DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Set motor Marcos & forma cap piston

Twister
post 12 Jan 2007, 20:47
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Tocmai mi-am luat si eu cele necesare pt o reparatie capitala a motorului (set de 1400, garnituri, pompa ulei, pinioane, intinzator & lant distributie, semeringuri si ...o spt de concediu smile.gif ) . Cuzinetii am sa-i cumpar dupa ce verific arborele, sa vad daca raman pe standard sau R1.
Setul motor achizitionat este Marcos, nimic deosebit , ce ma nedumireste insa este faptul urmator: capul pistonului este plan, iar la pistonele originale avea o "treapta" inaltata cu ~1mm pe mijlocul camerei de ardere.
Teoretic, lipsa acestei"protuberante" va scade raportul de compresie. A verificat cineva trecand un bolt prin umerii unui piston original si ai unuia cu cap plan daca acesta din urma compenseaza printr-o inaltime generala mai mare (estimez eu 0,5mm) astfel ca rap de compresie sa ramana identic?
Ma gandeam sa mai iau din chiulasa, insa am mai facut operatia asta de 2ori si nu vreau sa capat detonatii chiar si cu benzina de 98 (e drept ca n-am probleme de acest gen, dar acum pistoanele pierd compresie la greu asa ca nu pot stii ce sa va intampla cu motorul reparat). blink.gif Ce-mi recomandati?
Scuze daca par chitibusar tongue.gif


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 12 Jan 2007, 21:23
Post #2


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Acele profiluri din capul pistoanelor erau pentru motoarele cu chiulase mai înalte.
Cât ai rectificat din chiulasă?
Eu astă vară mi-am pus set motor de marcos, cu pistoane plate, iar chiulasa nu a fost rectificată. Nu cred că asta îți v-a scădea prea mult din perfomanțele motorului.
Important e să-i faci rodajul bine la set ca să nu ai probleme. Eu te anunț că am ajuns la cota 2000 cu setul ăsta, și nu am avut niciun fel de probleme, și sper să nu am nici pe viitor.
Presupun că, cămășile și segmenții sunt din Germania nu? Eu așa l-am luat.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 13 Jan 2007, 08:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Nu stiu exact cat s-a luat din chiulasa, oricum operatia nu s-a facut pt cresterea compresiei, ci pt planarea chiulasei, asa incat presupun ca s-a indepartat ceva de ordinul zecimilor de mm.
Sper ca m-am exprimat corect, pistoanele nu sunt cu cocoasa precum cele "ale batranilor care alergau pe coasta smile.gif" au o mica suprainaltare circulara pe mijlocul capului pistonului.
@Marcos nu stiu exact provenienta camasilor si a pistoanelor, pe cutie scrie Goetze, pistoanele au fusta tratata, de culoare neagra, iar segmentii de ungere sunt de aceia din tabla, independenti. Par lucrati ingrijit, mai ales segmentii. Acum, sa vedem fanta cand ii voi monta pe cilindru...

This post has been edited by Twister: 13 Jan 2007, 08:49


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Jan 2007, 20:32
Post #4


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




marcos??nu am auzit;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurentiu19
post 22 Jan 2007, 09:09
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 22 January 07




Din cate stiu eu si imi mai aduc aminte nu trebuie sa ai o inaltime a chiulasei sub 72,8 mm, deoarece abia atunci apar probleme. Dar pentru siguranta, mai intreaba la un atelier de rectificat chiulase. Protuberanta de pe piston ca este sau nu, nu cred ca are o asa mare influenta asupra raportului de compresie intrucat din cate stiu este in jur de 0,5 mm inaltime la pistoanele originale Dacia.


--------------------
Dacia 1410 / Opel Astra 1,7DTI 1984 / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 23 Jan 2007, 15:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Am facut motorul, a iesit bine, cel putin asa pare pt moment smile.gif) E una din putinele Dacii care nu sufla compresia prin epuratorul de la capacul culbutori smile.gif A fost nevoie sa-i schimb si arborele cotit (fisurat).
Am intampinat dificultati mari cu un capac biela, care, desi montat pe biela lui imi bloca arborele cotit (indiferent daca-i puneam alt cuzinet). A fost nevoie sa iau la smirghel fin din cuzinet.
A fost amuzant 022.gif (si inca este...) cu semeringurile de supape, am luat 3 seturi, nici unul nu s-a potrivit. Cele originale, frantuzesti, din teflon erau prea mici in soclu, altele din cauciuc iarasi prea mici, iar ultimul set avea semeringuri care pareau prea mari in soclu. Am optat pentru cele din teflon, le-am pus slicon la baza si tot au plecat pe coada supapei, acum tre sa demontez iar supapele (bine ca nu tre sa dau jos chiulasa).
Piese romanesti...

This post has been edited by Twister: 23 Jan 2007, 15:56


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AutoVic
post 23 Jan 2007, 22:59
Post #7


Amator de "NOU"


Group: Members
Posts: 282
Joined: 8 November 05
From: Bucuresti




La cat te-a dus operatiunea pana acum? cu piesele astea si cam ce durata normala de lucru are acum motorul (in Km)

Spor!


--------------------
DACIA 1310 L / 1998 DACIA LOGAN Prestige 2007 - B 16 KNM
Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 23 Jan 2007, 23:09
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




M-a ajuns pe la aprox. 10mil, insa manopera mi-a apartinut. Durata de lucru a fost de 5zile, insa mi-a luat mult timp spalatul motorului, l-am facut luna interior/exterior.
Motorul are ~85.000km.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 28 Jan 2007, 21:58
Post #9


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




ma io nu stiu daca trebe sa schimb setu motor sau nu.deci masina trage bine ,nu scoate fum negru si mecanicii mi-au zis ca se aude bine motorul ,dar parca nush .....
am inteles ca ar fii bine sa ma duc sa masor compresia dar nush cat costa biggrin.gif
stiti cam cat costa?


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AutoVic
post 28 Jan 2007, 22:31
Post #10


Amator de "NOU"


Group: Members
Posts: 282
Joined: 8 November 05
From: Bucuresti




Nu mai mult de 15 ron de piston


--------------------
DACIA 1310 L / 1998 DACIA LOGAN Prestige 2007 - B 16 KNM
Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 28 Jan 2007, 22:34
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




@mad toz
daca merge bine de ce vrei sa schimbi setul? sa mearga mai prost pana faci rodajul? sa cheltui bani degeaba?

This post has been edited by sefu_alx: 28 Jan 2007, 22:34


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 23:41
Post #12


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




care si-a luat sau a auzit ceva de seturi motor perfect circle sa posteze....or fi bune de ceva ?


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 29 Jan 2007, 08:26
Post #13


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(Twister @ 23 Jan 2007, 15:54)
E una din putinele Dacii care nu sufla compresia prin epuratorul de la capacul culbutori
*


Și mai e și a mea, deci în total 2 dacii cu set marcos, care nu scapă compresie. Cine nu crede e invitat să vină să vadă biggrin.gif . Chiar și eu am rămas blink.gif când am văzut.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 29 Jan 2007, 09:40
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Da, ma si mir, foarte putine Dacii nu sufla prin epurator. Bine, ceva presiune apare de la miscarea pieselor mobile in motor, insa nu e compresie si nici nu se observa la ochi sau prin metoda astuparii cateva sec a stutului epurator. La cat a costat setul a fost o afacere buna setul asta.
Ieri i-am schimbat iar semicuzinetii capac biela, cei montati la reparatia motorului nu se potriveau decat luati la pila si smirghel mad.gif Astia montati ieri (aceeasi marca) au venit din prima, fara ajustari. Acum am presiune 3 la realanti (motor cald) si 6 pe la 2800 ture (tot motor cald).
Cu semeringurile de supape nu am apucat sa rezolv, nu am avut timp, poate urmatorul weekend.
I-am schimbat uleiul la 400km, i-am bagat LiquiMolly 15W40 cu MOS, clasa SH (din pacate e mineral). Il tin si pe asta 500km si apoi ii pun un 10W60. rolleyes.gif

This post has been edited by Twister: 29 Jan 2007, 09:45


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 29 Jan 2007, 18:30
Post #15


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




cum ai masurat presiunea twister?


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 30 Jan 2007, 08:53
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(mad toz @ 29 Jan 2007, 18:30)
cum ai masurat presiunea twister?
*




Cu "presometru`" de la NASA smile.gif) Prin metode stramosesti, desigur, la ochi (mai ales pe frigul asta se observa usor) , astupand cateva zeci de sec stutul epuratorului. N-am auzit de alta metoda, nici macra in manualele Dacia, unde orice surub are presa lui (care fizic nu a existat niciodata).


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jan 2007, 20:21
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sobolan, perfect circle produc seturi motoare si segmenti pentru VW si PSA, alea montate din fabrica (OEM). Problema e sa fie originale, si nu facute pe vapor si branduite.
Daca vrei sa masori presiunea gazelor de carter, un manometru de 1 bar ar trebui sa fie deajuns. Desigur, trebuie sa fie si etans motorul, ca daca scapa pe la joja gazele, nu mai masori nimic. Daca nu ai manometru, se poate improviza un manometru diferential cu o bucata de furtun transparent (de perfuzie de exemplu) indoit in U si niste apa.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:10
Forum Renault