Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
restromania |
![]()
Post
#801
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 17 December 08 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Super Nova
- GL-88-SRG
Clima 2001
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#802
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
@restromania ATENTIE AI TENSIUNILE CAM MARI maxim 14,4 in orice siutiatie ,eventual pune o tasta a aparatului pe plusul bateriei si alta pe plusul releului (cu verde in poza ) nu trebuie sa depaseasca 0,2-0,3 daca ai mai mult ia un releu cu fir de referinta sau remediaza acum am scris in acest post mai masoara valorile intre DF si masa si pune valorile , valorile corecte sint in acest post
This post has been edited by bygy007: 13 Jan 2009, 23:54 Attached thumbnail(s) Imag048.jpg ( Size: 48.66k ) Number of downloads: 243 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
daniM |
![]()
Post
#803
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Cum dracu sa desfac piulita aia de la fulie ,ca e stransa de n-am aer?
|
--------------------
.
.
- Skoda Octavia
.
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#804
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
so ia naiba, ca si eu m-am chinuit sa o desfac la -10 grade si tot am transpirat, si tot nu am desfacut-o.
pe mine iar ma lasat aletrnatorul...e al 3-lea pe care il schimb in 2 luni de zile. ce naiba le face sa se arda asa? vreun scurt? trebuia sa se arda siguranta, consumator...prea multa sarcina pe alternator? am un amarat de alternator de 36, dar nou, si se pare ca o sa il schimb iar...ala dinainte a fost de tractor, cu fulie dubla, mica, dar sa dus si ala... |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
daniM |
![]()
Post
#805
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Uf!!!Abia am dat-o jos(fulia).Maine ma duc sa gasesc vreo plia ,ca sa adaptez fulia de Oltcit pe rotor...
|
--------------------
.
.
- Skoda Octavia
.
|
|
soulraven |
![]()
Post
#806
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
si eu de cand caut, poate gasesti 2 si imi trimiti si mie una:)
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
- ----
1990
|
|
daniM |
![]()
Post
#807
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
|
--------------------
.
.
- Skoda Octavia
.
|
|
soulraven |
![]()
Post
#808
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
pai vreau si dala......
![]() |
--------------------
Dacia Berlina
1310
- ----
1990
|
|
daniM |
![]()
Post
#809
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Pai suna-l...,si eu am gasit nr. tot aici pe forum...
<span class='edit'>13 Jan 2009, 18:24:</span> QUOTE(daniM @ 13 Jan 2009, 10:56) Azi le-am primit prin posta This post has been edited by daniM: 13 Jan 2009, 18:31 Attached File(s) |
--------------------
.
.
- Skoda Octavia
.
|
|
lopi |
![]()
Post
#810
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Revin si eu cu masuratori:
pe baterie am: - cu motorul nepornit: 12.2V - motor relanti (fara consumatori): 12V, mai variaza, foarte rar se duce la 12.5V - motor la 2.000 ture (fara consumatori): 12.2V - motor relanti (cu consumatori - faza lunga + aeroterma): 11.5V - motor la 2.000 ture (cu consumatori - faza lunga + aeroterma): 11.53V - acul in bord, este mereu pe rosu sau maxim pe hasurat. La nivelul alb nu ajunge deloc, cu asa valori, cred ca indica corect. - am masurat de la borna minus a bateriri la masa releului si am 0V (deci bine) - am facut mai bin contactele cu masa pe releu, alternator, caroserie (nu s-a rezolvat) - am mai dat drumul un pic la curea, sa o pot apasa 1 cm (incarca ca si inainte) Din valori, eu vad ca merg doar pe baterie ![]() ![]() 1. Daca e de la releu, il schimb si gata, nu ar fi mare lucru. 2. Daca e de la alternator ... mie mi se pare usor de desfacut ![]() 3. Bateria banuiesc ca iese din calcul daca am mereu 12.2 V, din vara si pana acum mereu a tinut peste 12 V. |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#811
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
astea sunt diodele , modelul ala de rahat? mi-am facut alternatorul...e a 3.-a oara cand schimb cate o dioda in 2 luni...
lopi, la fel mi sa int si mie. alternatorul...cand cade ceva, ala e de vina cam tot timpul. uite...2 diode am schimbat. sa le frec. This post has been edited by badboy_marius: 13 Jan 2009, 20:59 Attached thumbnail(s) IMG_0183.JPG ( Size: 111.92k ) Number of downloads: 671 |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#812
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(lopi @ 13 Jan 2009, 18:59) Revin si eu cu masuratori: pe baterie am: - cu motorul nepornit: 12.2V - motor relanti (fara consumatori): 12V, mai variaza, foarte rar se duce la 12.5V - motor la 2.000 ture (fara consumatori): 12.2V - motor relanti (cu consumatori - faza lunga + aeroterma): 11.5V - motor la 2.000 ture (cu consumatori - faza lunga + aeroterma): 11.53V - acul in bord, este mereu pe rosu sau maxim pe hasurat. La nivelul alb nu ajunge deloc, cu asa valori, cred ca indica corect. - am masurat de la borna minus a bateriri la masa releului si am 0V (deci bine) - am facut mai bin contactele cu masa pe releu, alternator, caroserie (nu s-a rezolvat) - am mai dat drumul un pic la curea, sa o pot apasa 1 cm (incarca ca si inainte) Din valori, eu vad ca merg doar pe baterie ![]() ![]() 1. Daca e de la releu, il schimb si gata, nu ar fi mare lucru. 2. Daca e de la alternator ... mie mi se pare usor de desfacut ![]() 3. Bateria banuiesc ca iese din calcul daca am mereu 12.2 V, din vara si pana acum mereu a tinut peste 12 V. fa aceste masuraori si in functie de valori iti spun unde sa te duci 14 Jan 2009, 00:04: QUOTE(badboy_marius @ 13 Jan 2009, 20:57) astea sunt diodele , modelul ala de rahat? mi-am facut alternatorul...e a 3.-a oara cand schimb cate o dioda in 2 luni... lopi, la fel mi sa int si mie. alternatorul...cand cade ceva, ala e de vina cam tot timpul. uite...2 diode am schimbat. sa le frec. schimba modelul de punte (RA 220 ) SI NU O SA MAI AI PROBLEME This post has been edited by bygy007: 14 Jan 2009, 00:04 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
lopi |
![]()
Post
#813
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Am facut din nou masuratori:
- 900 ture, fara consumatori: DF=11.23, borne=11.96 - 2.000 ture, fara consumatori: DF=11.11, borne=11.98 - 900 ture, cu consumatori: DF=10.44, borne=11.57 - 2.000 ture, cu consumatori: DF=10.2, borne=11.57 - am scos B+, turatiile nu cresc, raman la fel si incarca la fel ! - cu motorul oprit, am 0V pe B+ - cu motorul pornit, daca scot B+, imi vine curent pe B+ de 11.6V Vad ca imi scad V pe baterie pe zi ce trece, cred ca merg doar pe baterie. Mereu am curent pe DF, nu am niciodata 0V. alternatorul de vina ? |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#814
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
releul e bun problema este la alternator , diode defecte
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#815
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
deci sa inteleg ca am punte de rahat, nu? pai...nu stiu daca are vreo legatura, dar pe una din diode scrie ceva de genu : MIC RAS252.
|
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
restromania |
![]()
Post
#816
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 17 December 08 From: Galati ![]() |
Daca nu sunt prea insistent..ar putea sa imi zica si mie cineva la valorile de mai sus ce ar trebui sa fac? Sau care ar fi buba?
|
--------------------
Dacia
Super Nova
- GL-88-SRG
Clima 2001
|
|
Siconi |
![]()
Post
#817
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pentru restromania
QUOTE(bygy007 @ 13 Jan 2009, 01:30) @restromania ATENTIE AI TENSIUNILE CAM MARI maxim 14,4 in orice siutiatie ,eventual pune o tasta a aparatului pe plusul bateriei si alta pe plusul releului (cu verde in poza ) nu trebuie sa depaseasca 0,2-0,3 daca ai mai mult ia un releu cu fir de referinta sau remediaza acum am scris in acest post mai masoara valorile intre DF si masa si pune valorile , valorile corecte sint in acest post Cred ca daca citesti mai atent, printre randuri, intelegi exact ce trebuie sa faci si de ce. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#818
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(badboy_marius @ 14 Jan 2009, 21:11) deci sa inteleg ca am punte de rahat, nu? pai...nu stiu daca are vreo legatura, dar pe una din diode scrie ceva de genu : MIC RAS252. doar daca nu ai pus-o corect , eu am dat un sfat daca vrei sa il urmezi asta e treaba ta dar eu am punde cu RA de 8 ani si nu am umblat la ea |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
lopi |
![]()
Post
#819
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Am desfacut alternatorul.
Cu plusul pe dioda si cu minusul pe plusul de la alternator imi indica 520, daca inversez imi indica 1. Asa este la toate. Banuiesc ca sunt bune atunci. Am facut ca aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14610 Conduce curent doar intr-un singur sens. La ce sa ma mai uit ? This post has been edited by lopi: 15 Jan 2009, 14:03 |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#820
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
indicat sa le masori cu firele scoase , masoara statorul si rotorul (pe rezistenta ) http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 , mai multe detalii gasesti in acest post
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#821
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
am si eu o problema.....poate k s-a mai discutat despre ea...
Deci cand masina se afla in mers nu am nici o problema...problema e cand stau pe loc, la ralanti : daca aprin farurile(faza scurta) nu mai este nevoie sa aprind si altceva k deja acul meu deviaza spre rosu....si se stabilizeaza undeva intre zona hashurata si zona alba sin mijloc....si deja daca mai aprind si aprind si proiectoarele coboara aproape de rosu.si acest lucru se simte si la lumina din bord,cand aprind proiectoarele sau dau drumu la aeroterma se obeserva cum se slabeste si lumina din bord... |
--------------------
Renault
Megane 2.1
- IF 11 RDU
2008 Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
lopi |
![]()
Post
#822
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Am reusit sa scot carbunii, caut maine niste carbuni de Urziceni (am inteles ca astia ar fi buni). Nu stiu daca trebuiesc schimbati, dar carbunele de jos mi se pare ca nu face contact prea bine cu rotorul.
Puntea redresoare la mine cred ca este RA220 (modelul bun). Diodele mi se par "lipite" de punte, nu cred ca am cum sa le dau jos cu usurinta, eventual sa schimb toata puntea daca e defecta. Incerc sa vad cat pot sa desfac. Citesc cum se face si masor si statorul si rotorul. Am pus si niste poze. Attached thumbnail(s) IMG_6545.JPG ( Size: 117.98k ) Number of downloads: 608 IMG_6546.JPG ( Size: 80.7k ) Number of downloads: 604 IMG_6547.JPG ( Size: 92.26k ) Number of downloads: 602 IMG_6548.JPG ( Size: 98.65k ) Number of downloads: 592 IMG_6551.JPG ( Size: 116.27k ) Number of downloads: 203 IMG_6552.JPG ( Size: 108.43k ) Number of downloads: 186 |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
Siconi |
![]()
Post
#823
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Periile arata bine. Incearca sa intorci peria care iti da senzatia ca nu calca bine pe inel. Apropo de inele, se vede o uzura cam mare la inelele colectoare de Cu. Nu stiu cat o sa te mai tina, dar mai poti trage de el asa. Bafta.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#824
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sfatul meu ,desfa puntea si curata tot , este posibil sa ai contacte imperfecte firele de la diode , cind asamblezi stringe bine cele 3 suruburi , la rotor da cu smirghel preferar intii cu granulatie mai mare apoi cu cel mai fin curet cu o cirpa dupa sau sufli , schimba periile ca deja ai sant in inele si alea nu se scot decit la strung , periile trebuiesc sa se miste foarte usor in carcasa de plastic ,nu trebuie sa se blocheze
si mare atentie rulmentul nu trebuie sa atinga de inel This post has been edited by bygy007: 15 Jan 2009, 23:44 Attached thumbnail(s) IMG_6551.JPG ( Size: 112.97k ) Number of downloads: 198 IMG_6548.JPG ( Size: 89.84k ) Number of downloads: 186 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
lopi |
![]()
Post
#825
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Am desfacut toata puntea. Imi da ca nu trece curent printr-o dioda. Am verifica si direct pe ea, la fel (am zis poate era firul sau legatura cumva). Imi da 1 pe ambele sensuri.
Dioda pare "lipita" de suport, se poate scoate cumva ? Se trage, roteste ? This post has been edited by lopi: 16 Jan 2009, 00:12 |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#826
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
diodele se sccot asa http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1364542 singurul lucru care era eronat era sistemul de masurare tie iti dadea prin bobinele statorului pentru exemplificare pin 2 scheme
Attached thumbnail(s) 423.JPG ( Size: 15.5k ) Number of downloads: 163 424.JPG ( Size: 16.35k ) Number of downloads: 116 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
lopi |
![]()
Post
#827
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Am incercat sa scot dioda.
- cu ciocan, cu contra, cu tubulara, cateva ore .... Am luat-o la bormasina, am dat 3 gauri, am luat-o la patent, am rupt partea superioara. De la caldura de la bormasina m-am uitat sa nu ard si celelalte 2 diode bune, inca sunt bune. Am scos doar partea superioara. E jale .... Ma duc sa vad cat e o punte proasta macar la aia pot sa schimb usor diodele, eventual la SH sa vad de una ca asta, daca nici asa nu merge, poate tot la mecanic. later edit: Am rupt puntea, dupa vreo 4-5 ore de chinuit. Dioda a ramas la locul ei ![]() Am intrebat la magazin si cica au avut punte cu diode la 25 RON, dar cred ca era modelul aiurea. Merg la mecanic atunci si ma rezolva. Dioda sigur era defecta, cum a scris @bygy007, poate si altele. Revin cu ce probleme s-au gasit. Poze cu ce am facut: PS: Multumesc mult @bygy007 si @Siconi This post has been edited by lopi: 16 Jan 2009, 13:28 Attached thumbnail(s) IMG_6565.JPG ( Size: 80.89k ) Number of downloads: 147 IMG_6566.JPG ( Size: 81.98k ) Number of downloads: 127 IMG_6567.JPG ( Size: 98.01k ) Number of downloads: 125 IMG_6568.JPG ( Size: 57.58k ) Number of downloads: 123 IMG_6569.JPG ( Size: 56.86k ) Number of downloads: 125 |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
daniM |
![]()
Post
#828
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Am pus fulie de Oltcit,totusi cand semnalizez sau pun avariile sau stergatoarele ,acele de pe bord reactioneaza si ele :ori "clipesc" odata cu semnalizarea,ori cad mai jos cand aprind farurile.Ce poate fi?Releul de incarcare este nou.
|
--------------------
.
.
- Skoda Octavia
.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#829
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
citeste postul asta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1685131 si pune rezultatul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#830
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
bygy, care varianta e mai eficenta: in stea sau in triunghi? E tot ca la asincrone si la generatoare?
Daca poti, explica-mi si mie, te rog, desi nu cred ca e locul aici, eventual pe PM, cum e cu motoarele cu rotor in scurt (cum functioneaza si la ce servesc ele ca scop). Mersi. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 22:47 |