DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 20 21 22 23 24 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

bygy007
post 6 May 2008, 22:07
Post #631


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




mai simplu sa schimbi diodele ca nu or fi toate arse o dioda costa 3 - 5 lei si se scot si se baga destul de usor (cu ciocanul)

<span class='edit'>6 May 2008, 23:09:</span>
QUOTE(djasu82 @ 6 May 2008, 20:43)
Schimba puntea te costa 35 de lei si o gasesti la magazinele din pantelimon cu diode R225 . La mine ca rezultat la 850 de ture la relantii imi stau farurile aprinse si am tensiunea pe baterie si pe ele 14.3V . Si asta datorita releului facut de mine .
*


nu cumva ai si fulia mica wink.gif ca la mine baga si la 600 cu schema asta

This post has been edited by bygy007: 6 May 2008, 22:12


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2008, 18:48
Post #632


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




care trebuie sa fie valuarea data de multimetru pe pozitia dioda la masurare? mie imi da intre 480 si 530...

diodele le-am masurat in parte, nu pe perechi, cum e corect?


Am urmatoarele valori de incarcare: ralanti fara consumatori 14,08 , ralanti cu faza scurta 14,00, ralanti faza scurta+proectoare 13,5. Turat nu sare de 14,2 in nici o conditie, sunt niste valori normale?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 May 2008, 18:50
Post #633


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Fulia nu e de oltcit ci un pic mai mica decat cea noramla de dacie 1400 alternator de 50A. Nu am incercat schema aceea inca desi nu cred sa bage la 600 de ture 14.2V cu faza lunga scurta poziti si aeroterma. Dar merita incercata poate in locul 2n3055 poate un mos de 20A. Argon valoarea diodelor trebuie sa fie cam la fel intr-un sens iar in celalat sens trebuie sa fie 0 valoarea adica sa nu conduca. Cel mai simplu un bec de12V/ 2W o sursa de 12V si probezi usor diodele.

This post has been edited by djasu82: 7 May 2008, 18:54


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2008, 18:55
Post #634


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




prin sa fie 0 intelegi sa arate multimetrul 1 pe ecran, nu?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 May 2008, 18:58
Post #635


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ma rog difera de la aparat la aparat deci intr-un sens valorile sunt cuprinse intre 450 ohmi si 550 de ohmi iar in celalat sens nu trebuie sa-ti indice absolut nimic , daca iti indica in ambele sensuri dioda e defecta.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2008, 19:42
Post #636


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Vad ca unii zic ca trebuie demontata puntea / alternatorul pentru masurare, ce are daca masor cu alternatorul la locul lui? dau jos doar protectia de pastic, sa fie la indemana cele 3 contacte de pe punte...si decuplez bateria..e OK?

This post has been edited by argon: 7 May 2008, 19:44


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 May 2008, 20:18
Post #637


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Probabil ca ti se pare complicat sa demontezi puntea din legaturile cositroite. Dupa ce vei face operatiunea asta, o sa vezi ce simplu e. Este treaba de o ora , maxim.

Aparatele astea de masura sunt mai mult niste indicatoare decat aparate. In mod normal iti arata bine (mie imi da intre 480 si 530...).

Daca erai mai aproape de mine, iti faceam eu cadou o punte sau chiar iti adaptam un alternator ,,vestic,,smile.gif


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2008, 20:33
Post #638


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu este nici o legatura cositorita, totul e pe suruburi, dar daca nu e necesar de ce sa o dau jos pentru masurare...deci...ce are daca masor puntea cu alternatorul la locul lui?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 May 2008, 20:52
Post #639


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Este posibil sa iti dea niste retururi.

Poti folosi si metoda cu bateria si becul.

Iei o baterie (1,5; 4,5;9 V) , un bec , corespunzator bateriei alese, le inseriezi si verifici.



7 May 2008, 20:54:
intr-un sens trebuie sa se aprinda becul, in altul sa ramana stinsa lampa

This post has been edited by autom: 7 May 2008, 20:54

Attached thumbnail(s)
alt.jpg ( Size: 271.83k ) Number of downloads: 804


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2008, 20:59
Post #640


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ok, mersi, o sa incerc totusi cu multimetrul, cand a fost conceputa cartea aia nu cred ca erau pe toate gardurile multimetre electronice cu functia de testare diode biggrin.gif

Puntea din pozele de mai sus are o dioda puscata, am incercat sa o schimb, dar nu iese nicicum din locasul ei...ciocan..surubelnita..e sudata bine ...oricum am luat puntea aia doar pentru suruburi..daca stiti vreo metoda de a scoate diodele fara a taia radiatorul...sunt curios de ea.

This post has been edited by argon: 7 May 2008, 21:01


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 May 2008, 21:01
Post #641


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Cred ca dl bygy007 o sa faca o schema si o sa detalieze subiectul. Asta daca nu a facut-o deja pe undeva.

7 May 2008, 21:05:
QUOTE(argon @ 7 May 2008, 20:59)
Puntea din pozele de mai sus are o dioda puscata, am incercat sa o schimb, dar nu iese nicicum din locasul ei...ciocan..surubelnita..e sudata bine ...oricum am luat puntea aia doar pentru suruburi..daca stiti vreo metoda de a scoate diodele fara a taia radiatorul...sunt curios de ea.
*



Cred ca saraca dioda a oxidat in locasul ei. Pune o fata a diodei pe o cheie tubulara si bate cu o surubelnita in partea cealata. Eventual da si cu spray degripant.


This post has been edited by autom: 7 May 2008, 21:05


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 7 May 2008, 22:12
Post #642


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(argon @ 7 May 2008, 19:48)
care trebuie sa fie valuarea data de multimetru pe pozitia dioda la masurare?  mie imi da intre 480 si 530...

diodele le-am masurat in parte, nu pe perechi, cum e corect?
Am urmatoarele valori de incarcare:  ralanti fara consumatori 14,08 , ralanti cu faza scurta 14,00, ralanti faza scurta+proectoare 13,5.  Turat nu sare de 14,2 in nici o conditie, sunt niste valori normale?
*


tensiunile masurate sint foarte bune nu umbla la releu , masuratorile (insicatiile aparatului ) le faci asa DSC00840.JPG ( Size: 316.11k ) Number of downloads: 994
, in poza am pus iesirea + cu rosu si minus cu albastru , prin analogie cu puntea ta IMG_4521.jpg ( Size: 113.62k ) Number of downloads: 987
scoaterea diodei se face asa desfaci puntea asa in fel incit cele doua radiatoare sa fie separate pui o teava cu diametru mai mare decit carcasa diodei iar pe partea opusa se da cu un ciocan sau dorn in dioda destul de tare dar cu atentie sa nu se sparga radiatorul de aluminiu IMG_4520.jpg ( Size: 90.64k ) Number of downloads: 1140
se vede dioda destul de clar , procedezi cam acelasi fel in care scoti un rulment cind nu ai presa la loc se baga tot cu ciocanul dar se pune o teava mai mica decit acel guler (an schimbat ceva diode in felul asta dar mare ATENTIE cind iei diodele sa aibe acel fir lipit sa nu iei fara fir ca nu se cositoreste , am incercat eu, papucul il poti pune tu)

This post has been edited by bygy007: 7 May 2008, 22:12


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 May 2008, 06:29
Post #643


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Multumesc de informatii, puntea din poze nu e cea de pe masina, si are o dioda puscata, cea de pe masina nu am masurat-o, dar am mai masurat tensiunea si acum dimineata, dupa un drum de 5 km, acul din bord e tot pe minus, nu ma pot lua dupa el, mi-a dat in felul urmator,

-ralanti fara faruri 14,08,
-turat fara faruri 14,25,
-ralanti cu faza scurta 14,07,
-turat cu faza scurta 14,26

Cand e cald afara, adica , daca masor la pranz, toate valorile scad , de exemplu ralanti fara faruri este 14,03...

deci sunt ok valorile? este vreo sansa sa fie o dioda defecta pe puntea de pe masina, sau sa o las asa?!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 May 2008, 06:54
Post #644


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Scoate protectia aia si firele +/- de la alternator si masoara asa: sonda - pe un surub de la punte/stator(oricare, ele "comunica" intre ele prin stator) si sonda + pe rind pe surubul + si -. Pe - ar trebui sa ai o indicatie 400-700, pe + 1 (infinit). Inversezi sondele, cu + la punte/stator si - la suruburile +/-, indicatia ar trebui sa fie "pe dos", pe + 400-700, pe - 1(infinit). Daca e asa, puntea e ok, daca nu, ai aflat ca macar UNA din diode e defecta, caz in care va trebui sa demontezi alternatorul si sa verifici individual.

Dupa valorile scrise de tine insa, puntea pare in regula; masoara si tensiunile intre bornele alternatorului. Daca ai 14,4 sau mai mult decit ai pe acumulator, vezi de tresa de masa si contactul cu cheie. Daca prima se poate stringe, caderea pe contact nu dispare. Solutia, releu cu referinta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 May 2008, 07:03
Post #645


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ok, deci nu se recomanda masurarea amanuntita cu puntea montata pentru ca bornele diodelor comunica prin stator, asta intrebam mai devreme, mersi de lamurire.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 8 May 2008, 09:56
Post #646


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Voltmetrul ala din bord este un voltmetru de constructie speciala, termic.

Se defecteaza fff usor. Cand am demontat tabolul de bord l-am alimentata separat si i-am indoit lamela sa indice cat de cat corect.


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 May 2008, 10:31
Post #647


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(argon @ 8 May 2008, 07:29)
Multumesc de informatii, puntea din poze nu e cea de pe masina, si are o dioda puscata, cea de pe masina nu am masurat-o, dar am mai masurat tensiunea si acum dimineata, dupa un drum de 5 km, acul din bord e tot pe minus, nu ma pot lua dupa el, mi-a dat in felul urmator,

-ralanti fara faruri 14,08,
-turat fara faruri 14,25,
-ralanti cu faza scurta 14,07,
-turat cu faza scurta 14,26

Cand e cald afara, adica , daca masor la pranz, toate valorile scad , de exemplu ralanti fara faruri este 14,03...

deci sunt ok valorile? este vreo sansa sa fie o dioda defecta pe puntea de pe masina, sau sa o las asa?!
*


din valorile care le-ai dat nu sint probbleme treba cu indicatorul de bord am spus-o de nenumarate ori NU TE LUA DUPA EL indicatia este relativa, pot apare erori foarte mari
daca vrei sa faci masuratori complete si sa iti dai seama cum stai (acum depinde de tipul de releu electronic sau mecanic) gasesti aici
valorile masurate pe DF sint pentru un releu electronic


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 May 2008, 13:08
Post #648


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




multumesc tuturor, am masurat puntea de pe masina, se pare ca e ok, mi-a dat ~485 pe sensul bun, si 1(infinit) invers; totusi mi se pare putin 14,08, m-as fi asteptat la ceva mai spre limita superioara...dar o fi OK si asa.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 9 May 2008, 09:39
Post #649


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Iarna ai valori mai mari. In releele astea sunt niste componente care viaraza cu temperatura, pentru a incarca mai mult iarna.


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 9 May 2008, 16:10
Post #650


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Ce parere aveti despre alternatorul de pe Oltcit? Se merita sa repar unul ca sa-l pun pe Dacia mea? Am vazut ca are si eleu regulator pe el, plus un pin pentru becul martor de incarcare. Am vreo 3 acasa, fiecare are alt defect, dar pot injgheba unul bun in final.
Merita efortul? Am vazut ca scrie pe el 40A, in timp ce pe cel de Dacie scrie doar 32A.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 9 May 2008, 19:09
Post #651


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




da, se merita!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 9 May 2008, 22:01
Post #652


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Da si tu niste informatii in plus... explica de ce. Eu vreau sa stiu DE CE se merita, care e mai bun si din ce cauza. Sa fie doar curentul maxim debitat ?


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 May 2008, 23:06
Post #653


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Are fulia mai mica si asta te ajuta la relantii fiindca nu v-a mai forta motorul implicit v-a mai scade din consumul de benzen aici citez si pe alti. Eu sunt bucuros de releul realizat de mine mai trebuie o mica imbunatatire sa schimb tranzistorul final care comanda rotorul din alternator. Apropo eu am tensiunea pe DF si masa cu faza lunga scurta si poziti 15.2V la relantii. De aceea am recurs la invertor fiindca imi mentine tensiunea stabila la cat are nevoie releul implicit rotorul din alternator pentru a fi excitat cu mentinerea de tensiune 14.2V-14.1V. Momentan ma ocup de avans.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 10 May 2008, 08:12
Post #654


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(Siconi @ 9 May 2008, 22:01)
Da si tu niste informatii in plus... explica de ce. Eu vreau sa stiu DE CE se merita, care e mai bun si din ce cauza. Sa fie doar curentul maxim debitat ?
*




Tensiune stabila, releu de calitate cu functie de rupere curea, executie ingrijita.


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2008, 10:11
Post #655


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Siconi @ 9 May 2008, 16:10)
am vazut ca scrie pe el 40A, in timp ce pe cel de Dacie scrie doar 32A.
*



pe al tau de Dacie eventual, pe al meu scrie 50, ia mai bine unul de asta daca ai de unde, si pui fulie de oltcit, asta e cea mai buna varianta pana la unul strain, executia e la fel, nu e unul mai ingrijit si altul nu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 10 May 2008, 11:29
Post #656


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Asta stiu deja... Oricum autom vorbea satiric, ca serios sigur nu.
La asta ma gandeam si eu... la fulia de pe el... nu stiu date despre releul regulator. Aici speram sa primesc detalii. Restul cunosc.
Oricum, multumesc pentru sfaturi.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 10 May 2008, 13:48
Post #657


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




nu vorbeam deloc satiric. Poate par glumet dar te asigur ca nu sunt asa.

O intrebare, de ce nu s-a montat pe Oltcit alternator de Dacie?

Alta intrebare........ati demontat un alternator de Oltcit? Ce fel de releu regulator are? Cum sunt ,,pozate,, firele in el? Eu amd esfacut si am vazut ca este mult mai ingrijit lucrat. Acum, fiecare cu parerea lui!

Daca le stiti deja, d-la Siconi, de ce mai intrebati? Poate ne aratati din experianta dvs si vom avea de invatat. Multumesc anticipat!

Ps. era vorba de diferenta dintre un alternatr de 32 A de Dacie si unul de 40 A de Oltcit, nicidecum de unul de 50 A.


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 May 2008, 20:37
Post #658


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Toata instalatia daciei haleste 50A ? Din cate stiu alternatorul de 32A e asemanator cu cel de 50A doar puntea difera si fazarea in stea sau triunghi.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 10 May 2008, 21:02
Post #659


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Si diametrul conductorului de bobinaj la stator.


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 May 2008, 21:07
Post #660


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Da ce te faci ca la alternatoarele de 50A sarma e mai subtire ... Am inteles ca se inlocuieste statorul triunghi cu cel stea . Acum sa fim seriosi care tine motorul sub 750 de ture ?


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 01:36
Forum Renault