DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 15 16 17 18 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

brigada_diverse
post 3 Feb 2008, 22:51
Post #471


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




si daca avea aia 1-2 A sa porneasca bobina..de ce nu putea sa se auda claxonu?

alternatorul nu se mai preda.......
se preda doar cel cu camp magnetic constant in interior(gen dinamul de bicicleta)

This post has been edited by cristitranca: 3 Feb 2008, 22:52


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 22:55
Post #472


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




exista diferente majore ( de constructie) intre claxon si bobina de inductie

cred ca ar trebui deschis un topic pe la cafenea cu tema asta biggrin.gif de ce porneste masina impisa daca nu are baterie sa mearga claxonul radmasa.gif

This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 23:00


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 4 Feb 2008, 00:14
Post #473


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




salut,problema mea se manifesta in urmatorul mod: la relati fara consumatori prea mari(doar casetofonu)incarca perfect dar daca aprind farurile sau dau drumu la aeroterma acul de la bord scade imediat aproape ca nu mai incarca deloc mai rau incepe si motorul sa trepideze,la drum nu am probleme incarca dar la ce trafic este in bucuresti imi e teama sa nu termin bateria...ceva sugestii?? tongue.gif aceste probleme se intampla la o dacie 1300 din 82 fara nici un fel de modificare

This post has been edited by Sorin_18: 4 Feb 2008, 00:15


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Feb 2008, 08:54
Post #474


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




cristiranca, bygy007 - nu uitati de magnetismul remanent: fiindca rotorul (inductorul) este in mod normal magnetizat mereu in acelasi sens (excitatia e in curent continuu), el pastreaza o magnetizare (mica) si in absenta excitatiei. Aceasta magnetizare este de regula suficienta pentru repornirea masinii electrice: la actionarea arborelui incepe sa se induca o tensiune (mai mica decit cea de functionare normala, dar...) care prin circuitele aferente excitatiei mareste cimpul magnetic al inductorului (rotor) samd. In scurt timp (dupa putine rotatii), alternatorul genereaza tensiunea normala de lucru.
-
autom, vad ca tragi cu ochiul: poti sa infirmi- sau sa confirmi?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 Feb 2008, 11:31
Post #475


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




deci, domnule os, masina poate porni cu o baterie total moarta?

sorin_18, alternatorul de cat e? cel mai probabil a crapat o dioda....daca te apuci sa il desfaci, fii amabil si pune si niste poze cum arata asta desfacut, sa imi dau si eu seama cum sa umblu smile.gif


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Feb 2008, 11:52
Post #476


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Siconi @ 1 Feb 2008, 23:27)
Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit.

Si totusi, la ce foloseste? Daca iti stii "toanele" ceasului de la bord si mai verifici uneori tensiunea de incarcare, ajunge.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 4 Feb 2008, 11:53
Post #477


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Am si eu o problema legata de incarcarea bateriei/alternator. Din toamna anului 2007 am montat pe alternatorul normal de dacie de 50 Ah o fulie mai mica de Oltcit. Am potrivit pana la urma fulia de oltcit pe alternatorul de dacie (i-am facut pana aceea in centru), am cumparat o curea de alternator de Nova de 1200 lungime. Acum se observa o diferenta sensibila mai ales la ralanti nu mai face pe nebuna. Mi-a imprumutat un prieten un detector radar care avea voltmetru digital si se conecta la bricheta de la masina. Imi indica la ralanti 13.9 sau 14.1 iar in mers la 2000 de ture imi arata 14.6 uneori chiar 14.7. Problema este ca in jurul bornelor de la baterie, pe fierul acela ce tine bateria sa nu vina in fata, mi-a aparut o depunere verde de culoarea mucegaiului. Bateria este de 74 Ah. M-am uitat la baterie in jurul capacelelor acelea unde completezi apa distilata cu o seringa, iar acolo nu a dat pe afara, este curat. De la ce apare depunerea aia verde si ce vrea sa fie? Se strica ceva? De unde vine depunerea aia? Ce se intampla?

This post has been edited by ionutctn: 4 Feb 2008, 11:55


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Feb 2008, 12:08
Post #478


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ia matale doua bucati din pisla (chiar fetru de palarie) de 3x4 cm, fa-le cite o gaura de 15 mm, curata bine bornele bateriei, pune acele pisle, monteaza bornele de cablu, stringe, apoi pune pe pisle niste ulei.
Apar de la "aburii" de acid care ies pe linga borne.

Eu am asa de 4 ani si nu-s probleme. Fara folclor cu vaselina, miere si alte produse apicole si nonapicole.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 4 Feb 2008, 12:53
Post #479


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Cred ca este inceput de sulfatare!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Feb 2008, 20:59
Post #480


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@cristiranca: nu am incercat niciodata, dar daca:
1. restul elementelor sutn in stare buna si
2. acumulatorul descarcat complet nu se comporta ca un scurt-circuit (ci are o rezistenta interna care nu-i neglijabila)
3. poti sa rotesti alternatorul suficient de energic (de exemplu prin mult hulita tractare)

ar trebui ca raspunsul la intrebarea ta (oarecum mirata) sa fie: da, poti sa pornesi o masina numia pe baza magnetismului remanent.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Feb 2008, 23:48
Post #481


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ca sa produca suficient curent cred ca motorul ar trebui sa aibe cel putin 1500 ture si sa o pornesti trasa
Da sint de acord cu remanenta magnetica mai ales ca rotorul se magnetizeaza numai intr -un sens (curentul circula numai in acelasi sens) acuma depinde si de proprietatile miezului dar din cite stiu eu am o retinere la lucrul asta in sensul ca , cimpul magnetic si turatia ar fi insuficient ca sa porneasca impinsa fara baterie deloc

mai degraba cred ca a pornit pentru ca avea suficient curent cit sa dea scinteie si sa porneasca impinsa , si in mod normal si daca ai 6V le baterie ar trebui sa porneasca impinsa sau trasa

am o idee despre generatoare si motoare si cam tot ce tine despre electica acestora cit si de constructie si teorie, regulatoare de tensiune si frecventa cum lucreaza si ce trebiue sa masori pe bornele lor si poate ca am experienta cred (asta ramine de vazut) ca mai mult decit unii electricieni chiar si auto

5 Feb 2008, 00:57:
QUOTE(Sorin_18 @ 4 Feb 2008, 01:14)
salut,problema mea se manifesta in urmatorul mod: la relati fara consumatori prea mari(doar casetofonu)incarca perfect dar daca aprind farurile sau dau drumu la aeroterma acul de la bord scade imediat aproape ca nu mai incarca deloc mai rau incepe si motorul sa trepideze,la drum nu am probleme incarca dar la ce trafic este in bucuresti imi e teama sa nu termin bateria...ceva sugestii?? tongue.gif aceste probleme se  intampla la o dacie 1300 din 82 fara nici un fel de modificare
*


rezolvarea este data aici studiaza cu atentie si masoara si vei gasi raspunsul la problema

5 Feb 2008, 01:06:
QUOTE(ionutctn @ 4 Feb 2008, 12:53)
Am si eu o problema legata de incarcarea bateriei/alternator. Din toamna anului 2007 am montat pe alternatorul normal de dacie de 50 Ah o fulie mai mica de Oltcit. Am potrivit pana la urma fulia de oltcit pe alternatorul de dacie (i-am facut pana aceea in centru), am cumparat o curea de alternator de Nova de 1200 lungime. Acum se observa o diferenta sensibila mai ales la ralanti nu mai face pe nebuna. Mi-a imprumutat un prieten un detector radar care avea voltmetru digital si se conecta la bricheta de la masina. Imi indica la ralanti 13.9 sau 14.1 iar in mers la 2000 de ture imi arata 14.6 uneori chiar 14.7. Problema este ca in jurul bornelor de la baterie, pe fierul acela ce tine bateria sa nu vina in fata, mi-a aparut o depunere verde de culoarea mucegaiului. Bateria este de 74 Ah. M-am uitat la baterie in jurul capacelelor acelea unde completezi apa distilata cu o seringa, iar acolo nu a dat pe afara, este curat. De la ce apare depunerea aia verde si ce vrea sa fie? Se strica ceva? De unde vine depunerea aia? Ce se intampla?
*


acea depunere o poti indeparta cu apa calduta iar dupa ce se usuca ar trebui dat pe borne cu ULEI de motor si din cind in cind turnat cite putin pe borne, treaba cu alternatorul este cu caderea de tensiune intre +contact si +releu care in cazul tau este de exact 0,6V -0,7V
pentru asta am explicat in cel de reparatie alternator postul imediat urmator

This post has been edited by bygy007: 5 Feb 2008, 00:06


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 5 Feb 2008, 19:12
Post #482


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




am avut releu electronic, cu un + pt legat la alternator, si aveam urmatoarele valori:
Bateria era pe negru, ai avea 12.3V, dar a pornit destul de usor

in relanti: 12.4
In relanti-pozitii: 12.3
In relanti-Faza Scurta: 12
In relanti Faza Lunga: 11.7

In sarcina: 13.5
In sarcina-pozitii: 13.3
in sarcina-faza scurta: 12.9
in sarcina-faza lunga: 12.1


am pus releul mecanic...

in relanti: 12.7
In relanti-pozitii: 12.4
In relanti-Faza Scurta: 12
In relanti Faza Lunga: 11.9

In sarcina: 13.3
In sarcina-pozitii: 13.1
in sarcina-faza scurta: 13
in sarcina-faza lunga: 12.5


rotita dintata de la releul mecanic, ca sa incarce mai mult, trebuie data spre extremitatea mai mare sau mai mica??? se poate regla si-n timpul functionarii motorului? (daca da se regleaza in sarcina?)

This post has been edited by tzepesch: 5 Feb 2008, 21:23


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Feb 2008, 22:25
Post #483


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




la tine indica o defectiune la alternator nu la releu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 5 Feb 2008, 23:41
Post #484


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




care sa fie?
carbunii sunt schimbati asta vara si puntea de diode la fel.

daca masor conform cartii Mondiru, ce valori tre sa obtin la masurarea alternatorului?
alternatorul e de 36A

pana la urma, rotita dintata de la releu, cum se regleaza, in sarcina? tre sa incarce maxim 14.4 am inteles, faruri, nu?

This post has been edited by tzepesch: 5 Feb 2008, 23:42


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 5 Feb 2008, 23:45
Post #485


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




3000 de ture faruri si 14.2 maxim iar la relantii 13.8V cu farurile aprinse. In gol 14.2V insarcina la fel nu trebuie sa se modifice tensiunea.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 5 Feb 2008, 23:50
Post #486


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




hai ca ma apuc sa masor alternatorul pe care-l mai am in casa

<span class='edit'>6 Feb 2008, 16:41:</span>
rezolvat, schimbat alternatorul, tot cu unu de 36 A dar care era original al masinii, din 82. carbunii si puntea diode in regula.

releul l-am reglat sa incarce la maxim 14.3-4 V in sarcina, cca 3000 ture.

oricum, mai jos de 12.8-6 V in sarcina cu faza lunga nu coboara.


inca o data releele mecanice sunt excelente!!!!!

This post has been edited by tzepesch: 6 Feb 2008, 16:42


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 6 Feb 2008, 20:06
Post #487


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




pai da, da' chestia e sa mai gasesti prin magazine si sa nu fie oxidate.... apropo cat ai dat pe releul mecanic?


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 6 Feb 2008, 20:10
Post #488


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Si cele eletronice ar trebui facut un mic montaj de preloare a curentului cand intra consumatori in sarcina in asa fel in cat chiar si la turatie joasa tensiunea sa ramina stabila in jur de 14V. Au fost scoase unele daci seria 97-98 in care alternatorul scoatea la relantii 14.2V chiar daca intra consumatori gen faruri aeroterma.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Feb 2008, 23:20
Post #489


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(tzepesch @ 6 Feb 2008, 00:50)
hai ca ma apuc sa masor alternatorul pe care-l mai am in casa

<span class='edit'>6 Feb 2008, 16:41:</span>
rezolvat, schimbat alternatorul, tot cu unu de 36 A dar care era original al masinii, din 82. carbunii si puntea diode in regula.

releul l-am reglat sa incarce la maxim 14.3-4 V in sarcina, cca 3000 ture.

oricum, mai jos de 12.8-6 V in sarcina cu faza lunga nu coboara.
inca o data releele mecanice sunt excelente!!!!!
*


crezi ca alea mecanice sint excelente nu? pentru ca se poate regla tensiunea , eu am electronic reglabil home made si merge excelent ( se poate regla si mentine cu o toleranta de o,1V-0,2V) rezolvarea la problema cu incarcarea la relanti o gasesti aici iar daca te intereseaza acea schema de releu electronic reglabil se afla la postul 460

This post has been edited by bygy007: 6 Feb 2008, 23:26


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 6 Feb 2008, 23:37
Post #490


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




io zic fata de ala electronic pe care-l am eu.


merci de link, ma uit


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Feb 2008, 08:35
Post #491


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djasu82 @ 6 Feb 2008, 20:10)
Si cele eletronice ar trebui facut un mic montaj de preloare a curentului cand intra consumatori in sarcina in asa fel in cat chiar si la turatie joasa tensiunea sa ramina stabila in jur de 14V. Au fost scoase unele daci seria 97-98 in care alternatorul scoatea la relantii 14.2V chiar daca intra consumatori gen faruri aeroterma.
*



Singura solutie de pastrare a tensiunii ar fi micsorarea fuliei si releul cu referinta. In rest, poate montaj de mentinere a relantiului in jur de 800-900 rpm. Complicat pentru carburatie.
Asta din cauza caracteristicii alternatorului care sub o anumita turatie nu mai poate debita acea tensiune si a celei a motorului carburat.
Si, evident, fire cit mai groase si contact cit mai bun, fara caderi de tensiune. Sau, solutia de compromis, cresterea relantiului la 1000rpm.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 7 Feb 2008, 14:13
Post #492


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




stimati dacioti,

tin sa va informez ca schimbarea fuliei alternatorului cu una mai mica in diametru (caz concret: 76mm(amprenta exteriorului curelei) de dacie cu 55mm de ww) are efect benefic relativ la mentinerea tensiunii constante in sistemul electric, insa mai trebuie cateva trucuri.

rezultatul este urmatorul: ralanti - 14.35V (asa am reglat eu regulatorul)
cu consumatori: faza lunga+aeroterma tr2 + dezaburire+stergatoare pe intermitent la maxim tensiune 14.34 - 14.35
cand porneste GMV-ul tensiunea scade rapid pana la 13.3 - 13.2V si se stabilizeaza cand GMV intra in regim la 14.26V. pe perioada tranzitorie cand GMV porneste si intra in regim, motorul primeste o franare din partea alternatorului de toata frumusetea, se chinuie sa il invarta, iar alternatorul scoate zgomotul specific de masina electrica in sarcina mare.
toate acestea se intampla la o turatie de ralanti de 750 - 800 rpm (injectie). pentru carburatie recomand aceasta solutie+un ralanti mai ridicat, intrucat motorul s-ar OPRI cu SIGURANTA.

ia sa facem un calcul al puterii produse de alternator si consumate de sistem intr-o maniera simplificata si ulterior incercam sa completam detaliile:

faza lunga: 2 x55W = 110W
pozitii: 4 X 5W = 20W
dezaburire: ~200W daca sunt toate liniutle intregi, dar eu mai am vreo 4 intregi deci vreo 60W
aprindere+pompa carburant+incalzire sonda lambda ~ 80W
instalatie GPL:3 electrovalve x 20W (ca asa scrie pe ele) ~ 60W
stergatoare... nu le mai pun ca au functionare intermitenta
aeroterma... greu de zis eu stiu ca are vreo 80W pe treapta 4 - deci presupunand ca treptele sunt de cate 20W (motoras + rezistor) sa zicem 40W
GMV: 100W

total: 110(faruri)+20(pozitii)+60(dezaburire cu defecte)+80(inj Bosch)+60(GPL)+40(aeroterma)+100GMV = 440W death.gif
(a se observa ca nu am pus la soteala incarcarea bateriei si nici consumul de curent pentru excitatia alternatorului, intentionat pentru ca nu stiu exact cat de corecte sunt aprecierile celorlalte puteri consumate)
pe de alta parte, se observa ca la ralanti, in conditiile in care GMV este pornit, consumul de curent este de ~ 31A (440W/14.26V). repet, LA RALANTI.
31A este peste ce poate da alternatorul la ralanti la o tensiune de 14.35V, iar rezultatul este scaderea tensiunii debitatela 14.26V (tensiune decenta, zic eu)
concluzie: un altern de DACIA de 55A(sau cat o fi exact) este suficient pentru consumurile "normale" de curent, in combinatie cu o fulie de diametru de maxim 60mm (amprenta curelei), dar in combinatie si cu cateva trucuri legate de "releul" regulator (evident electronic)

exista si o parte negativa la montarea unei fulii mai mici in diametru: cam trebuie utilizata o curea dintata, ca sa poata flexa dupa curbura fuliei (cele normale se cam manaca repede) si s-ar putea sa trebuiasca deplasat alternatorul inspre contraaipa stanga prin intermediul unor distantiere in bloc si chiulasa.

va urez succes, si eventualele intrebari adresati-le aici.

cu stima,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 7 Feb 2008, 14:43
Post #493


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




am rereglat releul, 14.48V in sarcina cu Faza lunga, stergatoare, statie audio pornita, aeroterma


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Feb 2008, 16:03
Post #494


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ori releu cu referinta ori fulie mai mica sau amble o cale de mijloc totusi o mica combinatie de urmarire a curentului prin sarcina cred ca s-ar obtine ceva stabilitate . Daca la relantii obtin cu farurile de faza lunga stabil la 13.8V iar turat 14.2V ar fi perfect. Nu ca acuma la relantii scade la 12.9V cu faza lunga si in turatie sta stabil la 14.2V. Apropo vedeti ca aparatele digitale va pacalesc uneori la masuratori. Ar fi bine unul eletro dinamic cu ac.Eu vreau sa modific schema la un regulator cu fir de referinta montand un mic stabilizator indiferent de tensiunea furnizata .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 7 Feb 2008, 17:59
Post #495


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




hmm

cred ca vrei sa spui un DC-DC step up converter..... pentru a avea posibilitatea excitarii bobinei rotorului cu mai mult de 14.4-0.8 = 13.6V...

oricum exista riscul atingerii saturatiei magnetice a rotorului, caz in care degeaba mai crestu curentul in bobina ca nu mai creste campul magnetic... si toata energia se transforma in caldura....

in caz ca chiar te gandeai la un stabilizator de tensiune (eventual unu integrat) atunci spune la toata lumea unde te gandesti sa il montezi si ce sa alimentezi din tensiunea stabilizata de acesta.

cu stima,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 7 Feb 2008, 23:12
Post #496


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(rba @ 7 Feb 2008, 15:13)

cand porneste GMV-ul tensiunea scade rapid pana la 13.3 - 13.2V si se stabilizeaza cand GMV intra in regim la 14.26V. pe perioada tranzitorie cand GMV porneste si intra in regim, motorul primeste o franare din partea alternatorului de toata frumusetea, se chinuie sa il invarta, iar alternatorul scoate zgomotul specific de masina electrica in sarcina mare.
*


din cite tin eu minte un motor electric de genul celui de la GMV ia la pornire intre 10 - 20 In, deci este normal sa scada turatia motorului la un curent de 70 - 140A cu mult peste ce poate da alternatorul

ca sa nu se mai simta asa de rau ar trebui facuta o pornire prin rezistenta lucru care ar rezolva acea problema

8 Feb 2008, 00:18:
QUOTE(djasu82 @ 7 Feb 2008, 17:03)
Ori releu cu referinta ori fulie mai mica sau amble o cale de mijloc totusi o mica combinatie de urmarire a curentului prin sarcina cred ca s-ar obtine ceva stabilitate . Daca la relantii obtin cu farurile de faza lunga stabil la 13.8V iar turat 14.2V ar fi perfect. Nu ca acuma la relantii scade la 12.9V cu faza lunga si in turatie sta stabil la 14.2V. Apropo vedeti ca aparatele digitale va pacalesc uneori la masuratori. Ar fi bine unul eletro dinamic cu ac.Eu vreau sa modific schema la un regulator cu fir de referinta montand un mic stabilizator indiferent de tensiunea furnizata .
*


inca astept acea realizare a ta sa vad cum functioneaza cred ca urmarirea aceea de curent este foarte cosistitoare ar trebui sa folosesti sunturi si traductoare de curent

This post has been edited by bygy007: 7 Feb 2008, 23:18


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 8 Feb 2008, 00:32
Post #497


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




salut,

stiu asta byggy si poate la un moment dat voi face soft start la GMV. vroiam numai sa arat lumii ca se poate cu alternatorul original insa cu putina ingeniozitate.
pe de alta parte vroiam sa arat lumii de ce nu a facut fabrica de la inceput fulia la alternator mai mica si anume eliminarea acestor caderi de turatie, in special pentru masinile pe carburatie fara control al turatiei de ralanti. pe de alta parte mai este si aspectul fiabilitatii intregului sistem, care, cu cureaua clasica(plina) pare ca are de suferit. vedem pe termen lung in ce fel are de suferit alternatorul in sine, intrucat in regim de turatie maxima (5600rpm in cazul injectiei) acesta trece de limita superioara de turatie, adica 10.000rpm (bine, nu ajung eu practic niciodata la 5600 rpm dar probleme la perii si rulmenti probabil ca vor aparea mai devreme)

cu stima,
rba

P.S. ca o concluzie pentru dacioti care se plang de performantele alternatorului la o utilizare normala: verificati-va foarte minutios sistemul electric si aplicati sfaturile si ideile din acest topic. lasati pe plan secund inlocuirea alternatorului cu unul de provenienta straina, ca ultima solutie incaz ca toate celelalte nu dau roade.


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 8 Feb 2008, 01:46
Post #498


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




bai,

al meu, din 82, de 36A, SeriDucellier (ES) doar cu carbunii schimbati, si nici aia noi incarca f. bine.

un set nou de carbuni, pus pe un alt alternator de 36A dot de ElPrecizia Sacele s-a dus naibii in nici juma de an, unu tocit mult si unu se mai tinea in 2-3 lite

releu mecanic seri ducellier tot din 82, reglat in sarcina cu multimetrul.

incarca f bine: 14.48 in sarcina cu toti consumatorii pe care-i am. ce sa cer mai mult???


inca o data dovada ca piesele de odinioara sunt mult mai bune decat simialarele actuale


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Feb 2008, 08:37
Post #499


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(rba @ 7 Feb 2008, 14:13)
[...]
exista si o parte negativa la montarea unei fulii mai mici in diametru:
1. cam trebuie utilizata o curea dintata, ca sa poata flexa dupa curbura fuliei (cele normale se cam manaca repede) si
2. s-ar putea sa trebuiasca deplasat alternatorul inspre contraaipa stanga prin intermediul unor distantiere in bloc si chiulasa.
[...]

1. Mare dreptate ai.
2. De ce sa-l deplasezi? Pui curea 1200 (de Nova), se gaseste si in varianta dintata, dar masurata inainte, nu stiu sigur daca PROFILUL e acelasi (acel 10,5x???). O sa masor si vorbim.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 8 Feb 2008, 22:19
Post #500


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Stie cineva,am releu IPEE cu fir de referinta,are siguranta fuzibila inclusa in montaj ? Adica in caz ca se strica este protejat,fiindca are un + pe direct ?


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 15:38
Forum Renault