Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
SOR |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|||
incubus |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
Teoretic ar trebui sa mearga... Verifica daca ai legat firele cum trebuie, apoi ia si curata bine toate contactele, strange suruburile, etc... Inelele colectoare de la alternator sunt curate, carbunii se misca usor in locas, arcurile din spatele lor apasa suficient ?
|
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
SOR |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
mi`a mai zis cineva sa verific masa principala aia de pe cutie sau unde draq e... sa verific firele cum ai zis si tu... sa vedem(zise orbu`)
|
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
ali73 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Daca masori cu ohmetrul intre papucul de excitatie si carcasa alternatorului,trebuie sa ai 4-5 ohmi.Se poate ca sa fie un contact murdar,si sa fi crescut valoarea rezistentei infasurarii rotorului.Daca ai valoarea rezistentei in aceasta plaja,nu ramane decat puntea de dioade sau releul de incarcare , care daca este electronic , poti sa-l arzi daca nu esti atent cand schimbi carbunii.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
StefanT |
![]()
Post
#95
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ali73 @ 23 Mar 2005, 11:26) Daca masori cu ohmetrul intre papucul de excitatie si carcasa alternatorului,trebuie sa ai 4-5 ohmi.Se poate ca sa fie un contact murdar,si sa fi crescut valoarea rezistentei infasurarii rotorului.Daca ai valoarea rezistentei in aceasta plaja,nu ramane decat puntea de dioade sau releul de incarcare , care daca este electronic , poti sa-l arzi daca nu esti atent cand schimbi carbunii. eu am 5,6...si am impresia ca nu incarca totusi cum trebuie. Nu face figuri, dar de ex la relanti cu farurile imi scade in zona rosie... faza scurta doar... dar bateria o ia f bine, pe voltmetru arata super, adica turata 14,25 si 14 fix la relanti cu FS. Dar rezistenta ohmica e de 5,6....rezolvari? (Schimb banuiesc ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Gaba |
![]()
Post
#96
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
am si eu o problema... la relantiv 12.28V... la 2500RPM 12.29 V ... schimbat alternator... (aveam unul de rezerva) ... schimbat vre 4-5 relee de incarcare cu sau fara excitatie...curatat contacte o zi intreaga... din cite am citit banuiesc ca imi este intrerupt firul de excitatie de pe alternator...
poate sa imi spuna cineva la care din contactele de pe releul de incarcare vine firul de la excitatie? la cel cu surub? sau la cel cu papuc? |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Firul de excitatie este cel cu papuc "ochet"(eyelet). Adica cel cu surub.
Ia spune, unde masori tensiunea? Pe borne? Pe + alternator? Ia fa niste masuratori asa: - baterie + baterie -alternator + alternator - alternator + RELEU(ala cu papuc) sau BOBINA(sint fir comun). - baterie + RELEU sau BOBINA(sint fir comun). Astea cu motorul pornit. Dupa tensiunile masurate putem trage oarece concluzii. Daca tensiunile sint identice sau cu abatere de 0,1 V, diode, releu sau carbunii/colectorul de pe rotor(uzura, mizerie). Rotor intrerupt, mai rar dar nu imposibil. Daca sint diferente mari, firele, masele, poate chiar contactul cu cheie oxidat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#98
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
tensiunea am masurat-o si pe baterie si pe alternator... este la fel... nu am masurat pe releul de incarcare nimic... banuiesca ca pe papuc intra 12 volti ca tensiune de referinta... ce nu am inteles la releele de incarcare cu fir suplimentar... ce rol are firul? ma rog mai am foarte multe de invatat
![]() multumesc pentru raspuns... abia astept sa ajung acasa sa mesteresc la ea ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Gaba @ 18 Apr 2006, 11:34) [...].. banuiesca ca pe papuc intra 12 volti ca tensiune de referinta... [...] Nu banui, masoara. Firul + alternator arte traseu direct la blocul de lumini de unde trece direct in contactul cu cheie. De acolo se intoarce la + bobina si + releu. Daca ai oxizi in contact sau piulita slaba pe blocul de lumini, vei avea diferenta de tensiune. Totusi, in cazul asta ar trebui sa-ti incarce mai mult. Adica pe + releu sa gasesti mai putin decit pe borne, ceea ce ar insemna ca pe undeva pe la alternator ai o problema (punte, colector, carbuni..ce scriam mai sus). Sau, verifica si instrumentul de masura, poate fi dereglat. Din cite stiu acel fir in plus se leaga la + alternator, de unde isi ia inca o referinta de tensiune, pentru cazurile enumerate (diferenta de tensiune intre + alternator si + releu - acea cadere pe contactul cu cheie). Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#100
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
hmmm... daca si acel fir este de tot pentru o tensiune de referinta... in cazul in care alternatorul nu incarca suficient... sau prea mult (am si acum un releu de incarcare cu fir pe alternator si am exact aceleasi valori ca si cu unul standard) ar fi trebuit sa regleze tensiunea chiar daca cel cu papuc ce trece prin blocul de lumini nu functioneaza...
deci tot problema ca nu ajunge semnal de la releu la excitatie... ar fi.. aparatul de masura e nou si problema de incarcare e confirmata si de indicatorul de bord... care tot pe rosu - sta oricum in citeva ore o sa aflu exact mersi |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Gaba |
![]()
Post
#101
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
ok...
deci masurat azi... valori noi baterie +baterie 12.12 volti alternator +alternator 12.12 volti masa altermator +releu incarcare... 11.76 masa alternator +bobina 11.74 excitatia e ok nu e intrerupta... am incercat si sa trag +de la baterie la excitatie ... nici un rezultat... aceleasi valori poate trebuia sa astept mai mult? testat sub un minut cu motorul oprit bateria are 12.28 volti sa curat alternatorul? eventual stie cinevace valori trebuie sa aiba intre infasurari? sau e suficient daca trece curentul fara rezistenta prea mare? ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Mr.M |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o dificultati in ceea ce priveste incarcatul bateriei la o dacia 1310 Li.Am citit ceea ce s-a postat mai sus si nu imi regasesc "problema". Indicatorul de la bord sta in zona rosie,pe "-".
(*)In timpul mersului nu incarca deloc DAR in momentul in care tin apasat ambreiajul, acul indicator se deplaseaza catre zona alba(si imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj acul se deplaseaza din nou catre "-"). (*)In momentul in care apas pedala de frana acele tuturor instrumentelor de bord se misca putin. (*)In timpul mersului,cand scot masina din viteza se restarteaza RadioCasetofonul. (*)Ledul de la alarma sta aprins in timpul mersului. _Am schimbat bateria(cu o alta,de pe alta masina) dar degeaba.Aceleasi "simptome"; _Am verificat bornele de la baterie si firele de la alternator; _Nu am posibilitatea de a masura tensiunea; Ma voi duce la service dar inainte de asta....as dori sa stiu care ar fi cauza?Se poate rezolva "in parcare"?Cat ma costa?(piese,manopera).In principal as dori sa imi dati un diagnostic... Va multumesc! This post has been edited by Mr.M: 18 Apr 2006, 18:34 |
--------------------
Dacia
Berlina, LGN
2002, 2008
- B-56,46, ***
|
|
electric |
![]()
Post
#103
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mr.M @ 18 Apr 2006, 19:33) Am si eu o dificultati in ceea ce priveste incarcatul bateriei la o dacia 1310 Li.Am citit ceea ce s-a postat mai sus si nu imi regasesc "problema". Indicatorul de la bord sta in zona rosie,pe "-". (*)In timpul mersului nu incarca deloc DAR in momentul in care tin apasat ambreiajul, acul indicator se deplaseaza catre zona alba(si imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj acul se deplaseaza din nou catre "-"). (*)In momentul in care apas pedala de frana acele tuturor instrumentelor de bord se misca putin. (*)In timpul mersului,cand scot masina din viteza se restarteaza RadioCasetofonul. (*)Ledul de la alarma sta aprins in timpul mersului. _Am schimbat bateria(cu o alta,de pe alta masina) dar degeaba.Aceleasi "simptome"; _Am verificat bornele de la baterie si firele de la alternator; _Nu am posibilitatea de a masura tensiunea; Ma voi duce la service dar inainte de asta....as dori sa stiu care ar fi cauza?Se poate rezolva "in parcare"?Cat ma costa?(piese,manopera).In principal as dori sa imi dati un diagnostic... Va multumesc! vezi ca este posibil sa ai masa slaba . |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Poseidon |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
verifica intinderea curelei de alternator,apoi cu un voltmetru digital tensiunea de incarcare!
|
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@ Gaba: diferentele alea de tensiune is IMENSE!
In fine, pentru asta va trebui sa cureti bine legaturile. Tensiunile sint masurate doar la relanti sau si la turatii mai mari? Cu consumatori ce tensiuni ai? Eu zic in prima faza sa demontezi borna - a bateriei, apoi firele cu papuc de pe borna + alternator, demontezi capacul din plastic de pe punte si masori puntea. Daca intre + si oricare din cele 3 fire de pe punte sau intre - si cele 3 fire ai fenomenul de "conductie in ambele sensuri", macar una din diode e strapunsa. Pentru a o identifica pe cea in cauza trebuie dezlipite firele de la punte (sau deconectate din piulite-sint doua modele de punte). Apoi demontezi alternatorul de pe masina si demontezi suportul portperii; vei vedea carbunii, vezi ce lungime activa mai au, cum se prezinta acele inele colectoare. Functie de asta tragi concluziile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Acum 2000 km i-am schimbat releul de tensiune (cel vechi, tot, electronic, baga 17 V la 2000 rpm). Dupa ce l-am schimbat am verificat tensiunea la bornele bateriei si aveam 12,4 V la 2000 rpm. Acum, cand am fost la revizia instalatiei de GPL, au gasit 16,5 V la 2000 rpm. Nu stiu ce sa-i mai fac, sa schimb iarasi releul, parca s-a dus prea repede. Cei de la gaz mi-au zis ca e pericol sa prajesc comutatorul de GPL si costa 100 RON.
Mi-amintesc ca atunci cand am schimbat releul am facut un scurt cu cheia si am topit putin firul ala impletit. Dar, verificarea tensiunii (12,4 V) am facut-o dupa ce "am parlit" firul ala. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Foarte posibil releu defect dar fa si masuratorile de mai sus. Fa o comparatie intre tensiuni.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Eu am cel mai penal releu, adica de metaplast, dar functioneaza perfect. Fata de cel electronic vechi are un fir in plus (detectare curent de incarcare direct pe alternator, nu prin contact).
Atasez schema de la el, mi se pare utila. Attached thumbnail(s) releu.jpg ( Size: 352.61k ) Number of downloads: 4880 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#109
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Datorita faptului ca acul din bord statea tot pe minus am masurat tensiunea de incarcare.
La relanti am 14,09, la 2000 rpm am 14,09, cu faza lunga 13,90. La ultima masuratoare aveam 14,25 la relanti, 14,30 la 2000 rpm, si 14,35 cu faza lunga. E normal? de ce a scazut asa? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Meserie |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 15 May 05 ![]() |
Nu stiu daca e normal, dar atunci cand ploua si sunt nevoit sa pornesc aeroterma, dezburirea lunetei si stergatoarele, nu mai merge semnalizarea. Daca opresc unul din consumatori, incepe sa mearga semnalizarea. Nu este de la diode, ca le-am schimbat de curand. ce altceva poate fi?
This post has been edited by Meserie: 20 Apr 2006, 18:40 |
--------------------
Dacia 1310 berlina
1997
- CT-52-PON
|
|
electric |
![]()
Post
#111
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Meserie @ 20 Apr 2006, 18:39) Nu stiu daca e normal, dar atunci cand ploua si sunt nevoit sa pornesc aeroterma, dezburirea lunetei si stergatoarele, nu mai merge semnalizarea. Daca opresc unul din consumatori, incepe sa mearga semnalizarea. Nu este de la diode, ca le-am schimbat de curand. ce altceva poate fi? ai cumva releu mecanic la semnalizare?pune unul electronic. |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
gti98 |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Meserie @ 21 Apr 2006, 04:39) Nu stiu daca e normal, dar atunci cand ploua si sunt nevoit sa pornesc aeroterma, dezburirea lunetei si stergatoarele, nu mai merge semnalizarea. Daca opresc unul din consumatori, incepe sa mearga semnalizarea. Nu este de la diode, ca le-am schimbat de curand. ce altceva poate fi? UAU! Parca-i masinuta mea! Noroc ca s-a intrerupt rezistenta de dezaburire, dar tot se simte o schimbare considerabila de viteza a semnalizarii de directie daca pornesc ventilatorul aerotermei! Uite ce bube am eu: In primul rand, alternatorul de Sacele de 500W e cam mic! In al doilea rand, cureaua standard de Dacia 1300 e prea lunga (cu intinderea la maxim nu se tensioneaza indeajuns), asa ca nu poate genera suficient. Solutia 1: modificat intinzatorul. Solutia2: inlocuit alternatorul cu altul de putere mai mare; aici apare problema unei prinderi diferite, fulie, regulator, plus costuri directe (alternatorul propriu-zis) Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
gti98 |
![]()
Post
#113
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Si pentru ca multi isi pun problema defectarii diodelor de pe alternator:
De cele mai multe ori (din puntile defecte pe care le-am vazut/masurat eu) se defecteaza cate 2 diode. Defectarea fie si a unei singure diode reduce FOARTE mult curentul debitat de alternator (simptomul scaderii puternice a indicatiei voltmetrului la cuplarea unui consumator, de ex. aprinderea farurilor, aeroterma, dezaburire). Releul deficient altereaza tensiunea de cele mai multe ori indiferent de functionarea consumatorilor (exceptie: masa comuna-si proasta- cu farul din stanga) Periile (carbunii) si infasurarea rotorica se defecteaza mult mai rar (de mai multe ori ca urmare a "interventiei" nepriceputilor.....) Echipamentul auto e destul de robust, dar nimic nu va rezista unui ciocan suficient de mare...Daca nu stiti clar si logic ce aveti de facut, nu va apucati sa faceti scurtcircuite sau intreruperi "dupa ureche" sau "sa vedem ce se intampla" NU va rusinati sa cititi, sau sa intrebati (desi uneori "folclorul" e incredibil de aiurea) Orientati-va spre cei care isi regleaza si remediaza singuri masina, "pe vazute" nu dupa cei care se lauda dar daca s-a ars un bec dau fuga la "nea Sandu"...... Bazati-va pe logica si nu va jenati sa mai aruncati o privire prin fizica de a X-a... Altii au spus destule despre scule, marimi, polaritati; recititi si celelalte post-uri. Si in fine dar nu in ultimul rand BAFTA!!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Gaba |
![]()
Post
#114
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
hello lume... is fericit
![]() una bucata alternator cu periile duse (in loc de 4ohmi cit trebuia sa aiba circuitul avea intre 50 si 500) ... rezultat ... degeaba comanda releu curent... ca alternatoru nu avea de unde ![]() a doua bucata alternator pe care apareau aceleasi simptome ... era cu un fir dezlipit de pe colector (cred ca asa i spune la chestiile alea de cupru pe care vin periile ) deci bobina de pe rotor nu facea circuit inchis ... la masurare nu aparea nici o rezistenta un sfat pentru cei care patesc ca mine... daca apelati la prieteni pentru piese de schimb "cu imprumutul"... daca puteti masurati ceea ce primiti... sau verificati daca totul e in regula ... altfel o sa aveti parte de multe injuraturi si nervi tociti... si logica risipita ![]() mii de multumir domnule DiaconuLiviu si celorlalti de la care am furat cite o idee pornire usoara ![]() ![]() ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Meserie |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 15 May 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310 berlina
1997
- CT-52-PON
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 20 Apr 2006, 17:22) Datorita faptului ca acul din bord statea tot pe minus am masurat tensiunea de incarcare. La relanti am 14,09, la 2000 rpm am 14,09, cu faza lunga 13,90. La ultima masuratoare aveam 14,25 la relanti, 14,30 la 2000 rpm, si 14,35 cu faza lunga. E normal? de ce a scazut asa? Cred ca bine pentru ca urmeaza vreme calda si protejeaja bateria de fierbere. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#117
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 21 Apr 2006, 08:00) In primul rand cand am masurat si mi-a dat 14,25 erau 5 grade, cand mi-a dat 14,09 erau 20 de grade, plus caldura motorului, cam 25-30. O sa masor dimineata pe racoare sa vad diferentele, ca am fost informat recent ca unele relee electronice au pastila termica..si in poza lu' Zeheiu vad asa ceva ![]() In cazul asta, releul meu cu pastila termica chiar isi face treaba, si nu am de ce sa imi fag griji. Tin sa precizez ca releul are 10 ani, e cel original de pe masina, si ultima baterie care am avut-o, evident incarcata de acelasi releu a tinut 8(OPT) ani de zile ![]() This post has been edited by argon: 21 Apr 2006, 07:52 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#118
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am masurat incarcarea pe racoare, am 14,25, cand e cald afara am 14,09, deci e clar, releul are pastila termica, pentru protejarea bateriei.
Ia zi extension, mult laudatul(de catre tine) releu mecanic are asa ceva? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
@argon - eu NU am zis ca releul mecanic e mai bun, eu doar am intrebat !
Drept urmare ieri mi`am luat releu facut de ipee. ![]() Am o porcarie de voltmetru, dar nu stiu sigur daca e stricat, in sensul ca imi masoara aceiasi tensiune si la relanti si la 2000 de ture(asa facea si iarna cand nu prea porneam motorul, dar am fost in primavara(!), deci cand era mai intremata bateria, la un electrician si pe voltmetru lui crestea/scadea tensiunea in fctie de turatie).Totusi daca pun consumatori se simte si pe voltmetrul meu. E el de vina sau are masina ceva? Am schimbat releul cu unul de la curtea de arges(asta nu are pastila d`aia termica? - http://www.ipee.ro/index1.html -) si am curatat bine piulitele de pe`acolo deci e totul bine (in acea regiune). Cum sunt omul scurt`circuitelor cand am strans borna + a bateriei am facut scurt cu masa prin cheie (sper ca e ultimul scurt ce il fac ca altfel tot ma tai de nervi). Probabil de aia imi incarca, pe moment cu 13.7-8(dupa voltmetrul meu) la orice turatie, iar acul din bord imi sta la un sfert pe alb (fara consumatori). Asa mi s`a intamplat si dupa ce am facut scurt la blocul de lumini (statea tot la un sfert), dar si`a revenit dupa o vreme, la cu o idee in dreapta fata de mijloc. Oricum nu mai scade asa de usor, la aprinderea farurilor de exemplu, pe cum scadea cu releul vechi. This post has been edited by eXtenSion: 22 Apr 2006, 20:26 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Imi laudam releul. Ieri am luat pe Delul Negru o ploaie cum n-am vazut de multi ani, si dupa aia incarcare- cucu. Am luat unul la fel, dar nu de Metaplast.
Trebuie sa gasesc o metoda de protejare a releului pt. ca la nova e pus chiar in fata, deasupra radiatorului. Scurt intre + de la baterie si fierul care tine bateria am facut si eu de mai multe ori. Nu cred sa afecteze ceva. This post has been edited by Zaheiu: 22 Apr 2006, 20:23 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:53 |