DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sfatuiti-ma va rog ca nu stiu ce sa ii mai fac, probleme termostat

cosmin snake
post 23 Feb 2007, 20:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 11 February 07




salut.am incercat sa caut solutii la problema mea dar nu am gasit mare lucru.am o dacie 1310 din 97.intr-o zi am observat ca acul de la temp apei era sus de tot dar becul rosu nu se aprindea.am schimbat termostat nou de vaslui.dar nici atunci nu am facut nimic.dupa cateva minute acul se duce sus iar furtunul de la radiator e rece ca si radiatorul de altfel.termostatul l-am incercat in casa si de schide.ce sa mai fac?


--------------------
alfa brera 95 - bv 15 ana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thirsty
post 23 Feb 2007, 20:30
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 2 February 06




aerisire .


--------------------
BMW 730 - b-10-nam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Feb 2007, 21:01
Post #3


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




aerisesti ca lumea, si daca tot asa face, e cazul sa te gindesti la o garnitura de chiulasa noua wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin snake
post 24 Feb 2007, 11:45
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 11 February 07




am fost astazi si am incercat 3 termostate noi noute.doar la unu era putin cald radiatorul..dar deschidea cand apa era sus de tot.am fost la un mecanic si a tinuto mereu accelerata pana aurcat apa aproape de rosu.dar becu nu se aprindea.mi-a zis ca nu indica sonda bine,ca la taemp asta trebuia sa sara apa din borcanu ala.Da e ciudat ca la temp care o ijndica radiatoru era rece.Sa fie din garnitura de chiulasa chiar daca am doar 32000 mii de km cu ea reali


--------------------
alfa brera 95 - bv 15 ana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 24 Feb 2007, 12:11
Post #5


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




crek e din sonda care iti indica temperatura la motor...sau posibil ceasu care iti indica temperatura...dar mai rar! daca zici ca acu arata pe rosu si motoru nu era foarte cald deci nu sarea apa din borcan inseamna ca nu era foarte incins asa cum arata ceasu...deci ceasu minte wink.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 24 Feb 2007, 13:03
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




Schimba mai intai sonda..de obicei se cam duc biggrin.gif, si eu am schimbat la dacie vreo doua.


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 24 Feb 2007, 16:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




verifica sa nu ai furtunele infundate, radiatorul infundat si fa airisirea ca lumea


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 25 Feb 2007, 16:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Ce mi-a spus ieri un mecanic: becul rosu s-ar aprinde la 115 grade, temperatura la care ar cam incepe sa se deformeze chiulasa. Dupa cum stim, apa+antigel fierb la 110 grade (100 grade daca e doar apa). Ce pot eu sa spun din experienta e ca, de vreo 2 ori, cind mi-a dat in fiert la un moment dat, becul nu s-a aprins (am oprit si am racit). Acul se apropiase de ultima linie (capatul scalei), dar nu o atinsese. Deci cam asa ar sta treaba cu becul.

Poate vreun coleg mai priceput sa infirme sau sa confirme? Din experienta sau din carti, nu dat cu presupusul!

This post has been edited by workarea: 25 Feb 2007, 16:37


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 25 Feb 2007, 18:12
Post #9


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(workarea @ 25 Feb 2007, 16:37)
Dupa cum stim, apa+antigel fierb la 110 grade (100 grade daca e doar apa).
*




Asta daca sistemul de racire este presurizat....nu? sau gresesc?


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin snake
post 25 Feb 2007, 18:39
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 11 February 07




oricum un lucru e clar:indiferent daca sonda nu indica bine ea tot ar trebuie sa bage apa in radiator cand se incalzeste.lucru pe cre nu il face.Ca presupun ca asta nu conteaza de sonda?acum vreo 2 luni am schimbat capacul de la pompa de apa am luat rulmenti si am facuto.Sa aibe vreo implicatie capacul asta sa nu mi=l fi facut mecancu ala bine?


--------------------
alfa brera 95 - bv 15 ana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 25 Feb 2007, 19:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai fie ca indica bine sonda fie ca nu dupa 10-15 km tot trebuie sa se incalzeasca radiatorul. Cel putin furtunul care duce in el trebuie sa fie fierbinte.
Daca nu deschide termostatul trebuie sa fiarba apa in borcan. Nici asta sa inteleg ca nu se intampla?
Astia pe la service nu au cu ce masura temp apei din borcan?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 25 Feb 2007, 19:55
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Salut!
Din experienta:
Daca furtunul spre radiator nu se incalzeste, nu deschide termostatul; cauza foarte probabila: inca mai este aer in cotul ala (care e destul de greu de aerisit) (mai ales daca ai schimbat mai multe termostate)
Dar ceea ce te intereseaza e : SOLUTIA!
Personal iti recomand sa alegi, din multitudinea de marci pe cea care are o gaurica de 1-2 milimetri diametru, alaturi de clapeta care controleaza curgerea lichidului de racire (sau poti sa o faci tu, dar e de ajuns 1-1,5 mm ) Prin gaurica aia se elimina aerul mult mai repede, si curentul "initial" de lichid asigura transmiterea temperaturii spre capsula termostatului foarte prompt si eficient.
Arderea garniturii de chiulasa sau, mai rau deformarea chiulasei se produce doar daca ai mers "tare" fara racire; asa, la probe cu ochii pe indicator si motorul pe loc, destul de putin probabil sa se defectat (ars) garnitura. (Intr-o iarna, pe la -20 de grade, mi-a inghetat apa in radiator - da, aveam apa, ca prostu' - si motorul a ajuns sa-mi aprinda becul (cu sonda de 115 grade!!!) Practic nu aveam ce-i face! Am oprit motorul, s-a racit cat de cat, si m-am deplasat pana acasa, unde am dezghetat radiatorul, apoi am inlocuit doar uleiul Atentie, la asemenea supraincalziri, uleiul se deterioreaza. Am schimbat si sonda de bec cu una de 95 de grade.)
Parca se moaie si gerul, asa ca Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin snake
post 27 Feb 2007, 10:40
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 11 February 07




IN SFARSIT:pare sa se fi rezolvat.Am mers la cineva:Am inlocuit capacul pompei de apa cu altu-nu era nici din asta;Am curatat radiatorul crezand ca era infundat:nici asta;Am incercat termostatul in vas un deam pus un termometru si la 75 de grade sa deschis complet.Deci singura problema e legata de sonda.Ce mi-a mai ramas de facut sa pun un aparat electronic pe sonda sa vad care e temp,si atunci vad cum stau lucrurile.


--------------------
alfa brera 95 - bv 15 ana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Feb 2007, 10:50
Post #14


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




LA termostate recomand NUMAI vernet.facute in franta.alea made in ro sunt f slabe calitativ


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 27 Feb 2007, 12:51
Post #15


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




nenea, apa+antigel in amestec 40/60, fierbe la peste 130 de grade, indiferent de baza antigelului! apa chioara fierbe la 100, daca e facuta aerisirea bine, fierbe la 110 ca e presurizata (teoretic cel putin). eu am ceva antigel care cica fierbe la 168 de grade, unul albastrui. oricum... daca tot ai vazut ca nu-ti merge indicatorul, de ce te-ai complicat cu mecanici de la coltul blocului cu buzunare sparte in loc sa verifici din start indicatorul?!?

si ontopic:
daca tot ai vazut ca toate sunt reci si ca indicatorul arata ca fierbe apa... puteau fi 3 posibilitati: becul, sonda, indicatorul! mergi la magazin, sau la dezmembrari, cumperi o sonda, un indicator si chiar si un bec, nu cred sa fie mult, max 30 RON. mergi acasa si le schimbi, daca tot la fel face, hai cu rezultate.

fara suparare dar de vreo 5 ori ai schimbat termostatul... de ce?! daca vezi mai tarziu.. sa zicem ca nu se incarca bine bateria, te apuci sa verifici schimband alternator, baterie si releu ca sa vezi daca incarca bine? sau verifici intai indicatorul?!


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Feb 2007, 13:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tgg2k @ 27 Feb 2007, 12:51)
[...] daca vezi mai tarziu.. sa zicem ca nu se incarca bine bateria, te apuci sa verifici schimband alternator, baterie si releu ca sa vezi daca incarca bine? sau verifici intai indicatorul?!

Nu, eu unul verific tensiunea de incarcare biggrin.gif Dupa aia verific mai multe, in primul rind prin masuratori.

This post has been edited by diaconuliviu: 27 Feb 2007, 13:59


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 27 Feb 2007, 15:44
Post #17


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




Cel mai bine pornesti motorul, tii capota deschisa, scoti capacul de la vasul de expansiune si stai cu ochii pe motor. Cum vezi ca incepe sa dea semne ca ar fierbe, il opresti. Daca nu da semne, inseamna ca e sonda busita.
Inainte sa faci asta, aeriseste bine instalatia


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Feb 2007, 15:50
Post #18


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 27 Feb 2007, 15:55
Post #19


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 27 Feb 2007, 16:50)
sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)
*




Pui putin praf MAGGI ciorba de antigel si gata masa radmasa.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin snake
post 27 Feb 2007, 20:22
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 11 February 07




n-am verifaicat prima data acul pt ca at cand scoteam termostatul acul indica bine temperatura aproape de prima linie.Deci nu trebuia sa iau in calcul doar acu


--------------------
alfa brera 95 - bv 15 ana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin snake
post 27 Feb 2007, 20:23
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 11 February 07




indicatorul ala se schimba greu?


--------------------
alfa brera 95 - bv 15 ana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hrb
post 27 Feb 2007, 21:25
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 12 December 06
From: Ploiesti




QUOTE(ydaniel @ 27 Feb 2007, 16:50)
sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)
*


Antigelul este de fapt etilen-glicol. Sau asa era pe vremea mea. Ala simplu fierbe sub 100 grd la presiune atmosferica (parca 70...80, da' nu bag mana in foc). Apa (chioara) la 0,5 bar fierbe pe la 120 grd. Sonda cu bec semnalizeaza la 110....115 grd. Totul e perfect daca ai presiune in sistem, adica supapele de la borcan chiar functioneaza, si atunci, chiar daca s-a aprins beculetul, in circuit ai apa, fara vapori.


--------------------
Dacia MCV/Sandero 2008 - PH-10-DBV, PH-10-PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecsparvu
post 28 Feb 2007, 01:06
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 16 February 07
From: Bucuresti




de unde se poate lua un termostat vernet???


--------------------
Dacia Break CLI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 1 Mar 2007, 21:05
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pe la mine la piese auto numai din alea au. Costa cam 20 lei. Atat am dat eu asta vara pe unul de care sunt foarte multumit.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2024 - 15:49
Forum Renault