DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 1000 de km cu bucsa de la caseta neinlocuita,probleme???

to_the_limit
post 12 Aug 2004, 15:45
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




Salut baieti,va deranjez din nou cu o intrebare poate penibila ,insa ptr un novice ca mine destul de spinoasa.
Se da o masina ,dacia 99 cu care trebuie sa plec pe litoral in 2 zile si la care am schimbat o serie de piese (bieleta directie,placute de frana,furtunase,tamburi pe spate) si a mai ramas o piesa si anume bucsa de caseta pe care mecanicul meu refuza sa o puna invocand motivul ca nu se poate intampla nimic,ca cel care a facut revizia si mi-a zis ce trebuie inlocuit a zis asa..la misto de bucsa ..etc..ca nu am joc..si ca el a mers si avazut ca e ok.
Intrebare pe care v-o adresez voua este cat se poate de seriosa:Este vreo problema sau nu avand in vedere ca am de mers cam 1000 de km cu masina in saptaman care vine,se poate buli directia sau nu??


Va rog insistent sa ma ajutati ca satiu daca mai am timp sa o schimb pana sambata daca mai are rost sau nu??

va multumesc aniticipat..


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 12 Aug 2004, 16:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
bucsa de caseta pe care mecanicul meu refuza sa o puna invocand motivul ca nu se poate intampla nimic

Daca vorbim de bucsa de teflon din capatul din dreapta al cremalierei, fixata de o siguranta elastica, rolul ei este "antizgomot". Totusi, socurile pe care le ia roata din dreapta sunt transmise prin bieleta de directie la capatul din dreapta al cremalierei. Iar tija interioara a cremalierei va bate direct in camasa metalica (care este din aluminiu, dar nu mai tin minte daca pe interior are o bucsa din fier, sau e integral de aluminiu). Consecintele:
- zgomot (care, sa spunem, nu e asa de grav);
- uzura din cauza frecarii metal pe metal;
- joc transversal al capatului din dreapta al cremalierei.

Ce nu inteleg, de ce ezita mecanicul tau sa o instaleze? Este alta problema pe acolo pe care nu ti-a spus-o? Sau nu stie ce are de facut? Lucrarea ar dura maxim 1 ora, facuta cu simt de raspundere. Pana la urma, poti sa o faci si tu singur.

Parerea mea: nu te duce cu masina asa 1000 Km. Vorbim de sistemul de directie, nu de cotierele de la usi. Daca nu iti convingi mecanicul sa o repare, du-te maine in orice service vrei, chiar si unul mai de cartier. Intr-o ora iti pune bucsa si esti cu sistemul de directie in regula.
Singura grija este sa numere numarul de ture cu care este infiletat capatul de bara, sa il infileteze apoi la loc cu exact acelasi numar de ture. Altfel, deregleaza unghiurile directiei. Dar un mecanic care a mai schimbat bucsa respectiva stie ce si cum.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 12 Aug 2004, 16:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




pai mecanicul e cam puturos am impresia si bieleta nu a schimbat-o el ci altcineva.el a facut doar frana de mana,in fine,eu l-am intreabat daca e vreo problema pentru ca am obs ca ezita si a zis ca le garanteaza etc..
nui bai ca pot merge in alta parte ...

asa deci am in fata acum o punguta pe care screi 15000 si care are in ea o bucsa cred de plastic mai groasa,doua inele de guma mai subtiri,unul de metal si unul de plastic..tot asa mai subtiri..

cred ca acum ti-am dat seama despre ce bucsa e vb laugh.gif

deci daca spui ca sunt consecinte de siguranta maine ma dus sa o schimb..

dar e asa de greu de schimbat..??

aveti idee de pretz la manopera..ca imi fac o multime de scenarii in cap

iti multumesc de promptitudine fivethereefive laugh.gif


off-topic mai esti activ cumva si pe alte forumuri auto???


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 12 Aug 2004, 16:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




Da, vorbim de acelasi lucru.

Hai sa malurim ceva: din primul tau mesaj:
QUOTE
a mai ramas o piesa si anume bucsa de caseta pe care mecanicul meu refuza sa o puna
am inteles ca in momentul de fatza caseta ta de directie nu are DELOC o astfel de bucsa, fie ea veche sau noua. Daca acesta este cazul, du-te sa ti-o puna (bucsa). Manopera va costa ceva, nu se pune chiar cu una cu doua.

Sau trebuia sa inteleg ca bucsa veche e acolo, dar mecanicul a refuzat sa o schimbe cu cea noua?
In acest caz (=bucsa veche e la locul ei si nu este distrusa), du-te la mare linistit. Poti sa o schimbi cand revii. E putin probabil ca din 1999 pana acum sa se fi dus total bucsa respectiva.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 12 Aug 2004, 16:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




da aia veche a ramas acolo:P dar acum cum pot sa vad daca e distrusa sau nu???

pe cric pot sa vad..??


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 12 Aug 2004, 16:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
dar acum cum pot sa vad daca e distrusa sau nu???

Vireaza volanul maxim stanga. Ridica capota motorului si apuca bine cu mana capatul barei cremalierei (intre carcasa si capatul de bara / bieleta de directie. Zona respectiva e acoperita de un burduf de cauciuc. Daca poti sa apuci fara sa distrugi burduful, e excelent. Daca nu, trebuie sa desprinzi burduful de la un capat ca sa poti apuca bara (care ar trebui sa fie plina de vaselina - te manjesti ca naiba). Evident, va trebui la urma sa fixezi burduful la loc.
Deci, dupa ce ai apucat bine bara de directie, misca puternic sus-jos, apoi stanga-dreapta. Nu trebuie sa observi un joc semnificativ, nu trebuie sa bata. In aceste conditii, busca respectiva este OK.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 12 Aug 2004, 16:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




Aha thks ptr sugestii am sa ma uit cand ies de la munca azi sau maine dimineta mai mult ca sigur...


mai este o faza si anume burdufele de la planetare cica ar fi trebuit schimbate si nici pe alea nu le-am mai schimbat..

afeteaza cu ceva siguranta..???


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 12 Aug 2004, 16:55
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




siguranta ta, nu
a planetarelor, da, si inca mult pt ca burduful ala tine vaselina si protejeaza de mizerie articulatia din planetara


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 01:30
Forum Renault