Probleme cu franele
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu franele
nik1965 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|||
13nov |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nik1965 @ 24 Jan 2006, 13:52) Posibil supapa de pe circuitul de vacum de la intrarea in servo frina sa aiba ceva umezeala si sa fie inghetata (daca isi da drumul cind sub capota se incalzeste). Fiind obturat circuitul de vacum frina se comporta ca si cind motorul ar fi oprit. Si mie asta mi se pare cea mai plauzibila explicatie. Trebuie sa o verific cand ies de la munca. Daca ar fi fost probleme cu lichidul atunci pedala ar fi coborat la podea dar in situatia asta, din contra pedala e mai tare decat de obicei. |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
nephis |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 September 05 ![]() |
daca gasim 5 minute minim in care sa incalzim masina in fiecare dimineata dupa o noapte geroasa si apasam frana pe loc pana isi mai da drumul dupa 200-300m de mers neabalata isi da drumul. asta in conditii normale adica fara alte defecte ce pot aparea la sistemul de franare.
la ce frig a fost si este zilele astea nu ma mira ca masina sa merga mai greu. cu rabdare se rezolva toate. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2007
- B 52 G **Renault Symbol Fidji 1.4 // B 52 ???**
|
|
GoGu |
![]()
Post
#34
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Da, mi se intampla si mie. Eu zic ca ingheata ceva prin etrieri si nu permite miscarea pistonaselor. Eu apas incet pe pedala de cateva ori pana isi da drumul
|
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
papillon |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 8 December 05 ![]() |
Mai fratilor, la mine mai apar si urm probleme:
1. dupa ce opresc motorul si o las vreo 5 min, pedala de frana e tare, fapt care nu mi se intampla acu vreo cateva luni; 2., daca mai bag si capu la motor cu motoru pornit se aude un fasait discret, sau e normal sa se auda asa de la galeria de admisie? Eu banuiam furtunul de la servo la galerie, cum pot sa-l verific? 3. si mai problematic - cursa pedalei e mai mare iar eficienta la franare e cam mica(la o franare brusca rotile se blocheaza dc apas f tare pedala, iar cand apas brusc se aude un sunet ciudat la servo, un fel de suierat. Am inteles ca pt cursa sunt de vina pistonasele si garniturile de la pompa de frana, dar voi ati gasit asa ceva? Am cautat peste tot si nu am gasit; ideea cu pompa noua nu prea ma incanta pt ca am auzit ca sunt mai bune cele montate de uzina. Ce parere aveti? |
--------------------
dacia
SuperNova Clima
- AG 16 XLX
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
E cazul sa verifici membrana de la servofrana - aproape sigur fisurata.
E pacat si de motor, ca "fasaitul discret" e aer fals pe care-l trage. Inca o data, e sigur ca iti scapa pentru ca nu mai ai vacuum dupa ce sta un pic masina (pedala devine tare). Verifica supapa de servo (e simplu) si daca nu e din aia, atunci la service ( ca se pare ca nu prea stii ce trebuie facut) si inlocuita capsula servo - cca 1-2 mil, aprox. Dupa aia, e ca noua ![]() |
-------------------- |
|
gabi.badea |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 25 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Posibil supapa de pe circuitul de vacum de la intrarea in servo frina sa aiba ceva umezeala si sa fie inghetata (daca isi da drumul cind sub capota se incalzeste). Fiind obturat circuitul de vacum frina se comporta ca si cind motorul ar fi oprit. Am avut si eu aceeasi problema. Am schimbat supapa si de atunci nu s-a mai intamplat. Costurile sunt foarte mici, daca imi amintesc eu bine supapa m-a costat pana in 10 ron... |
--------------------
Renault
Laguna II 2.0 T
2005 Dinamyque
|
|
madkat |
![]()
Post
#38
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
servo - ori supapa ori membrana - incearca intai sa schimbi supapa - e mai simplu - si verifica si furtunul de la galerie la servo
|
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
Pulsar |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 4 December 05 ![]() |
QUOTE(papillon @ 25 Jan 2006, 13:29) Mai fratilor, la mine mai apar si urm probleme: 1. dupa ce opresc motorul si o las vreo 5 min, pedala de frana e tare, fapt care nu mi se intampla acu vreo cateva luni; mi se pare mie sau cand nu e pus contactul pedala de frana ar trebui sa fie tare? Eu asa stiu ca e la masinile cu servo. |
--------------------
Dacia
Super Nova Clima
- momentan provizoriu
|
|
badescuflorin |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o problema legata de sistemul de franare...o data la cel mult 2 luni trebuie sa fac aerisirea franelor...dupa aerisire se comporta normal,dar in timp, pedala isi mareste cursa si scade intensitatea franelor si iar dupa cum v-ati dat seama trebuie sa le aerisesc din nou...
Nu stiu ce sa cred....pompa nu cred ca ar fi defecta....mentionez ca nivelul lichidului nu scade....deci nu am pierderi....banuiesc o garnitura ceva care nu etanseaza cum trebuie si intra aer....ce ma sfatuiti? |
--------------------
Dacia
SRN
- AG-21-FLR ---FLR---
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
Am ajuns in seara asta acasa si dau sa mut DSN-ul pentru a face loc celeilalte masini.bun.......ma urc,dau putin in spate sa ies si pun frana.Era sa scot pedala prin podea.pur si simplu am ramas fara FRANEEEEE.Mai incerc odata,de doua ori si pana la urma o mut incet oprind cu frana de mana.Imi aduc aminte ca acum 2 seri am fost cu sora mea in poligon si niste prieteni care asistau la demonstratia de indemanare a sorei imi spun ca au observat ceva curgand sub masina, la care eu zic: e apa ca am aer-ul dat drumu(cu toate ca imi curgea in partea stanga si nu in dreapta unde era normal).Am plecat din poligon,am ajuns acasa si masina avea frane.a doua zi balta sub masina.bag degetul sa vad ce este.am ramas murdar pe deget si zic e ulei,a spart toanta baia la o grapa cand a atins cu scutul.ma uit la nivelul uleiului si era normal.dupa zic e antigel,verific.....normal.o las asa cu gandul ca mai cercetez problema.si azi am descoperit.borcan llichid de frana gol,pedala nu tine decat la fund de tot doar putin pe spate.Problema am depistat-o, stiu si pe unde curge(intre pompa de frana si servopompa),ce e de facut.nu pot ajunge asa in service decat probabil la miezul noptii sa o duc in apropiere ca nu pot circula fara frane.Inainte aveam pedala destul de moale.am schimbat aproape tot in afara de pompa.mi-a mancat zilele masina asta.nu o mai folosesc decat rar cand am de carat una alta sau la nevoie,dar trebuie sa o fac.Multumesc anticipat si stiu ca sunt zeci de topic-ul despre frane, dar sa raman fara pic de lichid mi-se pare incredibil
This post has been edited by SuntZmeu: 29 Jun 2008, 23:32 |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Si noi ce sa-ti zicem? Ne pare rau, dar cand sistemul de franare nu e etans, ramai fara lichid. La fel si sticla de Pepsi, bem din ea, dar la un moment dat se termina
![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Io nu cred ca i se poate intampla asa ceva unui Zmeu.
![]() ps. "aer-ul" s-a mai intors acasa dupa ce i-ai dat drumul? ![]() |
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
dariusz |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
bre fratilor ! sint de cumparat garnituri pentru pompa frina , sau trebuie sa cumpar pompa noua?
|
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
costinel_sandu |
![]()
Post
#45
|
Aliaj mecanic+sofer Group: Members Posts: 185 Joined: 25 March 04 From: Alexandria / Bucuresti ![]() |
@SuntZmeu
Din cele descrise pare ca au cedat garniturile de la pompa centrala. Verifica totusi sa nu fie probleme la imbinarea vreunei conducte cu pompa E recomandabil sa se schimbe pompa cu totul si nu doar garniuturile. In general garniturile care se gasesc separat sunt facut ede SRL-uri obscure si sunt de foarte proasta calitate. |
--------------------
dracia
DSN-ul lui tata:)
2001 Rapsodie
- TR-03-???
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
Victoras2001 te rog frumos sa te abti de la comentarii.daca ma poti ajuta cu un sfat sunt dispus sa te ascult,daca nu pastreaza-ti opiniile pentru tine.Rog moderatorii sa stearga orice nu este la subiect.Am intrebat de garnituri la mag de pe Mihai Bravu si mi-au spus ca nu se fabrica separat.trebuie sa schimb pompa.Am intrebat la alte magazine si au garnituri,dar nu voi schimba doar garniturile pentru ca este vorba de frane.Investitia nu este foarte mare,dar ma scarbeste modul de lucru al celor de la Dacia-Renault care nu livreaza componente ci doar piesa intreaga.De ce sa dam un sfert din pret sa schimbam doar ce este necesar cand putem schimba toata piesa.In curand vom schimba motorul cu totul pentru ca Dacia nu va mai furniza piese de schimb din motive de foamea in gat.
This post has been edited by SuntZmeu: 7 Jul 2008, 12:54 |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
cosmin_ms |
![]()
Post
#47
|
![]() membru explorator Group: Members Posts: 249 Joined: 6 August 07 From: TG MURES ![]() |
asa am patit cu franele si eu anu trecut,da io am observat la timp..si a luat garnitura de pe una noua-pompa noua-si a pus-o la mine...altfel..cum zici tu-nu e decat cu pompa
![]() |
--------------------
Renault
MEGANE 2
2003 Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost,decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
Am schimbat ieri pompa de frana(nu e foarte greu doar accesul este mai dificil).am observat ca vechea pompa fusese schimbata(sau reparata)si ca ceea ce scria pe garniturile de la vasul cu lichid era diferit fata de ce scrie pe noua pompa de uzina.Am completat cu lichid si am constatat:pedala se face tare cu motorul oprit(cu pompa veche se ducea la fund imediat)dar cand pornesc motorul se duce la fund.Am aerisit franele incepand de la dreapta spate.pe spate nu iesea mult lichid,dar pe fata am reusit sa vad multe bule de aer.am aerisit pana n-au mai iesit bule de aer.dupa aerisire tot la fel.se duce la fund si tine fff putin frana.trebuie sa aersisesc si pompa?inainte de montare am amorsat pompa dupa cum mi-a explicat cel de la magazin.ce sa ii fac?am ales sa o schimb eu pentru ca m-am saturat de mecanicii din service plus ca nu pot ajunge asa cu ea in service in conditii de siguranta.dupa schimbare nu mai prezinta scurgeri de lichid.Va rog dati-mi niste sfaturi la obiect
|
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
mvali |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 8 February 07 From: Ploiesti ![]() |
Daca alegeai sa te duci sa o schimbi in service puteai sa ai frane mai slabe decat ai acum. f putini mecanici fac aerisirea cum trebuie. Eu am patzit'o si la fel multi dintre noi. Aerisirea nu se face prin pedala ci prin completare si curgere directa. Este explicat pe aici cum sa faci un dispozitiv simplu (din furtunase din acelea pentru duzele de apa pt parbriz) ca sa recuperezi lichidul de frana pe masura ce curge. Si da dupa ce am facut aceasta operatie frana tine mai sus.
poti incepe de aici: http://www.daciaclub.ro/Aerisire-frine-t3528.html |
--------------------
ex Dacia
SuperNova
Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
Am furtunas,am incercat in toate felurile sa o aerisesc.Prin pedala am aerisit pana mi-a venit acru.roata cu roata de la dreapta spate pana la stanga fata.am lasat sa curga lichidul pana m-am plictisit(am tot completat pana am terminat 1 litru de lichid).si abia tin franele cu pedala la podea.nici de la 50 la ora nu pot sa opresc.sa aerisesc pompa n-am apucat.oare de la ea e?
|
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
dariusz |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
trebuie aerisita si pompa. un coleg pe care l-am rugat sa ma ajute sa imi schimb pompa , mi-a spus ca nu prea s-ar apuca de treaba asta pentru ca e foarte greu de aerisit pompa.
28 Jul 2008, 14:58: trebuie aerisita si pompa. un coleg pe care l-am rugat sa ma ajute sa imi schimb pompa , mi-a spus ca nu prea s-ar apuca de treaba asta pentru ca e foarte greu de aerisit pompa. This post has been edited by dariusz: 28 Jul 2008, 13:58 |
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 07:25 |