fi chiar zgarcit sa nu iau unu nou si sa fiu linistit. ![]() Ps: Diodele sunt bune, alternatorul a fost desfacut de un electrician.. Nu stiu cat de bun e electricianul pentru ca a si facut prostii la masina, asa ca.. This post has been edited by eXtenSion: 23 Apr 2006, 10:06 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#122
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 23 Apr 2006, 11:00) [...] Am incercat sa masor valoareaa rezistenta dintre borna de excitatie, pe releu (firul verde), si carcasa alternator si exact cand pun aparatul imi indica 0.5 dispare si apare 1 si nu mai indica nimic:) . Deci o sa revin la asta. [...] Deci instrument digital, ala face asa..indica un pic, apoi sare la "1"(infinit) dar "1" pe digitul cel mai din stinga. Asta cu masura ai facut-o cu excitatia cuplata la alternator? Daca da, inseamna clar ca ori firul cu surub e intrerupt, ori rotorul intrerupt, oai carbunii defecti/uzati. Dai alternatorul afara de pe masina si masori intre carcasa si papucul de excitatie; daca ai "1", demontezi acel suport portperii si masori si direct intre cele doua inele colector. Daca nici acolo nu ai rezistenta finita (citiva ohm)..rotor intrerupt..nu stiu daca vei gasi intreruperea ; daca e la firul rotoric, se poate lipi, o sa vezi pe loc. Daca arata rezistenta finita, vezi starea inelelor si carbunilor. Cit despre scurt intre borna de + si masa... cind mai lucrezi la electrica scoate totdeauna borna -(minus) inainte si nu vei mai avea problema asta. This post has been edited by diaconuliviu: 24 Apr 2006, 11:54 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
StefanT |
![]()
Post
#123
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 24 Apr 2006, 16:21) Alternatorul se repara, eu zic mai bine sa iei alta masina cu totul, nu schimba numa alternatorul ![]() Ce daca are 4 ani? al meu are 10, trebuia sa-l schimb de 2 ori pana acum asa-i? Oricum e doar un sfat, ca sunt banii tai, faci ce vrei cu ei. Al meu are 24 aproape ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#124
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 25 Apr 2006, 21:03) [...] Nu te inteleg..daca e strapunsa izolatia rotorului de exemplu, cumperi un rotor nou, carcasa alternatorului, cu tot ce include ea ce are? pe bune nu inteleg..tu crezi ca se apuca cineva sa-ti bobineze manual ceva pe acolo? cumperi piese noi..din magazin...asta numesti tu carpeala?! gizas Nu sunt eu si nici Steffyx de vina ca tu te duci la toate cazaturile de electricieni jegosi, cauta-ti si tu un meserias calumea, sau pune mana pe o carte si invata sa dezmembrezi si sa masori singuri un alternator..ca nu e greu.. This post has been edited by diaconuliviu: 26 Apr 2006, 07:09 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Aici ai dreptate, cand o sa gasesc un electrician de genul o sa iti spun.
Daca imi dai carti de unde sa invat sa dezmembrez alternatorul iti multumesc.. Nu imi da manualul de reparatie, sectiunea cu echipament electric, ca dupa desenele alea nu prea intelegi nimic daca esti n00b. Iar daca imi poti tu spune cu siguranta de 100% ce e stricat la alternator,esti bun. Inainte toti mi`au zis ca e puntea de diode, se pare ca aia e buna.. Dupa ca e releul, intr`adevar cu releul nou e ceva mai bine, dar nu el e principalul vinovat. Asa ca pana la urma fac un alternator in care ingramadesc piese noi aiurea. Am fost la elctricienii recomandati pe forum din arad, unul nu se ocupa de aternatoare, altul mi`a zis sa astept doua ore si nush unde dracu s-a dus ca nu a mai venit, mai este unul fresh de la dacia service care minte de vai sh`amar, asta care mi`a zis ca o incarcare de 13V cu faruri+aeroterma e suficienta (deci nu cu toti consumatorii)... Asa ca unde dracu sa ma mai duc? This post has been edited by eXtenSion: 25 Apr 2006, 21:51 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
StefanT |
![]()
Post
#126
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Mondiru e destul de explicita... si practica sa stii ca nu strica, ca nu e mare scula alternatorul asta...
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#127
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@extension
1. Tu de unde crezi ca am invatat toti? Nu tot din manual? sau din Mondiru? unde desenele sint asa cum sint, dar daca te vei uita numai la desene fara sa desfaci cu mina ta, nu vei invata. Acele desene se clarifica dupa lucrat practic. 2. Tie ti s-a spus ca e defect aia sau ailalta. Puntea: se masoara si se vede ca e sau nu e defecta. Dupa care pasul urmator erau carbunii-sint uzati sau nu, apoi colectorii, exact cum ti-am spus mai sus. Dupa toate astea iti dadeai seama ca acei bani dati pe punte trebuia sa-i dai pe carbuni sau pe rotor(desi inca nu ne-ai spus daca cu adevarat rotorul e intrerupt . Asta dintr-o singura verificare. A, ca un releu cu fir e ceva mai stabil ca unul electronic fara fir, de acord, dar asta nu justifica neaparat inlocuirea. Iar acei electricieni care nu repara alternatoare, ma scuzi, nu-s electricieni. Deci, nu te cert, doar iti explic un mers logic prin care am trecut toti cei ce am invatat. Sint pe aici macar doua posturi in care spuneam cum se verifica puntea si rotorul. Fa exact ca acolo si vorbim dupa, nu arunca banii pe alternator nou degeaba. In plus, chiar daca schimbi cu unul de 50 A, pe cel vechi poti recupera o parte din bani daca e reparat. A, pe net carti=incalcarea legii dreptului de autor, deci aici nu ti se va raspunde fara risc de ban. Sterg posturile inutile de pe aici. This post has been edited by diaconuliviu: 26 Apr 2006, 07:05 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
4star |
![]()
Post
#128
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 August 05 ![]() |
Eu am avut probleme cu alternatorul. Pur si simplu nu mai incarca. DUpa ce am dat in stanga si dreapta cu intrebari si am guzit tot felul de supozitii si pareri, am gasit calea cea mai scurta de rezolvare. La un centru de dezmembrari am luat un alternator (4-500 K) . mi l-a probat pe loc so tot pe loc l-am si inlocuit pe cel vechi. Acum masina merge si este totul OK.
Ar fi si asta un mod de rezolvare de luat in calcul, nu? |
--------------------
dacia
break
- b-32-pfp
|
|
argon |
![]()
Post
#129
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Probabil ai luat de 32 A cu 4-5 sute, de 50 e mai scump, si oricum una e 500k si alta e 2 milioane sau cat e unul nou....
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#130
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
...sau 8 mii de lei, cat ar fi fost o dioda noua nouta....
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
4star |
![]()
Post
#131
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 August 05 ![]() |
8000 o dioda, daca era vb de diode, dar ca sa ma plimb la n "specialisti" sa ajung sa schimb si cauciucurile dupa parerea lor, am ales o solutie care imi convine. daca stiam si aveam timp si scule sa fac lucrul asta era ok. am mentionat ca am auzit destule pareri, cum ca ar fi ba una ba alta ..
De aceea am si metionat ca ar fi o posibila solutie de luat in calcul. Acum fiecare hotaraste cum vrea sa faca. Daca este de 32 si nu de 50 care pot fi urmarile sau inconvenientele? This post has been edited by 4star: 26 Apr 2006, 14:43 |
--------------------
dacia
break
- b-32-pfp
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
De acord cu ce ziceti, dar nu ma pot juca asa cu masina, sa invat pe ea, ce desfac azi trebuie pe maine sa fie la loc si sa si mearga ca tatal meu depinde de ea..
Din manualele alea de service sau de ce sunt, scuzati`ma, dar afli in linii foarte mari ce sa faci, cu riscul sa strici totul numai dintr`o neatentie, Mondiru... Ma gandesc ce o sa fac cu ea, totusi cu 200 000 nu stiu daca sa iau o carte din 72 despre 1300 care probabil ca nu are nimic decat 70% legatura cu injectatele si cam 10% cu loganul (probabil urmatoarea mea masina). Chiar nu stiu ce sa fac.. In nici un caz nu merg la specialistii mentionati si de 4star.. Suna tentant ipoteza dezmembrari.. Diodele nu le`am schimbat, le`am verificat si erau bune..Restu nu stiu cum sa verific si mi`e groaza sa nu stric ceva. Is noob, asta e. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
andutzu |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Pana la urma de unde se masoara corect cat baga alternatorul?! Daca masor direct de la releu am 14,2(4), daca masor de la bornele bateriei am in jur de 15,5V.
Am reglat releul in asa fel incat la bornele bateriei sa am 14,2 dar la iesirea din releu am 13,0V!!!.Acum dupa cum imi indica pe bord acul e spre stanga (-). Nu mai inteleg nimic... cum de se produce diferenta asta intre releu si bornele bateriei. |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
argon |
![]()
Post
#134
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(andutzu @ 27 Apr 2006, 00:25) Pana la urma de unde se masoara corect cat baga alternatorul?! Daca masor direct de la releu am 14,2(4), daca masor de la bornele bateriei am in jur de 15,5V. Am reglat releul in asa fel incat la bornele bateriei sa am 14,2 dar la iesirea din releu am 13,0V!!!.Acum dupa cum imi indica pe bord acul e spre stanga (-). Nu mai inteleg nimic... cum de se produce diferenta asta intre releu si bornele bateriei. Gresit, la releul, borna + a alternatorului si baterie trebuie sa ai aceasi tensiune, cu diferente de maxin 0,2 V. Verifica-ti toate masele, ca nu se poate sa fie diferenta de 1,2 V in acelasi circuit ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
Daca vreti sa uitati de problemele cu alternatorul cumparati-va de passat
![]() ![]() |
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Vad ca tot nu imi sta acul de la incarcare cum imi statea cu vechiul releu, asa ca scriu toata povestea aici, poate va dati seama ce se petrece cu masina asta..
Masina este din 2001. In 2005, deoarece schimbaseram bateria anual (incepand cu 2003), iar indicatorul din bord nu mai statea in mijloc cum obisnuia cu masina noua, am dedus ca am ceva probleme la incarcare. Desi la fiecare achizitionare de baterie noua electricianul (de valoare profesionala indoielnica) zicea ca totul e ok, acul acela din bord sugera altceva. Am mers pe mana omului, deoarece auzisem ca indicatoarele acelea se strica, pana in iarna lui 2005 cand mi`a murit bateria la doar cateva luni dupa achizitie(2-3 mai exact). Atunci am masurat iarna, la relanti, cu toti consumatori porniti(chiar toti) o tensiune de 12.5V, masurata cu un voltmetru luat din piata(e adevarat ca masina nu era folosita prea des, dar o porneam zilnic pana ajungea apa la jumatatea scarii). La 2000rpm era aceiasi tensiune. Dupa mai multe convorbiri pe net etc am convenit ca ar fi ceva cu puntea de diode.. Oricum, deoarece alternatorul suiera (din cauza rulmentului) a fost desfacut in ac. primavara, de acelasi electrician, pe care l`am pus sa verifice puntea de diode, care se pare ca este buna. La verificarea incarcarii, cu faza lunga si aeroterma(deci nu toti consumatorii) aveam 13V la relanti si 14 la 2000 rpm, valori care spune el ca sunt bune si ca nu se verifica asa ci doar cu faza lunga..Eu auzisem de la alt electrician ca orice i`as face nu trebuie sa scada sub 13.5 la relanti. Acum, de pasti, am luat un releu de la ipee cu fir de + legat la alternator, care imi incarca 13.8 la relanti si la orice turatie,fara consumatori, dar acul din bord imi sta la 1 sfert pe portiunea alba, desi cu releul vechi statea cam la 1 mm de mijloc,in stanga.. Totusi cu consumatorii porniti sta la limita dintre rosu si alb,poate putin pe rosu, deci nu scade asa violent pe rosu ca si in cazul releului vechi. Masa releului si alternatorului (firul gros impletit) e buna, am masurat asta punand borna + acolo si - la borna - a bateriei, voltmetrul indicand tensiunea 0. Am incercat sa masor rezistenta intre firul care se insurubeaza pe alternator(de excitatie cred) si carcasa alternatorului..Imi zice ca e infinita rezistenta(displayul arata 5-6 pt 1-2 sec si dupa 1 pe digitul cel mai din stanga al aparatului). De asemenea am masurat diferenta intre tensiunea pe bornele bateriei si pe cea dintre borna + releu si - baterie, e o diferenta mica, deci nici acolo nu e problema... Deci, ce se intampla? Alternatorul desi a fost desfacut, electricianul acela nu e de incredere, dar se poate, totusi sa nu fie de la alternator problema? E posibil sa fie bateria slaba sau ? Ciudat lucru ca o data am facut scurt cu firul de la blocul optic si dupa mi`a stat acul din bord tot asa la un sfert.. Dar si `a revenit. Acum, dupa ce am pus releul nou, am facut IAR scurt, dar acuma am atins cu cheia cu care strangeam borna + masa..Si vad ca nu isi mai revine. Mi`ati spus ca nu are rost sa iau alt alternator ca se repara. Deci, intreb iar, e sigur ca alternatorul e de vina ? "rotor(desi inca nu ne-ai spus daca cu adevarat rotorul e intrerupt . Asta dintr-o singura verificare" - cum verific asta? |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#137
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ksi_id @ 26 Apr 2006, 22:38) Daca vreti sa uitati de problemele cu alternatorul cumparati-va de passat ![]() ![]() ti-ai pus tu ? trebe ceva modificari la prindere??sau pica bine...in linie cu pompa apa si fulia vibrochen?? ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
QUOTE(cristigeo69 @ 27 Apr 2006, 23:51) ti-ai pus tu ? trebe ceva modificari la prindere??sau pica bine...in linie cu pompa apa si fulia vibrochen?? ![]() Da mi-am pus, nu trebe nici o modificare. Merita,2 ani am avut probleme cu incarcarea, am ajuns si la un alternator nou luat pe bucati icercand sa descopar problema dar tapa nici acu nu stiu (nici nu ma mai intereseaza) |
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
argon |
![]()
Post
#139
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Acul din bord nu mai sta unde trebuie pentru ca asa sunt ele, merg un an doi, dupa se duc dracu'.
E un material semiconductor care sta tot timpul incins, si normal ca imbatraneste. Acul ala e sustinut prin dilatarea chestiei despre ce vorbesc. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#140
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 27 Apr 2006, 20:48) "rotor(desi inca nu ne-ai spus daca cu adevarat rotorul e intrerupt . Asta dintr-o singura verificare" - cum verific asta? Am zis, pune sondele ohmetrului intre carcasa alternatorului si firul de excitatie (cel care pleaca de la releu spre alternator; spre alternator are papuc iar spre releu "papuc ochet", se fixeaza cu surub. Ohmetrul sa fie pe scala 200ohm sau ce ai pe acolo. Iti recomand sa scoti papucul din alternator si sa masori direct acolo, pe alternator, e putin mai dificil, ca e pe dedesubtul sau dar e mai sigur. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 21:16 |