sfatuiti-ma va rog ca nu stiu ce sa ii mai fac, probleme termostat
sfatuiti-ma va rog ca nu stiu ce sa ii mai fac, probleme termostat
cosmin snake |
23 Feb 2007, 20:26
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 February 07 |
|
||
--------------------
alfa
brera
95
- bv 15 ana
|
|||
thirsty |
23 Feb 2007, 20:30
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 2 February 06 |
aerisire .
|
--------------------
BMW
730
- b-10-nam
|
|
paulp |
23 Feb 2007, 21:01
Post
#3
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
aerisesti ca lumea, si daca tot asa face, e cazul sa te gindesti la o garnitura de chiulasa noua
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
cosmin snake |
24 Feb 2007, 11:45
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 February 07 |
am fost astazi si am incercat 3 termostate noi noute.doar la unu era putin cald radiatorul..dar deschidea cand apa era sus de tot.am fost la un mecanic si a tinuto mereu accelerata pana aurcat apa aproape de rosu.dar becu nu se aprindea.mi-a zis ca nu indica sonda bine,ca la taemp asta trebuia sa sara apa din borcanu ala.Da e ciudat ca la temp care o ijndica radiatoru era rece.Sa fie din garnitura de chiulasa chiar daca am doar 32000 mii de km cu ea reali
|
--------------------
alfa
brera
95
- bv 15 ana
|
|
vyper |
24 Feb 2007, 12:11
Post
#5
|
speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 |
crek e din sonda care iti indica temperatura la motor...sau posibil ceasu care iti indica temperatura...dar mai rar! daca zici ca acu arata pe rosu si motoru nu era foarte cald deci nu sarea apa din borcan inseamna ca nu era foarte incins asa cum arata ceasu...deci ceasu minte
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
adostar |
24 Feb 2007, 13:03
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati |
Schimba mai intai sonda..de obicei se cam duc , si eu am schimbat la dacie vreo doua.
|
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
OAP |
24 Feb 2007, 16:49
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti |
verifica sa nu ai furtunele infundate, radiatorul infundat si fa airisirea ca lumea
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
workarea |
25 Feb 2007, 16:37
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei |
Ce mi-a spus ieri un mecanic: becul rosu s-ar aprinde la 115 grade, temperatura la care ar cam incepe sa se deformeze chiulasa. Dupa cum stim, apa+antigel fierb la 110 grade (100 grade daca e doar apa). Ce pot eu sa spun din experienta e ca, de vreo 2 ori, cind mi-a dat in fiert la un moment dat, becul nu s-a aprins (am oprit si am racit). Acul se apropiase de ultima linie (capatul scalei), dar nu o atinsese. Deci cam asa ar sta treaba cu becul.
Poate vreun coleg mai priceput sa infirme sau sa confirme? Din experienta sau din carti, nu dat cu presupusul! This post has been edited by workarea: 25 Feb 2007, 16:37 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
autom |
25 Feb 2007, 18:12
Post
#9
|
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
cosmin snake |
25 Feb 2007, 18:39
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 February 07 |
oricum un lucru e clar:indiferent daca sonda nu indica bine ea tot ar trebuie sa bage apa in radiator cand se incalzeste.lucru pe cre nu il face.Ca presupun ca asta nu conteaza de sonda?acum vreo 2 luni am schimbat capacul de la pompa de apa am luat rulmenti si am facuto.Sa aibe vreo implicatie capacul asta sa nu mi=l fi facut mecancu ala bine?
|
--------------------
alfa
brera
95
- bv 15 ana
|
|
$$ilvviu |
25 Feb 2007, 19:01
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT |
Pai fie ca indica bine sonda fie ca nu dupa 10-15 km tot trebuie sa se incalzeasca radiatorul. Cel putin furtunul care duce in el trebuie sa fie fierbinte.
Daca nu deschide termostatul trebuie sa fiarba apa in borcan. Nici asta sa inteleg ca nu se intampla? Astia pe la service nu au cu ce masura temp apei din borcan? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
gti98 |
25 Feb 2007, 19:55
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 |
Salut!
Din experienta: Daca furtunul spre radiator nu se incalzeste, nu deschide termostatul; cauza foarte probabila: inca mai este aer in cotul ala (care e destul de greu de aerisit) (mai ales daca ai schimbat mai multe termostate) Dar ceea ce te intereseaza e : SOLUTIA! Personal iti recomand sa alegi, din multitudinea de marci pe cea care are o gaurica de 1-2 milimetri diametru, alaturi de clapeta care controleaza curgerea lichidului de racire (sau poti sa o faci tu, dar e de ajuns 1-1,5 mm ) Prin gaurica aia se elimina aerul mult mai repede, si curentul "initial" de lichid asigura transmiterea temperaturii spre capsula termostatului foarte prompt si eficient. Arderea garniturii de chiulasa sau, mai rau deformarea chiulasei se produce doar daca ai mers "tare" fara racire; asa, la probe cu ochii pe indicator si motorul pe loc, destul de putin probabil sa se defectat (ars) garnitura. (Intr-o iarna, pe la -20 de grade, mi-a inghetat apa in radiator - da, aveam apa, ca prostu' - si motorul a ajuns sa-mi aprinda becul (cu sonda de 115 grade!!!) Practic nu aveam ce-i face! Am oprit motorul, s-a racit cat de cat, si m-am deplasat pana acasa, unde am dezghetat radiatorul, apoi am inlocuit doar uleiul Atentie, la asemenea supraincalziri, uleiul se deterioreaza. Am schimbat si sonda de bec cu una de 95 de grade.) Parca se moaie si gerul, asa ca Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
cosmin snake |
27 Feb 2007, 10:40
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 February 07 |
IN SFARSIT:pare sa se fi rezolvat.Am mers la cineva:Am inlocuit capacul pompei de apa cu altu-nu era nici din asta;Am curatat radiatorul crezand ca era infundat:nici asta;Am incercat termostatul in vas un deam pus un termometru si la 75 de grade sa deschis complet.Deci singura problema e legata de sonda.Ce mi-a mai ramas de facut sa pun un aparat electronic pe sonda sa vad care e temp,si atunci vad cum stau lucrurile.
|
--------------------
alfa
brera
95
- bv 15 ana
|
|
ydaniel |
27 Feb 2007, 10:50
Post
#14
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
LA termostate recomand NUMAI vernet.facute in franta.alea made in ro sunt f slabe calitativ
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tgg2k |
27 Feb 2007, 12:51
Post
#15
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City |
nenea, apa+antigel in amestec 40/60, fierbe la peste 130 de grade, indiferent de baza antigelului! apa chioara fierbe la 100, daca e facuta aerisirea bine, fierbe la 110 ca e presurizata (teoretic cel putin). eu am ceva antigel care cica fierbe la 168 de grade, unul albastrui. oricum... daca tot ai vazut ca nu-ti merge indicatorul, de ce te-ai complicat cu mecanici de la coltul blocului cu buzunare sparte in loc sa verifici din start indicatorul?!?
si ontopic: daca tot ai vazut ca toate sunt reci si ca indicatorul arata ca fierbe apa... puteau fi 3 posibilitati: becul, sonda, indicatorul! mergi la magazin, sau la dezmembrari, cumperi o sonda, un indicator si chiar si un bec, nu cred sa fie mult, max 30 RON. mergi acasa si le schimbi, daca tot la fel face, hai cu rezultate. fara suparare dar de vreo 5 ori ai schimbat termostatul... de ce?! daca vezi mai tarziu.. sa zicem ca nu se incarca bine bateria, te apuci sa verifici schimband alternator, baterie si releu ca sa vezi daca incarca bine? sau verifici intai indicatorul?! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
diaconuliviu |
27 Feb 2007, 13:52
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(tgg2k @ 27 Feb 2007, 12:51) [...] daca vezi mai tarziu.. sa zicem ca nu se incarca bine bateria, te apuci sa verifici schimband alternator, baterie si releu ca sa vezi daca incarca bine? sau verifici intai indicatorul?! Nu, eu unul verific tensiunea de incarcare Dupa aia verific mai multe, in primul rind prin masuratori. This post has been edited by diaconuliviu: 27 Feb 2007, 13:59 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Uncle-Sam |
27 Feb 2007, 15:44
Post
#17
|
MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti |
Cel mai bine pornesti motorul, tii capota deschisa, scoti capacul de la vasul de expansiune si stai cu ochii pe motor. Cum vezi ca incepe sa dea semne ca ar fierbe, il opresti. Daca nu da semne, inseamna ca e sonda busita.
Inainte sa faci asta, aeriseste bine instalatia |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
ydaniel |
27 Feb 2007, 15:50
Post
#18
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
sa fiarba la 168 grade????pai da-ne si noua reteta;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mihai0070 |
27 Feb 2007, 15:55
Post
#19
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cosmin snake |
27 Feb 2007, 20:22
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 February 07 |
n-am verifaicat prima data acul pt ca at cand scoteam termostatul acul indica bine temperatura aproape de prima linie.Deci nu trebuia sa iau in calcul doar acu
|
--------------------
alfa
brera
95
- bv 15 ana
|
|
cosmin snake |
27 Feb 2007, 20:23
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 February 07 |
indicatorul ala se schimba greu?
|
--------------------
alfa
brera
95
- bv 15 ana
|
|
yo9hrb |
27 Feb 2007, 21:25
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti |
QUOTE(ydaniel @ 27 Feb 2007, 16:50) Antigelul este de fapt etilen-glicol. Sau asa era pe vremea mea. Ala simplu fierbe sub 100 grd la presiune atmosferica (parca 70...80, da' nu bag mana in foc). Apa (chioara) la 0,5 bar fierbe pe la 120 grd. Sonda cu bec semnalizeaza la 110....115 grd. Totul e perfect daca ai presiune in sistem, adica supapele de la borcan chiar functioneaza, si atunci, chiar daca s-a aprins beculetul, in circuit ai apa, fara vapori. |
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
alecsparvu |
28 Feb 2007, 01:06
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 16 February 07 From: Bucuresti |
de unde se poate lua un termostat vernet???
|
--------------------
Dacia
Break CLI
2000
|
|
$$ilvviu |
1 Mar 2007, 21:05
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT |
Pe la mine la piese auto numai din alea au. Costa cam 20 lei. Atat am dat eu asta vara pe unul de care sunt foarte multumit.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2024 - 15:49 |