aprindere electronica, defecta
![]() ![]() ![]() |
aprindere electronica, defecta
iuliusss |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 28 February 05 From: pitesti ![]() |
Attached thumbnail(s) aprindere_00522.JPG ( Size: 57.01k ) Number of downloads: 935 |
||
--------------------
dacia
logan 1.5 dci
2008
- AG 30 AIT
|
|||
yo9hrb |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
De unde esti?
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
iuliusss |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 28 February 05 From: pitesti ![]() |
din pitesti
|
--------------------
dacia
logan 1.5 dci
2008
- AG 30 AIT
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Cam departe de mine. Cum a fost legata gresit?
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
freddybb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
QUOTE(yo9hrb @ 12 Jan 2007, 16:25) Aprinderea este una capacitiva asta inseamna ca are un circuit oscilant care transforma curentul continuu de la baterie in curent alternativ care este ridicat de un transformator la 150-300 volti, este redresat si tine incarcat un condensator care la randul lui este descarcat de un tiristor in primarul bobinei de inductie, aprinderea este fiabila dar solicita rezistentele de izolatie ale bobine a fiselor de bujii si termina electroxii acestora.Eu i-ti recomand o aprindere electronica tranzistorizata care da rezultate bune la dacii, cea ruseasca este destul de dificil de reparat pt ca ai nevoie de componente de calitate care sa-ti reziste la varfurile de tensiune |
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acei tranzistori sint cu germaniu depinde de tipul celor de acolo N P N sau P N P
se pt inlocui cu ASZ 17,18 sint cu germaniu P N P daca mai gasesti nu stiu daca merg cei cu siliciu tip 2N3055 care sint N P N diferenta intre cei cu germaniu si cei cu siliciu sint tensiunile de polarizare la siliciu fiind mai mare decit la germaniu |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
adica la germaniu 0,2;0,3V si la siliciu 0,6;0,7V pe jonctiunea baza-emitor.asta inseamna ca ar trebui modificate rezistentele de polarizari daca iti permite montajul
P.S. bygy(tranzistorii sunt identici uitete la ce scrie pe ei) This post has been edited by Giurisici Fabian: 13 Jan 2007, 00:08 |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am vazut dar am spus ca se pot inlocui cu ambele tipuri pnp sau npn cu exceptia germaniu siluciu care trebuie lucrat la polarizari cu precizarea ca daca se schimba tipul pnp cu npn se inverseaza alimentarile condesatorii electrolitici si diodele din partea de oscilator nu si la iesirea spre tiristor
![]() This post has been edited by bygy007: 13 Jan 2007, 00:30 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Daca nu gasesti pe nimeni sa ti-o repare mai aproape trimite-o la mine, incerc eu sa ti-o fac. Numa' sa nu te grabesti prea tare.
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
gti98 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
P217 sunt pnp cu germaniu; echivalenta cu ASZ 15-17, AUY 32, 4NU74(tesla) sau se pot gasi chiar P217 (pe la radioamatorii si electronistii mai...vechi, in special in zonele de contact cu tehnologia ruseasca (Moldova si Bucurestiul) Toate tranzistoarele enumerate mai sus au problema unei capsule diferite, si e musai sa aiba contact termic bun cu carcasa care-i si radiator de caldura (sunt necesare prelucrari mecanice - frezare - mai dificil de accesat in conditii de amator....) Chiar daca ai incerca sa utilizezi 2N3055 sau echivalente, la siliciu problema nu sunt polarizarile (nu-i mare scofala sa reduci 1-2 rezistoare ca valoare) ci tensiunea reziduala de saturatie mult mai mare, care-ti va reduce randamentul si performanta montajului. (si in plus mi se pare ca colectorul e conectat galvanic la masa prin carcasa-radiator, sarcina e in emitor; ar trebui sa izolezi in plus, complicatii)
Dar poate nu s-au defectat tranzistorii (de la o eventuala conectare inversa a alimentarii)(montajele astea cu componente discrete sunt mai robuste decat minunatele circuite integrate moderne....) si s-a ars ceva din circuitul de comanda (intrarea dinspre ruptor).. Bafta!!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Alimentaeza aprinderea, platina fiind deschisa, trebuie sa ai curent pe acea priza cca 220V alternativ,(de se gandi rusu ca poate vrei sa alimentezi si altceva) daca nu ai tensiune atunci ridicatorul este busit, unul din tranzistori, daca ai tensiune ai ceva pe partea de comanda.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tibip |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
alimenteaza montajul. daca tiuie, convertizorul ridicator de tensiune functioneaza. daca nu, tranzistorii respectivi sunt vinovati. Ce sa facem, tehnologia anilor 70... Oricum, partile slabe ale aprinderii acestea sunt tranzistorii P207, tiristorul de descarcare KY202 (romanesc KU202) serios subdimensionat fata de cerintele aprinderii, condensatorul de "forta" sa zic asa, de 1 microfarad la 500 Volti, si traful de comutatie, care la mine s-a ars de 2 ori, pana am abandonat toata aprinderea, si am pus platina inapoi si gata... e mai simplu asa.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
marianrec |
![]()
Post
#13
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 15 Jan 2007, 11:38) Alimentaeza aprinderea, platina fiind deschisa, trebuie sa ai curent pe acea priza cca 220V alternativ,(de se gandi rusu ca poate vrei sa alimentezi si altceva) Eu stiam ca trebuie sa fie in jur de 130V. Cica au rusii niste aparate de barbierit la tensiunea asta. Am si eu o aprindere identica si o folosesc de vreo 7 ani. Cred ca am nimerit-o mai buna.. |
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
deconectat |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Off topic: daca aprinderea e ruseasca, de ce scrie in romaneste pe ea?
On topic: Daca sunt dusi tranzistorii mai bine iti cauti alta aprindere (sau macar ii faci alta carcasa), dar sunt sanse destul de mari sa fie inca buni. Ca sa iti dai seama ce e ars: - daca a iesit fum, e condensatorul - daca miroase a ars e bobina de la transformator (putin probabil) - daca face zgomot sau vibreaza cand o alimentezi nu sunt tranzistorii Cel mai probabil e sa fie dus tiristorul, asa ca mai bine il masori pe ala direct. ![]() This post has been edited by valentin.dumitran: 15 Jan 2007, 23:33 |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
iuliusss |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 28 February 05 From: pitesti ![]() |
ea mai tiuie incet, mai are asa....o urma
![]() fum nu a iesit, nu a bubuit sau alte treburi din astea necurate ![]() yo9hrb - unde stai, poate o trimit la tine? |
--------------------
dacia
logan 1.5 dci
2008
- AG 30 AIT
|
|
KTC |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
E 250-300 de mii o aprindere tranzistoriala de Targu-Mures.
Ce rost are sa te mai chinui ? |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
luk67 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 25 January 07 ![]() |
scuzati
am si eu o aprindere electronica de ford fiesta cu calculator a fost montata pe a mea nova si a mers super si turatie super si viteza nitzel ideea ca a mers cam un an pana s-au rupt firele de la delcou si nu mai stiu cum se mai leaga e in trei fire delcou modificat cu ax de delcou de ford are cineva idee cum se mai poate lega? pe viitor o sa pun si niste poze |
--------------------
dacia
nova
1998 gt
- vl 67 luk
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu le poti pune pe culori?
cele 3 fire sint +, masa, semnal, vin la un senzor Hall dedicat. Cauta pe www.datasheetcatalog.com HKZ121 si gasesti (parca) si culorile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
yo9hrb |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Done. Aprinderea lui Iuliusss merge in parametri. A fost tiristorul.
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 00:15 |