DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Curatirea chiulasei si a blocului de resturile garniturii

Mirch
post 18 Aug 2004, 00:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 4 April 04
From: Bucuresti




Salutare.
Tocmai am demontat chiulasa si am scos garnitura care era gaurita destul de nasol. In cartea lui Mondiru se recomanda curatirea chiulasei de resturile de garnitura cu produse dizolvante "tip Decanol sau asimilate" si apoi razuirea cu o bucata de lemn.
Cei care ati mai demontat chiulase si inlocuit garnituri de chiulasa, cum ati procedat pt. curatirea resturilor de la garnitura veche ?


--------------------
DACIA NOVA GTT (R5 Turbo) - B-72-MRC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 18 Aug 2004, 08:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
Cei care ati mai demontat chiulase si inlocuit garnituri de chiulasa, cum ati procedat pt. curatirea resturilor de la garnitura veche ?


Pentru blocul motor: Cumpara 1-2 tuburi de spray ce curata carburatorul, sau, daca nu gasesti, te poti multumi si cu WD-40. Inmoaie cu spray resturile de garnitura de pe suprafata blocului, pe care apoi le razuiesti cu o bucata de lemn de brad. Asta e faza de inlaturare a resturilor "grosiere".
Vei observa ca, totusi, vor ramane locuri in care garnitura de chiulasa nu s-a razuit complet. Acolo poti folosi o surubelnita lata, mai "boanta", preferabil de fier cat mai moale, cu care sa razuiesti resturile manevrand surubelnita cat mai paralel posibil cu suprafata blocului. Inmoi cu spray, apoi razuiesti. Si insisti astfel pana cand suprafata blocului este perfecta. Curata cu o carpa si apoi sufla cu aer resturile de garnitura de chiulasa, in special cele care au cazut in cilindri (daca acestia nu sunt scosi).

Pentru chiulasa: Singura metoda care asigura curatirea perfecta fara a distruge suprafata de asezare a chiulasei este frezarea superficiala a acesteia, la un atelier specializat in rectificari. Se asigura doua lucruri foarte importante, pe care nu le poti realiza manual: planeitatea si curatirea suprafetei de oxizi. In plus, cu ocaiza asta te poti decide daca frezezi mai mult din chiulasa, pentru a obtine un raport de compresie mai bun.
Curatirea manuala a chiulasei poate avea rezultate bune, dar totodata poate ascunde defecte (de planeitate, sau de oxidare) care eventual vor putea scurta viata garniturii de chiulasa sau a chiulasei in sine. In nici un caz nu folosesti scule de metal la curatarea manuala a chiulasei.

Obligatoriu schimbi uleiul imediat dupa ce strangi motorul la loc, inainte de a-l porni prima oara.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danzce
post 18 Aug 2004, 08:34
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




de ce trebuie sa schimbi uleiul ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Aug 2004, 08:46
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




hai mai, bagi atatia bani sa repari motorul si n-ai 200.000 sa iei un ulei romanesc care sa-l tii 6-700km? ca dupa aia oricum il schimbi


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirch
post 18 Aug 2004, 17:03
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 4 April 04
From: Bucuresti




Mersi pt. raspuns, Old1310.
Profesional ca intotdeauna smile.gif

Dar totusi, de ce ar trebui schimbat uleiul ? Exista riscul sa fi intrat apa in el din cauza ca garnitura de chiulasa era gaurita ?
Ideea e ca am schimbat uleiul cu RO3 chiar acum 700 km si e aproape nou.
Acum am fost nevoit sa dau chiulasa jos pt. ca mi-a scapat unul dintre suruburile care prind clapeta de acceleratie de la carburator in galeria de admisie si de acolo a intrat intr-un cilindru cand motorul era in mers.
Cand am desfacut chiulasa constatat ca garnitura era varza si trebuia schimbata oricum.


--------------------
DACIA NOVA GTT (R5 Turbo) - B-72-MRC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 18 Aug 2004, 21:33
Post #6


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE
mi-a scapat unul dintre suruburile [...] in galeria de admisie si de acolo a intrat intr-un cilindru cand motorul era in mers


Tulai nene, dar cu motorul in mers ai lucrat?!? Nu ca ar avea vreo importanta, ca surubul tot acolo se ducea...

Dar taaaaaaaaaare ar fi vrut sa aud ce era la gura ta cand ti s-a intamplat! :mrgreen:

Oricum, cum ti-ai dat seama ca 'garnitura era varza' cand ai desfacut-o? Ca o garnitura de chiulasa, dupa ce o strangi si o desfaci, oricum se face 'varza', nu stiu daca mai poti sa o diagnostichezi.

Subscriu la ce a zis colegul 535: daca tot ai chiulasa jos - du-o la verificat (planeitate, supape, ghiduri si garnituri de supapa, etc). Pentru putini bani poti face o economie de viitori nervi...


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 18 Aug 2004, 21:52
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




eu am doua garnituri de chiulasa puse una peste alta si sunt f multumit
e mult mai lenesa da consuma mult mai putin, credeti ca dacia mea consuma 6,4?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 18 Aug 2004, 21:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




raig, sigur ca te credem, e un consum normal pt acest tip de masina.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 18 Aug 2004, 22:03
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




pai mi se parea normal si 8%, si cred ca la multi li se pare asa :mrgreen:


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 18 Aug 2004, 22:09
Post #10


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Domnilor, vă rog, reveniți la subiect! :?


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 21:06
Forum Renault