Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
alinworm |
![]()
Post
#1921
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
Attached thumbnail(s) IMG_2623.jpg ( Size: 700.81k ) Number of downloads: 1384 IMG_2624.jpg ( Size: 592.46k ) Number of downloads: 1345 IMG_2625.jpg ( Size: 659.56k ) Number of downloads: 1257 IMG_2630.jpg ( Size: 731.7k ) Number of downloads: 1324 |
||
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#1922
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Bravo si sa te bucuri de el
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
autom |
![]()
Post
#1923
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(os @ 4 Feb 2008, 08:54) cristiranca, bygy007 - nu uitati de magnetismul remanent: fiindca rotorul (inductorul) este in mod normal magnetizat mereu in acelasi sens (excitatia e in curent continuu), el pastreaza o magnetizare (mica) si in absenta excitatiei. Aceasta magnetizare este de regula suficienta pentru repornirea masinii electrice: la actionarea arborelui incepe sa se induca o tensiune (mai mica decit cea de functionare normala, dar...) care prin circuitele aferente excitatiei mareste cimpul magnetic al inductorului (rotor) samd. In scurt timp (dupa putine rotatii), alternatorul genereaza tensiunea normala de lucru. - autom, vad ca tragi cu ochiul: poti sa infirmi- sau sa confirmi? Acu ( dupa 4 ani) am vazut ca eram intrebat ceva. Scuze ca nu am fost atent! Stiu ca un alternator nu poate functiona in gol deoarece autoexcitatia poate creste tensiunea suficient de mult incat sa strapunga diodele. De aceea nu se schimba bateria cu motorul in functiune ( am asistat la asa ceva). Scuze inca odata pentru raspunsul tardiv. |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1924
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai mai invatat ceva , am parit-o si eu pe un 1 ianuarie pe zapada am pirlit mai multe
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1925
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Salut!
Am si eu o problema cu un alternator bosch, nu incarca destul si as vrea sa ii montez un releu incarcare electronic de dacia berlina. Ma intereseaza cum vin legate firele de la releu de berlina -/DF/A+ la cel incorporat de la bosch FLD/D+/D- ? va Multumesc! This post has been edited by sbin: 30 May 2012, 11:29 Attached thumbnail(s) IB354_28mm_1.png ( Size: 34.98k ) Number of downloads: 1135 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1926
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o perie la masa si una la iesirea releului DF , alimentarea releului + o iei de la cheia contact , nu iti va mai merge becul de semnalizare incarcare
scoti releul defect dar inainte de a trece la chestia asta verifica totusi diodele din alternator , tipul asta de releu nu prea crapa usor This post has been edited by bygy007: 30 May 2012, 11:33 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1927
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Multumesc pentru promptitudine.
Alternatorul a fost facut bucati, schimbat rulmenti, verificat diode. Am gasit aceste perii pentru alternator cu mufa de mai jos. Si tipul de releu de la berlina. A+ vine alimentat normal de la contact? Masa este carcasa releului si firul din mijloc este excitatia? care vine unde? This post has been edited by sbin: 30 May 2012, 12:10 Attached thumbnail(s) AdjVR_brush_holder.JPG ( Size: 8.22k ) Number of downloads: 275 Fotografie0174.jpg ( Size: 431.83k ) Number of downloads: 289 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1928
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci ai 2 perii , masori cu aparatul sa vezi corespondenta , o perie la masa , carcasa , si una la DF releu
+ releu la contact sau la + bobinei de inductie (firul rosu NU ALA DE SE DUCE LA PLATINA) releul ala mi se pare cam dubios ce tensiune scoate cu releul original , mai bine cauti unul identic si il inlocuiesti decit sa pui unul de dacie parerea mea This post has been edited by bygy007: 30 May 2012, 12:33 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1929
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Firul rosu din mijloc il las liber?
L-am inlocuit cu unul nou, dar mai mult de 14,09 la borne alternator nu baga. Am cerut la magazin de 14.5 si cred ca mi-au dat de 14.1. Vreau sa fac proba cu cel de berlina, inainte de schimbarea lui cu bosch baga 14.5 fara consumatori This post has been edited by sbin: 30 May 2012, 13:06 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1930
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
il pui la + alternator ala de duce la baterie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1931
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
deci am pus asa, numai ca imi c-am da cu virgula.
firul din mijloc de la prima perie unde il duc? This post has been edited by sbin: 30 May 2012, 13:39 Attached thumbnail(s) 27112010319.jpg ( Size: 24.96k ) Number of downloads: 293 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1932
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
legi pinii corespondenti periilor , restu ramine liber
This post has been edited by bygy007: 30 May 2012, 14:06 Attached thumbnail(s) IB354_28mm_1.png.jpg ( Size: 37.32k ) Number of downloads: 196 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]() ![]()
Post
#1933
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Am legat dupa cum ai zis, numai ca presupun eu ca i-am "prajit" diodele. Nu mai incarca nici cu releu original.
Maine il desfac sa vad ce sa "prajit" mai exact. o seara buna! |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1934
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
banuiesc ca ai scos releul , nu?
ala de era inainte This post has been edited by bygy007: 30 May 2012, 23:29 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1935
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Da, il scosesem.
Acum ma apuc de demontat! Sa vad care, cum, ce sa ars. 31 May 2012, 08:50: Diodele sunt ok, verificate cu bec. Am prajit cumva statorul? ![]() This post has been edited by sbin: 31 May 2012, 08:50 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1936
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca nu ai aparat de masura nu prea ai cum sa vezi
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1937
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Am aparat de masura.
Am verificat stator, rotor sunt bune, am montat totul la loc si surpriza incarca. Acum am revenit la vechea problema; - la relantiu la B+ alternator si - alternator am 13.91- 13.94, cu consumatori 13.62 - iar la D+ alternator si - alternator am 14.40, cu consumatori 14.25 Ce nu este in regula? |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1938
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
problema poate fi de la o legatura imperfecta
pune aparatul de la iesirea alternatorului la baterie pe + trebuie sa dea cu 0,0 si de la carcasa alternatorului la minus pe firul ala mai subtire de la + ai papuc? , daca da incearca sa il elimini si sa legi firul direct la borna alternatorul la 14,.. e bun in alta parte e problema |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1939
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Am eliminat acel papuc si legat direct la borna, am obtinut o imbunatatire la curentul de la borne baterie de 0,10 , 0,15 V.
Acum la baterie am 13.84 - 13.89 cu consumatori 13.55 - 13.65 nu scade sub 13.55 V alternator + baterie + 0,0 alternator - baterie - 0,0 Mentionez ca am curatat toate contactele, masa, plus si ce am mai gasit pe acolo. Ceea ce nu inteleg, de ce imi baga 14.40 la D+ unde vine + contact cu bec, iar la iesirea generala din alternator baga 13.94 Baterie am ROMBAT 55A 1 An vechime, o sa o bag la redresor vreo 12h sa vad daca sesizes vreo imbunatatire. This post has been edited by sbin: 1 Jun 2012, 12:21 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1940
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acolo unde era becul mai este o punte suplimentara care facea alimentarea alternatorului acum daca ai scos releul vechi nu mai are treaba o schema aproximativa ar fi asa
Attached thumbnail(s) charge.JPG ( Size: 31.6k ) Number of downloads: 183 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1941
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Becu este pus de mine, in caz de avarie sa se aprinda. Pe fir dupa bec am si o dioda
Afecteaza cu ceva dioda? Releul este la fel dpdv constructiv cu cel pe care l-am scos numai ca acela este no name. Am citit pe site http://www.hax.se/alternator/ , a pus o dioda pe - si D+ si a crescut voltajul la normal 14.50 ce zici buna ideea? This post has been edited by sbin: 1 Jun 2012, 12:55 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1942
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
puntea aia pe +D este slaba nu conecta la baterie ca o arzi are maxim 2A
pina la urma ce releu ai pus , incearca cu cel original poate e bun si din cauza ca ai avut probleme si bateria un pic descarcata incarca mai putin This post has been edited by bygy007: 1 Jun 2012, 13:05 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1943
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Cel original HERTH-I-BUSS AUTOELEKTRIK 14.1V cand este motorul rece baga 19 V si pana nu se incalzeste motorul si nu il opresc sa pornesc iar, tot 19 V baga. Dupa ce pornesc iar se stabilizeaza la 13.50, nu scade nu creste.
Releul este acesta. This post has been edited by sbin: 1 Jun 2012, 13:12 Attached thumbnail(s) Fotografie0181.jpg ( Size: 485.48k ) Number of downloads: 290 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1944
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci pina la urma mergi cu releul incorpotat nu ? < NU MAI PUI SEPARAT>
atunci revii la instalatia veche asa cum a fost inainte papucii aia de tabla nu imi plac cauta asa ceva , daca nu ii poti sertiza cu presa incearca sa ii cositoresti cu aliaj si lampa daia cu gaz de la instalatori vorbesc de firele alea rosu si albastru mai groase This post has been edited by bygy007: 1 Jun 2012, 15:25 Attached thumbnail(s) Papuci_electrici_din_cupru_730021_1285918864.jpg ( Size: 9.3k ) Number of downloads: 248 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1945
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Da, am ramas cu cel incorporat, am renuntat la ideea de a-l pune pe cel de dacie.
Papuci o sa ii schimb si revin cu detalii. O seara buna! This post has been edited by sbin: 1 Jun 2012, 20:27 |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
sbin |
![]()
Post
#1946
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Am schimbat papucii, incarcat bateria pe redresor si am constatat urmatoarele;
- borne baterie relanti fara consumatorii 14.01 - borne baterie relanti cu consumatorii 13.78 Ce zici? trebuie sa caut releu de 14.5V ? Multumesc. |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1947
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu lasa asa ca e bine 14V si eu tot la 14 o reglasem
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1948
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Buna atunci. Multumesc foarte mult pentru indrumari.
![]() O zi frumoasa in continuare! |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#1949
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
am schimbat alternatorul, am pus unul cu releu incorporat, am postat ceva poze cu el si intrebam cum se monteaza. Dupa ce l-am montat, mi-a verificat cineva incarcarea, era 14 cu ceva. Apoi am schimbat tabloul de sigurante numai ca am pus unul care la final nu avea un soclu si electricianul a zis ca pune faza lunga pe acelasi papuc cu altceva. Ideea este ca nu mai incarca la fel, acum am 13 si ceva. Cand pornesc la drum acul se ridica f greu catre zona hasurata, noapte cu lumini aprinse la fel. Se pierde pe undeva? tresa la masa e din cupru dar papucii din altceva, conteaza?
multumesc |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1950
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(bashtalu @ 17 Jun 2012, 09:59) am schimbat alternatorul, am pus unul cu releu incorporat ... Se pierde pe undeva? tresa la masa e din cupru dar papucii din altceva, conteaza? multumesc Cind vorbim de instalatie electrica este important si felul in care ai baut cafeaua ( cu intaritor sau fara ![]() Daca inainte de a schimba tabloul de sigurante aveai incarcare corecta nu are de ce sa fie problema de masa . Oricum , in cazul instalatiei electrice nu este valabila teoria "hai sa conectam asa si vedem daca merge ! " , ori stii sigur cum si de ce se conecteaza , ori NU TE BAGI ( asta e valabil pentru toata lumea - nu ma refer la tine in special ). Nu ai spus un aspect foarte important - cind pui contactul se aprinde becul de incarcare , la pornirea motorului acesta se stinge ( complet , partial , dupa cit timp ... ) detalii |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 07:52 |