scartaie directia
![]() ![]() ![]() |
scartaie directia
dor21 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
- ab 21 elo
|
|||
G.R |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
Da, da un search si vei gasi, ca va trebui sa ungi pe la amortizor un pic, in partea de sus. La mine a trecut fara sa-i fac nimic.
|
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
dor21 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 September 05 ![]() |
nu stiu daca e la amortizor ! o sa ma uit maine mai atent sa vad exact de unde se aude zgomotul. e foarte stident!
|
--------------------
dacia
logan
- ab 21 elo
|
|
G.R |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
Pune pe cineva sa traga de volan si tu sa asculti de afara.
|
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
cippy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 13 September 06 From: Brasov ![]() |
da o fuga la service sa-ti curete capul de bara. Eu asa am patit cu ambele capete. Intra mizerie si incep sa scartiie. Nu-i lasa sa bage numai ulei cu seringa cum fac ei de obicei.Sa desfaca burduful si sa curete. Bafta!
|
--------------------
Renault
Laguna 3
GT 4CONTROL 180 cp
- BV14PYN Renault Clio 2 1.4 16v [B]BVA Privilege[/B]
EX- Renault Laguna 2 phase 2 INITIALE PARIS 173 cp |
|
Nick_28 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 13 November 06 From: Ploiesti ![]() |
Efect: Scartaie directia - pe ambele parti la miscarea volanului pe loc.
Diagnostic: praf la cremaliere Materiale si metoda: Materiale - surubelnita 1-1.5 mm grosime - ulei ars - seringa medicala (5-10 ml), fara ac - ziare - cric si coarba (cheie manivela) Metoda 1. Se invarte volanul in partea opusa celei la care se aplica operatia (pentru roata stanga, se invarte spre dreapta si invers). 1Ž. Se suspenda pe cric masina dupa ce in prealabil s-au slabit suruburile rotii si s-a tras frana de mana. 2. Se repereaza colierul burdufului de cauciuc dintre caseta de directie si bieleta. Colierul este confectionat din material plastic. Se insinueaza surubelnita sub colier cu grija pentru a nu deteriora burduful si printr-o miscare circulara a surubelnitei in jurul colierului acesta se impringe in afara burdufului spre caseta de directie pentru a-l elibera. 3. se introduce degetul usor, sub marginea burdufului pentru a-l desprinde eventual de pe caseta de directie 4. Se trage de burduf cu grija dupa ce acesta a fost scos de pe caseta pana dezveleste nuca aflata la sfarsitul axului cremalier. 5. Se observa vaselina de culoare roz aflata pe nuca si pe langa aceasta. Se strnge vaselina cu degetul si se pune pe nuca. 6. Se trage ulei ars (sau proaspat, nou) in seringa si se aplica pe axul cremalierei, de-a lungul ei, cu rol de spalare (acesta este o bara metalica (inoxidabila?) ce pleaca din caseta si merge spre exterior terminandu-se cu o "nuca"). 7. Se invarte volanul (cu motorul oprit) in partea opusa pana la maxim (3.2 rotatii) apoi inapoi, se revine la pozitia initiala. 8. Se aplica iar ulei si se repeta punctele 6 si 7 de 3 ori (in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh ![]() 9. Se lasa rotile bracate ca la inceputul operatiei (pct 1) si se introduce burduful la loc pe capatul carcasei casetei de directie cu ajutorul surubelnitei insinuate sub burduf in partea opusa puncului in care s-a introdus initial (cu mana) burduful pe carcasa de aluminiu? a casetei. 10. Se reintroduce cu ajutorul surubelnitei colierul de plastic care ramasese pe carcasa casetei in momentul desfacerii. Acesta operatie se realizeaza cu ajutorul surubelnitei insinuate sub colier si deasupra burdufului, printr-o miscare circulara in jurul burdufului. 11. Se monteaza roata si se executa operatia pentru cealalta roata. Rezultat: caseta de directie nu mai scartaie la viraje pe loc sau in mers cu viteza mica. Discutii: Dificultatea operatiei este medie iar punctele 9 si 10 din capitolul Metode personal le consider cele mai dificile, dar nu deosebit de dificile. O metoda alternativa, nerecomandata, facila dar cu rezultate indoielnice, care compromite fizic burduful este aceea prin care, cu ajutorul unei seringi cu ac se inteapa burduful si se introduce ulei ars in scopul de curatire a capului cremaliera. Argumente impotriva acestei metode: acest burduf are destinatia de a proteja de praf capatul cremalierei si dupa intepare nu isi va mai exercita functia. Metoda de reparare dupa inteparea burdufului: se adauga superglue peste intepatura?? - metoda netestata si probabil nesigura. Autor: Nick_28 Va rog sa imi scuzati greselile tehnice deoarece nu sunt specialist in domeniu (sunt medic). Va multumesc pentru intelegere. N.A. Ziarele se pun sub autoturism pentru a proteja mediul. This post has been edited by Nick_28: 25 Mar 2007, 11:14 |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2015, 1.5 dci; Megane 3 break 1.5 dci 110 CP, 2015
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:51 |