"Scapare" a franei in timpul franarii
![]() ![]() ![]() |
"Scapare" a franei in timpul franarii
Slider |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
|
||
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|||
Kojak |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
@Slider:
Ce inseamna "nu face mereu asa"? Ai intimpinat problema asta de mai multe ori? Daca DA, treaba asta poate deveni periculoasa! La mine deocamdata nu s-a mai intamplat nimic "suspect" cu frana, functioneaza in parametrii normali..., deocamdata (aprox. 500Km) |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Daca tin eu minte bine, parca si eu am trait senzatia descrisa de initiatorul topicului. O posibila cauza care ar explica fenomenul ar fi urmatoarea:
-imediat dupa plecarea de pe loc, condensul de pe discurile de frina este adunat intre santurile verticale de pe mijlocul placutelor de frina iar evaporarea lui nu se poate face prea repede -pe o distanta de zeci, poate sute de metri, discurile si suprafata placutelor se usuca, dar este posibilitatea ca apa adunata intre santuri sa ramina in continuare acolo -la o prima frinare mai puternica, si in care la inceput frina prinde normal, sa ajunga acea apa pe discuri (posibil in legatura cu incalzirea acelei zone, prea putin probabil datorita infimei uzuri a placutelor, care are loc in acele momente, nu pot sa spun...) si atunci se petrece fenomenul. Explicatia are oarecare logica daca erau indeplinite conditiile de formare a condensului in acele ore premergatoare incidentului. De asemenea logic este ca acest lucru sa nu se intimple la drum lung, ci doar in oras, pentru ca in cazul unei rulari de citiva km in regim de drum lung, apa care s-ar stringe intre santurile placutelor nu vad cum ar putea ramine acolo fara sa se evapore, sau sa se imprastie.La mine, ambele conditii au fost indeplinite, dar nu am dat nici o importanta fenomenului, am crezut ca poate de la o balta s-a intimplat. O alta varianta, dar care nu prea o cred posibila, este ca in momentul frinarii se se fi scurs, datorita inertiei, vre-un firicel de apa de pe undeva, fix pe disc(uri). Nu va alarmati, este teoretic imposibil sa se petreaca fenomenul, datorita unei disfunctionalitati in instalatia hidraulica! Numai bine! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
Slider |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
QUOTE(Kojak @ 12 Feb 2007, 20:51) @Slider: Ce inseamna "nu face mereu asa"? Ai intimpinat problema asta de mai multe ori? Daca DA, treaba asta poate deveni periculoasa! La mine deocamdata nu s-a mai intamplat nimic "suspect" cu frana, functioneaza in parametrii normali..., deocamdata (aprox. 500Km) Da naiba mai stie...ca nu am notat pe undeva cind si ce a facut...dar am avut de citeva ori senzatia de ...alunecare... |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
octavian |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am solenza si odata s-a dus pedala pana la fund si nu am avut frana deloc. am apasat din nou si a functionat. am fost la service si mi-au schimbat pompa de frana.
|
-------------------- |
|
donraulo |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
Hai sa va povestesc si eu o "ciudatenie"
Viteza de croaziera 140 km/h pe autostrada. Ma hotarasc destul de tarziu ca vreau sa opresc intr-un "spatiu servicii" (buda mai pe romaneste) si pun frana. nu brusca, nu "surlau" dar ferma, pentru a ma putea incadra in distanta ramasa, desi personal nu credeam ca o sa reusesc. Masina franeaza foarte frumos, fara absolut nici un fel de probleme pana la aproximativ 60 km/h cand am senzatia ca a intrat in functiune ABS-ul - exact asta am simtit. Insa eu nu am ABS. Care ar fi explicatia? Precizez ca asfaltul era uscat, curat, nu am prins nici o urma de praf, pietris, apa sau condens la discuri nu avea de unde sa fie. si totusi.... |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
GabyT |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca ceea ce ai simtit este din cauza marcajului lateral al benzii de rulare. Pe A2 asa este; nu stiu cum este pe A1 ca n-am mai fost de cand au "reparat-o"; la un moment dat era si pe DN1. Materialul respectiv (cu ajutorul caruia sunt demarcate benzile) este facut special ca in cazul in care calci linia, masina sa vibreze, astfel incat sa nu schimbi benzile accidental. Posibil ca in momentul in care masina era aproape de oprire, te-ai apropiat de marginea benzii si ai calcat respectivul marcaj, moment in care au aparut respectivele vibratii.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
donraulo |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
De acord cu tine, intr-adevar exista posibilitatea asta, insa Nu marcajul a fost cauza, deoarece nu l-am incalecat, desi e foarte adevarat ca am uitat sa precizez acest lucru in postul precedent.
In continuare nu am o explicatie logica pentru cele simtite. |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#39
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Tind sa cred ca e de la servofrana. Daca opresti motorul in timp ce franezi vei avea probabil aceeasi senzatie. Sa ma corecteze cineva daca gresesc
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
Kojak |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca opresti motorul in timp ce franezi , "ingheata" frana adica nu prea mai ai ce face cu pedala de frana din cauza faptului ca se rigidizeaza (intareste) si franarea este ineficace, efortul depus de picior este foarte mare.
Nu cred insa ca era vorba de oprire motorului in timpul franarii, asta e cu totul alta discutie Orcine isi poate da seama ca nu reprezinta o problema a mecanismului de franare in sine, asa ca sa revenim... |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#41
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu inca astept sa imi raspunzi cum ti-ai dat seama ca s-au desprins placutele de pe discuri in timpul franarii. Am intrebat mai sus.
PS. Nu sunt ironic si nu glumesc. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Kojak |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
@IRONIK
Nu am mai simtit "raspunsul" franei asupra masinii, desi piciorul il aveam permanent pe pedala de frana si apasarea era constanta. ( e doar o banuiala faptul ca s-au desprins placutele de discuri, tehnic, nu prea ar fi posibil, intr-adevar) "Pedala" aveam asa ca nu se pune problema de aer in circuitul de frana. Tind sa cred cum a mai spus cineva pe aici ca "discurile au mancat ceva gras" adica au avut antrenate pe ele ulei sau vaselina (prin ce modalitate, nu stiu!) probabil de pe drum. Stiu sigur ca masina nu a mai franat pret de 1-2 secunde, desi totul pare o.k. ca si acum dealtfel |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
C@talin |
![]()
Post
#43
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
mie de la o vreme imi place ,nu se mai blocheaza rotile decat daca rup pedala de frana cu picioaru ,in rest zici ca am abs,sau stiu eu sa franez prea frumos ,nustu.
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#44
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Sau nu prea mai ai frâne?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
C@talin |
![]()
Post
#45
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
am am, da trebuie sa apas destul de brutal pe frana sa se blocheze rotile. De franat ,franeaza foarte bine.ca la cum franez eu , destul de aproape de fundu aluia din fata , o indoiam demult
![]() This post has been edited by C@talin: 14 Feb 2007, 22:22 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Mario_b |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Cam asa face ABS-ul cand treci peste un damb si masina "sare" un pic in aer: se blocheaza rotile si intervine ABS-ul eliberandu-le, moment in care simti ca nu mai ai frane deloc, e o senzatie nasoala rau.
Poate ca asta s-a intamplat si la initiatorul topiculu, a sarit cu masina la un damb si a pierdut aderenta la roti. ![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Kojak |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
@Mario_b
1 la mana: daca pe Cheiul Dambovitei in zona fac. Titu Maiorescu (tronson metrou Timpuri Noi - intersectia cu Mihai Bravu, adica in Bucuresti), exista "damburi" eu nu mai am ce comenta referitor la acest topic... 2 la mana: logan laureate NU are abs ( doar laureate plus ARE abs) - vorbesc de motoarele 1.4 In concluzie, sunt EXCLUSE ambele variante, dar iti acord circumstante atenuante pentru "1 la mana", dar pt. "2 la mana", sorry man no can do! |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#48
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kojak @ 14 Feb 2007, 20:42) Daca opresti motorul in timp ce franezi , "ingheata" frana adica nu prea mai ai ce face cu pedala de frana din cauza faptului ca se rigidizeaza (intareste) si franarea este ineficace, efortul depus de picior este foarte mare. Nu cred insa ca era vorba de oprire motorului in timpul franarii, asta e cu totul alta discutie Orcine isi poate da seama ca nu reprezinta o problema a mecanismului de franare in sine, asa ca sa revenim... Eram curios cum reactioneaza pedala de frana daca o tii apasata la jumate si opresti motorul. Iti ridica piciorul sau isi mentine pozitia? |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:29 |