Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
djasu82 |
![]()
Post
#591
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#592
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(lwiq @ 11 Apr 2008, 16:34) pai la mine + de la baterie nu ajunge la + de la releu. la + de la releu vine firul de la rotor si stator.. acolo am tensiune variabila.. inainte ajungea si la 20v.. cu releul asta vad ca nu depaseste 16v. instalatia este simpla de la baterie pleaca un fir (cel subtire ) la blocul de lumini de acolo mai pleaca unul la alternator, cel de iesire , tot de la blocul de lumini mai pleaca un fir care se duce la contact iesirea (cea care alimenteaza fara a da cheia pe pozitia D ) acea iesire se ducela tabloul de sigurante , de acel fir mai este pus unul subtire care se duce la bobina de inductie apoi la + releului , DF iesirea sau excitatia se duce la perii sau rotor , este asa de greu de citit ?? http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 This post has been edited by bygy007: 11 Apr 2008, 23:48 Attached thumbnail(s) schema_alternator_as.JPG ( Size: 43.17k ) Number of downloads: 622 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#593
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am verificat si cu luminile aprinse scade incarcarea la 13.2 dar daca merg cuea sau o turez se duce in 14.7 -14.9 . Nu inteleg de ce am 14.7 intre + baterie si chiulasa si intre + baterie si - baterie am 14.3 .Diferenta e mare si nu inteleg de unde . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#594
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Important e sa ai tupe baterie 14.3-14.4V intre bornele (+) si (-) , de obicei sa masoara tensiunea cu un aparat analogic cu ac.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#595
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de la legaturi slabe in special in cazul tau la tresa de minus intre alternator si aripa stinga sau de la borna bateriei la cutie , dar cred ca acolo nu este cazul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#596
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
salut.....bai baieti am 2 dacii si 2 alternatoare care nu merg ....ma intereseaza si pe mine cat m-ar costa sa le repar pe amandoua ? sau ies mai in avantaj daca cumpar 2 pe incercate de la dezmembrari ?
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#597
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
le poti repara chiar tu si scutesti niste bani din 2 poti face unul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
This post has been edited by bygy007: 13 Apr 2008, 12:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#598
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
as vrea sa fie asa de usor ......da nu ma pricep sa masor si nici sa schimb diode.....imi trebuie 2 alternatoare .......deci ori sa le repar pe amandoua ..ori din 2 sa fac 1 si mai cumpar unu de la dezmembrari........cat mi-ar lua un electrician sa-mi repare un alternator???
This post has been edited by vallyyy: 13 Apr 2008, 15:56 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
lwiq |
![]()
Post
#599
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 April 08 ![]() |
instalatia este simpla de la baterie pleaca un fir (cel subtire ) la blocul de lumini de acolo mai pleaca unul la alternator, cel de iesire , tot de la blocul de lumini mai pleaca un fir care se duce la contact iesirea (cea care alimenteaza fara a da cheia pe pozitia D ) acea iesire se ducela tabloul de sigurante , de acel fir mai este pus unul subtire care se duce la bobina de inductie apoi la + releului , DF iesirea sau excitatia se duce la perii sau rotor , este asa de greu de citit ?? http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
k.. rezolvat problema asta.. si totusi imi scoate 4v pe df, desi la intrare sunt 14 (d+) |
--------------------
dacia
1310
- cs 03 emn
1989
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#600
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
salut.....se pare ca problema cu incarcatul este fara sfarsit.....parca face misto de mine acum incarca acum nu mai incarca..... de vro saptamana cand este la relanti cu faza scurta si cd-ul pornit nu incarca acul coboara de tot in sarcina incarca foarte bine .....este cumva releul ??
|
--------------------
dacia
1310
- B 29 AVR
1998
|
|
rba |
![]()
Post
#601
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
lwiq
si care-i pb daca scoate 4V pe DF???? "ie normal"!!!! ca d'aia e regulator, ca sa regleze df ASTFEL INCAT pe D+ sa fie 14.3V !! cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
- B ** ***
2000 1310 Ti
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#602
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pe borna Df tensiunea e variabila, cand bateria are capacitate si nu ai consumatori tensiunea pe borna DF e in jur la 1V iar cand ai consumatori ar trebui sa urce tensiunea pana la 14.4V . La relantii se poate rezolva tensiunea stabila pe baterie si consumatori cu o mica fulie de alternator de la oltcit , nova sau cu un mic invertor care sa mentina tensiunea la releu 14.4V.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
lwiq |
![]()
Post
#603
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 April 08 ![]() |
da? eu credeam ca pe df tre sa scoata in jur de 14... k, mii de multumiri
|
--------------------
dacia
1310
- cs 03 emn
1989
|
|
MECCA |
![]()
Post
#604
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
Mi-am pus un alternator de masina straina si nu am gasit nimic scris pe el si nu stiu cam de cati amp ar fi.Pot sa verific lucrul asta cu un multimetru??Cum??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CT-06-PTY
1987 DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#605
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#606
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Sigur va debita peste 30A, iar un multimetru, cel mai de firma iti poate masura max 25A si DOAR pentru 20 secunde, apoi sare protectia. Deci nu ai cum sa masori cu multimetru. Un ampermetru dedicat ar face fata, dar va trebui sa-i calculezi un sunt daca nu e pe domeniul respectiv si sa faci calcule sa-ti dea curentul de iesire. Merge cu sunt si la multimetre, dar eu nu m-as risca.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#607
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu inteleg de ce te intereseaza curentul debitat de acel alternator , cel de dacie e perfect daca e si in parametri de lucru. Daca nu face fata vei observa singur cand aprinzi faza lunga si pornesti aeroterma cum v-a scade tensiunea pe baterie . Daca nu iti v-a scade e perfect si faci calculul curentului cat suge ... baterie , faruri , aeroterma etc.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
autom |
![]()
Post
#608
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
doua multimetre de 20 A puse in paralel?
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#609
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu nu observ de ce va complicati cum am spus mai sus se stie curentul de la fiecare consumator se aduca curenti si rezulta curentul total.Trebuie un singur aparat cu un sunt calibrat pentru a masura curenti foarte mari in jur la 50-70A .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#610
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
voltmetru , pus pe bornele bateriei se masoara tensiunea la 1000 ture si apoi incep sa se cupleze diferiti consumatori daca nu scade atunci e OK daca vrei ampermetru trebuie de cel putin 100A care este destul de greu de procurat , sau un sunt de 60A / 75 mV
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#611
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bygy007 tu ai specificat ca statorul in stea debiteaza putere mai mare avand sarma mai groasa si nu strapunge diodele . Eu ieri am incercat inainte cu statorul in tirunghi si la relantii 700-800 aveam cu faza lunga impreuna cu cea scurta 14.1V . Iar dupa ce am pus statorul in stea la aceeasi turatie aveam 13.7-13.8V la 700 de ture si imi merge motorul infranat fata de cel in triunghi. Diferenta e ca cel in triunghi are spire mai multe si e bobinat cu srama mai subtire iar cel in stea are sarma groasa si spire mai putine. Primul nu solicita releul implicit motorul al doiilea solicita si motorul si releul. Si amble incercate cu fulie mica!
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#612
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Cand dau drumurile la faruri, nu merge sa semnalizez. Daca opresc farurile, merge semnalizarea perfect... am pus baterie noua. Trebuie oricum sa-mi schimb blocul de lumini... credeti ca asta va rezolva problema sau e altceva?
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#613
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 1 May 2008, 13:35) bygy007 tu ai specificat ca statorul in stea debiteaza putere mai mare avand sarma mai groasa si nu strapunge diodele . Eu ieri am incercat inainte cu statorul in tirunghi si la relantii 700-800 aveam cu faza lunga impreuna cu cea scurta 14.1V . Iar dupa ce am pus statorul in stea la aceeasi turatie aveam 13.7-13.8V la 700 de ture si imi merge motorul infranat fata de cel in triunghi. Diferenta e ca cel in triunghi are spire mai multe si e bobinat cu srama mai subtire iar cel in stea are sarma groasa si spire mai putine. Primul nu solicita releul implicit motorul al doiilea solicita si motorul si releul. Si amble incercate cu fulie mica! din cite stiu un generator merge infrinat atunci cind debiteaza , de diode am zis in cazul in care o dioda se strapunge exista riscul ca statorul triunghi sa se arda o infasurare , pe undeva am scris ca am numarat spirele celor doua statoare si steaua are cam 2,5 spire mai mult decit triunghiul , ca sa-ti dai seama masori iesirea de la releu cu aceeasi consumatori cuplati la care este tensiunea mai mica pe DF acela lucreaza mai bine This post has been edited by bygy007: 1 May 2008, 15:42 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#614
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si totussi imi lucreaza mai bine cu triunghiul de 9 ani de zile . Nu trebuie sa numar spirele ci sa le masor rezistenta intradevar la stea are rezistenta pe fiecare infasurare 0.3 ohmi iar la triunghi 0.25 ohmi. In fine azi mi s-a bulit un potentiometru de reglaj tip cu pasul mic . Trebuie sa rebobinez si rototul cel vechi ... oare cate spire o avea ?
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#615
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ca sa masori rezistenta unei bobine trebiue sa desfaci capetele (mai ai 2 bobine inseriate) la triunghi masori intre un capat si centru (unde se intilnesc cele 3 bobine) , la rotor il desfaci si numeri spirele
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#616
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am o intrebare, surubul unde se prinde tresa de masa pe alternator si condensatorul face parte din blocul diodelor? sau mai bine zis pot sa schimb acel surub fara sa schimb blocul de diode? Stiu ca sunt mai multe tipuri de blocuri de diode, eu am tip nou, cred ca asa ii zice, alternator de 50, model 1996...
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#617
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(argon @ 3 May 2008, 20:22) am o intrebare, surubul unde se prinde tresa de masa pe alternator si condensatorul face parte din blocul diodelor? sau mai bine zis pot sa schimb acel surub fara sa schimb blocul de diode? Stiu ca sunt mai multe tipuri de blocuri de diode, eu am tip nou, cred ca asa ii zice, alternator de 50, model 1996... sint mai multe tipuri de punti nr 1 nr 2 nr 3 , se pot scoate si inlocui sint niste suruburi mai lungi decit normal ai grija la izolatorul surublui fata de radiatorul diodelor This post has been edited by bygy007: 3 May 2008, 23:00 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#618
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am cu RA 220, cum se demonteaza de pe alternator cat sa schimb surubul? ajunge sa desfac piulitele de pe + si - si iese? sau trebuie sa mai desfac ceva?!
Apropos, cum se masoara aceasta punte? 4 May 2008, 19:29: pe rand nu toti deodata ![]() This post has been edited by argon: 4 May 2008, 19:29 |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#619
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
trebuie sa scoti punea de tot din alternator si sa desfaci firele de la stator diodele le masori dupa ce scoti puntea , nu prea este loc fara sa demomtezi puntea de tot (asta este parerea mea) , puntea se masoara ca cea din poza
This post has been edited by bygy007: 4 May 2008, 22:45 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#620
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu vreau sa o masor pe cea de pe masina, vreau doar sa ii schimb surubul, se poate fara sa o demontez de tot? Am alta demontata, donatoare de surub, si pe aia vreau sa o masor sa stiu daca o arunc sau nu.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 03:51 |