Nu merge MCV pe zapada si gheata?
![]() ![]() ![]() |
Nu merge MCV pe zapada si gheata?
hash |
![]()
Post
#31
|
||
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
rue |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
a mea are continental si nici nu am apucat sa testez zapada.
a apucat careva cu continentalul din fabrica sa se dea cu loganu in zapada? |
--------------------
former Dacia
Logan
2006 1.4 mpi Laureate Plus
- RUE Dacia Logan 2021 100 TCE Eco G, Comfort
|
|
PanDa |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Io am trecut la sava eskimo si au mers excelent pe dealu de la cioplea acoperit de zapada. Stiu din experientele cu Niva ca indiferent de ce tractiune sau sisteme electronice ai pe masina, cauciucurile fac diferenta. Din pacate am avut nevoie de cauciucuri de iarna doar 2 zile de cand am luat-o si sunt convins ca daca aveam cauciucuri de vara nu era acum DumBo in service.
Cauciucurile de iarna sunt la fel de penibile pe asfalt cum sunt cele de vara pe zapada. La cum e clima acum nu prea se mai merita sa dai banii pe cauciucuri de iarna. Cred ca cel mult intermediare sunt ok (+lanturi cand e cazul). Oricum aveti grija cei cu cauciucuri de iarna pe asfalt (distanta de franare creste la greu..intra abs-ul mai repede...) Bafta |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#34
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
PanDa, sunt de acord ca distanta de franare iarna e mai lunga ca vara (fiindca iarna nu-i ca vara) dar sa zici ca daca acum la 5 grade celsius cauciucul transformat in plastic de pe rotile de vara patineaza mai putin ca acele de pe o anvelopa de iarna (care intr-adevar e moale si favorizeaza la masinile FARA ABS blocarea rotilor la frane bruste) e un non-adevar (ca sa nu zic altfel).
Daca te uiti la teste de anvelope de iarna diferentele la franarea pe uscat sunt foarte mari de la producator la altul. Nu contest ca nu ar fi bune Eskimo pe zapada, dar cred ca aici e diferennta intre o anvelopa premium (Michelin Alpin, Dunlop M3, Goodyear UG7) si cele medii sau resapate. P.S. Condoleante pt. DumBo. S-a dus prea tanar (in service)! ![]() Later Edit: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...urcePageID=8979 Eskimo sunt singurele cu calificativul "recomandabil" din categoria anvelopelor ieftine, dar au cea mai slaba nota la rezistenta la rulare din testul ADAC. This post has been edited by Cypher4laguna: 31 Jan 2007, 13:42 |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
cbogdy |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 23 January 06 ![]() |
100% de acord cu Cypher4laguna.
Eu am Firestone WhinterHawk pentru sezonul de iarna. Sunt bunicele, dar nu exceleaza. Cand le termin, peste 1-2 ani, o sa incerc niste Dunlop sa vedem cum se prezinta. Stiti ceva de Barum, cele de iarna, Polaris? Sunt ok? Ca le tot vad in oferte la Metro. Numai bine! |
--------------------
Dacia
Logan
2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV
- HD***** tot HD*****
|
|
menta |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 26 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Aventuri la bran cu MCV incaltat cu debica passio.......ieri seara ... noapte chiar am urcat din bran in simon la mama cozonacilor......m-am oprit ca isi plimba unu turma pe acolo si nu a mai plecat ... noroc ca eram 4 vlajgani in masina .....la coborare......nu stiu cum am incaput pe langa un camion care urca pt ca nici cu frana de motor nu am reusit sa o opresc......iar drumul nu era suficient de lat sa trecem lejer.....pasagerii au avut ceva emotii..... oricum.... inconstient sau nu.... am plecat azi de dimineata de la bran ... rajnov predeal... bucuresti....coborarea de la paraul rece a fost la fel de palpitanta ca si cea de la simon.....maine ma duc sa incalt masina de iarna ca nu mai tine.....
|
--------------------
Dacia
Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour
2008/2008/2006
- B - 38/90/909 - WWK
|
|
claudino |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 4 February 07 ![]() |
QUOTE(menta @ 5 Feb 2007, 00:16) Aventuri la bran cu MCV incaltat cu debica passio.......ieri seara ... noapte chiar am urcat din bran in simon la mama cozonacilor......m-am oprit ca isi plimba unu turma pe acolo si nu a mai plecat ... noroc ca eram 4 vlajgani in masina .....la coborare......nu stiu cum am incaput pe langa un camion care urca pt ca nici cu frana de motor nu am reusit sa o opresc......iar drumul nu era suficient de lat sa trecem lejer.....pasagerii au avut ceva emotii..... oricum.... inconstient sau nu.... am plecat azi de dimineata de la bran ... rajnov predeal... bucuresti....coborarea de la paraul rece a fost la fel de palpitanta ca si cea de la simon.....maine ma duc sa incalt masina de iarna ca nu mai tine..... Salut. Cu anvelopele alea te cred si yo ca ai dat palpitatii pasagerilor. Din cate stiu eu pasio sunt de ploaie nici de cum de zapada. E bine ca nu ai avut niciun eveniment. Numai bine |
--------------------
Dacia
Logan
2005: Ambition
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Eu chiar nu inteleg.......e normal sa nu iti mearga masina pe zapada cu anvelope de vara....si invers....adica anvelope de iarna vara, sunt varza, se mareste distanta de franere considerabil. Nu vad legatura intre modelul de masina si faptul ca nu merge pe zapada cu anvelope de vara....
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- dreptunghiular
|
|
HapleaSRL |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 10 March 06 ![]() |
Legatura e ca cu alt tip de masina, mergeau cat de cat
![]() |
--------------------
-
-
- - Multumescu-ti Tie Doamne, am mancat si iar mi-e foame!
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Aveau acelas tip de anvelope? Cele allsezon merg cat de cat pe zapada mult mai bine decat unele de vara normale......acum nu cred ca era acelas tip de anvelopa pe daua masini diferite si ca una mergea net superior..
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- dreptunghiular
|
|
menta |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 26 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Cu dacia berlina a tatei incaltata tot cu passio am mers de la brasov la sibiu fara probleme acum 3 ani in iarna pe o superninsoare. Oricum nu aveam pretentii ca passio sa aiba aderenta pe zapada......am plecat la drum sperand ca nu va ninge....constient ca sunt incaltat de vara.....
|
--------------------
Dacia
Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour
2008/2008/2006
- B - 38/90/909 - WWK
|
|
PanDa |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote=Cypher4laguna,31 Jan 2007, 15:30]
PanDa, sunt de acord ca distanta de franare iarna e mai lunga ca vara (fiindca iarna nu-i ca vara) dar sa zici ca daca acum la 5 grade celsius cauciucul transformat in plastic de pe rotile de vara patineaza mai putin ca acele de pe o anvelopa de iarna (care intr-adevar e moale si favorizeaza la masinile FARA ABS blocarea rotilor la frane bruste) e un non-adevar (ca sa nu zic altfel). ce vreau sa spun e ca (nefacand nici un test in nici un laborator) este ca (dupa parerea mea) viteza la momentul impactului ar fi fost mai mica (in stuatia respectiva) daca: 1. aveam anvelopele de vara (vorbesc de cele standard nu de cine stie ce etaloane in materie) 2. nu aveam abs si tarsiam rotile. sau amandoua Dupa ce il iau din service o sa fac niste teste (pe bancuri omolagate rar) cu si fara abs. Cred ca este inutil si periculos la viteze mici (circulatie de oras). Ma gandesc sa-l folosesc doar in afara de la 80km/h in sus.parerea mea. P.S. Condoleante pt. DumBo. S-a dus prea tanar (in service)! ![]() mersi. te chem la priveghi |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
RS/STI |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Franarea cu ABS este mult mai eficienta de cat fara.....cu o singura exeptie !!!!!! Pe zapada !!!! Acelas tip de autoturisme cu acelas tip de anvelope, cu aceeasi greutate, una cu ABS una fara, pe zapada cea fara abs o sa se opresca mai repede !!! Surprinzator nu?
O sa se opresca ma repede deoarece in cazul franarii fara ABS in fata rotii se aduna zapada ceeace creeaza o rezistenta la inaintare . La auto cu ABS roata trece peste zapada din fata rotii ( ma refer la zapada care se aduna in fata rotii cum de aduna in fata unei lame pa sosea dar nu la marimea aia ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- dreptunghiular
|
|
driverx |
![]()
Post
#44
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu zic nu ca pe zapada creste poate chiar mult distanta de franare. Dar stau si ma crucesc cate tampenii puteti scoate pe aici. Auzi....ca pui ABS doar afara la >80km/h. Pai ma omule, acum 2 saptamani am urcat la Borsa (MM) si era plin de zapada, dar asta nu m-a impiedicat sa am viteza medie vreo 40-50 la ora. Puteam frana, intra ABS, masina statea pe drum, nu aveam probleme, puteam efectua viraje care fara ABS ar fi fost problematice. De asemenea cu 200metri inainte de sosire, un catelus micut de vreo 2-3 luni s-a gandit sa traverseze strada fix in fata mea, un drum inclinat la dreapta si pliiiin de zapada. Intradevar, masina a franat tare greu, dar cum eu m-am lipit in pedala de frana, masina a franat, si-a pastrat traiectoria si nu am zburat in marginea din dreapta a soselei cum s-ar fi intamplat daca nu aveam ABS.
P.S. Catelusul a scapat. Colegul de servici care era in fata mea a vazut tot si mi-a spus ca masina s-a oprit cu spoileru deasupra catelului, iar catelul a ales sa se plimbe pe sub masina, iesind de sub ea imediat dupa roata dreapta fata. ![]() Mai lasati-o moale cu datul (pardon....aruncatul) asta cu parerea. Stiu ca sunteti romani, dar totusi.....lasati-o mai moale. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(Cypher4laguna @ 27 Jan 2007, 19:10) Banuiesti corect. Nu pune Dacia din fabrica Michelin Alpin. Daca nu ma insel sunt cele mai scumpe... Energy-urile mele sunt "All Season",am prins ceva zapada anul trecut prin decembrie si gumele se comporta bine,n-am avut probleme deosebite,ok n-am urcat la fel de bine cum a urcat un golf 4 TDI cu gume de iarna(la manevre de parcare in rampa),dar se comporta rezonabil. P.S.Stiu ca nu e MCV. This post has been edited by LC_TM: 14 Feb 2007, 11:28 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#46
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Michelin Energy sunt de vara 100%.
http://www.michelin.de/de/front/affich.jsp...=20060301144421 (vezi casuta din test: sommerreifen test) spre deosebire de Alpin (sau Pilot Alpin) http://www.michelin.de/de/front/affich.jsp...=20060301184359 Diferenta e la compozitia chimica a cauciucului si la lamelele fine pentru zapada care pe Energy lipsesc cu desavarsire, dar se regasesc pe pneurile all-season (in poza Dunlop M2). Atasez poze sa vedeti diferentele: Attached thumbnail(s) Energy_bleu.jpg ( Size: 77.14k ) Number of downloads: 115 alpin3_bleu.jpg ( Size: 58.11k ) Number of downloads: 118 du_grandtrek_wt_m2_1000.jpg ( Size: 115.91k ) Number of downloads: 119 |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
PanDa |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai lasati-o moale cu datul (pardon....aruncatul) asta cu parerea. Stiu ca sunteti romani, dar totusi.....lasati-o mai moale.
[/quote] Stiu ca cei din cluj se cred un pic mai destepti decat ceilalti romani dar repet (parerea mea) fara ABS distanta de franare scadea IN ACEA SITUATIE despre care vorbeam eu (cu toate rotile pe sinele de tramvai). Daca patrupedul era la 150m il faceai piftie deci nu stiu ce vrei sa demostrezi cu pilda ta. la viraje te poate ajuta ESP-ul sau un alt sistem de control al tractiunii (poate loganurile vandute la cluj au asa ceva dar aici jos la mitici nu au) si nu ABS-ul. In ceea ce priveste cauciucurile iar (parerea mea) Debica Passion-urile standard de vara se comporta mai bine decat Sava Eskimo pe asfalt uscat sau umed chiar si la 5-10 grade C. Nu ma intereseaza testele facute in nusce laboratoare pentru ca nu incerc sa vand nimic. Va spun doar (sau arunc cu parerea) despre cum am simtit personal o anumita masina in anumite conditii limita. bafta This post has been edited by PanDa: 14 Feb 2007, 16:25 |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
driverx |
![]()
Post
#48
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Panda
Iao mai moale. Eu ti-am descris doar un weekend al meu....PE ZAPADA, weekend in care ABS-ul a lucrat din greu. Si nu m-a stresat deloc. Posibil sa creasca distanta de franare, posibil ca in cazuri cum a fost a tau sa fi fost mai bine fara ABS, dar astea sunt cazuri izolate, ca nu mai zic cazuri ideale. De ce ideale? Revin la faza cu catelusul. M-am lipit in frana ca respectivul catelus a inceput sa traverseze drumul imediat dupa ce colegul meu trecuse de el (remember? am amintit de un coleg care vazuse tot), mai greu sa merg impreuna cu un coleg, sa vada tot si sa fie la 150 metri....erau maxim 8 metri intre cele 2 masini. BUN....cum ziceam, am franat sa salvez patrupedul, dar sincer, cel putin eu n-am chef sa fac asa ceva in conditiile in care imi pun mie viata in pericol, sau integritatea masinii (o sa intelegi ce zic si de ce zic asa, cand vei iesi si tu din service). Daca nu aveam ABS, cine stie pe unde o lua masina (repet, drum inclinat la dreapta, + o usoara curba la stanga...dar usoara). Sunt constient ca fara ABS era posibil sa fi oprit o idee mai repede, dar nu asta este tot ce ma intereseaza, fiindca STIU ca fara ABS masina s-ar fi oprit la cu totul alte coordonate (si nu ma refer la alea la care s-ar fi oprit fara ABS). So.... Deci, am o rugaminte. Nu mai trageti concluzii asupra unor sisteme de siguranta bazandu-va pe cazuri izolate, sau chiar cazuri ideale....ca nu merg asa treburile pe lumea asta. Dar oricum, traim intr-o tara libera (cica) si poti sa iti scoti siguranta de la ABS, daca te crezi mai destept si crezi ca stii ce faci. This post has been edited by driverx: 14 Feb 2007, 16:32 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tudormon |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 March 05 ![]() |
"De ce cele de iarna au aderenta mai proasta pe asfalt uscat, decat cele de vara?"
[ si s-a mai discutat ] Ca idee, desi e cam off-topic, iata parerea mea despre cauciucuri. Cauciucurile BUNE de iarna (vezi NOKIAN) au aderenta acceptabila si vara, dar se consuma foarte repede pe asfaltul care e peste 7 grade celsius (sau cat specifica producatorul)!!! Si ca idee, printre cele mai MOI compozitii de cauciuc sunt cele de ploaie, care trebuie sa se imbibe repede; fiind asa soft, s-ar putea sa aveti surpriza sa aiba aderenta pe uscat mai buna decat cauciucuri de vara cu pretentii medii. Deci specializarea functioneaza mai "cu cantec" decat ar crede lumea la prima vedere (e.g. cauciucul pentru XYZ e cel mai bun pe XYZ iar in rest e varza) - circulati cu grija, incercati o frana de test cand nu e nimeni in spate ca sa vedeti cum tine un anume cauciuc si apoi veti intelege cum trebuie sa va purtati cu el (daca stiti a intelege, daca nu... doamne ajuta pt restul). Si inca o completare pentru un coleg de aici. "dar cum eu m-am lipit in pedala de frana, masina a franat, si-a pastrat traiectoria si nu am zburat in marginea din dreapta a soselei cum s-ar fi intamplat daca nu aveam ABS" {aici vine completarea} "si daca ma infigeam la fel in pedala de frana" {final completare} This post has been edited by tudormon: 22 Mar 2007, 17:11 |
-------------------- |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#50
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#51
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Ok... mea culpa. Barometrul e pentru masurarea presiunii atmosferice, si nu in pneuri, dar cred ca lumea a inteles ideea de baza.
Scuze de offtopic dar am dreptul la replica! |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
thunder |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(tudormon @ 22 Mar 2007, 19:00) Si ca idee, printre cele mai MOI compozitii de cauciuc sunt cele de ploaie, care trebuie sa se imbibe repede; fiind asa soft, s-ar putea sa aveti surpriza sa aiba aderenta pe uscat mai buna decat cauciucuri de vara cu pretentii medii. ce se imbiba ??? cauciucul ??? ![]() |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
DFA |
![]()
Post
#53
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.519 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Probabil nu știe că anvelopele de ploaie sunt făcute să îndepărteze cât mai repede și cât mai multă apă dintre ele și asfalt, nu să se îmbibe cu apă...
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd June 2024 - 09:46 |