DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Treapta a cincea

C@talin
post 11 Feb 2007, 16:06
Post #31


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




cataline tu ai ceva cu mine, tot timpu ma vanezi sa vezi ce greseli am, sa le raportezi la toti ,marele perfect.Si da ,ma refeream la consecintele mersului subturat asupra motorului. 04.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Feb 2007, 16:11
Post #32


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(C@talin @ 11 Feb 2007, 11:50)
ma refer la plecatu de pe loc, cand trebuie neaparat se pleci repede dintr-o intersectie nesemaforizata
*



QUOTE(C@talin @ 11 Feb 2007, 16:06)
Si da ,ma refeream la consecintele mersului subturat asupra motorului.  04.gif
*



Deci la ce te refereai? Nu vezi ca te contrazici singur? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Da, asa este, te vanez, e scopul meu primordial pe acest forum... radmasa.gif

Mai bine ai incerca sa nu mai faci greseli...

Simte-te important, esti in centrul atentiei.

Sa auzim de bine! cool.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MiG-21
post 11 Feb 2007, 17:40
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 9 December 06
From: Bacau




Treptele de viteza se schimba functie de turatia de cuplu maxim. De exemplu, daca la o masina turatia de cuplu maxim este la 2400 rpm, se merge intr-o treapta de viteza pana la momentul in care, daca ai trece in treapta superioara, sa fii la aceasta turatie. Acest stil de conducere este si cel economic, indiferent de cat de grea ai talpa dreapta. Acest rationament este teoretic, conform curbelor de cuplu si putere ale motorului.


--------------------
Dacia1300 1979 Toyota Prius 2004 Executive Business edition - BC-03-DAU, BC-02-BLA
Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 11 Feb 2007, 17:43
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




adica trebuie sa schimb la 5000 astfel in urmatoarea treapta sacad in 3000 ?


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MiG-21
post 11 Feb 2007, 19:53
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 9 December 06
From: Bacau




QUOTE(sefu_alx @ 11 Feb 2007, 17:43)
adica trebuie sa schimb la 5000 astfel in urmatoarea treapta sacad in 3000 ?
*



Daca asa este etajata cutia ta de viteze, da! Insa cred ca exagerezi - nici o cutie de viteze nu are diferenta mai mare de 1000-1200 rpm


--------------------
Dacia1300 1979 Toyota Prius 2004 Executive Business edition - BC-03-DAU, BC-02-BLA
Daca pot, o fac eu - iese mai bine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 11 Feb 2007, 23:57
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Pai si la o dacie 1300, care are cuplul maxim la 3000 rpm, la cat ar trebuii sa schimb? La 3500-3700 rpm?


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 12 Feb 2007, 00:37
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




pentru consum,si dupa parerea mea pe la ~2800 rpm (parca asa se simte mai bine tongue.gif)


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 7 Mar 2007, 13:24
Post #38


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu ce raport are treapta a 5 a la cutia de berlina ... dar la Nova mea a 5 a o dau pe la 100 km/h am raport de 0.76 si pana la 90km / h a 4 a isi faca foarte bine treaba ... si cum un mers de 80 km sau 90 km /ora este foarte bun si ca viteza de deplasare si ca , consum ... sa nu mai vorbim de nevoia de franare si atentie (una este sa mergi cu 120 si una este sa mergi cu 90 )... cred ca a 5 a este buna doar pe autostrada in rest a 4 a ... rolleyes.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Mar 2007, 13:27
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




omori motorul aiurea, poti merge linistit cu a cincea la 80-90 km/h cu raportul 0.76, si zgomotul e redus, si consumul mai mic. Motorul de 1400 face fata, nu cred ca al tau de 1600 chiar si pe GPL e asa varza incat sa nu traga in a cincea la 80-90 km/h. Eu cateodata bag a cincea la 50-60 km/h in oras si merge lin, drept e ca accelereaza incet.

In mare referitor la postul anterior, e aiurea sa mergi cu 3000 rpm cand poti avea 2300 la aceasi viteza blink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 7 Mar 2007, 16:20
Post #40


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Merge sa ii dau a 5 a si al 60 ... dar in vara (cand circulam prin tara cu nova) cu a 4 a la 3000 rpm undeva 90km / h (parca) am scos pe gpl un consum de 6 % ... deci chiar crezi ca daca ii dau a 5 a o sa scada sub ...Eu nu cred ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai24
post 7 Mar 2007, 16:20
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 11 October 06




Asta e parerea ta,e daca dau la 80-90km/h tr a V ma termina zgomotul infernal din masina,asa o turez pana la 100km/h si se mai diminueaza zgomotul infernal din CV ptr ca e acoperit de cel de la motor.
Daca mergu 80-90km/h in TR-V masina urla groaznic,CV de fapt.



--------------------
volvo s60 2.0T 2002 - sv-09-gkf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 7 Mar 2007, 16:41
Post #42


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Catalin Marinarul @ 28 Jan 2007, 22:23)
Sunt altii care merg cu a 5-a prin oras, adica sub 60km/h...
*


Ala-s eu biggrin.gif

Nu stiu ce sa ma fac la semafoare insa, cand motorul merge subturat, adica sub 1000 rpm. Credeti ca o sa-l stric, sa tin apasata acceleratia ca sa se tureze pe la vreo 2000 rpm radmasa.gif

Eu schimb a 5-a la fel cum schimb 1-a, a 2-a, a 3-a si a 4-a, adica la aceeasi turatie. Daca vreau sa am demaraj puternic, pe la 4-5000 de ture, daca merg la drum intins, undeva pe la 3000... si schimb mai jos prin oras sau cand merg in coloana.

Daca viteza coloanei se micsoreaza usor si treptat, o las in a 5-a pana aproape de 1000 rpm, apoi accelerez usor... nu te pune nimeni sa lipesti pedala de podea cand ai o turatie mica.

Fiecare cu parerea lui, dar sunt sigur ca uzurile-s mai mici la 1000-1500 rpm decat la 5000 rpm chiar daca masina este in sarcina, indiferent de treapta wink.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 7 Mar 2007, 18:27
Post #43


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




QUOTE(mihai24 @ 7 Mar 2007, 16:20)
Asta e parerea ta,e daca dau la 80-90km/h tr a V ma termina zgomotul infernal din masina,asa o turez pana la 100km/h si se mai diminueaza zgomotul infernal din CV ptr ca e acoperit de cel de la motor.

*


radmasa.gif


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolovan_ro
post 12 Mar 2007, 18:27
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 449
Joined: 25 November 04




Tr1 doar pentru pornit de pe loc...si cind nu mai merge tr a II-a (sub aprox 900 rpm).
Tr a III-a pe la 2600 rpm
tr a IV-a pe la 50km/ora
Tr a V-a pe la 70-75km/ora
In ideea ca nu merg deloc sportiv
Daca merg sportiv schimb pe la 4300 rpm in toate treptele
Eu zic ca nu merg subturat (la stilul meu de condus). Si merg economic. Nu ma grabesc (prefer sa plec cu 5 min mai repede)


--------------------
Dacia Logan II 2016/Laureate 0.9TCe
Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 12 Mar 2007, 23:54
Post #45


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




depinde de cutie.....la berlina dupa 80-90 dau "speciala".......

PS: nu merg subturat ca se dileste motoru mai repede.....mai bine 1kg de benzina in plus decat iar pe sub masina biggrin.gif .....

This post has been edited by sobolan: 12 Mar 2007, 23:56


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Mar 2007, 09:13
Post #46


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(mihai24 @ 7 Mar 2007, 17:20)
Asta e parerea ta,e daca dau la 80-90km/h tr a V ma termina zgomotul infernal din masina,asa o turez pana la 100km/h si se mai diminueaza zgomotul infernal din CV ptr ca e acoperit de cel de la motor.
Daca mergu 80-90km/h in TR-V masina urla groaznic,CV de fapt.
*





Poate un schimb de ulei nu ti-ar strica ... ulei de cutie ... adevarul este ca a mea fluiera ce trec de 100 km si sunt in a 5 a ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Mar 2007, 11:39
Post #47


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




si aici s-a ajuns cu gluma?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai24
post 17 Mar 2007, 21:07
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 11 October 06




QUOTE(mihai0070 @ 13 Mar 2007, 10:13)
Poate un schimb de ulei nu ti-ar strica ... ulei de cutie ... adevarul este ca a mea fluiera ce trec de 100 km si sunt in a 5 a ...
*




I-am schimbat ulei de multe ori,toti rulmetii,la fel face.


--------------------
volvo s60 2.0T 2002 - sv-09-gkf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 19 Mar 2007, 16:27
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




mai baieti dar voi chiar nu simtiti masina ? ar mai fi acum sa deschidem topic:

" portiera - in ce situatii se poate deschide ? " sau
" in ce situatii deschidem geamul de la masina ? " wub.gif


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 19 Mar 2007, 17:25
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




QUOTE(han_1.6 mpi @ 19 Mar 2007, 17:27)
mai baieti dar voi chiar nu simtiti masina ? ar mai fi acum sa deschidem topic:

" portiera - in ce situatii se poate deschide ? " sau
" in ce situatii deschidem geamul de la masina ? "  wub.gif
*




Daca taceai,filozof ramaneai!


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 19 Mar 2007, 22:59
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Treptele la orice masina se schimba dupa ureche. Stiu ca suna amuzant....
La cutiile automate treptele se schimba...in functie de cat de tare apesi acceleratia.(daca apesi brusc acceleratia, trece intr-o treapta inferioara si se tureaza tare (ceva gen 6000 rpm) si abia apoi trece inapoi in treapta superioara, iar daca apesi usor acceleratia cutia automata schimba treptele la maxim 3000 rpm - am experimentat asta pe o Mazda 3)

Adica daca preferi liniste in berlina schimbi a V-a si la 50km/h (daca mediul o permite - adica sa nu fortezi motorul la deal, etc). Daca ai nevoie de acceleratie schimbi a V-a cam la 1000 rpm peste turatia de cuplu maxim (ceva de genul la 4500rpm ca sa pici pe 3500rpm).
E dupa dorinta mai mult, atat timp cat te incadrezi in limitele bunului simt pentru un motor de serie (adica nici turatii mult sub 2000, dar nici 5000). In oras merge sa schimbi cam toate treptele pe la 2000rpm, depinde si cat de tare te 'grabesti'.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roskatu
post 20 Mar 2007, 10:23
Post #52


membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 22 July 06




nu va inteleg cu schimbatu dupa ureche ? wacko.gif am un prieten cu un lancer 2,0 la care motoru se aude la 7000 rpm ca si la relanti ... La ala cum mai schimbi dupa ureche ? schimbi numai la 7000 ? nu e bine sa schimbi dupa cum ai nevoie sa mergi ? Daca mergi incet schimbi la 2500-3000 , daca ai nevoie de putere pentru o depasire sau ceva ii dai pina la rosu ca sa beneficiezi de toata puterea motorului tongue.gif Am dreptate ?


--------------------
Renault Fluence dci90 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Mar 2007, 14:09
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Schimbatul dupa ureche e mai metaforic asa. Nu m-am referit strict la auzul motorului (in berlina, nova/DSN/Solenza/Logan motorul se aude destul de bine la turatii mai mari, deci se poate), ci si la senzatia ca motorul trage, ca se plafoneaza si vrea o treapta superioara sau nu mai trage si vrea o treapta inferioara. Asta o inveti din experienta si cel mai bine e sa ai langa tine pe cineva care are experienta cu tipul repsectiv de masina.
Mai usor inveti sa schimbi cu casetofonul/CD player etc. oprit ca sa auzi motorul pana inveti ce si cum.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 20 Mar 2007, 14:51
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




QUOTE(a4tech01 @ 19 Mar 2007, 10:25)
Daca taceai,filozof ramaneai!
*



traducere : daca taceai puteam sa aud si eu motorul sa schimb a 5 a.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 20 Mar 2007, 15:01


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radocanu
post 20 Apr 2007, 12:39
Post #55


Membru lagunist


Group: Members
Posts: 1.983
Joined: 24 March 07
From: Hunedoara




in depasiri daca schimbi vitezele aproape de ,,marcajul rosu ,, nu e posibil cu timpu sa se strice motoru ? din cauza ca merge prea turata .... sau nu afecetaza?


--------------------
Renault Laguna 2 - Facelift 2006 1.9 dci - Dynamique - HD-88-CAR
Dezmembrez R.Laguna 2
Telefon 0773803384
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:34
Forum Renault