DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu franele

nik1965
post 24 Jan 2006, 11:52
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Posibil supapa de pe circuitul de vacum de la intrarea in servo frina sa aiba ceva umezeala si sa fie inghetata (daca isi da drumul cind sub capota se incalzeste).
Fiind obturat circuitul de vacum frina se comporta ca si cind motorul ar fi oprit.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 24 Jan 2006, 13:46
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




QUOTE(nik1965 @ 24 Jan 2006, 13:52)
Posibil supapa de pe circuitul de vacum de la intrarea in servo frina sa aiba ceva umezeala si sa fie inghetata (daca isi da drumul cind sub capota se incalzeste).
Fiind obturat circuitul de vacum frina se comporta ca si cind motorul ar fi oprit.
*



Si mie asta mi se pare cea mai plauzibila explicatie. Trebuie sa o verific cand ies de la munca. Daca ar fi fost probleme cu lichidul atunci pedala ar fi coborat la podea dar in situatia asta, din contra pedala e mai tare decat de obicei.


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nephis
post 24 Jan 2006, 14:55
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 22 September 05




daca gasim 5 minute minim in care sa incalzim masina in fiecare dimineata dupa o noapte geroasa si apasam frana pe loc pana isi mai da drumul dupa 200-300m de mers neabalata isi da drumul. asta in conditii normale adica fara alte defecte ce pot aparea la sistemul de franare.
la ce frig a fost si este zilele astea nu ma mira ca masina sa merga mai greu.
cu rabdare se rezolva toate.


--------------------
Renault Symbol Fidji 2007 - B 52 G
**Renault Symbol Fidji 1.4 // B 52 ???**
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 24 Jan 2006, 15:06
Post #34


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Da, mi se intampla si mie. Eu zic ca ingheata ceva prin etrieri si nu permite miscarea pistonaselor. Eu apas incet pe pedala de cateva ori pana isi da drumul


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papillon
post 25 Jan 2006, 13:29
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 8 December 05




Mai fratilor, la mine mai apar si urm probleme:
1. dupa ce opresc motorul si o las vreo 5 min, pedala de frana e tare, fapt care nu mi se intampla acu vreo cateva luni;
2., daca mai bag si capu la motor cu motoru pornit se aude un fasait discret, sau e normal sa se auda asa de la galeria de admisie? Eu banuiam furtunul de la servo la galerie, cum pot sa-l verific?
3. si mai problematic - cursa pedalei e mai mare iar eficienta la franare e cam mica(la o franare brusca rotile se blocheaza dc apas f tare pedala, iar cand apas brusc se aude un sunet ciudat la servo, un fel de suierat.
Am inteles ca pt cursa sunt de vina pistonasele si garniturile de la pompa de frana, dar voi ati gasit asa ceva? Am cautat peste tot si nu am gasit; ideea cu pompa noua nu prea ma incanta pt ca am auzit ca sunt mai bune cele montate de uzina.
Ce parere aveti?


--------------------
dacia SuperNova Clima - AG 16 XLX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 10 Feb 2006, 10:55
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




E cazul sa verifici membrana de la servofrana - aproape sigur fisurata.
E pacat si de motor, ca "fasaitul discret" e aer fals pe care-l trage. Inca o data, e sigur ca iti scapa pentru ca nu mai ai vacuum dupa ce sta un pic masina (pedala devine tare).
Verifica supapa de servo (e simplu) si daca nu e din aia, atunci la service ( ca se pare ca nu prea stii ce trebuie facut) si inlocuita capsula servo - cca 1-2 mil, aprox. Dupa aia, e ca noua smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi.badea
post 12 Feb 2006, 13:24
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 25 May 05
From: Bucuresti




QUOTE
Posibil supapa de pe circuitul de vacum de la intrarea in servo frina sa aiba ceva umezeala si sa fie inghetata (daca isi da drumul cind sub capota se incalzeste).
Fiind obturat circuitul de vacum frina se comporta ca si cind motorul ar fi oprit.


Am avut si eu aceeasi problema. Am schimbat supapa si de atunci nu s-a mai intamplat.
Costurile sunt foarte mici, daca imi amintesc eu bine supapa m-a costat pana in 10 ron...



--------------------
Renault Laguna II 2.0 T 2005 Dinamyque
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 13 Feb 2006, 11:36
Post #38


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




servo - ori supapa ori membrana - incearca intai sa schimbi supapa - e mai simplu - si verifica si furtunul de la galerie la servo


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pulsar
post 25 Feb 2006, 20:24
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 4 December 05




QUOTE(papillon @ 25 Jan 2006, 13:29)
Mai fratilor, la mine mai apar si urm probleme:
1. dupa ce opresc motorul si o las vreo 5 min, pedala de frana e tare, fapt care nu mi se intampla acu vreo cateva luni;


mi se pare mie sau cand nu e pus contactul pedala de frana ar trebui sa fie tare? Eu asa stiu ca e la masinile cu servo.


--------------------
Dacia Super Nova Clima - momentan provizoriu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badescuflorin
post 26 Feb 2006, 12:57
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 February 05
From: Bucuresti




am si eu o problema legata de sistemul de franare...o data la cel mult 2 luni trebuie sa fac aerisirea franelor...dupa aerisire se comporta normal,dar in timp, pedala isi mareste cursa si scade intensitatea franelor si iar dupa cum v-ati dat seama trebuie sa le aerisesc din nou...
Nu stiu ce sa cred....pompa nu cred ca ar fi defecta....mentionez ca nivelul lichidului nu scade....deci nu am pierderi....banuiesc o garnitura ceva care nu etanseaza cum trebuie si intra aer....ce ma sfatuiti?


--------------------
Dacia SRN - AG-21-FLR
---FLR---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SuntZmeu
post 29 Jun 2008, 23:30
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 31 May 07




Am ajuns in seara asta acasa si dau sa mut DSN-ul pentru a face loc celeilalte masini.bun.......ma urc,dau putin in spate sa ies si pun frana.Era sa scot pedala prin podea.pur si simplu am ramas fara FRANEEEEE.Mai incerc odata,de doua ori si pana la urma o mut incet oprind cu frana de mana.Imi aduc aminte ca acum 2 seri am fost cu sora mea in poligon si niste prieteni care asistau la demonstratia de indemanare a sorei imi spun ca au observat ceva curgand sub masina, la care eu zic: e apa ca am aer-ul dat drumu(cu toate ca imi curgea in partea stanga si nu in dreapta unde era normal).Am plecat din poligon,am ajuns acasa si masina avea frane.a doua zi balta sub masina.bag degetul sa vad ce este.am ramas murdar pe deget si zic e ulei,a spart toanta baia la o grapa cand a atins cu scutul.ma uit la nivelul uleiului si era normal.dupa zic e antigel,verific.....normal.o las asa cu gandul ca mai cercetez problema.si azi am descoperit.borcan llichid de frana gol,pedala nu tine decat la fund de tot doar putin pe spate.Problema am depistat-o, stiu si pe unde curge(intre pompa de frana si servopompa),ce e de facut.nu pot ajunge asa in service decat probabil la miezul noptii sa o duc in apropiere ca nu pot circula fara frane.Inainte aveam pedala destul de moale.am schimbat aproape tot in afara de pompa.mi-a mancat zilele masina asta.nu o mai folosesc decat rar cand am de carat una alta sau la nevoie,dar trebuie sa o fac.Multumesc anticipat si stiu ca sunt zeci de topic-ul despre frane, dar sa raman fara pic de lichid mi-se pare incredibil

This post has been edited by SuntZmeu: 29 Jun 2008, 23:32


--------------------
dacia DSN 2001 clima 1,4MPI - B 69 K T A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 29 Jun 2008, 23:39
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Si noi ce sa-ti zicem? Ne pare rau, dar cand sistemul de franare nu e etans, ramai fara lichid. La fel si sticla de Pepsi, bem din ea, dar la un moment dat se termina biggrin.gif.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 29 Jun 2008, 23:52
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Io nu cred ca i se poate intampla asa ceva unui Zmeu. blink.gif

ps. "aer-ul" s-a mai intors acasa dupa ce i-ai dat drumul? tongue.gif


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 30 Jun 2008, 15:01
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




bre fratilor ! sint de cumparat garnituri pentru pompa frina , sau trebuie sa cumpar pompa noua?


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinel_sandu
post 30 Jun 2008, 16:07
Post #45


Aliaj mecanic+sofer


Group: Members
Posts: 185
Joined: 25 March 04
From: Alexandria / Bucuresti




@SuntZmeu
Din cele descrise pare ca au cedat garniturile de la pompa centrala. Verifica totusi sa nu fie probleme la imbinarea vreunei conducte cu pompa

E recomandabil sa se schimbe pompa cu totul si nu doar garniuturile. In general garniturile care se gasesc separat sunt facut ede SRL-uri obscure si sunt de foarte proasta calitate.


--------------------
dracia DSN-ul lui tata:) 2001 Rapsodie - TR-03-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SuntZmeu
post 7 Jul 2008, 12:53
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 31 May 07




Victoras2001 te rog frumos sa te abti de la comentarii.daca ma poti ajuta cu un sfat sunt dispus sa te ascult,daca nu pastreaza-ti opiniile pentru tine.Rog moderatorii sa stearga orice nu este la subiect.Am intrebat de garnituri la mag de pe Mihai Bravu si mi-au spus ca nu se fabrica separat.trebuie sa schimb pompa.Am intrebat la alte magazine si au garnituri,dar nu voi schimba doar garniturile pentru ca este vorba de frane.Investitia nu este foarte mare,dar ma scarbeste modul de lucru al celor de la Dacia-Renault care nu livreaza componente ci doar piesa intreaga.De ce sa dam un sfert din pret sa schimbam doar ce este necesar cand putem schimba toata piesa.In curand vom schimba motorul cu totul pentru ca Dacia nu va mai furniza piese de schimb din motive de foamea in gat.

This post has been edited by SuntZmeu: 7 Jul 2008, 12:54


--------------------
dacia DSN 2001 clima 1,4MPI - B 69 K T A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_ms
post 7 Jul 2008, 15:24
Post #47


membru explorator


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 August 07
From: TG MURES




asa am patit cu franele si eu anu trecut,da io am observat la timp..si a luat garnitura de pe una noua-pompa noua-si a pus-o la mine...altfel..cum zici tu-nu e decat cu pompa sad.gif


--------------------
Renault MEGANE 2 2003
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost,decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SuntZmeu
post 26 Jul 2008, 12:50
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 31 May 07




Am schimbat ieri pompa de frana(nu e foarte greu doar accesul este mai dificil).am observat ca vechea pompa fusese schimbata(sau reparata)si ca ceea ce scria pe garniturile de la vasul cu lichid era diferit fata de ce scrie pe noua pompa de uzina.Am completat cu lichid si am constatat:pedala se face tare cu motorul oprit(cu pompa veche se ducea la fund imediat)dar cand pornesc motorul se duce la fund.Am aerisit franele incepand de la dreapta spate.pe spate nu iesea mult lichid,dar pe fata am reusit sa vad multe bule de aer.am aerisit pana n-au mai iesit bule de aer.dupa aerisire tot la fel.se duce la fund si tine fff putin frana.trebuie sa aersisesc si pompa?inainte de montare am amorsat pompa dupa cum mi-a explicat cel de la magazin.ce sa ii fac?am ales sa o schimb eu pentru ca m-am saturat de mecanicii din service plus ca nu pot ajunge asa cu ea in service in conditii de siguranta.dupa schimbare nu mai prezinta scurgeri de lichid.Va rog dati-mi niste sfaturi la obiect


--------------------
dacia DSN 2001 clima 1,4MPI - B 69 K T A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 26 Jul 2008, 18:13
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Daca alegeai sa te duci sa o schimbi in service puteai sa ai frane mai slabe decat ai acum. f putini mecanici fac aerisirea cum trebuie. Eu am patzit'o si la fel multi dintre noi. Aerisirea nu se face prin pedala ci prin completare si curgere directa. Este explicat pe aici cum sa faci un dispozitiv simplu (din furtunase din acelea pentru duzele de apa pt parbriz) ca sa recuperezi lichidul de frana pe masura ce curge. Si da dupa ce am facut aceasta operatie frana tine mai sus.

poti incepe de aici:
http://www.daciaclub.ro/Aerisire-frine-t3528.html


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SuntZmeu
post 27 Jul 2008, 23:12
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 31 May 07




Am furtunas,am incercat in toate felurile sa o aerisesc.Prin pedala am aerisit pana mi-a venit acru.roata cu roata de la dreapta spate pana la stanga fata.am lasat sa curga lichidul pana m-am plictisit(am tot completat pana am terminat 1 litru de lichid).si abia tin franele cu pedala la podea.nici de la 50 la ora nu pot sa opresc.sa aerisesc pompa n-am apucat.oare de la ea e?


--------------------
dacia DSN 2001 clima 1,4MPI - B 69 K T A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 28 Jul 2008, 13:57
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




trebuie aerisita si pompa. un coleg pe care l-am rugat sa ma ajute sa imi schimb pompa , mi-a spus ca nu prea s-ar apuca de treaba asta pentru ca e foarte greu de aerisit pompa.

28 Jul 2008, 14:58:
trebuie aerisita si pompa. un coleg pe care l-am rugat sa ma ajute sa imi schimb pompa , mi-a spus ca nu prea s-ar apuca de treaba asta pentru ca e foarte greu de aerisit pompa.

This post has been edited by dariusz: 28 Jul 2008, 13:58


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 07:25
Forum Renault