Izolare fonica la Solenza
![]() ![]() ![]() |
Izolare fonica la Solenza
toobzz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|||
2dor |
![]()
Post
#2
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu o faci tu personal? Ca nu e chiar asa greu.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
toobzz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Singur nu prea am chef sa ma apuc.Si am citit si pe forum despre materialele care s-ar putea pune.Nu am ajuns inca la o concluzie.Am incercat cu folie pentru parchet dar nu se simtea mare diferenta.Am inteles ca este un material care exista sub forma de spray sau la tub.Sincer as vrea sa o fac printr-o firma.Nu prea am timp si loc sa-mi desfac toata masina.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
ai gasit "blana motor" in iasi?
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
toobzz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Nu.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Nu gasesti nimic in Iasi
![]() |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
toobzz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Mda.Astept totusi stie cineva ceva.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
toobzz |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Am inteles din ce am citit pe forum ca se poate izola si cu antifon cauciucat insa trebuie pistol.Sa zic asta nu ar fi o problema.Dar se merita?Se simte ceva?Si inca o chestie.......Chiar nu sunt pasionati de Solenza in Iasi?Vad ca in Bucuresti sunt o multime.Ar fi misto sa ne putem intalni si in Iasi.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#9
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
am insonorizat cu un fel de dinamat fetele interioare de usi, apoi am dat cu antifon cauciucat peste el. manopera am facut-o cu pensula. chin mare-rezultat pe masura. pe interiorul fetelor de usi am aplicat aluband luat de la selgros. am astupat toate gaurile tehnologice ale fetei de usa, apoi am scos folia de plastic si in locul ei am aplicat prin lipire cu power tape musama de masa groasa. efectul este ca usa se aude infundat si basul dat de boxele de 13 cm este mult mai profund fara vibratii.
capota motorului a demontat-o, am intors-o cu fata in jos si am turnat in toate rosturile antifon cauciucat putin diluat cu benzina ca sa fie mai fluid. dupa uscarea care a durat doua zile am decupat dupa profilul ramforsarilor capotei mocheta cu baza cauciucata s am lipit-o cu prenadez. in acest fel zgomotul motorului este substantial redus, capota nu vibreaza deloc, greutatea ei s-a marit destul de mult, inchiderea ei facandu-se prin caderea ei libera de la cca 7 cm inaltime. am mai montat si cheder pe lateralele si fata compartmentului motor. satisfactie deplina. in interior-scos mocheta, turnat antifon cauciucat diluat, cca 5 mm ,aplicat un strat de mocheta inclusiv sub bancheta spate si pe pasajele rotilor spate. apoi remontat mocheta. rezultat: multumitor. in portbagaj-idem. in plus antifonat lateralele portabagajului cu dinamat s antifon cauciucat si aplicat mocheta de DSN. din nou rezultate bune. in haion am bagat spuma poliuretanica, iar in spatiide dintre ramforsari am gagat dinamat si am plicat mocheta decupata la dimensiunile acstora. efect-sunet infundat la inchidere portbagaj si efect vizual mai frumos decat cel de fabrica. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Benkenobi, la peretele dintre motor si habitaclu n-ai lucrat deloc? Eu pe ala am mare boala
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca te duci la vreo firma, s-ar putea sa te trezesti ca-ti zdrangane toate prin masina dupa ce le monteaza ei la loc.
Parerea mea e ca mai bine te folosesti de masina si o intretii cum trebuie, dar fara sa bagi bani aiurea in ea sa o antifonezi si altele. Ajungi sa fii sclavul masinii si nu mai apuci sa te bucuri de ea, ca ai sa vrei sa o vinzi. Eu zic ca in Solenza nu e asa mare zgomot, si daca dai si drumul la cass/CD player nu mai ai treaba. Decat sa dai banii aiurea pe izolare fonica, mai bine iti iei niste cauciucuri ca lumea, sau ii schimbi mai des filtrul de aer, uleiul etc. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
benkenobi ... se scrie Dynamat ... si Aluband-ul nu este un fel de nimic ... pe langa Dynamat . Alubandul are rolul lui , este fabricat pentru constructii , iar noi romanii il folosim cu un oarecare succes si in auto-solnitele noastre . Despre ce ai facut tu ... daca tu esti multumit atunci e bine . Eu personal nu as fi pus Aluband si peste al sa dau la pensula in interiorul usii cu insonorizant auto ... ala curge la caldura , se crapa la frig si apoi alea nu le mai poti desface vreodata de acolo . Apoi in usi sunt niste gaurele ... de ce ? de cine ? si cu ce ... poate ghicesti tu .
La capota motorului acea vopsea cauciucata in combinatie cu prenadez sunt o combinatie mortala si la propriu si la figurat . Ai mai diluat si cu benzina , ambele produse reactioneaza la diferente de temperatura f mult , nu sunt ignifuge , curg , pica , se inmoaie si se lasa ... sincer nu cred ca ai fost prea constient . Capota nu are nevoie sa fie mai grea la Solenza , ci doar la DSN ! Prin ce ai vrut sa faci , in afara de greutate altceva nu ai rezolvat ! Sunetul poate sa iasa si prin laterale si in fata , nu neaparat prin tabla capotei ranforsata deja din fabrica . Sincer facem proba si vei observa ca un cheder pus pe laterale si fata are de 10 ori efect mai bun decat ce te-ai riscat sa faci tu , fara sa mai vorbesc de murdarie , aspect si orice doresti . Deci ai folosit peste tot Aluband !!!! Zi asa si gata ! ![]() Spuma poliuretanica se umfla necontrolat , nu reduce vibratiile decat prin exercitarea unei forte de umflare sau fortare a anumitor parti ale caroseriei .. apa intra , condens se face , fortare cat cuprinde , NU se desfaci nicidecum usor si daca ai vre-o problema prina cea zona ... fac pacate daca spun cum le desfaci . Este "proiectul " tau , bafta in continuare , sincer - pacat de masina ! freefiber - daca "lucreaza " si acolo cu astfel de idei ... s-ar putea sa nu mai ajunga sa ne spuna rezultatele . ![]() nh1980ro - stii de ce strugurii sunt acri ? ![]() This post has been edited by marius80_eugen: 26 Mar 2007, 00:56 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
2dor |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu momentan am lipit aluband pe usa si am scos folia aia care era lipita cu mastic, iar pe interiorul fetei de usa, cea de plastic am lipit mocheta. Rezultatul e incredibil, mai ales ca am renuntat la bandajarea cuielor de la usi. Usa se inchide chiar frumos acum, urmeaza portbagajul si peretele dinspre motor. Ce vreau sa fac e sa lipesc mocheta pe interiorul bordulul, ma refer la partea de sus, si sa mai bag pe unde se poate niste Aluband cu mocheta. Ar trebui sa nu mai sune bordul a gol.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai bagat Aluband in interiorul usii sau numai in locul foliei de plastic ? Ce rol ar fi avut acea mocheta lipita pe interiorul fetei de plastic a usii ??? Si apoi cum ai lipit mocheta acolo , tinand cont ca nici jumate nu este portiune neteda si are locasuri care ar trebui umplute cu diverse solutii pt rigidizare .
Mocheta pe interiorul bordului ??? Oau ?!? Eu cred ca tu spui mocheta la ceva care nu este mocheta ... parerea mea ... Daca vrei sa faci ceva interesant ... chiar te sfatuiesc sa incerci sa pui Aluband de 10 cm latime pe acel perete dinspre compantimentul aerotermei si habitaclu , dar cu mare antentie . Eu caut dar nu gasesc un fel de burete care nu ia apa si este putin rigid , de vre-o 5-10 cm grosime , ignifug , sau un fel de vata ca sa bag in bord . Asa ceva chiar ar merita bagat ! Inca o data te intreb ce numesti tu mocheta si daca se paote sa pui ceva poze cu ea si impresii la cum se comporta cand o indoi . Si cam ce crezi ca ar face acea mocheta ? ( scade vibratiile , impiedica sunetul sa treaca sau rigidizeaza suprafetele pe care este pusa ??? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
2dor |
![]()
Post
#15
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci e vorba de o pasla de fapt dar ea a fost pusa pe jos pe post de mocheta de aia ii spun eu mocheta. Pe fata usii am lipit-o cu prenadez, iar aluband am pus doar in loc de folia aia de pe tabla, nu am bagat si in usa. Si pe interiorul bordului iti spun ca o sa faca treaba asa cum face si pe usi, nu o mai sune a gol bordul.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Insonorizant (pasla pe suport de cauciuc) pe interiorul bordului este la Audi.
Ma indoiesc ca l-au pus aia degeaba. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@marius80_eugen Strugurii imi plac storsi in sticle
![]() Fiecare face cum vrea, aici fiind un forum, mi-am exprimat parerea. Decat sa dau banii pe nu stiu ce 'insonorizante' mai bine folosesc acei bani ca sa pun pe masina numai piese de origine si benzina cat de cat buna si sa-i fac reviziile la timp etc. In felul asta raman si cu mai mult timp liber(pe care l-as fi pierdut desfacand masina si chinuindu-ma cu nu stiu ce materiale, iar efectul....tot n-o sa fie ca la o 'masina'). L.E: Pasla e foarte buna ca absorbant fonic (se folosea pe vremuri la boxele de lemn si avea efecte super). Partea proasta e ca absoarbe si apa, si pe usi nu e o idee buna sa ai materiale care iti tin apa. In interior (daca nu-ti ploua in masina) e ok. This post has been edited by nh1980ro: 26 Mar 2007, 11:23 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
2dor |
![]()
Post
#18
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Aici nu consider ca ai dreptate pentru ca ajuta, dupa ce faci anumite operatiuni la masina chiar esti fericit, depinde acum si daca vrei sa o tii sau urmeaza sa o dai. Si mai depinde si de timp si chef.
Offtopic: Pe de alta parte piesele de origine sunt de evitat si asta din cate am patit eu personal, poate unii au fost fericiti cu piese de origine. Eu chiar dau bani mai multi pe piese de neorigine numai sa fie bine pentru masina, si este clar diferenta nu numai de bani. |
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Dupa cum am spus eu n-am probleme cu zgomotele de prin masina, nu mi se pare ca se aud asa tare (n-am probleme de auz
![]() Off-topic: Piesele de origine nu mi-au facut probleme pana acum (adica s-au incadrat in parametrii de functionare, de fapt bujiile cred ca au 47.000km si inca merg bine), si le-am schimbat la revizii cand a fost nevoie. In plus la piesele de origine ai garantie 18 luni. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#20
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
pntru cei ce au placerea sa discute civilizat:
-fiecare face ce vrea cu masina sa -la izolarea fonica am folosit dynamat extrem luat de la Sprint 2000-nu fac reclama ca este foarte scump dar rezultatele sunt foarte bune. foaie autoadeziva de 50X50 cm. -da, am turnat 5 mm de antifon cauciucat in capota motor, dupa intarire nu curge deloc. peste acest strat am alicat prin lipire mocheta cu baza cauciucata. am deja un an de cand am facut acest lucru si nu s-a desprins nici macar 1 cm patrat. daca aveti dubii va stau la dispozitie oricand pentru a va dumiri. -peretele d foc nu l-am izolat inca si nu stiu daca v-oi face acest lucru. -in bord si in carcasa schimbatorului de viteze-pe interiorul lor- a lipit dynamat si apoi mocheta. bordul se incinge foarte tare vara de la soare dar nu curge nc macar o picatura de dynamat. pentru marius80_eugen: daca citeai cu atentie vedeai ca am turnat antifonul cu cutia nu am dat cu pensula. si da, stratul este de 5 mm. din fericire pentru mine sunt inginer TCM si stiu ce vorbesc. si mai am si un frate mecanic auto. si inca ceva: aceleasi operatiuni le-am efectuat si la DSN -ul sotiei mele. si nu a curs nimic. pentru oricine vrea sa se convinga de cele spuse-ne putem vedea si va pot arata. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Dynamat-ul Original rezista se pare spre 380-400 ' C , iar cel Extreme pana pe la 450 ' C , deci nu de Dynamat imi faceam eu griji ! Poate ar trebui sa ne intalnim cativa care au mai facut cate ceva la masina ... sa-si faca si ceilalti o parere si pate invatam unii de la altii . Daca si voi va hotarati faceti un topic si da-ti cate un link prn topicuri . Va repet : pentru cei interesati de ceva imbunatatiri , deci fara cerculete si alte prostii !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#22
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
-dynamatul rezista dupa cate stiu eu pana la 120 grade celsius la expunere directa. deci in aceste conditii se poate aplica si pe peretele antifoc.
-antifonul cauciucat nu crapa la frig si nu curge la cald dupa intarire. si acesta se poate folosi cu efecte foste bune la peretele de foc si pe fata inerioara a capotei motor. -sunt adeptul intalnirilor pentru schimbul de pareri. stabiliti voi locatia si data. ma puteti contacta si la tel 0748134702. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
PAREREA MEA este ca antifonul cauciucat odata intarit pe o suprafata , cand aceasta este miscata si se creaza o anumita tensiune , acesta se crapa cu pocnituri destul de serioase si cu cat stratul de antifon este mai gros , cu atat ruperea este mai puternica . Daca nu ma credeti , dati pe o bucata de mocheta de 10 cm un strat de vre-o 2-3 mm grosime , il lasati sa se usuce bine vre-o 2-3 zile pe balcon sau unde aveti voi mai liber , il bagati in congelator vre-o 2 zile ( pt a simula trecerea printr-o iarna ) , il lasati inca o zi pe afara si apoi incercati sa vedeti ce pateste . In cazul in care nu sunteti destul de lamuriti va pot face o demonstratie pe viu .
Dynamatul rezista la mult mai mult ... poate Alubandul sa reziste doar pana la 120'C . Vara usile se incalzesc mai tare de 120 'C la soare , tinand cont ca temperatura aerului in interior depaseste 45-50' C ( nu poti tine mana pe capota sau usile laterale ca frig rau ) si totusi Alubandul nu cade de pe fata de usa ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@marius80_eugen Ai zis ca nu poti TINE mana pe capota ca frige rau. Pai apa are 100 de grade cand fierbe. Poti sa bagi mana in apa care fierbe?
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mda... pe peretele antifonic mi-a picat necazu cand am mers o perioada de timp fara partea de sus a bordului montata. Atunci motorul se auzea mult mai tare in interior. Ideea e ca un rahat de plastic poate reduce zgomotul motorului destul de mult; deci daca izolezi fonic cum trebuie pe acolo, rezultatul ar fi foarte mare.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#26
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
sincer ma gandisem ca la vara sa dau tot bordul jos (inclusiv partea inferioara) si sa aplic pe peretele interior dynamat apoi sa dau cu antifon cauciucat in doua-trei straturi. cu pensula bineinteles. dar nu stiu daca am atata rabdare. voi vedea. pe peretele antifoc din compartimentul motor cred ca nu este suficienta aplicarea dynamatului. in acest caz cred ca trebuie aplicat un fonoabsorbant (gen pasla) care sa reduca propagarea undelor sonore catre habitaclu. dynamatul nu ar face decat sa preia din vibratiile transmise de motor sub forma de unde transversale in mediul solid reprezentat de caroserie.
|
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
wind |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
pt o insonorizare a usilor si performante sa zicem audio
ce parere aveti de acest kit ?? http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_in...dKill_Door_Kit/ merita banii ? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
iulian - e bun acel kit ... dar oare atat vrei sa dai doar pentru usi ?
free-fiber - eu iti recomand sa pui pe tot acel perete dintre habitaclu si compartimentul aerotermei Aluband , apoi in toate acele spatii goale sa cati si sa bagi vata sau burete . Se va simti diferenta imediat . Eu inca mai caut vata si burete de bagat acolo . NU merita sa irosesti Dynamatul pe acea zona ! Peretele anti-foc este mult mai jos si acela se izoleaza pe afara si nu prin interior ! benkenobi - iti aprinzi paie in cap daca dai jos si partea inferioara a bordului si sincer nu cred ca stii la ce munca te pui ! Incearca sa te limitezi doar la partea superioara ! Daca tot vrei sa pui Dynamat de ce il distrugi de tot acoperindu-l cu o porcarie ... si in bord , unde iti va mirosi oribil de fiecare data cand va incepe sa bage caldura aeroterma ! Offf , uneori exagerati cu grija catre "liniste" , alterori ignorati adevaratele surse de zgomot . ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#29
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
stiu ce munca este pentru dat jos si remontat tot bodul. dar sper s- fac totusi. iar peste dynamat dau cu antifon cauiucat pentru ca acesta din urma creaza o pelicula care actioneaza ca un liant peste folia de dynamat. daca ne vom intalni vreodata iti voi arata ca sa intelegi. din toate probele pe care le-am efectuat am constatat ca la caldura dynamatul aplicat pe perete vertical sau pe plafon se dezlipeste in timp.
stiu o sa zici ca nu ae voie, dar este un adevar trist. ei bine apolicarea acestui strat de antifon cauciucat nu-i permite sa se dezlipeasca deloc. in sfarsit l-am pacalit, mama lui de dynamat. cat despre miros dispare in cateva zile. cand am insonorizat podeaua masinii pe interior, asa cum am mai spus am turnat cu cutia un strat de cca 5 mm de antifon care s-a uscat in cateva zile, perioada in care a cam mirosit, dar si dupa ce a disparut mirosul....... |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#30
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
scuze daca postez consecutiv. iata pozele cu insonorizarea capotei. sub mocheta este turnat antifonul cauciucat. si inca odata scuze pentru marimea pozelor.
Attached thumbnail(s) IMG_0008.jpg ( Size: 307.38k ) Number of downloads: 5862 |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:20 |