Treapta a cincea
![]() ![]() ![]() |
Treapta a cincea
C@talin |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
|
||
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#32
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(C@talin @ 11 Feb 2007, 11:50) ma refer la plecatu de pe loc, cand trebuie neaparat se pleci repede dintr-o intersectie nesemaforizata QUOTE(C@talin @ 11 Feb 2007, 16:06) Deci la ce te refereai? Nu vezi ca te contrazici singur? ![]() ![]() ![]() Da, asa este, te vanez, e scopul meu primordial pe acest forum... ![]() Mai bine ai incerca sa nu mai faci greseli... Simte-te important, esti in centrul atentiei. Sa auzim de bine! ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Alex_MiG-21 |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 9 December 06 From: Bacau ![]() |
Treptele de viteza se schimba functie de turatia de cuplu maxim. De exemplu, daca la o masina turatia de cuplu maxim este la 2400 rpm, se merge intr-o treapta de viteza pana la momentul in care, daca ai trece in treapta superioara, sa fii la aceasta turatie. Acest stil de conducere este si cel economic, indiferent de cat de grea ai talpa dreapta. Acest rationament este teoretic, conform curbelor de cuplu si putere ale motorului.
|
--------------------
Dacia1300 1979
Toyota Prius 2004
Executive Business edition
- BC-03-DAU, BC-02-BLA Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
adica trebuie sa schimb la 5000 astfel in urmatoarea treapta sacad in 3000 ?
|
--------------------
x
y
2009
|
|
Alex_MiG-21 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 9 December 06 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia1300 1979
Toyota Prius 2004
Executive Business edition
- BC-03-DAU, BC-02-BLA Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Pai si la o dacie 1300, care are cuplul maxim la 3000 rpm, la cat ar trebuii sa schimb? La 3500-3700 rpm?
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
pentru consum,si dupa parerea mea pe la ~2800 rpm (parca asa se simte mai bine
![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#38
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu ce raport are treapta a 5 a la cutia de berlina ... dar la Nova mea a 5 a o dau pe la 100 km/h am raport de 0.76 si pana la 90km / h a 4 a isi faca foarte bine treaba ... si cum un mers de 80 km sau 90 km /ora este foarte bun si ca viteza de deplasare si ca , consum ... sa nu mai vorbim de nevoia de franare si atentie (una este sa mergi cu 120 si una este sa mergi cu 90 )... cred ca a 5 a este buna doar pe autostrada in rest a 4 a ...
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
argon |
![]()
Post
#39
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
omori motorul aiurea, poti merge linistit cu a cincea la 80-90 km/h cu raportul 0.76, si zgomotul e redus, si consumul mai mic. Motorul de 1400 face fata, nu cred ca al tau de 1600 chiar si pe GPL e asa varza incat sa nu traga in a cincea la 80-90 km/h. Eu cateodata bag a cincea la 50-60 km/h in oras si merge lin, drept e ca accelereaza incet.
In mare referitor la postul anterior, e aiurea sa mergi cu 3000 rpm cand poti avea 2300 la aceasi viteza ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#40
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Merge sa ii dau a 5 a si al 60 ... dar in vara (cand circulam prin tara cu nova) cu a 4 a la 3000 rpm undeva 90km / h (parca) am scos pe gpl un consum de 6 % ... deci chiar crezi ca daca ii dau a 5 a o sa scada sub ...Eu nu cred ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mihai24 |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 11 October 06 ![]() |
Asta e parerea ta,e daca dau la 80-90km/h tr a V ma termina zgomotul infernal din masina,asa o turez pana la 100km/h si se mai diminueaza zgomotul infernal din CV ptr ca e acoperit de cel de la motor.
Daca mergu 80-90km/h in TR-V masina urla groaznic,CV de fapt. |
--------------------
volvo
s60 2.0T
2002
- sv-09-gkf
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#42
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Catalin Marinarul @ 28 Jan 2007, 22:23) Ala-s eu ![]() Nu stiu ce sa ma fac la semafoare insa, cand motorul merge subturat, adica sub 1000 rpm. Credeti ca o sa-l stric, sa tin apasata acceleratia ca sa se tureze pe la vreo 2000 rpm ![]() Eu schimb a 5-a la fel cum schimb 1-a, a 2-a, a 3-a si a 4-a, adica la aceeasi turatie. Daca vreau sa am demaraj puternic, pe la 4-5000 de ture, daca merg la drum intins, undeva pe la 3000... si schimb mai jos prin oras sau cand merg in coloana. Daca viteza coloanei se micsoreaza usor si treptat, o las in a 5-a pana aproape de 1000 rpm, apoi accelerez usor... nu te pune nimeni sa lipesti pedala de podea cand ai o turatie mica. Fiecare cu parerea lui, dar sunt sigur ca uzurile-s mai mici la 1000-1500 rpm decat la 5000 rpm chiar daca masina este in sarcina, indiferent de treapta ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#43
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Tr1 doar pentru pornit de pe loc...si cind nu mai merge tr a II-a (sub aprox 900 rpm).
Tr a III-a pe la 2600 rpm tr a IV-a pe la 50km/ora Tr a V-a pe la 70-75km/ora In ideea ca nu merg deloc sportiv Daca merg sportiv schimb pe la 4300 rpm in toate treptele Eu zic ca nu merg subturat (la stilul meu de condus). Si merg economic. Nu ma grabesc (prefer sa plec cu 5 min mai repede) |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#45
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
depinde de cutie.....la berlina dupa 80-90 dau "speciala".......
PS: nu merg subturat ca se dileste motoru mai repede.....mai bine 1kg de benzina in plus decat iar pe sub masina ![]() This post has been edited by sobolan: 12 Mar 2007, 23:56 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#46
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mihai24 @ 7 Mar 2007, 17:20) Asta e parerea ta,e daca dau la 80-90km/h tr a V ma termina zgomotul infernal din masina,asa o turez pana la 100km/h si se mai diminueaza zgomotul infernal din CV ptr ca e acoperit de cel de la motor. Daca mergu 80-90km/h in TR-V masina urla groaznic,CV de fapt. Poate un schimb de ulei nu ti-ar strica ... ulei de cutie ... adevarul este ca a mea fluiera ce trec de 100 km si sunt in a 5 a ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#47
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si aici s-a ajuns cu gluma?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mihai24 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 11 October 06 ![]() |
|
--------------------
volvo
s60 2.0T
2002
- sv-09-gkf
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
mai baieti dar voi chiar nu simtiti masina ? ar mai fi acum sa deschidem topic:
" portiera - in ce situatii se poate deschide ? " sau " in ce situatii deschidem geamul de la masina ? " ![]() |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
a4tech01 |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
|
--------------------
nu am
**
**
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Treptele la orice masina se schimba dupa ureche. Stiu ca suna amuzant....
La cutiile automate treptele se schimba...in functie de cat de tare apesi acceleratia.(daca apesi brusc acceleratia, trece intr-o treapta inferioara si se tureaza tare (ceva gen 6000 rpm) si abia apoi trece inapoi in treapta superioara, iar daca apesi usor acceleratia cutia automata schimba treptele la maxim 3000 rpm - am experimentat asta pe o Mazda 3) Adica daca preferi liniste in berlina schimbi a V-a si la 50km/h (daca mediul o permite - adica sa nu fortezi motorul la deal, etc). Daca ai nevoie de acceleratie schimbi a V-a cam la 1000 rpm peste turatia de cuplu maxim (ceva de genul la 4500rpm ca sa pici pe 3500rpm). E dupa dorinta mai mult, atat timp cat te incadrezi in limitele bunului simt pentru un motor de serie (adica nici turatii mult sub 2000, dar nici 5000). In oras merge sa schimbi cam toate treptele pe la 2000rpm, depinde si cat de tare te 'grabesti'. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
roskatu |
![]()
Post
#52
|
membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 22 July 06 ![]() |
nu va inteleg cu schimbatu dupa ureche ?
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence dci90
2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Schimbatul dupa ureche e mai metaforic asa. Nu m-am referit strict la auzul motorului (in berlina, nova/DSN/Solenza/Logan motorul se aude destul de bine la turatii mai mari, deci se poate), ci si la senzatia ca motorul trage, ca se plafoneaza si vrea o treapta superioara sau nu mai trage si vrea o treapta inferioara. Asta o inveti din experienta si cel mai bine e sa ai langa tine pe cineva care are experienta cu tipul repsectiv de masina.
Mai usor inveti sa schimbi cu casetofonul/CD player etc. oprit ca sa auzi motorul pana inveti ce si cum. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Radocanu |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru lagunist Group: Members Posts: 1.983 Joined: 24 March 07 From: Hunedoara ![]() |
in depasiri daca schimbi vitezele aproape de ,,marcajul rosu ,, nu e posibil cu timpu sa se strice motoru ? din cauza ca merge prea turata .... sau nu afecetaza?
|
--------------------
Renault
Laguna 2 - Facelift
2006 1.9 dci - Dynamique
- HD-88-CAR Dezmembrez R.Laguna 2
Telefon 0773803384 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 20:34 |