DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistem de injectie facut de la zero, nu-i chiar o gluma

Amedeus
post 7 Feb 2007, 12:47
Post #31


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




200 Hz e la 6000 rot/min la un motor cu 4 cil, 4 timpi, o bobina. Tu, cred totusi ca ai : 1 cil, 2 timpi, 1 bobina, ca doar vorbeai de un motor de Mobra, nu?

This post has been edited by Amedeus: 7 Feb 2007, 12:48


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 7 Feb 2007, 12:50
Post #32


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




da,evident. dar ma trimitea driverx sa fac din nou calculele, iar atunci era vorba de motorul de dacie.


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 7 Feb 2007, 12:55
Post #33


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Pentru Dacie (si multe altele) e OK. smile.gif


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 8 Feb 2007, 12:38
Post #34


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Am inceput sa construiesc "corpul clapeta" smile.gif


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 8 Feb 2007, 15:57
Post #35


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




De ce sa se complice cu debitmetre cand poate simplu sa calculeze ce volum de aer aspira motorul la un ciclu motor apoi sa masoare temperatura aerului si sa calculeze cata benzina sa bage in cilindri in functie de densitatea aerului... Si asa poate sa regleze si raportul volumetric in functie de turatie...
E greu sa faci softul, ce folosesti, PIC sau ATMEL?
Daca ai nevoie de ajutor la soft, just ask.


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Feb 2007, 16:24
Post #36


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Masa aerului aspirat variaza - dupa cum spui - cu turatia si cu temperatura. Acesti factori sunt usor de luat in considerare.

Dar mai depinde de pierderile gazodinamice pe galerii/clapete/supape, de fenomenele rezonante in galerii si probabil de alti factori care imi scapa mie acum.

Cu alte cuvinte: nu poti sa determini prin calcul masa aerului aspirat (decit poate cu o aproximatie extrem de grosolana). Din acest motiv este necesar debitmetrul.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 8 Feb 2007, 16:30
Post #37


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Folosesc ATMEGA. Pentru inceput, o sa incerc timp de injectie "la ghici", cu o oarecare aproximare, sa vad cum se comporta. O sa ajung si la niste calcule, dar cand o sa fie momentul sa incerc sa-l pornesc, o sa vad.


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 8 Feb 2007, 16:35
Post #38


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mono-Motronic nu are debimetru, ci aproximeaza debitul dupa unghiul clapetei (evident, are o cartograma debit-unghi clapeta determinata pe stand) si face corectii cu temperatura aerului si in functie de ce zice sonda lambda. Nici la F1 nu cred ca se mai foloseste debimetru (pt a elimina restrictia pe admisiune).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Feb 2007, 16:44
Post #39


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Relativ la debitul de aer: corectia de care vorbeste einstein1984 este multidimensionala (adica se mai ia de exemplu in calcul turatia, dupa o curba aproape imposibil de determinat prin calcul). @einstein1984: observa ca sonda lambda introduce feedback in bucla de reglaj.

La F1 - posibil sa ai dreptate, desi ma indoiesc sa nu se poata realiza o configuratie corespunzatoare a galeriilor de admisie.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 8 Feb 2007, 20:07
Post #40


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




Daca se apuca Cosmin sa bage bucle de reactie deja se complica treaba, trebuie sa fi studiat ingineria reglarii automate ca sa mearga totul struna.
Eu i-am oferit o solutie care s-ar putea sa mearga si e foarte simpla de implementat.


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 9 Feb 2007, 09:56
Post #41


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Da, la inceput nu o sa folosesc bucle de reactie, pentru ca motorul poate porni (ceea ce vreau deocamdata) si fara ele, pentru un timp de injectie determinat experimental.

Corpul clapeta este aproape gata, cand o sa-l termin o sa pun si poze.

Acum propun o alta intrebare: cum fac sa scap de regulatorul de presiune? Pentru o versiune ultra low cost a sistemului.
Cam in cat timp de functionare a pompei de benzina se ajunge la o presiune in instalatie buna pentru injectoare? Ma gandesc sa comand pompa in impulsuri, cand scade presiunea, o pornesc din nou. Oare o merge, pentru inceput? Sau risc sa se creeze presiune prea mare intr-un timp prea scurt?
Presiunea benzinei cam cat trebuie sa fie pentru a functiona corect un injector, sa zic de dacia supernova?

Cam multe intrebari:)


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Feb 2007, 10:15
Post #42


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Presiunea 3-3,5 ATM. Costul unui regulator de presiune de SN este in jur de 600 RON (Ciclop Timisoara) ohmy.gif

This post has been edited by Amedeus: 9 Feb 2007, 10:16


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 9 Feb 2007, 10:39
Post #43


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Se pare ca pretul unui regulator de presiune e prohibitiv pentru ceea ce vreau eu la inceput.
Ma gandeam sa folosesc o sonda de presiune de ulei, de la dacia, cea care se monteaza "after market" impreuna cu ceasul de presiune din bord.
In functie de presiunea citita de la sonda asta, microcontrollerul sa comande pornirea/oprirea pompei de benzina.

Dar nu stiu cat de compatibila este sonda respectiva cu benzina, tinand cont ca a fost proiectata pentru ulei (vascozitate mai mare,inflamabil etc). Poate face bum :-s


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Feb 2007, 10:44
Post #44


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Pompa are o supapa de sens. In caz ca mergi pe ideea de a comanda pompa in impulsuri, aceasta supapa trebuie sa fie perfecta si sa construiesti un fel de rampa (o teava) in care sta benzina sub presiune. Sincer, nu cred ca tine faza cu comanda in impulsuri. Nu stiu nici cum va rezista pompa in acest regim de functionare.


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 9 Feb 2007, 11:07
Post #45


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Cosmin: ce ai la dispozitie? Cam la ce presiune ar trebui sa stabilizezi?

De ce nu asa (regulator mecanic de presiune): pompa debiteaza continuu in rampa injectoarelor(*); de la rampa un retur cu o supapa care deschide la presuiunea de reglat. Suna mai compluicat decit este, multe supape sunt adecvate daca le tarezi corespunzator arcul.

(*) cred ca pentru evitarea oscilatiilor de presiune prea mari rampa ar trebui sa aibe un anumit volum.

---------------
edit: am citit despre presiune, retrag intrebarea respectiva. scuze.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Feb 2007, 13:01
Post #46


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Volumul rampei ar putea fii 1/4 din cea de SN, tinand cont ca ai doar un injector.


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 9 Feb 2007, 15:03
Post #47


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




Cum zice si os, cea mai simpla solutie e cea mecanica, cu un fel de presostat care inchide circuitul de alimentare al pompei de benzina la presiune mica si in deschide la presiune mare. Ceva similar ca la hidrofoare.

Daca te apuci cu microcontroller, trebuie sa iei unul cu CAN, e destul de complicat.


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 9 Feb 2007, 16:38
Post #48


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




de ce CAN?


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 9 Feb 2007, 16:46
Post #49


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




Pentru a avea o intrare analogica in microcontroller care sa citeasca presiunea in cazul asta.

This post has been edited by Mario_b: 9 Feb 2007, 16:48


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 9 Feb 2007, 16:55
Post #50


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 9 Feb 2007, 16:38)
de ce CAN?


QUOTE(Mario_b @ 9 Feb 2007, 16:46)
Pentru a avea o intrare analogica in microcontroller care sa citeasca presiunea in cazul asta.


blink.gif radmasa.gif

LLLLE. M-am prins. Prolly te referi la Convertor Analog Numeric? Dacă-i așa, zi-i frate ADC, că numa' pe vremea lu' piticu citeam DEL și nu știam la ce naiba se referă!

This post has been edited by DragosP: 10 Feb 2007, 17:15


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 9 Feb 2007, 17:12
Post #51


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Aduc o usoara precizare la chestiunea cu presiunea in "rampa" injectoarelor: ceea ce ar trebui cautat ar fi dupa mine NU un presostat (din motive pe care n-am timp sa le explic aici), ci o supapa de descarcare tarata la presiunea necesara (principiul de functionare este ca la supapa de descarcare din pompa de ulei).

Repet: multe supape de sens unic sunt (sau pot fi transformate in asa fel incit sa fie) adecvate intr-o instalatie primitiva.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Feb 2007, 19:00
Post #52


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Domnii mei, de ce credeti ca regulatorul de prsiune din rampa tine cont de depresinea din admisie? Pentru ca debitul prin injector depinde de 2 chestii: de timpul de ridicare al acului (controlat de ECU , trebuie sa fie mai mare de 1ms pentru a avea curgere in regim static, sa treaca de zona tranzitorie de la deschidere) si de DIFERENTA DE PRESIUNE la care curge benzina. Ca una e sa ai 1 bar in rampa si 0,5 bar in galeria de admisie si alta e 1 bar in rampa si 0,9 bar in admisie (regim WOT). Un regulator de presiune s-ar gasi la SH de la orice masina cu injectie (la un MonoMotronic e reglat cam la 1 bar, la un multipunct poate sa aiba pana la 5 bar. )
Oricum, e nevoie de 1 injector si diagrama de debit a acestuia in functie de diferenta de presiune necesara.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 9 Feb 2007, 23:01
Post #53


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Ce zici tu e corect, da' nu la toate mașinile e la fel. De ex, la SLZ și LGN regulatorul nu mai are habar de (de)presiunea din galerie. Corecția de debit se face în acest caz jonglând factorul de umplere al semnalului de deschidere injector.
În concluzie, lucrurile e complicate dom'le!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 10 Feb 2007, 17:08
Post #54


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Mario_b, acum am inteles la ce te referi. Credeam ca vorbesti despre CAN, protocolul de comunicatie.Dar da, cu convertor analog-numeric am luat microcontrollerele.


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 Feb 2007, 18:29
Post #55


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dragos, se poate face si asa, dar asta implioca senzor MAP (manifold absolute pressure), care e nitel mai scump decat un regulator de presiune cu membrana (varianata de pe Logan ridica si ciomplicari la nivelul strategiei de comanda).
Parererea mea e ca initiatorul topicului ar trebui sa foloseasca arhitectura sistemului Mono-Motronic, un sistem gandit sa fie ieftin (fara debimetru, fara MAP, etc) si pentru care exista destula literatura publicata de Bosch.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 10 Feb 2007, 18:41
Post #56


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




As vrea si eu documentatie, daca stiti pe unde se gaseste. Tot caut cu google de cateva zile, dar nimic, ori nu caut dupa ce trebuie.
Ceva care sa explice intr-adevar modul de functionare, nu doar o schema si trei randuri de text


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 10 Feb 2007, 22:16
Post #57


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




QUOTE(os @ 9 Feb 2007, 17:12)
Aduc o usoara precizare la chestiunea cu presiunea in "rampa" injectoarelor: ceea ce ar trebui cautat ar fi dupa mine NU un presostat (din motive pe care n-am timp sa le explic aici), ci o supapa de descarcare tarata la presiunea necesara (principiul de functionare este ca la supapa de descarcare din pompa de ulei).

Repet: multe supape de sens unic sunt (sau pot fi transformate in asa fel incit sa fie) adecvate intr-o instalatie primitiva.
*



Adevarat ce zice os, e cel mai simplu si cred ca merge si mai bine...

DEspre documentatie, spune ce vrei si poate te ajutam...


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 11 Feb 2007, 15:57
Post #58


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 10 Feb 2007, 17:08)
Mario_b, acum am inteles la ce te referi. Credeam ca vorbesti despre CAN, protocolul de comunicatie.Dar da, cu convertor analog-numeric am luat microcontrollerele.
*



Parerea mea este ca sunt cam lente ADC-urile integrate in microcontrolere pentru ce ai tu nevoie. Eu as merge pe un ADC extern de mare viteza.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 11 Feb 2007, 17:05
Post #59


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




QUOTE(DragosP @ 9 Feb 2007, 16:55)
LLLLE. M-am prins. Prolly te referi la Convertor Analog Numeric? Dacă-i așa, zi-i frate ADC, că numa' pe vremea lu' piticu citeam DEL și nu știam la ce naiba se referă!
*



Unii prefera sa-i zica ADC pe englezeste, altii CAN pe romaneste. Asa am invatat la facultate, asa-i zic.


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 11 Feb 2007, 17:10
Post #60


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Mda. Dar măcar ai grijă să eviți confuziile cu alte abrevieri. Ținând cont că uzual CAN se referă la "CAN Bus", și cum există slavă Domnului controlere cu interfață CAN-bus încorporată, pot apare ușor confuzii.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 12:48
Forum Renault