DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Asiban si BT Asigurari: seriosi sau nu ?, Evaluarea masinii avariate. Cum? Cat?

AlinREHAU
post 8 Nov 2006, 20:05
Post #1


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Buna ziua , am si eu o problema pe care as vrea sa o impartasesc cu membri clubului si sa le cer si eu un sfat despre ce ar trebui sa fac . In data de 26 oct 2006 conduceam inspre casa cu masina mea dacia supernova clima din 2002 , in fata mea era o duba de la o firma de transport international (nu vreau sa ii dau numele ) bun face tipul la stanga , fac si eu , dupa 30 m tipul se opreste , ma opresc si eu ... merge mai departe si in prima intersectie se trage pe dreapta , eu vin din urma de la vre-o 20 m , cand ajung in dreptul lui tipul intoarce masina in mijlocul strazii blocand tot drumul , am franat dar degeaba am intrat cu partea dreapta in el (fata dreapta ) vine politia , il gaseste vinovat ... totul ok pana aici . A doua zi de dimineata am fost la asigurarea lui , la asiban unde mi-au spus ca pe masina mea nu imi pot da mai mult de 59mil pt reparatie avand in vedere nr de ani si nr de km (80k) , am hotarat atunci sa o fac pe casco meu pt ca acolo e asigurata la 111mil ,domnii de la BT u au prea fost de acord dar pana la urma au deschis un dosar de dauna pe casco de unde prin regres luau cei 59 mil de la asiban si restul il puneau ei . dupa ce am fost in service cu masina devizul anticalcul a iesit undeva la 96mil .
Inspectorul de la BT nu a fost de acord si a spus ca vrea sa il verifice el , ne-am inalnit cu totii (mecanic, eu si dl inspector) la service , imi pare rau ca nu am inregistrat video toata discutia de acolo ... Ideea e ca masina are compresorul de la clima cu axul vizibil indoiat plin de ulei ,la care dl inspector zice ca nu are nimic ... cu greu mecanicul l-a adus la concluzia ca e bulit , apoi in interiorul masinii placa din dreapta pe unde iesa caldura la picioare s-a rupt cu tot cu o bucata din corpul aerotermei , ei bine reactia inspectorului a fost foarte gretoasa ca sa zic asa ... a spus ca aia chiar nu e chiar asa de stricata si nu trebuie schimbata , ei bine cam asa s-a desfasurat cam toata verificarea , dupa ce inspectorul a vazut ca intradevar depaseste valoarea de dauna totala a spus ca sa ma duc sa caut o epava de unde sa iau un radiator ,un far etc ca sa ies mai ieftin ... eu m-am suparat atunci ca mie nu imi comvine sa dau 8mil la casco pe an ca sa imi fac masina ca imi fac masina cu piese vechi care nici nu mai sunt la standardele de fabricatie ... atunci am mers cu o cerere la directorul de sucursala de la BT si l-am reclamat pe dl inspector si , mai mult am intrat in audienta la director si am discutat cu el . Am vb cu el si i-am spus ca am vrut sa ma duc la CSA dar am zis sa rezolvam problema fara sa intervenim cu CSA OPC etc ... el a zic ca o sa se rezolve problema , mai pe seara (luni) ma suna dl inspector si imi spune ca trebuie sa vin sa discut cu el "ca am discutat o chestie dar eu fac altceva si daca pot da vin in 10 15 min ca daca nu o lasam pe saptamana viitoare " ei bine am travesat orasul in goana sa il prind si am vb cu el . Ei bine el a zis sa ma duc sa fac un alt deviz la un alt service (nu dau nume)care e scump ... ok asa am facut am dus masina acolo si astept acum devizul .

Inrebarile mele sunt:
Cine plateste devizele anticalcul , transportul masinii de la accident la service-uri (tractata) , paza si depozitarea masinii in service (Am pe toate factura ), timpul pierdut de mine ?
Daca intradevar e asa cum zice el (dl inspector) ca daca devizul depaseste 80%din casco el imi evalueaza epava (piesele bune de pe ea) la 40% din valoarea lor de magazin ? Nu mi se pare corecta evaluarea asta din cauza ca piesele de schimb sunt mai scumpe (ma refer ca e mai scump sa iti faci o masina din piese de schimb decat sa o cumeri de noua )
Adica imi fac casco la 111 mil si daca reparatia costa 100mil si ei imi dau numai 60 %din valoarea casco unde ies ? platesc eu de la mine 40 mil de la mine din buzunar ... asa de nevinovat , unde sa mai pun ca daca evalueaza masina cu prea mult poate ieseam mai bine cu aia 59 mil de la Asiban . Ei bine nu mai inteleg dupa ce ca tre sa mai pun bani de la mine pt reparatie nici nu primesc toti banii de la casco adica nu e o suma fixa . Am citit ghidul casco . sa vad cum iesa treaba pana la urma
Sunt dispus sa merg pana la capat cu ei CSA OPC nu ma opresc deloc , ii dau in judecata , cred ca inspectorii de la asigurari in general sunt pusi acolo ca sa manance nervii si timpul oamenilor . Adica cum vine chestia asta ma suna de luni la ora 16 si imi spune ca daca nu vin in 15 min vorbesc cu el saptamana viitoare .

Arata asa pt ca am mai tras eu putin de ea din fata ca sa nu se rupa cauciucul in intaritura de bara , radiatoare sparte motor mutat din loc ,cutie de viteze blocata ,borcan antigel spart , filtru de aer spart, torpedou spart la sofer sub volan spart aeroterma crapata parbriz spart , vopsitorie pe aripi portiere capota bara cupola , lonjeron strabm ,cadru motor srtamb si mai sunt multe multe altele , motorul a ajuns aproape pana in compartimentul aerotermei
DSC02919.JPG ( Size: 319.13k ) Number of downloads: 405
[attachmentid=38337][attachmentid=38338][attachmentid=38339]


Va multumesc anticipat pt raspunsurile care ma vor ajuta in problema asta .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msn2
post 8 Nov 2006, 20:48
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 8 November 06




Platforma de la locul accidentului la service e platita de asigurator.
Toate piesele avariate si care nu se pot repara (piese plastic) se inlocuiesc fara discutie.
ce iti recomand este sa faci o constatare in scris impreuna cu un service Dacia in care sa fie trecute in clar piesele care nu pot fi reparate de catre ei, si pe care sa il depui la dosar cu numar de inregistrare.
Daca deviz depaseste 80% din suma asigurata atunci se declara dauna totala si tu primesti cei 80% si ramai cu epava. Alta solutie este sa negociezi cu asiguratorul sa ia ei masina si sa-ti dea toata suma, sau macar sa iti caute un cumparator pentru cele 20%.
Oricum daca nu obtii minim 80% neaparat trebuie sa faci reclamatie la CSA.



This post has been edited by msn2: 8 Nov 2006, 20:51


--------------------
SKODA/RENAULT OCTAVIA/MEGANE2.1 1.9TDI/1.6 16V - xx xx xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 8 Nov 2006, 21:26
Post #3


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Te pot ajuta cu niste detalii pentru ca lucrez in asigurari, in alt departament decat daunele dar nu asta conteaza. Voi incerca sa iti raspund cat mai la obiect si cat mai pe intelesul tuturor.
1) Transportul masinii pana in momentul intrarii in service-ul recomandat de societatea de asigurari il suporta asiguratul doar daca prin polita nu se prevede altfel....daca aveai un fel de asist plus sa te tracteze de unde ai ramas pana la service era altceva; din momentul intrarii in service suporta asiguratorul cheltuielile;
In ceea ce priveste calculul daunei, stiu ca este masina ta si esti suparat si e normal sa fie asa, toti in situatia asta ne-am simti la fel dar.....atunci cand masina este avariata intr-un procent mai mare de X% se considera se considera dauna totala iar despagubirea este egala cu suma asigurata minus materialele recuperabile de pe masina minus uzura masinii la momentul acela.
In acest fel, primul element din aceasta ecuatie, SUMA ASIGURATA este egala cu valoarea "din nou" a masinii minus uzura. Uzura este un anumit procent (10%) pentru fiecare an de vechime al masinii. Pe langa vechimea in ani se mai coroboreaz aspectul exterior si nr de kilometrii. In ziua de azi suma asigurata la contractele Casco se ia din catalogul APIA care prezinta preturile pentru toate modele de masini in functie de anul fabricatiei.
Al doilea element: stabilirea despagubirii. Despagubirea este daune minus materiale recuperabile. MAterialele recuperabile sunt si ele sub influenta calcului uzurii; nu o sa ti le ia in calcul la pret de magazin; sunt uzate X ani indiferent cum arata.
Cat despre partea cu inlocuitul pieselor: bineinteles ca astia incearca sa te convinga ca piesa X merge reparata si nu trebuie inlocuita pentru ca in interiorul societatii de asigurari se fac niste rapoarte la perioade regulate de timp iar ei trebuie sa prezinte un dosarel cu daune mai mic va dati seama nu?


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 8 Nov 2006, 21:47
Post #4


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Da , multumesc ... ar fi bine sa fie asa ... dar ce zice atunci dl inspector de piesele care raman la valoarea de 40% stie cineva ? e adevarat ? Tipul e suparat pe mine ca m-am dus cu cerere inregistrata la directorul de sucursala , si m-am dus pornit rau ... se vedea pe fata mea. Citat din cerere :
"Subsemnatul ..... domiciliat in ..... posesor al CI ..... si al politei de asigurare Casco ..... emisa la data de 26 07 2006 solicit prin prezenta sa ma ajutati in dosarul de dauna pe care il am cu BT Asigurari din data de 26 10 2006 intrucat inspectorul de daune doreste sa imi repare masina cu piese second-hand , mentionez ca dauna a survenit in urma unei tamponari cu o autoutilitara de la firma ..... al carei conducator a intors in intersectie fara sa se asigure , din procesul verbal emis de politie reiese faptul ca el este vinovat si pot face masina in baza politei lui de asigurare obligatore .....de la firma de asigurari Asiban . Am mers cu masina in service si devizul emis de acestia se ridica la valoarea de 96 mil , de la firma de asigurari Asiban nu pot lua pt reparatii decat suma de 59 mil deci am hotarat sa fac masina pe casco meu intrucat nu am banii necesari sa acopar difrerenta de bani pana la valoarea reparatiei . La verificarea devizului de catre inspectorul de daune , acesta a spus ca aia merge asa , aia trebuie schimbata … eventual ca sa nu depasesc plafonul de reparatii as putea sa merg si sa caut eu o epava avariata pe spate si sa cumpar de acolo piesele necesare reparatiei . In speranta ca aseasta problema se va rezolva va multumesc anticipat "

Era asa de suparat si de pornit smile.gif)))))


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 9 Nov 2006, 10:46
Post #5


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Este foarte posibil ca in situatia ta sa se ajunga la dauna totala. Vezi ca nu exista nici o prevedere care sa specifice la cat se evalueaza epava (piesele bune de pe masina). Asa cum am scris si in ghidul casco, nu te poate obliga nimeni sa accepti propunerea lor. Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa obtii de la ei o decizie a lor privind stabilirea cazului de dauna totala si propunerea lor privind suma cu care sa te despagubeasca (diferenta dintre suma asigurata si valoarea evaluata de ei a epavei). Daca nu esti de acord cu valoarea propusa de ei pentru epava, tu trebuie sa actionezi pe mai multe cai (firme de dezmembrari, anunturi in presa, annturi pe internet) in sensul incercarii de a obtine un pret cat mai bun pe epava. Cu dovada acestor incercari trebuie sa te intorci la asigurator cu propunerea celui mai bun pret astfel obtinut de catre tine.
Per total, sfatul ar fi ca, daca in momentul in care primesti prima decizie scrisa de la ei nu esti de acord cu suma propusa, sa le comunici ce ai de gand sa faci si daca ei tot nu sunt dispusi la negociere, sa iti angajezi un avocat si sa folosesti toate armele de care poti dispune. Repet: nu exista nici o norma CSA sau a altcuiva care sa spuna cum se evalueaza o epava (exista doar reglementari interne ale fiecarui asigurator, dar astea nu-ti pot fi impuse tie - clientul), aceasta se stabileste prin negociere, iar daca negocierea esueaza, in instanta.

Succes.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 9 Nov 2006, 12:17
Post #6


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Multumesc mult pt ajutor . Asa am sa procedez . cheltuielile de judecata le platesc ei daca pierd,nu? Eu am 2 masini si am cum sa ma misc ... am timp sa ajung pana in panzele albe cu ei .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 9 Nov 2006, 12:20
Post #7


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Cheltuielile de judecata (inclusiv onorariul avocatului castigatorului) le suporta cel care pierde procesul. Eu asa stiu, dar cel mai bine te poate informa chiar avocatul.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 9 Nov 2006, 17:01
Post #8


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.861
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




In contextul in care si eu am o problema cu Asiban, intreb cum s-a ajuns la acea suma modica, daca valoarea de Casco este alta? Inteleg o diferenta de 10 - 15% mai jos de Casco pe RCA, dar nu la jumate...Ar trebui sesizat CSA si in cazul Asiban.


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 9 Nov 2006, 22:02
Post #9


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Treaba asta se stie ca la RCA masinile , sunt sub evaluate MULT adica eu cumpar masina din 2002 mai cu 123mil acum trei luni si Asiban prin RCA imi dau max 59 mil , aceeasi chestie a e si in cazul fratelui meu care in intersectie a fost lovit din spate de unul neatent ca asigurare RCA la Asitrans , aia i-au spus ca da , e dauna totala pt ca a fost devizul la 120mil si maximul pentru masina lui DSN clima 2001 pe care el acum 4 luni a dat 3700Euro este de 67mil , el a mers la persoana care l-a lovit in spate si i-a spus ca sa gaseasca service sa ii faca masina in banii astia sau daca nu sa ii achite diferenta pana la valoarea care o da RCA -ul . asta a gasit un service cu 80 si ceva de mil ... si i-a dat diferenta . dupa 20 de zile de asteptari frate-miu astepta banii de la asigurari ... dosarul da la Bacau a plecat la Bucuresti unde aia nici nu se apucasera de el , dupa 2 -3 zile s-au apucat si a iesit in loc de 67 mil vreo 35mil ... de ce ? pt ca aia de la Bacau pana la Bucuresti parca au telefonul fara fir ... din modelul clima a ajuns europa , unde sa mai pui ca aia vor factura in original de la achizitia de noua a masinii , doamne pai este al 3-lea proprietar cine mai stie unde e factura aia ... bine ca mie nu mi-o cer astia ideea e ca aia intr-o poza au vazut ei ca cica ar avea o pata de rugina pe o aripa pe undeva si de la procentul de 45%sau cat ii dadeau la inceput au ajuns sa ii dea 35%din care mai scad inca 25%valoarea epavei ... deci primeste mai putin de 50mil pe o masina care el a dat un pumn de bani si pentru care a facut un credit pe 10 ani . BATAIE DE JOC !!! nu se poate asa ceva oameni buni ,doamne fereste sa ma loveasca cineva pe mine cu break-ul din 96 ' ca nu mai primesc nimic ... il pun pe ala sa imi aduca masina din anul ala , nu ma mai complic cu asigurarile ...
In contractul meu casco , pe care l-am citit abia pe jumate ca e lung scrie urmatorul lucru " Se va considera vopsirea intregului autovehicol atunci cand este afectata cel putin 50% din suprafata exterioara a acestuia , ca urmare a daunelor produse din riscuri cuprinse in aceasta asigurare" deci daca am 2 aripi , cupola ,1 portiera ,capota si bara cred ca depasesc 50 % nu? Interesanta chestie si buna de stiut.


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 17 Nov 2006, 22:01
Post #10


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




In primul rand vreau sa zic ca nu imi aparea butonul de "edit " ca sa pot edita postul anterior . Apoi m-am mai linistit asa putin dupa ce am facut o raza si aia au spus ca nu am coaste rupte acolo unde nu pot sa dorm pe partea aia ... De 2 saptamani aproape sta masina mea parcata in service-ul ala in care m-a trimis dl inspector de la casco si nici nu s-au uitat la ea sa ii faca devizul anticalculatie . Intrebarea mea este , bineinteles daca stie cineva , cam care sunt termenele astora cu asigurarile ? Adica in cat timp trebuie sa despagubeasca dauna si de la ce data , adica de la accident sau de la data finalizarii actelor ? pt ca eu am impresia ca totusi inspectorul intentionat a dus masina in service-ul ala unde a pus o " pila " pt mine ... of . intreb asta atat pt mine cat si pentru fratele meu care are dosarul incheiat de 40 de zile , adica a semnat ca e de acord cu despagubirea care au propus-o aia si totusi aia trag de timp , mai mult au zis ca ii dau mai putin , am niste pile la presa si cred ca le trimit presa pe cap ca sa le fac putina reclama la bataia asta de joc .
Atasez la post chestia pe care i-au dat-o lui frate-miu ca fiind calculatia la masina lui si acordul de plata ca sa zic asa ... pt ca mi se par dubioase[attachmentid=38872]


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 17 Nov 2006, 23:05
Post #11


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




In primul rand ca din 2001 pana-n 2006 sunt 5 ani... Deci n-a calculat bine devalorizarea.
Apoi ce a vrut sa zica cu 58%, aia e devalorizarea? Ca pt. a obtine valoarea actualizata (sau cum s-o chema) a inmultit valoarea de nou cu restul de 42% din care a scazut 25% valoarea epavei (nu esti obligat sa accepti aceasta valoare, dar daca tu zici ca obtii pe ea mai mult...).

This post has been edited by GoGu: 17 Nov 2006, 23:05


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msn2
post 17 Nov 2006, 23:09
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 8 November 06




polita rca functioneaza pe baza intelegerii dintre 3 parti: asiguratul(cel vinovat de accident), pagubitul(tu) si firma de asigurari care a emis tichetul rca.

daca cei trei sunt de acord atunci pagubitul isi recupereaza de la asigurator paguba suferita.
Paguba este cuantificata de o factura de reparatie sau de un deviz de reparatie.
Daca valoarea devizului depaseste valoarea bunului avariat atunci se aplica textul din normele rca : Art. 35. - (1) Despagubirile pentru autovehicule nu pot depasi cuantumul pagubei, diferenta dintre valoarea autovehiculului la data producerii accidentului si valoarea ramasa si nici limita maxima a despagubirilor stabilita potrivit art. 7.
(2) Prin valoare ramasa se întelege valoarea acelor parti din autovehicul ramase neavariate, cuprinse între 0,1% si cel mult 25% din valoarea autovehiculului, la data accidentului.

calculul valorii auto la data daunei se calculeaza conform aceluiasi ordin:
http://www.csa-isc.ro/index.php?option=com...d=189&Itemid=92

Deci ca sa nu mai pierzi timp trebuie sa obtii un deviz si cu el sa te duci la asigurator unde completezi o cerere de despagubire in care treci suma din deviz sau daca depaseste valoarea auto scazi max 25% si o depui la dosar (iei si o copie cu numar de inregistrare). Din data in care ai depus cererea asitrans este obligat ca in 20 zile calendaristice sa iti dea banii sau in 15 zile sa te instiinteze in scris ce obiectii are la suma ceruta de tine.

cel mai bine este sa citesti normele rca unde gasesti toate lucrurile care sa te ajute.

This post has been edited by Tudor: 20 Nov 2006, 19:54


--------------------
SKODA/RENAULT OCTAVIA/MEGANE2.1 1.9TDI/1.6 16V - xx xx xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 18 Nov 2006, 00:19
Post #13


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Multumesc pentru raspuns , asta e mai mult pentru fratele meu smile.gif . si eu cum ar trebui sa procedez avand in vedere ca nu am fost vinovat eu si totusi o fac pe casco meu cu regres la aia de unde era asigurat vinovatul .

Nu e vorba ca nu e de acord ci ca aia de la Bucuresti de la Asitrans vor sa mai scada din valoarea ei .

Se pare ca este o rezolvare pana la urma in cazul fratelui , unde aia au scris acea calculatie si frate-miu a semnat-o , ei aveau dreptul LEGAL sa contreste acel calcul in termen de 15 zile daca nu , sa plateasca banii in 20 de zile .
Legea spune asa :
Plata despagubirilor

Art. 45. - (1) Asiguratorul RCA va efectua plata despagubirilor în termen de cel mult 20 de zile calendaristice de la data depunerii de catre persoana pagubita a ultimului document necesar finalizarii dosarului de daune. Persoana pagubita va specifica în cererea de despagubire modalitatea de plata: în numerar sau prin ordin de plata, în cont bancar personal sau în contul bancar al unitatii de specialitate care a efectuat reparatia.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si în cazul în care în drepturile persoanei pagubite s-a subrogat asiguratorul acesteia, conform prevederilor art. 22 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
a) daca nu exista obiectiuni asupra sumelor solicitate, acestea se vor achita în cel mult 20 de zile calendaristice;
cool.gif daca exista obiectiuni asupra acestor sume, acestea se vor comunica solicitantului în termen de cel mult 15 zile calendaristice, urmând ca în termen de cel mult 20 de zile calendaristice de la solutionarea obiectiunilor sa se efectueze plata.
(3) Fata de termenele prevazute mai sus, asiguratorul RCA va reactualiza cuantumul despagubirii cu o cota procentuala de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere în efectuarea platilor.

Credeti ca daca dupa mai mult de 30 de zile aia vin cu pretentii de genul : " stai ca nu ne-am apucat inca de dosar , si abia peste 2 zile cand sunt sunati din nou spun ca ei au vazut o pata de rugina intr-o poza si se modifica suma de platit ... unde mai pui ca ei nu au facut poza la bordul masinii si vor sa o faca acum ... dupa aproape 2 luni de la accident "

- am putea sa ii dam in judecata ?
- sa sesizam CSA-ul ? ... in privinta CSA, el(f ratele ) a timis un mail cu TOATE datele problmei dar se pare ca nu a primit nici un raspuns din partea CSA
- mai au dreptul sa vina cu astfel de pretentii daca timpul lor legal s-a scurs ?
- am putea apela chiar la presa ca sa stie toata lumea cat de frumos isi bat joc de oamenii care nu stiu legea si ei profita de chestia asta ?


Am cautat pe site-ul CSAdar nu am gasit chestiile astea despre casco ... sunt ?

This post has been edited by AlinREHAU: 18 Nov 2006, 09:27


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 18 Nov 2006, 12:44
Post #14


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Casco nu e asigurare obligatorie, deci nu are Lege sau Norma CSA. Este cuprinsa in Legea Asigurarilor. Pentru casco trebuie sa folosesti prevederile Contractului (Politei).


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marss41
post 20 Nov 2006, 19:17
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 20 November 06
From: Oradea




Imi permit sa vin cu cateva precizari vis-a-vis de problema ridicata:
1.La despagubirile care se platesc in baza RCA suma asigurata la data evenimentului se calculeaza in baza unor norme stabilite prin lege si ar trebui sa fie valabile pentru toate societatile de asigurari.Suma asigurata este data de starea de intretinere a masinii (buna,medie, satisfacatoare) si vechimea auto la data acc. rezultand un coeficient de uzura care poate fi apoi corectat functie de nr. de km la bordul auto la data accidentului.
2. La asigurarile CASCO suma asigurata conditiile si ce se despagubeste se stabileste de fiecare societate de asigurari in parte.Odata ce le-ai semnat la incheierea politei de asigurare inseamna ca ai fost de acord cu aceste conditii.
3.La dauna totala se ajunge cand costul reparatiei (piese + manopera) depaseste suma asigurata.Aceasta se verifica prin intocmirea unui deviz antecalcul pe baza constatarii facute de catre un service autorizat (in general de reprezentanta acelei marci de auto).Daca devizul antecalcul este mai mare decat suma asigurata atunci:
-la CASCO se despagubeste suma asigurata din care se scade eventuala fransiza stipulata in polita si conditiile de asigurare orice negociere din partea societatii de asigurare privind o suma mai mica de plata neavand nici o justificare legala (cand te justifici legal trebuie sa mentionezi legea sau cond. de asigurare ,capitolul , articolul si aliniatul care iti permit aceasta )
-la RCA din suma asigurata stabilita ca la pct.1 se mai scade pana la max. 25 % reprezentand valoarea pieselor ramase neavariate in urma evenimentului
In general suma de despagubit se poate negocia cu asiguratorul atunci cand valoarea daunei se apropie de suma asigurata insa atunci recomand ca daca acceptati o suma mai mica sa negociati la sange in cat timp vi se va plati ( 5 -10 zile) iar in caz contrar sa se aplice penalizari.Binenteles aceasta se va face in scris.

Sper ca aceste precizari sa fie de folos.



--------------------
RENAULT LAGUNA II 2002 ,1,9 DCI 120 CP - BH11...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 20 Nov 2006, 22:24
Post #16


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




ca tot e vorba de Asiban am si eu o intrebare.
ati citit http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7985...Hash=f607404e10 ?
eu am si RCA si Casco la ei si ma intreb, Doamne fereste, daca o sa am probleme, astia au bani sa plateasca. sper sa nu ajunga ca Ardaful de care fug toate service-urile. Ati avut probleme cu ei?


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 20 Nov 2006, 22:35
Post #17


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Se pare ca totul se face in bataie de joc ... sa imi explice si mie cineva daca in momentul in care sucursala de la bacau a stabilit o suma de bani care se despagubeste atestata prin hartia aia de mana ... cu stampila se considera sau nu dosarul inchis ... ca daca nu se considera inchis asta inseamna ca ei au tot timpul din lume pana se hotarasc sa il inchida ... Ce vreau eu sa intreb este : cand stiu ca dosarul de dauna este inchis si ca trebuie sa astept banii ( asta in cazul fratelui cu asitrans-ul )


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dRg
post 21 Nov 2006, 09:03
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




Asiban=neseriosi. Amic cu dauna la ei si deja la anu nu vrea sa mai auda de ei.
Le zice pa din mers! De ceilalti nu stiu.


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marss41
post 21 Nov 2006, 09:32
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 20 November 06
From: Oradea




QUOTE(AlinREHAU @ 21 Nov 2006, 00:35)
Se pare ca totul se face in bataie de joc ... sa imi explice si mie cineva daca in momentul in care sucursala de la bacau a stabilit o suma de bani care se despagubeste atestata prin hartia aia de mana ... cu stampila se considera sau nu dosarul inchis ... ca daca nu se considera inchis asta inseamna ca ei au tot timpul din lume pana se hotarasc sa il inchida ... Ce vreau eu sa intreb este : cand stiu ca dosarul de dauna este inchis si ca trebuie sa astept banii ( asta in cazul fratelui cu asitrans-ul )
*



Un dosar de dauna se considera inchis din partea pagubitului atunci cand s-a depus si inregistrat cererea de despagubire de catre acesta.


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2002 ,1,9 DCI 120 CP - BH11...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marss41
post 21 Nov 2006, 09:35
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 20 November 06
From: Oradea




nu ai chiar tot timpul din lume ci cam 2 ani maxim 3 dupa care dosarul se inchide prin prescrierea termenului in care se poate de depune cererea de despagubire.


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2002 ,1,9 DCI 120 CP - BH11...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 23 Nov 2006, 08:14
Post #21


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Am facut un calcul la masina mea conform normelor RCA ... ei bine am 80000 km la bord deci sate in satisfacator ca stare , are 4 ani si un pic ... deci coeficient de uzura 50 % ...
Ideea e ca atunci cand am fist la RCA -ul Asiban sa vad ce pot obtine de acolo aia au spus de 59 mil ... si mie in calcul 50 % din 5700 euro ini dau cam 75mil .
Sfatuiesc pe toti care au probleme sa calculeze si ei cat au de luat , acelasi lucru se intampla si in cazul fratelui unde coeficientul de uzura vad ca se pune din burta dupa bunul plac al inspectorilor . Va zic si cum : Scrie pe procesul verbal de constatare stare buna , ajunge la calcul baga stare medie si cand ajunge la Bucuresti starea masinii este satisfacatoare , parca e telefonul fara fir . unde sa mai pun ca nici nu stiu astia ca din 2001 pana in 2006 sunt 5 ani nu 6 =))

Fratele a luat deja masuri si are avocat . Se lasa greu pt ei deja sta de 2 luni cu masina varza dupa hartogaraie .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 24 Nov 2006, 20:11
Post #22


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Cat timp au dreptul astia de la casco sa imi faca treaba asta ? Adica aduc un deviz de 96 mil si nu e de acord cu el , ma trimite la un alt service unde avea el o cunostinta probabil ca se cunosc , ca doar lucreaza impreuna si ce se intampla : Un sef de atelier face devizul care si asa nu includea vopsitorie totala la masina nici ce era rupt prin masina (sub volan, torpedoul si cutia aia de la ventilatie care are ventilatorul sau ce mai are ) , in fine ... vede axul compresorului de la clima este indoit si este curs ulei din el si nu costa decat 20 mil ... oricum ies la dauna totala ca e rupta masina in doua dar trage inspectorul sa fie piesele " bune " si imi taie compresorul de pe deviz , si nu e singurul lucru taiat care e varza , borcanul de antigel crapat e taiat , fulia de la compresor de pe arborele cotit si aia e stramba si a taiat-o .
Ce pot sa mai fac ? Am mers azi la masina unde zace de 3 saptamani si deja a inceput sa dispara de pe ea ba un plastic ba ... offff si am taiat cureaua de la compresor ca aia s-au uitat la compresor si au zis ca e bun dar nuici nu au rotit de fulia lui macar un cm , ei bine nu e stramb mult dar e stramb si plus de asta sub compresor este ulei curs din el . Astia o sa imi taie din casco 40 % din valoarea compresorului de 20 mil , compresor pe care eu de pe acum il pot arunca la primul cos de gunoi , isi bat joc de mine , asta ca sa se razbune probabil pt ca am mers cu cererea aia la directorul lui ... Unde sa ma adresez ? Unde si cine poate face o expertiza autorizata la masina aia care e varza . am doua devize de la doua service-uri ... unul ajunge la 96 mil dar e service de cartier ... si la service dacia la primul deviz a fost 110 mil a taiat compresorul a pus plasticaraia si acum e la 96 mil fara vopsitorie totala si fara compresor .
Nu imi comvine sa imi scada sun casco piese care sunt proaste , si unde sa mai pun ca la 40 % din valoarea de piesa de schimb nu le cumpara nimeni .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 24 Nov 2006, 20:38
Post #23


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




ar fi cateva lucruri de lamurit:

1. de intrebat inspectorul pe baza caror considerati tehnice a stabilit el ca respectivul compresor este bun, atat timp cat un service autorizat Dacia a spus ca e stricat? este el inginer auto autorizat Dacia? poate este nevoie sa-i fie reamintit ca in instanta opinia lui este nula in fata unui memoriu tehnic semnat de un inginer auto din service autorizat Dacia. poate ca este nevoie sa i se reaminteasca posibilitatea unei plangeri penale pentru abuz in serviciu in dauna intereselor private.

2. pana la urma ce ti-au propus: dauna totala sau reparare?

3. dauna totala se comunica asiguratului in scris, impreuna cu o propunere de valoare pentru epava (suma ce urmeaza sa se scada din suma asigurata, obtinandu-se astfel valoarea de despagubit). ti-au dat asa ceva?

4. presupunand ca ti-au propus o anumita valoare pentru epava, cum stai vizavi de suma? ai incercat sa gasesti cumparatori pentru epava? ti s-a oferit vreo suma? intelege, daca e dauna totala, nu se pune problema sa ajungi sa vinzi epava piesa cu piesa, sunt destui care cu asta se ocupa.
nu am vazut vreun caz de dauna totala in care asiguratorul sa dea o lista de piese pe care le considera ca au ramas bune (un astfel de inventar ar genera un roman foileton, gandeste-te din cate piese separate e compusa masina), toti propun o suma totala pentru epava.

5. ce treaba mai ai cu vopsitoria? daca e dauna totala, vinzi epava si cu restul de bani pe care ii recuperezi de la asigurator iti iei alta masina. la dauna totala nu se pune problema de manopera.

6. daca ti-au dat reparare, ce te mai doare de cei 40%? repararea se face numai cu piese de noi. o piese se stabileste ca e stricata prin memoriu tehnic semnat si stampilat de la service autorizat Dacia. Revopsirea se face pentru toate componentele avariate. Daca in urma revopsirii apar diferente vizibile de nuanta intre piesele noi si cele vechi refuzi receptionarea lucrarii si ceri revopsire. Daca te refuza, sari cu OPC-ul pe ei.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 24 Nov 2006, 20:51
Post #24


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




1. Inspectorul de daune este mana in mana cu cei care lucreaza cu el zi de zi si repara masinile pentru ei . Pana cand nu a mers el acolo la masina era compresorul stricat , cand s-a dus si a vb cu omul lui gata s-a schimbat devizul , enervat la culme am mers cu un inginer de lka dacia de acolo si l-am rugat sa mearga cu mine la masina sa vad si eu compresorul "bun " , am taiat cureaua care era si asa ciupita si axul e foarte putin indoiat si are ilei pe el ( fulie , ax si corpul lui )
2. Trece de 88 mil ( 80% din casco deci e dauna totala ) dar eu vreau un deviz cat mai complet pt ca vreau sa cer diferenta de bani de la tipul care a intors duba in intersectie de buna voie sau cu facturi si acte doveditoare in instanta pt ca eu am rate 10 ani la masina asta si nu vreau sa pierd 1 leu
3 . Inspectorul urmeaza sa imi dea raspunsul cu suma oferita luni dupa ce omul lui din service va face un calcul la ce e bun din masina
4. Pe masina asta am dat 123 mil si am mai bagat in ea pana acum ~30 , sa zic 150 mil . Eu nu imi scot banii astia de pe ce ramane decat daca ei imi dau un pret bun . motorul nu porneste , cutia de viteze s-ar putea sa fie blocata ca nu intra in viteze , ce sa vand ? scaune si portiere ... alarma cu pornire motor si pager ? incalzirea in scaune ...
5 Cu vopsitoria ma duc la vinovatul accidentului pe deviz .


Multumesc .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 24 Nov 2006, 21:11
Post #25


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Sfatul meu este sa mergi pe urmatoarea "linie":

0. nu te apuca sa faci nici o reparatie pe masina. ia doar masuri de protejare a ei: imbracare in husa + sigilarea nodului de la cordon in prezenta unui reprezentant al service-ului, a ta si al unui martor credibil din partea ta.

1. vezi ce valoare iti propun pentru epava

2. cauta oferte pentru cumparare epava (asa cum e, fara sa te apuci sa repari tu ceva pe ea)

3. presupunand ca ai gasit o oferta pentru preluare epava, incearca o negociere cu BT pentru a accepata respectiva oferta drept valoare de scazut din suma asigurata, poate reusesti sa ajungi la o diferenta foarte mica (rezonabila)

4. daca nu reusesti sa ajungi la un acord cu BT, iti ramane in mod evident sa cauti sa iti recuperezi paguba de la vinovatul accidentului.

5. vorbeste cu vinovatul accidentului, cheama-l la service sa i se prezinte si lui evaluarea facuta de BT. prezinta-i si tu oferta pe care o ai de vanzare a epavei. adu-i la cunostinta (daca nu vrea sa faceti o hartie semnata in acest sens, macar ia-ti martori credibili) diferenta de bani pe care vrei sa o obtii de la el. cere-i sa iti comunice ce obiectii are.

6. daca nu poti rezolva punctul 5, ia-ti un avocat cu experienta in asigurari si stabileste cu el calea de urmat pentru recuperarea pagubei neacoperita de propunerea de despagubire de la BT.

7. abia in aceasta faza poti comunica catre BT ca esti sau nu de acord cu propunerea lor (in functie de sfatul avocatului, daca a-i ajuns la el). Nu face asta inainte, spune tot timpul ca iei la cunostinta de propunerea lor si urmeaza sa o analizezi.

Mai departe vom vedea cand vei ajunge acolo.

Asta este opinia mea. Eu asa as face daca as fi in locul tau.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 24 Nov 2006, 21:20
Post #26


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Nu am reparat nimic la masina ca am citit contractul de casco smile.gif doar ca in seara aia am indreptat bara aripa si tot ce mai era in calea rotii , in momentul impactului roata era prinsa si nu puteam sa o misc , in mijlocul intersectiei .
Asa am sa fac cu epava sa caut sa o vand ... cu toate ca am mai spus ca nu e cine stie ce de ea ... poate a scapat calculatorul si alte echipamente , dar corpul clapetei de la acceleratie e varza compresorul varza , motorul ... si cutia ... am sa caut . sa vad ce imi propun luni . In orice caz luni sunt la prima ora cu cerere la directorul de la service sa fac o plangere in legatura cu treaba cu compresorul si restul pieselor care sunt bulite si doi ingineri (inspectorul si seful de tura din service ) considera ca sunt bune , si le mai zic si ca sta masina de 3 saptamani la ei in service si "nu au avut timp " de un deviz de 2 ore max .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 24 Nov 2006, 21:35
Post #27


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Nu uita: in instanta (daca ajungi acolo) devizul facut de un service autorizat Dacia bate orice alt deviz facut de vreun service sau mecanic sau inginer auto oarecare, mai putin cel al unui expert tehnic judiciar autorizat.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 25 Nov 2006, 09:20
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




sper sa ajute

Attached File(s)
Attached File  CRITERII_din_29_iunie_2005_pentru__stabilirea_uzurii_in_cazul_pagubelor_produse_la_autovehicule.txt ( 13.53k ) Number of downloads: 40
Attached File  LEGE_nr._136_din_29_decembrie_1995_actualizata.txt ( 70.41k ) Number of downloads: 51
Attached File  LEGE_nr._554_din_2_decembrie_2004_contencios_adm_actualizata.txt ( 32.79k ) Number of downloads: 42
Attached File  ORDIN_nr._3.108_din_10_decembrie_2004.txt ( 134.56k ) Number of downloads: 35
Attached File  ORDIN_nr._3.116_din_29_iunie_2005.txt ( 126.31k ) Number of downloads: 36
Attached File  ORDIN_nr._3.126_din_6_decembrie_2005.txt ( 24.17k ) Number of downloads: 45
Attached File  ORDIN_nr._3.127_din_8_decembrie_2005.txt ( 24.93k ) Number of downloads: 42


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marss41
post 26 Nov 2006, 04:58
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 20 November 06
From: Oradea




Pentru AlinREHAU,

Pentru a rupe odata mata-n doua iata ce-ti recomand eu:

1.prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire trimisa la asigurari si una la vinovatul de producerea acc. ii inviti la serviceul autorizat respectiv DACIA la o data pentru a se face constatarea impreuna cu un reprezentant al service-ului.Invitatia va cuprinde data,adresa exacta si ora la care va incepe constatarea si vei specifica ca daca nu se prezinta la constatare insemna ca este de acord cu cele constatate si ca nu va avea nici o obiectie
2.piesele avariate si asupra carora nu se poate da o solutie tehnica soliciti sa se treaca la constatare pentru verificat- acestea se vor verifica individual si va rezulta solutia se poate repara sau nu
3. vezi ca la un proces verbal de constatare a daunelor ai dreptul si aia de la asigurari trebuie sa ia nota ca atunci cand semnezi actul se se noteze observatiile tale (se refuza constatarea piesei avariate cutare,etc.)
4.daca se ajunge la valoarea ramasa din epava calculata de asigurari , matematic si nu esti mutumit de ea soliciti ca sa se organizeze licitatie ptr. vanzarea epavei si pretul cel mai mare oferit ,va ramane adevarata valoare ramasa a epavei
5. in relatia cu asigurarile nu trebuie sa aduci acuze si sa mergi cu presupunerile ca ala cu ala au nustiu ce relatie (oricum nu vei putea demonstra in instanta) si nu asta te intereseaza pe tine.Tu trebuie sa actionezi pentru a demonstra daca se ajunge la judecata ca ti-au fost incalcate drepturile tale de asigurat
6. daca ajungi la judecata cu vinovatul ,vezi ca daca nu a participat si el la constatari poate sa conteste PV de constatare a daunelor tocmai din motivul asta.Daca l-ai chemat si el n-a venit asta este deja problema lui


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2002 ,1,9 DCI 120 CP - BH11...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 26 Nov 2006, 10:24
Post #30


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Problema cea mai mare este ca eu am masina sub asugurata , este asigurata casco la 11110 RON ei bine eu am dat 12300 RON apoi am facut un calcul la tot ce am bagat in ea si ies undeva la peste 15000 RON , epava cu cauciucuri michelin ,alarma cu pornire motor etc valoreaza mai mult ceea ce e naspa . Unde sa mai pun ca tre sa platesc tot casco adica toti 700 RON cu toate ca la data accidentului aveam fix trei luni de casco (si trei luni jumate de cand am cumparat masina ) am facut la ea ITP ,directie, telescoape pe spate, bucse in general ,ulei castrol , filtre etc si ni9 m-am folosit de ele . Imi e ciuda sa ai alarma care porneste motorul din casa si gasesti masina incalzita si acum cand vine frigul folosesc tot break-ul din 96' . Fostul proprietar schimbase pe casco lui farul din dreapta si parbrizul (amandoua sparte in accident ) . Azi se implineste o luna de la accident si pe CASCO inca mai stau dupa devize si calcule , asta raspunde la intrebarea mea din startul topicului , si sa vad acum ce calcule iesa ca daca iesa prost daca ma intreaba cineva unde sa isi faca asigurarea ... stiu ce sa ii spun , le fac eu reclama . Pt moment in dosarul fratelui sunt niste date confidentiale ca sa zic asa , dar in orice caz pot sa zic ca plangerea de la CSA nu a fost degeaba smile.gif)


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 15:30
Forum Renault