Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#441
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
MECCA |
![]()
Post
#442
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
Mai cateva mici nelamuriri.Firul care iese din alternator pentru lampa iese cu - sau cu + atunci cand alt nu functioneaza?
Am observat ca alt asta de cielo are fulia mult mai mica fata de cea de dacie, ma gandeam daca va face fulia aia mare de dacie si va functiona la parametrii normali ca si cum ar functiona pe cielo. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#443
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@biggy:
Editeaza, te rog, schema aia in sensul montarii unei diode cu anodul la Switch (contact) si catodul la lampa de control sau, cu anodul la lampa si catodul la firul #L. Altfel, la taierea contactului, alternatorul va debita in continuare curent in circuitul de aprindere prin autoexcitatie si motorul nu se va mai opri decit la golirea rezervorului. Am facut-o eu, in varianta a doua. This post has been edited by diaconuliviu: 29 Jan 2008, 10:03 Attached thumbnail(s) schema_alternator.jpg ( Size: 64.08k ) Number of downloads: 4077 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai dreptate liviu am sters schema si am lasast-o pe a ta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
MECCA |
![]()
Post
#445
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
Dupa juma de ora de chin si cautari de tot felul de suruburi am reusit sa pun alternatorul pe masina.Pun contactul dau la cheie cand pun aparatul de masura pe baterie incarcarea este ZERO.Am legat firul de control carte iese din alternator la un bec iar celalalt fir de la bec pe minus.In timp ce motorul functiona becul statea aprins semn ca nu incarca alternatorul.I-am umplut frigiderul cu carne lu tovarasul asta al meu care mai vroia si o groaza de bani pe alternatorul ala. maine il
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#446
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai firul acela care iesi din alternator se pune pe o borna de la bec iar cealata nu se duce la minus ci la plusul bateriei.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#447
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Acum am inteles care e treaba cu DF si firul cu papuc .Am sa fac verificarea si va tin la curent. Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
floryyn |
![]()
Post
#448
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Azi dimineata, mergand cu trebi
![]() ![]() Atunci ce natie de alternator e asta? foto2_239.jpg ( Size: 353.61k ) Number of downloads: 4079 foto2_240.jpg ( Size: 342.84k ) Number of downloads: 3929 foto2_245.jpg ( Size: 317.22k ) Number of downloads: 3916 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
rba |
![]()
Post
#449
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
alternu pare a fi de dacie, numai ca e asamblat "gresit" capacul din spate. asta, in mod normal, ar trebui rotit astfel incat diodele sa vina inspre contraaripa stanga iar carbunii sa vina relativ sub alternator si inspre blocul motor. cred ca d'aia n-avea loc mecanicu'. cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#450
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
spune-i "mecanicului " ca e de MIG 29
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#451
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
intre bare
unde se leaga firul de la becul din bord care indica ca alternatorul nu incarca?(pt alt de dacie) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#452
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Niciunde. Dacia nu a fost prevazuta cu iesire de control.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#453
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#454
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu am reusit in seara aceasta sa refac un releu eletronic cu fir de referinta care peria dupa inca 3 diode montate in altrnator pe fiecare faza. Montajul lucreaza perfect sper ca maine sa termin balamuc si sa pornesc motorul .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#455
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Succes!
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#456
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 2 Feb 2008, 00:40) Eu am reusit in seara aceasta sa refac un releu eletronic cu fir de referinta care peria dupa inca 3 diode montate in altrnator pe fiecare faza. Montajul lucreaza perfect sper ca maine sa termin balamuc si sa pornesc motorul . ![]() ![]() ![]() This post has been edited by bygy007: 2 Feb 2008, 01:46 Attached thumbnail(s) releu_incarcare.JPG ( Size: 69.14k ) Number of downloads: 2653 schema_alternator_as.JPG ( Size: 47.26k ) Number of downloads: 2492 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#457
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Revin din nou cu problema la incarcare .Am verificat alternatorul cum mi s-a spus aici si a reiesit ca merge .Incarca peste 16.8 la relantii . Problema e ca dupa ce am scos firul cu papuc de la releu tot 12.8 imi incarca si 3.2 in turatie . Nu mai inteleg nimic .Ok releul are o problema dar chiar asa sa fie ocolit ? Nu inteleg de ce incarcarea nu devenea mult mai mare sau mult mai mica prin scoarerea firului cu papuc .Aveti idee de ce ? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#458
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
releul este ca cel din poza relegdg.jpg ( Size: 352.61k )
Number of downloads: 2774
si ai scos firul cu papuc nu? care vine prins pe surubul mai gros de plus unde vine un fir rosu si unul albastru daca ai scos firul ala pune-l la loc si daca tot incarca 16 atunci din ce zici simtomele par ale unui releu defect dar verifica legatura intre partea metalica care se prinde de aripa si aripa poate nu face bine contact , eventual pune un releu care stii ca este bun , sau fa urmatoarele masuratori : tasta minus la masa si tasta + pe +releului trebuie sa ai tensiunea bateriei pui tasta pe DF daca bateria este incarcata si fulia de la alternator este normala trebuie sa ai 10V-si tensiunea bateriei daca accelerezi pe la 2500 - 3000 ture daca releul este bun tensiunea scade pina pe la 2V asta fara consumatori releul se poate verifica si dat de pe masina dar ai nevoie de o sursa variabila dar oricum lucrul asta l-am mai spus se procedeaza asa This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 00:48 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#459
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bygy007 cam multe piese nu crezi ??? ca sunt insirate mai ales schema cu amplificatorul de eroare. Am una si mai simpla as posta-o dar nu mere schenarul . Eu la schema mai de sus cu fir de referinta recomand montarea a 3 diode si unite la capat pentru a scoate +-14V- 1n4007 pe cele 3 faze de la alternator. Cu siguranta altfel v-a lucra alternatorul.
This post has been edited by djasu82: 3 Feb 2008, 00:44 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#460
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
are rost sa-ti spun de ce este asa stufoasa? se putea face mai simplu dar am optat asa din motive de stabilitate functioneaza din 1999 pe masina mea fara probleme iar cablajul este aici schema si realizarea este aici
This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 00:59 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#461
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Eu am releu mecanic cu carcasa neagra detasabila si cu 3 rezistente sub el. Am sa fac masuratorile astazi si am sa va spun cum sta treaba . Nu inteleg de ce e ca si inexistent . Cred ca e un contact slab pt. ca mergea inainte de interventie la curea si restul . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#462
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 30 Jan 2008, 18:42) intre bare unde se leaga firul de la becul din bord care indica ca alternatorul nu incarca?(pt alt de dacie) QUOTE(diaconuliviu @ 1 Feb 2008, 07:51) QUOTE(Siconi @ 1 Feb 2008, 23:27) Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit. scurt si la obiect: firul care nu ete conectat nicaieri macar exista?(adica mufei care se prinde de ceasurile din bord are sau nu fir? daca are fir, atunci pe unde e ?(infasurat, strans pe undeva?) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu are fir in mufa si nici bec ca sa-l folosesti trebuie sa-i pui contact in mufa si fir
3 Feb 2008, 13:11: QUOTE(B31AYZ @ 3 Feb 2008, 10:09) Salut , Eu am releu mecanic cu carcasa neagra detasabila si cu 3 rezistente sub el. Am sa fac masuratorile astazi si am sa va spun cum sta treaba . Nu inteleg de ce e ca si inexistent . Cred ca e un contact slab pt. ca mergea inainte de interventie la curea si restul . Multumesc . aici este o reprezentare si o explicatie cum funcioneaza releul tau cel mecanic uita-te in interior poate ai rezistenta aia de nichelina arsa http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1043826 This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 12:11 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#464
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
[quote=bygy007,3 Feb 2008, 12:01]
nu are fir in mufa si nici bec ca sa-l folosesti trebuie sa-i pui contact in mufa si fir dar traseele exista, ca sa ii pot pune bec? si pinul la care se leaga mufa? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#465
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am luat releul de pe masina si l-am verificat .Bobina nu e intrerupta .Nici o rezistenta din cele 3 nu e intrerupta .Curatat si pus la loc a aparut ceva SF. Nu mai incarca nimic indiferent de turatie.Am luat firul cu papuc si l-am pus peste cel de excitatie si la fel nu am vazut nici o diferenta in incarcare dar alternatorul parea ca infraneaza puternic mersul motorului aproape de oprire.Nu am mai vazut ca ultima oara diferenta in incarcare .Toate firele de masa le-am curatat si dat cu spray de contacte .Toate piulitele bine stranse . Dece nu-mi mai arata nimic ? Aparatul de masura functioneaza .Cred ca e putin probabil sa se fi defectat si nu nu indice tensiuni peste 16 V . Intre excitatie si +baterie aveam 9V un pic peste .Intre intrarea in releu (firul cu papuc ) si + baterie nu cred ca imi arata nimic .Nu am inteles prea bine cum sa fac masuratorile si care sunt pasii exacti .Am sa studiez cum functioneaza releul dupa link-ul dat . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#466
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am pus o poza ca sa intelegi cum faci masuratorile am notat cu + si - tastele iar cu A, B, C, punctele de masura cu culori diferite ca sa intelegi
am notat cu A si culoarea galben tensiunea cu care se alimenteaza releul de incarcare , ea trebuie sa fie egala cu tensiunea bateriei am notat cu B si culoarea verde caderea de tensiune de pe contact ideal ar fi sa gasesti 0,02 -0,1V ( se masoara pe scala de 2 V) dar o sa gasesti mai mare sigur aceasta cadere de tensiune se va gasi in diferenta de incarcare (va incarca mai milt cu exact acea cadere de tensiune) am notat cu C si culoarea mov tensiunea de excitatie aceasta este variabila in functie de cit de descarcata este bateria (descarcata mare 9-12V , incarcata mica 2-6V) turatie (mare, tensiune 2-6V mica , tensiune 9-12V) consumatori (mici sau deloc 2-6V) mari (aeroterma faruri etc 9-12V) la relanti vei gasi tensiune mare iar cind accelerezi trebuie sa se micsoteze TENSIUNEA PE BATERIE TREBUIE SA FIE CONSTANTA SI MAXIM 14,4V SI MINIM 13,7V This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 21:56 Attached thumbnail(s) mas.JPG ( Size: 98.35k ) Number of downloads: 2757 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#467
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ce nu mi se pare logic...si va rog explicati.....de ce cand n-ai baterie si impingi masina ea porneste(tensiune pe baterie 0V)?(adica cand bateria e total descarcata si alt se invarte(ca am impins masina) el da tensiune desi nu primeste nimic pe firul de excitatie?(daca bateria e moarta, nu are de unde)
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Io unu' nu am reusit niciodata sa pornesc o masina pe benzina fara baterie. Poate daca bagam brichete in loc de bujii. Ca bateria e descarcata si nu are suficienta putere sa invrta electromotorul, e o alta poveste. Dar are cu siguranta macar 1-2 A sa excite alternatorul. O baterie, cand ajunge la 0 V nu o mai resusciti nici cu
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#469
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa o luam altfel....
o baterie ...consumata in mod nesimtit de 2 faruri+2 pozitii spate+2 becuri la stopuri+1 martor din bord+1 bec asemanator plafonierei(de la cutia de acte) timp de 3 ore..... nu avea putere nici sa se auda vreun parait la claxon si dintr-o impingere a pornit..... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#470
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se cunoaste ca ai tras chiulul de la orele de fizica explicatia este simpla cind electromotorul (motor cu excitatie serie , citeste despre el) cind invirte motorul curentul luat de elecromotor este in jurul a 100-120A minim (poate sa ia mai mult) iar instalatia de aprindere ia 2-3A
un acumulator in citeva minute daca nu este consumat de tot isi revine si are suficient curent ca sa porneasca impinsa am curajul sa fac pariu ca pornesc impinsa si cu 8 baterii AAA legate in serie dar cu conditia sa mearga bine alternatorul am curajul sa fac pariu cu tine ca nu o pornesti cu bateria scoasa nici trasa alternatorul este un motor SINCRON cu rotorul bobinat care este folosit in 80% ca generator cauta detalii pe internet despre masini electrice si vei gasi multe lucruri pe care nu ti le explici ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 14:24 |