Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
n3m0 |
![]()
Post
#681
|
||
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
|
||
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
- PH-04-xxx
1998/2007
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#682
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ceva detalii legate de incarcare cu si fara consumatori... ceva tensiuni...?
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#683
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da..
![]() l-am pus, si valorile sunt urmatoarele: ralanti fara consumatori 13,65, ralanti cu consumatori 13,6, turat oricat nu sare de 13,7...nu cred ca e normal...ce sa mai verific ? Caderea de tensiune pe baterie e in limite, adica 0,08V, caderea pe contact 0,2V, bloc diode scos, masurat, toate sunt bune, rezistenta in rotor 4,5 , perii bune, ce naiba are? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#684
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Aproximativ la fel si la mine, cu exceptia faptului ca, daca turez motorul baga 14,3.
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
- PH-04-xxx
1998/2007
|
|
Siconi |
![]()
Post
#685
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Argon, ai verificat si conexiunile catre masa? Sunt bine facute si neoxidate? Eu la tresa de masa (firul ce merge la caroserie) pierdeam curent ca nu facea bine contact, iar borna de plus a bateriei avea ceva oxizi mici sub ea. In mod normal, la o simpla aruncare de privire, nu se observa nimic, dar cand dat-o jos, asa, de rutina, am vazut ca nu era asa cum m-as fi asteptat sa fie. Apoi, totul a revenit la normal.
Incearca si tu sa verifici contactele sa nu fie oxidate sau cu imperfectiuni de contact. Zic si eu... tu stii ce a mai ramas de facut. Spor... |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#686
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
daca nu face bine contact sau e oxidat tensiunea creste, am avut si 14,8 in trecut, curatat masele, pus inapoi si a fost OK. La mine totul e verificat, inclusiv bornele bateriei.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#687
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@argon:
sa fie oare "a feature, not a bug"? Daca citesc in pliantul postat de tine, zice ceva de "reglarea automata a tensiunii cu temperatura" si-mi pot imagina foarte bine ca releul ala se incalzeste substantial in mers (de la aerul care a trecut prin radiator). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Minel |
![]()
Post
#688
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 28 May 2008, 06:32) . Deci , date concrete despre incarcare, pe racoare, la ralanti, fara faruri 14,2 , cu faruri 14,09, pe caldura, cu motorul tot cald , fara consumatori 13,5, cu faza scurta 13,3. Vreau sa fiu sigur care e cauza si daca e normal. QUOTE(argon @ 28 May 2008, 12:37) l-am pus, si valorile sunt urmatoarele: ralanti fara consumatori 13,65, ralanti cu consumatori 13,6, turat oricat nu sare de 13,7...nu cred ca e normal...ce sa mai verific ? Din ce ai scris pana acum reiese ca vechiul regulator de tensiune incarca mai bine decat cel cumparat . Schimba-l, te duci la magazin si iei altul ,ori aceiasi marca ,ori o marca diferita si il montezi in fata magazinului , Cel putin eu asa am facut si nu au avut nimic de obiectat ! This post has been edited by Minel: 28 May 2008, 13:06 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
- CS-01-TMS
1995/1397cmc Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#689
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cu releu fara fir de referinta, 14,4-maxim 14,6 turat...acum e prea mult
![]() 28 May 2008, 17:12: avand in veredere ca pe releul fara referinta , mai exact pe borna scrie +B(si nu A) , iar pe alternator in dreptul bornei de + scrie tot +B , de ce l-as lega pe contact? ce are daca il leg direct la alternator, la borna +??? This post has been edited by argon: 28 May 2008, 16:12 |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#690
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in primul rind incearca cu un alt aparat de masura apoi borna + se leaga la bobina de inductie, la contact teferinta la iesire + a alternatorului , mai incearca sa pui referinta la + releului623370c522ef44c1e69da58fp7.jpg ( Size: 43.48k )
Number of downloads: 1441
si vezi daca creste tensiunea , eu suspectez o legatura proasta chiar si pe la cablul de la - bateriei sau papuci incinsi ( unde intra cablul in papuc) This post has been edited by bygy007: 28 May 2008, 16:28 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#691
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Vin si eu cu o mare intrebare intrebatoare la voi.....am schimbat azi rulmentii din alternator,carbunii,schimbat o dioda,curatat,etc dar imi e bulit colectorul ala care se invarte intre carbuni.Se gaseste de ala separat?
![]() |
--------------------
Dacia
1410
- CV 03 MBO
1988 toamna1397 cmc
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#692
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
- PH-04-xxx
1998/2007
|
|
argon |
![]()
Post
#693
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
bygy007, dar cu releul fara referinta de ce am 14,4-14,6 , cu aceleasi mase si legaturi ale masinii? doar releul schimbat...
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#694
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Fiindca ai alta stabilizare la acel releu fara referinta . Poti verifica tensiunea care vine de la contact cu cat se alimenteaza releul fara referina si cu farurile aprinse . Daca tensiunea de alimentare a releului e mai mica decat tensiunea citita pe baterie cad ai faza scurata sau lunga aprinsa ai cadere de tensiune pe contact. Ma mir ca la releul fir de referinta ar trebui sa ai stabil 14.1V la 800 de ture cu faza scurta.
28 May 2008, 19:16: La regulatorul cu referinta se poate modifica usor stabilizarea tensiuni cu un semireglabil de 10k. Stiu ca are doua rezistente una de 2k2 si alta 3k2 si sunt de 1W putere tip smd. Ce nu imi place la acest regulator are caderea mare de tensiune pe tranzistorul final care comanda rotorul cam de 2V intre colector si emitor cand tranzistorul e saturat. S-ar inlocui cu un tranzistor mos la care caderea de tensiunea v-a fi 0.1V cea ce ar face ca pe rotor sa avem cam 13.8-14.1V stabil implicit pe baterie cu cansumatori tensiunea s-ar mentine intre 13.8-14V in functie de reglajele stabilizatorului. This post has been edited by djasu82: 28 May 2008, 18:16 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#695
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 28 May 2008, 17:43) [...]colectorul ala care se invarte intre carbuni.Se gaseste de ala separat? Din pacate NU. S-au gasit pina acum 3-4 ani. Acum numai rotor complet. Daca ai cu ce si te pricepi, cauti un rotor ars cu colectorul bun si-l schimbi, daca nu, un rotor bun SH si schimbi rotorul. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca santurile nu sint foarte mari (1-2 mm ) se poate strunji
@argon cum spuneam eu suspectez o cadere de tensiune pe undeva chiar intre +alternatorului si alimentarea releului si din ce am citit este posibil ca legatura slaba in timp se incalzeste sa creasca reistenta de contact si atunci sa apara tensiunea mai mica , mai poti face urmatorul lucru cu releul fara fir legi un fir pe borna + a releului si +alternatorului (iesire spre baterie si vezi ce zice aparatul de masura) This post has been edited by bygy007: 29 May 2008, 15:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#697
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am nevoie de un sfat, pentru ca nu doresc sa fierb bateria, Am cateva relee de incarcare, cu urmatoarele valori, alternatorul e perfect, caderi de tensiune nu sunt mai mari de 0,1 V intre contact/baterie/bobina:
*releu electronic Malvina fara fir referinta- 14,7V *releu electronic Malvina cu fir de referinta- 14,6V(initial la montare incarca 14,4, dar pe caldura baga 14,6) *releu electronic IPEE original al masinii-14,1 V(problema la asta este ca la pornirea consumatorilor scade spre 13, cu restul din lista raman valorile apropiate) *releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura. care din ele sa-l pun, ca m-am saturat sa cumpar aiurea relee care mai decare mai proaste. Mecanic iese din discutie, deci nu vreau recomandari. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#698
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca nu vrei recomandari, la ce mai intrebi? Sfatul meu e sa pui mana pe o schema electronica de aici de pe forum si sa-ti faci unul bun, cu tensiune reglabila in anumite plaje. Dupa mine, e cea mai sfanta solutie. Eu asa folosesc si tin sa mentionez ca am becuri halogene de 90/100W in faruri si nu imi scade stralucirea la 800 rpm, cat e setat la mine relanti-ul.
Si eu am renuntat la cel mecanic de ceva vreme multa. Spor. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#699
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
intreb sa aflu pe care dintre cele mentionate l-ati monta voi, totusi ce depaseste 14,4 mi se pare periculos mai ales pe canicula. Nu vreau recomandari de a monta unul mecanic, la aia ma refeream.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#700
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Am baterie din aprilie, Varta. Am mers azi 140km cu masina, si cand am deschis capota, dupa ce am terminat drumul, am observat ca bateria fierbea si era si foarte calda. Ce e de facut? Sper ca nu am stricat bateria ca
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
Siconi |
![]()
Post
#701
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
De stricat nu o strici asa usor, dar daca nu rezolvi problema, sigur ii scurtezi viata si tot tu plangi. Schimba releul de incarcare. Dar mai intai citeste pe aici si fa masuratorile de rigoare.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#702
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Argon ultimul releu iar cel mai bun releu e cel realizat de mine tensiunea aproape constanta tensiunea .Plaje de functionare 13.9-14.2V turatia 850-4500 de ture. Apropo daca rezistena rotorului e mai mica de 4,6 ohmi asta e cat incerci sa-l stabilizezi nu reusesti .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
argon |
![]()
Post
#703
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
parca era 5,5...
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#704
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
4,6 iar 5,5 dinamic verficat adica se inseriaza un ampermetru cu bobinajul rotorului se pune in paralel un voltmetru se masoara caderea de tensiune si se scoate rezistenta din forumula r=u/i unde r = rezistenta bobinajului u caderea de tensiune pe rotor iar i curentul care strabate rotorul. La rece 4,6 ohmi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#705
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
"De stricat nu o strici asa usor, dar daca nu rezolvi problema, sigur ii scurtezi viata si tot tu plangi. Schimba releul de incarcare. Dar mai intai citeste pe aici si fa masuratorile de rigoare."
Chestia e ca eu acuma am observat, da cine stie de cat timp e asa ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#706
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
ma tu stii ca alternatorul este de fapt un motor de curent alternativ?
stii ca tu o sa obtii un mare caca folosind metodele tale de verificat rezistenta unui rotor de alternator? Stii ca bobinele au de fapt si o impedanta specifica? Stii ca aia mai si variaza in cazul alternatorului in functie de turatia la care e invartit? argon ce tensiune vrei sa iti dea alternatorul? Vad ca esti vecin cu mine, daca vrei iti pot face un releu care sa tina ce tensiune vrei tu pentru ca sunt destul de simple. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#707
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Argon e trecut deja prin ele are 4 relee deja si cred ca i s-a loat.
Mr_Devil83 ai confectionat tu un releu eletronic care sa ne dovedesti noua ca se preteaza la alternatorul de dacie 36-50A ? nu cred . Dovedeste cum menti tensiunea stabila intre plaja de 13.8 minim si 14.4 v maxim de la 850 de ture la 4500 de ture in functie de temperatura si consumatori ! Eu pot dovedi deja lucreeaza pe masina cu un altranator de 50A acela de dacie. Inca ceva daca nu ai o tensiune stabila care sa atace rotorul la relantii 750-850 de ture chiar si cu fulie mica nu rezolvi nimic. Fapte... This post has been edited by argon: 18 Jun 2008, 07:19 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
argon |
![]()
Post
#708
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jun 2008, 22:32) argon ce tensiune vrei sa iti dea alternatorul? Vad ca esti vecin cu mine, daca vrei iti pot face un releu care sa tina ce tensiune vrei tu pentru ca sunt destul de simple. intre 14 si 14,4 , cat e normal. Mie imi da cat am zis aici: QUOTE(argon @ 17 Jun 2008, 19:20) *releu electronic Malvina fara fir referinta- 14,7V *releu electronic Malvina cu fir de referinta- 14,6V(initial la montare incarca 14,4, dar pe caldura baga 14,6) *releu electronic IPEE original al masinii-14,1 V(problema la asta este ca la pornirea consumatorilor scade spre 13, cu restul din lista raman valorile apropiate) *releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#709
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
La unele relee se foloseste o un termorezistor pentru a compensa temperatura ambianta parca a pus Diacon Liviu si bugy...
O schema cu releu eletronic care e realizata de mine si montat pe masina e acesta releulcuinvertor1is5.th.jpg. Din cauza acelor fluctuati de tensiune am recurs la asa ceva pare un pic mai mare dar da rezultate. This post has been edited by djasu82: 18 Jun 2008, 07:28 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
argon |
![]()
Post
#710
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
amandoua de IPEE au termorezistor d'ala, pentru a nu fierbe bateria pe canicula.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 22:41 |