Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
B31AYZ |
![]()
Post
#561
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#562
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Rba si eu te stimez am citit stai linistit nu e problema ca eu nu as sti ce a celorlalti oameni. Eu voi aplica sistemul meu si mai e inca unu cu 3 diode montate in alternator un releu simplu si un bec.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
rba |
![]()
Post
#563
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
iti urez succes si sa vii aici cu rezultate practice.
cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
- B ** ***
2000 1310 Ti
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#564
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Dor eu ? voi restu ce faceti ? eu am mai postat ceva ceva si practic vreau si de la restu sa vedem ce si cum... Salut!
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#565
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
voi va certati dar eu cind beau berea
![]() ![]() This post has been edited by bygy007: 14 Feb 2008, 23:44 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
opreagheorghe |
![]()
Post
#566
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 13 September 07 ![]() |
Am reglat releul mecanic pe o pozitie de compromis, pentru a compensa caderea de tensiune pe contact cheie (0,6-0,9V). Daca inainte aveam 14,6V la ralanti si 15,2V cu consumatori acum am 14V la ralanti, 14,4V cu faza lunga si 14,6V cu toti consumatorii posibili. Indicatorul din bord ramane tot pe zona gri de incarcare, cred ca este defect (decalibrat). Cred ca se poate merge cu masina in aceste conditii. Ramane ca o perioada de timp sa masor tensiunea pentru a vedea daca releul mecanic mentine aceste valori de incarcare. Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi utile.
|
--------------------
Dacia
Logan
- AG11***
2012 / Laureate 1.2
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#567
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
opreagheorghe relantiiul la tine insemnand 900 de ture ? daca la 850 de ture ai 14.4V si cu faza lunga aprinsa ar fi perfect dar nu vad poate cu fulie sau cum am spus eu acel sistem cu 3 diode . Iar daca la 3000 de ture urca pina la 14.4V faza lunga si aeroterma ar fi perfect. In gol fara consumatori trebuie sa stea in 14.4V
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#568
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rba @ 13 Feb 2008, 17:37) [...] diaconuliviu "... 1. Mare dreptate ai. 2. De ce sa-l deplasezi? Pui curea 1200 (de Nova), se gaseste si in varianta dintata, dar masurata inainte, nu stiu sigur daca PROFILUL e acelasi (acel 10,5x???). O sa masor si vorbim. " se reduce mult perimetrul descris de cele trei fulii daca treci de la fulie de 80mm (76) la cea de 55mm. cureaua pe care am avut-o initial este cea de "nova" de 1200mm lungime (fulie mica la pompa de apa). am gasit curea de 1175 insa la montare atinge pe GMV deci nu este o solutie. am ramas la cureaua de 1200mm si ca sa o pot intinde corespunzator, am deplasat alternatorul cu suporti cu tot cam 7mm de blocul motor/chiulasa, prin intermediul unor distantiere. cu stima, rba Prima oara am avut curea normala - 1218 - pe fulie mica pompa apa si mare alternator. Cureaua la prima montare "arunca" alternatorul cu piulita putin sub jumatate. La inlocuirea fuliei alternator s-a mutat putin peste jumatatea "coarbei". De ce zic ca e bine si asa? Pentru ca eu de mai mult de 3 ori (in afara de prima intindere urmata a doua zi de verificare-intindere, pe care o consider o singura intindere) nu intind cureaua; daca ajungi sa intinzi de mai mult de 3 ori, deja ea are atele rupte. Pentru cit costa o curea, nu merita. QUOTE(opreagheorghe @ 13 Feb 2008, 18:12) [...]Care varianta este mai buna ? Varianta cu releu electronic cu fir de referinta face acelasi lucru ca schema propusa de "rba" ? Varianta cu fir de referinta e cea mai simpla ca executie, cumperi releul cu fir, il montezi, dai cheie. QUOTE(Siconi @ 13 Feb 2008, 18:42) [...]Ce spune el se cheama experienta. De-aia stie de ce s-a dus un zenner si nu un tranzistor de putere (caruia pana si denumirea ii sugereaza o durabilitate mai mare decat a unei diode zenner de cel mult 1A). [...] Sau macar mai stoarceti-va si voi mintile si faceti teste. Apoi sariti la beregati. In afara ca-s al dracu' sau incomod ca moderator, dupa unii, ca sfaturi si postari, ce parere ai despre mine? Pentru ca din cite relee electronice am demontat/reparat, niciunul nu a avut zenerul busit. Doar tranzistorul de putere. Asta din cauza acelor "teste" ale amatorilor ale incarcarii: de ce sa masor tensiunea cind pot scoate papucul si vad daca face scintei? Ei, acele teste distrug 90% tranzistorul final. Acel Zener e alimentat cum spunea rba prin rezistente mari care limiteaza curentul la 1-2 mA. As merge cu afirmatia ca nici la o tensiune de referinta de 20 V nu se arde Zenerul, pentru ca preiau rezistoarele alea restul de tensiune. Acel zener se poate distruge doar daca suntezi rezistentele alea in totalitate. In cazurile uzuale nu. Ca paranteza la cele cu tranzistorul, pe vremuri, la TV alb/negru cu CI, circula o vorba: "tranzistorul protejeaza siguranta" asta pentru ca primul "picat" nu era siguranta din alimentare sau din baleiaj ci tranzistorul care genera apoi arderea sigurantei. Siliciul e tare sensibil. Ma crezi? A, djasu si nu numai, fulii MICI se gasesc nu numai pe Oltcit; si unele alternatoare de tractor (cel mai des am vazut la U 445 [DT] dar si la UNELE de pe tractoarele din familia U650) au fulie mica. La cele U650 unele fulii au diametrul exterior cit al daciei dar au canalul mai adinc-verificati daca unghiul e acelasi. Cele mici de regula nu au canal de pana, se practica in 10 min cu o pila mica. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#569
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(opreagheorghe @ 15 Feb 2008, 09:23) Daca inainte aveam 14,6V la ralanti si 15,2V cu consumatori acum am 14V la ralanti, 14,4V cu faza lunga si 14,6V cu toti consumatorii posibili. Da-mi voie sa ma indoiesc de aceste valori, nu sunt cele nominale, e imposibil sa ai la ralanti 14,6 tensiune reala cu toti consumatorii, orice reglaje ai avea la releu, nu debiteaza alternatorul atat, ai undeva in jur de 13,5, chiar mai putin(ceea ce e normal cu toti consumatorii), si restul pana la 2,6 e o masa imperfecta pe undeva. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
rba |
![]()
Post
#570
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
"Prima oara am avut curea normala - 1218 - pe fulie mica pompa apa si mare alternator. Cureaua la prima montare "arunca" alternatorul cu piulita putin sub jumatate. La inlocuirea fuliei alternator s-a mutat putin peste jumatatea "coarbei". " nu stiu ce sa zic, initial cu curea noua de 1200 cu fulie mica la altern. se duce reglajul pana la o grosime de surub de partea de sus a coarbei. dupa cateva sute de km cureaua e fleasca si bate (flencane) in GMV si mai trebuie intinsa, insa la prima intindere dupa montaj imi ajunge alternu. sus pe coarba si nu ajung la cei 7 - 10 mm sageata intre altern si pompa de apa. d'aia am distantat alternatorul. daca o las mai larga decat scrie prin carti, am observat ca patineaza alternatorul si cam miroase a cauciuc incins (frecat) + negreala pe capota deasupra fuliei. si apropo, astept deja sa mi se rupa cureaua pusa in august. trebuie neaparat sa gasesc una de 1200 cu dinti ca pe cele normale le manaca pe paine fulia mica. se observa cum zona ascutita a curelei se comprima si destinde fortat si crapa, apoi partea exterioara (partea lata) se desprinde de miezul curelei si se transforma in franjuri... (curea fartec 10x8 1200mm lungime) ... acu e posibil sa fi nimerit o curea proasta, insa inainte de modificare am mers cu cureaua originala a masinii (tot fartec) in jur de 45000km.... cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
- B ** ***
2000 1310 Ti
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#571
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Posibil "fartec" de "serele". Stii cite kit-uri de jicloare facatura am gasit cu eticheta in punga pe care scria Carfil? La fel si cu astea.
Uzura, totusi, si la mine apare cam cum zici, intii jos si apoi sus, cu franjuri. Numai ca nu asa repede. Mai vedem. Sau, ia verifica si unghiul canalului de pe fulie, poate e cumva diferit? |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rba |
![]()
Post
#572
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
hmm....
mi-ai bagat un cui... ia sa verific cu stima, rba mda, am verificat cu o curea nefolosita. aceasta calca perfect in ve-ul fuliei de la alternator. of of mai mai. cautam curea cu dinti ![]() cu stima, rba This post has been edited by rba: 15 Feb 2008, 16:11 |
--------------------
Dacia
Berlina
- B ** ***
2000 1310 Ti
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#573
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Setati relantiul la 1000 de ture si nu va mai trebuie nimic doar ca v-a consuma benzen. O sa am timp sa pun in aplicare cea ce am gandit eu si probat cu un releu simplu si 3 diode de 25A. Separ blocul de lumini de restul printr-un releu si am terminat treaba. Pe baterie 14.2V v-a fi tot timpul si la relantii si la turatie iar pe faruri v-a creste doar cu 0.2V la turatia de 4500 de ture dar nu cred ca voi atunge acesta turatie . Asadar 14.1-14.2 cam aici se v-a incadra.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#574
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
salut,stie cineva vro explicatie la faptul ca mai acum o saptamana la relanti si cu faza scurta aprinsa acul de la baterie mi se ducea la - de tot si acum sta la jumatea zonei verzi???ciudata faza nici nu mai stiu ce sa mai ii fac am vrut sa ii schimb releul de incarcare dar acum vad ca si-a revenit,si mai avea o mica dilema:eu am releu mecanic iar cineva mi-a recomandat sa pun un releu elecronic(asa cred ca ii zice am uitat
![]() |
--------------------
dacia
1310
- B 29 AVR
1998
|
|
Siconi |
![]()
Post
#575
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Rasfoieste si tu prin urma... sigur e vorba de o greseala de contact. Gasesti ce si cum sa cauti dar si cum sa remedieze pe paginile din urma. Fa ce este prezentat acolo apoi revino cu detalii despre ce ai facut si ce rezultate ai obtinut.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#576
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 17 Feb 2008, 21:26) Rasfoieste si tu prin urma... sigur e vorba de o greseala de contact. Gasesti ce si cum sa cauti dar si cum sa remedieze pe paginile din urma. Fa ce este prezentat acolo apoi revino cu detalii despre ce ai facut si ce rezultate ai obtinut. am cautat si am gasit ``contacte imperfecte `` firele de la alternador erau perfecte bine din ce am verificat eu....oricum o sa mai caut ,nu de alta da mi se pare super ciudata faza...defapt interesanta nu ciudata |
--------------------
dacia
1310
- B 29 AVR
1998
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#577
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Monteaza-ti un releu eletronic cu fir de referinta .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#578
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Sorin_18 @ 17 Feb 2008, 22:17) salut,stie cineva vro explicatie la faptul ca mai acum o saptamana la relanti si cu faza scurta aprinsa acul de la baterie mi se ducea la - de tot si acum sta la jumatea zonei verzi???ciudata faza nici nu mai stiu ce sa mai ii fac am vrut sa ii schimb releul de incarcare dar acum vad ca si-a revenit,si mai avea o mica dilema:eu am releu mecanic iar cineva mi-a recomandat sa pun un releu elecronic(asa cred ca ii zice am uitat ![]() pentru mine acel indicator nu exista si ca atare nu il bag in seama deoarece indicatia este relativa si imprecisa asa ca am un semafor cu 3 leduri rosu verde si galben, sau poti pune asa ceva This post has been edited by bygy007: 17 Feb 2008, 23:16 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
rba |
![]()
Post
#579
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salutare,
cureaua de alternator arata mai rau decat imi inchipuiam la un rulaj de numai ~8000 km. drept dovada stau pozele atasate (curea fartec). am gasit curea dintata roulunds rubber 1A1200 - AVX 10mm x 1200mm profil v dintata (www.roulundsrubber.com) in documentatie pentru curelele automotive scrie ca lunginea de 1200mm este data pentru exteriorul curelei, motiv pentru care, cureaua este mai scurta (cu putin) decat cea de fartec de 1200, si s-ar putea sa ajung la vorba lui diaconuliviu si sa renunt la distantierele puse pentru a departa alternatorul de motor (~7mm). sa vedem cum se comporta in timp si daca nu are nevoie de intindere ulterioara asa cum se lauda ei. cu stima, rba Attached thumbnail(s) 20022008.jpg ( Size: 224.38k ) Number of downloads: 513 20022008_003_.jpg ( Size: 182.89k ) Number of downloads: 507 |
--------------------
Dacia
Berlina
- B ** ***
2000 1310 Ti
|
|
autom |
![]()
Post
#580
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Pot sa montez releul asta la alternatorul de dacie?
Notatia o stiu, fara borna cu numarul ,,61,, . Ce semnifica borna asta? Releul asta pare nou dupa toate aparentele. Scrie ca este de audi/opel. Attached thumbnail(s) DSC00634.JPG ( Size: 317.7k ) Number of downloads: 632 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#581
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
- B 29 AVR
1998
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#582
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in principiu B+ se leaga la + DF iesirea (cea groasa) spre perii 62 cred ca este la bec celalalt DF nu stiu ar trebui facute niste masuratori inainte sa vezi daca cele 2 DF-uri da intre ele , poate fi de referinta pina la autoalimentare
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
bytzu18 |
![]()
Post
#583
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 23 December 07 ![]() |
20 de pagini de "verificari", "masuratori" si comparatii....cine are probleme cu incarcarea sa-si puna releu electronic si cu 18ron(atat m-a costat pe mine) isi rezolva problema....si inca ceva...cureaua nu se strange pana cand dak o atingi cu degetul se aude ca o coarda de chitara...strangi asa cat de cat...sa se duca 1-2 cm in jos dak o apesi...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- SV-02-ZDP
2000-carburator
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#584
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Buna seara,imi spune si mie cineva cum se monteaza diodele in puntea redresoare? in ce sens?am punte redresoare cu 6 diode dinalea mici,pastile.
au pe o parte vopsit cu gri. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
- Numar de Caras
2003 "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#585
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#586
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Multumesc frumos,este ceea ce aveam nevoie!
|
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
- Numar de Caras
2003 "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
lwiq |
![]()
Post
#587
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 April 08 ![]() |
stima.. am o problema cu releele de dacie.. la un mz-etz 250cc.. am avut vreo 5 electronice, care se duceau dupa ~2saptamani.. la borna df aveam in jur de 7v.. la + aveam si pana la 20v. acum am pus unu mecanic, pe care l-am setat sa fie la maxim (tensiunea pe care o scoate)... la iesire am totusi in jur de 4v (df). ce pot face? in momentul de fata in borna + a releului intra max 17v. diodele sunt ok. multumiri anticipate
|
--------------------
dacia
1310
- cs 03 emn
1989
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#588
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cred ca trebuie sa schimbi bateria daca pe + ai avut mai mult de 14,4V mai mult timp
ca sa-ti faci o idee borna + a releului este legata de borna + a bateriei iar borna DF este iesire de pe releu deci borna + ai 14,4 maxim (tensiunea bateriei ) iar pe DF ai o tensiune variabila intre 2V si 12 V in functie de consumatori si tensiunea bateriei (cu cit sint mai mari cu atit creste mai mult) releul trebuie astfel reglat in cit sa ai pe baterie cu sau fara consumatori intre 13,8 si 14,4 indiferent de regimul de turatie al motorului (1000 - 4000 ture) daca citeai cu atentie gaseai postul asta unde este explicat acelasi lucru This post has been edited by bygy007: 11 Apr 2008, 13:51 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
lwiq |
![]()
Post
#589
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 April 08 ![]() |
pai la mine + de la baterie nu ajunge la + de la releu. la + de la releu vine firul de la rotor si stator.. acolo am tensiune variabila.. inainte ajungea si la 20v.. cu releul asta vad ca nu depaseste 16v.
|
--------------------
dacia
1310
- cs 03 emn
1989
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#590
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am urmatoarea problema : Daca masor tesiunea la baterie am 14.3 V Daca masor tensiunea intre + baterie si chiulasa am 14.7 V .De ce oare ? am schimbat releul si motorul merge greu la relantii si uneori chiar se opreste .Pana sa fac asta motorul mergea foarte bine .Am schimbat releul ca nu incarca .Era mereu spre stanga .Doar cand eram in mers cu viteza statea la jumatate. Aveam releu mecanic si am tot releu mecanic . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 23:53 |